Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**HUHTIKUUN Helmet vko. 49**

01.12.2008 |

Uusi viikko ja uudet kujeet ;)

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo-hannalle ja kaikille muillekin tsempitykset vastoinkäymisiin!! Ja manille jaksuja!! Kyllä tää inhottava harmaus ja jatkuva vesisadekin saavat omalta osaltaan mielen matalaksi ja sitten kun tähän vielä lisää muita harmeja niin siinähän sitten ollaan. Onneksi asioilla on tosiaan taipumus järjestyä parhain päin ja toivotaan että kaikilla muutenkin fiilikset nousevat joulua kohti!

Sailori kyseli käsien puutumisesta. Jeps, tuttu tunne. Ekassa raskaudessa mulla todettiin rannekanavan ahtauma jo joskus 20 viikolla ja nyt alkaa tuntua että sama vaiva oireilee jälleen. Kädet puutuvat ja välillä yöllä jopa särkevät. Sain silloin tukilastat molempiin käsiin ja taitaa olla aika kaivaa ne taas esiin. Lastat veivät yösäryt ja puutuilut kokonaan pois, joten kannattaa ehdottomasti hankkia sellaiset mikäli puutuminen vaivaa pahasti! Ite en pystynyt edes nukkumaan ilman noita lastoja! Ja lääkäri sanoi silloin että samantien sormuksetkin pois.. Mä en kyllä vielä raaski ottaa, mutta jos sormien turpoaminen jatkuu tähän malliin niin pakko kai se on. Neste siis ahtauttaa ne rannekanavatkin tai siis jokin hermo jää turvotuksen takia pinteeseen siellä. Mulla se vaiva katosi synnärille jo onneksi. Kuulemma saattaa kiusata paljon kauemminkin.

Me asutaan Helsingissä ja mulla on huomenna jo 5´s neuvola!! Ihmettelen kyllä itekin miksi mä olen päässyt näin usein kun käsittääkseni uudelleen synnyttäjänä mun pitäisi käydä harvemmin. Ellei sitten sektio vaikuta siinä jotenkin?? Tarviikin kysäistä jos muistan.

Esikoinen painoi syntyessään 4,2 kiloa ja eiköhän tästä tulevastakin kaverista aika iso ole tulossa.. Pitkästä pojasta puhui kätilö jo rakenneultrassa. Ilmeisesti reisiluu oli ainakin tuolloin 5mm pidempi kuin keskimäärin noilla viikoilla.. Näin mä ainakin olin ymmärtävinäni. Mutta mä olenkin blondi :)

Nyt tää blondi jatkaa töitä vaikkei huvitakaan yhtään. Onneksi pääsen kotiinkin jo alle puolen tunnin!

Colatoffee ja Pikkukakkonen 22+4

Vierailija
42/48 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mani: jos tuntuu, että olet ihan oikeesti palamassa loppuun, niin ota sairaslomaa pari päivää. Meillä on duunissa ollut muutama burnout tapaus ja kun se pääsee pahaksi, edessä voi olla puolen vuoden sairasloma. Ja kotihommista sitä ei siis saa! Kysele myös neuvolasta, onko teidän kunnassa mahdollista saada kodinhoidon palveluita (en muista oikeaa termiä) lapsiperheelle. Ystävälläni oli kolme pientä lasta, joista nuorin herätti kahden tunnin välein joka yö (oli allerginen kaikelle, mikä selvisi sittemmin) ja he saivat muistaakseni 10 kertaa 4 h lastenhoitajan kotiin, niin että äiti sai päivätorkut. Silloin kun ihminen on ihan loppu, pienikin apu on tarpeen. tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Jo-hanna, kylläpäs teitä on vastustanut! Toivottavasti pian tulisi parannusta tilanteeseen! Tsemppiä ja koita ottaa rauhallisesti! Tuollaisia vastoinkäymisiä ei kyllä toivoisi kellekään. Meillä hajosi kesällä aivan peräkkäin mikrouuni, dvd-soitin, tietokone ja oliko vielä muutakin, ja vaikka ne ovatkin tuollaisia ei-niin-välttämättömiä vehkeitä, niin silti harmitti. Nyt muutetaan uuteen kämppään ja sinne pitäisi hankkia vaatekaappeja, astianpesukone, ja kenties pyykkikonekin, koska siellä ei ole oikein tilaa päältätäytettävälle, jollainen meillä nyt on. Lisäksi olisi hankittava vauvalle _kaikkea_ , kun emme oikein saa mitään käytettynä eikä mitään ole hankittu vielä.

Mani, jos todella tunnet olosi pahaksi työn vuoksi, kannattaa oikeasti käydä terkkarilla/lääkärillä hakemassa sairaslomaa. Muuten siitä ei selviä. Itse kärsin työn vuoksi burn outin pari vuotta sitten ja siitä on leikki kaukana! Minulla oli silloin ihan mahdoton tilanne: siirryin saman organisaation yksiköstä toiseen ja koska minulla oli määräaikainen työsuhde, edellinen yksikkö kieltäytyi purkamasta työsuhdetta, vaikka olin jo aloittanut uudessa yksikössä. Niinpä tein kaksi kuukautta töitä kahdessa yksikössä yhden työn työajalla ja palkalla. Käytännössä tein päivän työtä toisessa yksikössä, hain välillä koiran mukaan töihin ja siirryin toiseen yksikköön illaksi + ulkomaan työmatkoja vielä päälle. Nyt kun jälkeenpäin mietin, en ymmärrä, miten edes suostuin tuollaiseen! Se on sellainen "kiltin tytön syndrooma". Ja oma terveys siinä sitten hetkellisesti menikin :( Joten toivon, että sinä ainakin pääset irti oravanpyörästä ennen kuin on liian myöhäistä. Ja vielä kun on se pikkuinenkin masussa kasvamassa. Piristystä ja lepoa paljon sinulle. Ja kerro meille muillekin, miten meni 4d-ultrassa! Me ei raskita siinä käydä, vaikka ehkä mieli pikkuisen tekisikin...

Sonja kyseli linea negrasta, minulla näkyi se jo edellisellä neuvolakäynnillä silleen haaleana (rv18+2) enkä edes tiennyt mikä se on, ennen kuin etsin itse lisätietoa, kun ei neuvolan täti selittänyt mikä se on, totesi sen vain näkyvän.

Meillä käydään neuvolassa noin kuukauden välein, eli nyt olen käynyt jo kolme kertaa ja ensi viikolla menen taas. Tosin lääkäriä en ole tavannut kertaakaan (paitsi kerran jouduin käymään verenvuodon takia lääkäripäivystyksessä). Jännä miten paljon nämä neuvolajutut vaihtelevat paikkakunnittain.

Huomenna minulla on rakenneultra. Jännää! Tosin sitä ennen pitää istua koko päivä junassa, kun matkustan täältä etelän reissusta takaisin kotiin pohjoiseen.

Piristystä päivään kaikille mammoille!

Shinon 21+2

Vierailija
44/48 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

Eli olen 26 vuotias toista lasta odottava äiti Päijät-Hämeestä. Poika (16.12.03) täyttää kohta jo viisi vuotta ja toista odotellaan syntyväksi 19.4. Eli viikkoja on nyt kasassa 20+2. Varasin minäkin ensi viikoksi 4 d ultran kun ei täällä ultrata kuin kerran... Ehkä lääkärineuvolan yhteydessä nykyään näyttäävät, mutta ekan kanssa ei sitäkään. Ajattelin kuitenkin, että nyt tarvitsee piristystä tähän pimeyteen... Meillä takana melko rankka kuukausi, mm.miehen veljen pojan hautajaiset jne.... Olen käynyt lukemassa teidän tekstejänne silloin tällöin, mutta nyt oli vasta aikaa perustaa nuo uudet tunnukset, kun vanhat eivät enää toimineet. Raskaus on sujunut tosi hyvin. ei pahoinvointia, pientäsuurta väsymystä viikoilla 12-15 ja masu kasvaa pikkuhiljaa... Yritän olla aktiivisempi kirjoittamisen suhteen jatkossa. Voimia kaikille muillekin kovia kokeneille.

Amanda+ vaavi 20+2

Vierailija
45/48 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin laittaa esikoisen komeat mitat eli 54cm pitkä ja 3770g painoa... Pari viikkoa meni yli lasketun ajan ja käynnisteltiin 3 pvää joten mielenkiinnolla odotan miten käy tämän vauvan kanssa....

Amanda

Vierailija
46/48 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmmm.. tulin vaan nopsaa moikkaamaan ... ja kommentoimaan tota helsingin suunnan ihmeellistä neuvola käytäntöä....

juu itsellänäkin on vasta kaksi neuvola käyntiä takana toinen 9+0 ja seuraava 18+4 ja nytten tuleva sitten taitaa tulla vko24 ehkä.... silloin 2004 kun odotin ensimmäistä tuohon mennessä oli norm.käyntejä jo viisi... Kysyin asiasta neuvolatädiltä johon hän vastasi tympeästi että tälläiset ohjeet on annettu... muutenkin en pidä th ja toivonkin että saataisin pian muutettua ja vaihdettua terveysasemaa.... oudoksi tässä tekee se että pari km toiseen suuntaan missä on toinen terkkariasema niin siellä ystäväni on jo käynyt useampaan kertaan neuvolassa ja muutenkin siellä asiat hoidetaan eri tavalla... että kyllä se varmaan pitkälti johtuu tuosta tympeästä neuvolatädistä miten usein siellä hänellä käydään... mutta onneksi itsellä odotus sujuu loistavasti :)

kohdunpohjan korkeudesta oli vissiin jokin kysymys...? tai siis mitoista.... meidän neuvolatäti ei saanut mitattua sitä viimeksi ei kuulemma löytänyt... ekan kohdalla näköjään ollut 18cm vastaavilla viikoilla

ja ekan syntymä mitat oli 3820 ja 51 pipo 35 mitäs muuta....

noista vakuutuksista pitäs ottaa selvää tarkemmin on ollu niin kiire vaan ettei oo kerennyt... luultavasti otetaan if:tä (onko kellään kokemuksia?) isäni ehdotti tapiolaa mutta silloin olisi pitänyt siirtää kotivakuutus kanssa sinne...

mutta mukavaa alkavaa viikkoa kaikkille!!!!

mikumamma ja siro22+1

Vierailija
47/48 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti vielä mahtuu mukaan. Olen aina välillä käynyt lukemassa huhtikuun helmien viestejä ja ajattelin nyt liittyä kerhoon.

Olen 24-vuotias ja nyt on toinen raskaus menossa. Esikoinen syntyi lokakuussa 2004 ja on siis jo neljä. Mulla on laskettu aika 8.4 ja toinen poika olisi tulossa. Ensimmäinen raskaus sujui hyvin ilman mitään sen kummempia kolotuksia, närästys taisi olla pahin vaiva. Tämä toinen raskaus saa jo välillä huolestumaan. Alussa olin ihan kuolemanväsynyt ja paha olo oli koko ajan. Sitten alkoi selkäsäryt ja ummetus. Nyt mulla on ollut oikeen kivuliaita supistuksia ja kaiken maailman kipuja ja oon jo toista viikkoa sairauslomalla (olen hoitoalalla). Onneksi masuasukin liikkeet tuntuu, niin tietää että siellä ollaan elossa. Huomenna olisi taas neuvola ja torstaina menen neuvolalääkärille, kun ei nuo supistukset levosta huolimatta helpota.

Mukavaa joulukuun alkua kaikille!

Eltzu rv 21+6

Vierailija
48/48 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo-hannalle ja manille paljon jaksamista! Koittelemuksia on teillä oikein olan takaa!

Mulla viime viikkoinen 2 päivän sairasloma teki hyvää. Enää ei supistele niin paljon ja mieli on paljon virkeämpi. Olisin varmaan pimahtanut jos en olisi saanut lepäillä kotona. Yritä siis mani saada töistä vaikka breikki jos mitenkään onnistuu.

Kuulun tähän samaan helsingin kastiin jossa turha haaveilla neuvolaan pääsystä. Pääsin kyllä viime viikolla kun ulisin vointiani ja sanoin etten jaksa kun on sitä ja tätä. Olin 15 minsan pika-ajalla ja sitten terkkari kysyi, että haluutsä sä nyt kuitenkin sitten tulla vielä 11.12. No hitto maar tietysti haluan!!! Kukaan ei ole sydänääniä kuunnellu vieläkään eikä tollanen 15 minsan pikavalitus nyt mitään seurantaa ole! Ai kun välillä pistää vihaksi!

No, fiilis on siis parempi ja jaksaa nyt enemmän. Tosin kyllä huomaan, että mullakin tosiaan etenkin mielialaan alkaa tulla tälläisiä enemmän mollivoittoisia asioita. Remontti ei etene, nukkua voisin aina vaan enemmän, töissä ei jaksa painaa enään 200 lasissa (minimi meillä) ja sitten välillä käy se hullu ajatus mielessä, että vieläkö piti keksiä tässä iässä hankkia lisää lapsia ja yöheräämisiä. Viime viikolla menin jo omassa iässä niin sekaisin, että sanoin olevani 36 ja nyt kun tarkemmin laskeskelee niin 37 on jo mittarissa. Eli sinä kuka epäilit olevasi vanhin täällä 37 iälläsi nin samassa veneessä siis ollaan :-)

No, muttapa tässäpä tämä tällä kertaa! Meni näköjään täälläkin ruikutuksen puolelle. Se on varmaan tää ilma, sitä on hyvä syyttää.

Noin muuten täällä mennään aktiivisesti pomppivan masun kanssa eteenpäin!

Päkkänä ja Saku 20+4