**HUHTIKUUN Helmet vko. 49**
Kommentit (48)
Juuliaana; mulla siis jatkuvaa päänsärkyä, mikä siis voi olla oire korkeasta verenpaineesta. Ja näitä nyt kontrolloidaan neuvolassa muutenkin..
päänsäryn yhteyteen sitten tulee lisänä huonot olot, ahdistukset yms. ja Kyllä mää ainakin huomaan koska mulla paineet nousee.. koska pisemmässä levossa ollessa nää tuntemukset helpottaa ja taas sitten muuten rasituksessa oireet taas paukkuu päälle ja multa menee voimat täysin.. Mutta yleensä herään joka aamu siihen että pää on kun hakattu.
Gyne ei kertonu siitä tutkimuksesta juuri mitään ja koitinkin ite sitä googlata, huonoin tuloksin.. koska en oo koskaan kuullu mitään vastaavaa aikasemmin. eikä meillä paikallisella gynellä ole edes mahd. tutkia noita verivirtauksia..
Pitkästä aikaa kirjoittelen, jotenkin on ollut väsynyt olo, voi johtua antibiootista minkä sain virtsatietulehdukseen.
Kaikenlaista pikkuvaivaa on, selkä lähinnä rassaa..
Oletteko saaneet niitä kohdunpohjakorkeuksia jo? Mulla viime neuvolassa mitattiin ekaa kertaa ja yläkäyrällehän se sitten asettui... =))
Mulla ajatukset jo vahvasti keväässä.. Olen varmaan ainoa joka täällä miettii jo että mitähän sitä laittaisi vauvalle päälle sairaalasta kotiuduttaessa. Huomasin juuri Kelan sivulla käydessäni että ovat muuttaneet haalarien kokoja, eli nyt se kevyttoppahaalari on isompi kuin vielä 4 vuotta sitten kun kuopukselle saadessani ja vastaavasti sitä paksumpaa on pienennetty aika paljonkin. Voipi olla että me huhtikuiset ei tehdä sillä puvulla kyllä yhtään mitään, luulisin että on 8kk liian pieni..
Täytyy varmaan hankkia joku pienempi kevyttoppahaalari tai vuorellinen fleecehaalari, meillä kuitenkin se la maaliskuun lopulla, jolloin vielä voi olla kylmääkin...
Tälläisin miettein täällä,
numerokolme ja pikku hippu 24+2
Pitäisi töihin mennä sairastelun jälkeen, ei tuo selkä ole vieläkään kunnossa kyl mutta pakko on mennä kun on viimeinen viikko tuolla osastolla ja pitää tänään sopia vuorot toiselle osastolle.. Tai ne on varmaan tehty eli mennä kauppaamaan joo en pysty tekee tota -sanoja..
Näin viime yönä kahta unta ja yhtä karvoja nostattavia..
Ensimmäinen uni jota kattelin aamu viiteen saakka oli kun olin kidnapannut mukamas oman lapseni joka oli kylläkin omasta tahdosta tullut mun luo. Sit istuin vankilas sen takia ja oli joulu tulos ja sit oli viel synnytys lähestymäs. Ja sen synnytyksen takia pääsin pois sit vankilasta :D ..
Kamala ku heräsin tuost monta kertaa, avasin silmät ja kaikkee mut aina vaan sama uni jatkui ja jatkui..
Toinen oli et olin laittanut jonkun mummun vanhainkodilta ostamaan mulle talon rahoilla, 10e:lla mulle alushousui kaupasta. Ulkona oli metri lunta ja se meni rollolla siellä. Hetken päästä se tuli märkänä takas kun oli kaatunut. Samaan aikaan sen poika soitti ja se selitti sille sit et hän oli ostamassa hoitajalle aslushousui mut kaatu matkal..
Onkohan pientä stressii töihin menosta :D tjn.. Vai ahistus edelleen siitä, et eilen olin ehtiis ittelleni villatakkia.. Ja en löytänyt yhtään sopivan kokoista, eli kaik oli siis pieniä. Mua ahisti ihan hirveesti ja sit en talvikenkiäkään löytänyt.. Kotiin ku eilen päästiin niin varmaan tunnin itkin ku en löydä vaatteita kaupoista itelleni prkl.. Tänään ajattelin viel kahtoo yhest kaupast ainakin kenkii ennen töihin menoa, kun nykysist vuotaa pohja :(
Mutta pitääkin tästä lähteä asioille ennen töihin menoa..
Verticia & masukkiasukki Rv 20+3
Siellä ne mummot ja papat odottelee ;) Ihanan rauhallinen hetki kun mies vei jo tytöt hoitoon ja klo 13 alkaa vasta työt. Tosin suunnittelin minäkin että käyn uusia kenkiä kattomassa kun kaikissa vähän siistimmissä on korkoa ja ei niitä selkä enää kestä. Viikon päästä olisi reissu tallinnaan ja jotkut hyvät ja siistit kävelykengät tarviin.
Täällä alkaisi sitten rvko 19 lähennellä. Keskiviikkona vaihtuu aina viikot =) Selkä oli eilen muutaman kerran kipeä eli supistaa ja koskee selkään. Aamulla oli ehkä enemmän kun joutu synttäreitä järjestelemään mut illalla oli sit onneksi ihan ok. Tänään on pitkä päivä töissä mutta toisaalta iltavuorot on kevyempiä kun ei ole suihkutuksi/saunotusta eikä siivousta. Tukivyön aion kyllä suosiolla laittaa.
Olisiko jollain hyvää vinkkiä kuinka noita selkälihaksia voisi vahvistaa? Jotenkin on jäänyt tuo liikkuminen ihan kokonaan kun on valmiiksi kipeä selkä niin ei tee mieli sitä rasittaa, mutta kai sitä jotain kotijumppaa pitäisi alkaa tekemään. Onhan tässä vielä 5kk kantamusta edessä. Paino on pysynyt kotivaa'an mukaan samassa. Heti alkuun tuli se pari kiloa ja siihen on jäänyt. Verensokereista en ole enää stressannut vaikka huomaan että välillä aina alhaalla käy. Ruoka ei oikein maistu, eikä ole nälkä. Töissä tulee vettä juotua, mutta kotona aina vähemmän. Iltaisin tekisi mieli nukkumaan jo klo 20. Ja muutenkin aika väsynyt olo. Perjantaina olisi se neuvola että saa sitten Hb tietää. Viimeksi oli vielä ihan hyvä ja itse asiassa hieman noussut.
Mutta nyt suihkuun ja sitten pikkuhiljaa liikenteeseen!
Meidän esikoinen täyttää tänään 5v =) klo 21 muistelen sitten töissä ihanaa synnytystä ;) mikä oli siis oikeasti aivan ihana ja rauhallinen! Sellainen mitä oikeasti mielellään muistelee. Kivut eivät olleet liian kovia ja sain niitä itse liikkumalla helpotettua. Kuopuksen syntymää ei sitten tarvitse edes muistelle ;)
la 29.4 eli vappuvauvasta puhutaan meillä
on isänmaanrakkaus koetuksella, kun on harmaata ja sateista.
Oltiin viikonloppu miehen kanssa Juvalla mökillä, oli ihan kiva saunoa ja poltella kahdestaan takkaa, pelailla, nukkua ja lueskella. Ulkoilukin olisi toiminut, mutta oli kovin sumuista. Nyt taas kotona ja rempan viimeisiä jälkiä korjaamassa. Niinhän siinä sitten kävi, että kaikki budjetit paukkui yli ja tilit on miinuksella.
Ajattelin soittaa pankkiin ja ottaa puoli vuotta lyhennysvapaata, koska kohta pitää ostella kaikki vaunuja yms. En mä onneksi huolissani ole, asioilla on tapana järjestyä eikä käärinliinassa kuitenkaan ole taskuja. Ja kun se kylppäriremppa oli joka tapauksessa tehtävä.
Adelia: Mä oon kanssa tosi hämmentynyt näistä neuvolakäynneistä. Mulla (Helsingissä) toinen neuvola viikon päästä, jolloin olen viikolla 22+ 6 (eka vk 7 + 1). Melkoisesti asioita pyöriin päässä ja on paljon kysyttävää. Täytyy oikein tehdä lista, että muistaa kysyä. Ei musta todellakaan tunnu, että tämä kaupungin huolenpito olisi riittävää. Onneksi täältä on voinut kysellä kaikkea, mitä näin ensiodottaja ei tajua. Mutta siis en nyt tiedä hemoglobiinista (alussa oli 124), verenpaineista, sokerirasitustesteistä (johon siis mun pitää mennä), sf-mitoista, painonnoususta yms. mitään ja mielellään kuulisin vihdoin sydänäänetkin. + vielä kymmenisen kysymystä omista oireista.
Mä ottaisin kanssa vaunuvinkkejä vastaan sellaisista vaunuista, jotka mahtuu kapeaan tilaan (hissiin) ja on hyväksi havaittu.
Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, mun siskon lapsikin olisi poika, ja sitten serkuksilla tulisi ikäeroa vain pari kuukautta.
Kivaa työ- yms. viikkoa kaikille,
Sande + Nyytti 21 + 6
Täällä Itä-Suomen suunnalla onneksi omassa kotikunnassa neuvolaan pääsee useammin kuin moni on tuskaillut esim. Helsingissä. Itse olen käynyt neuvolassa jo 4 kertaa ja siihen päälle kaksi ultraa, joista toinen rakenneultra. Neuvolalääkäri on 18.12.2008. Eli tiiviisti pääsee käymään, eikä aikojen varaamisesta tarvitse itse huolehtia vaan ne annetaan jokaisella käynnillä. Lisäksi neuvolan terkkari on mukavaa sorttia ja kertoo asioista myös vaikkei kaikkea hoksaisi kysyä. Viime perjantain käynnillä sain äitiyspäivärahahakemukset käteen täyttämistä varten. Lisäksi perusjutut, kuten hemppari, verenpaine, paino ja tietty vauvan sydänäänet on kuunneltu joka kerta. SF-mitan otti ekan kerran viime perjantaina ja se oli 19 cm eli kuulema viikkoihin nähden juuri sopivasti. Koen olevani asiantuntevissa käsissä omassa neuvolassa ja soittaa saa kuulema aina kun on kysyttävää.
Sokerirasitustestiin pääsen tai joudun minäkin "korkean" ikäni vuoksi (olen 26). Neuvolasta saadun tiedon mukaan kaikki yli 25-v odottajat joutuu siihen, vaikkei iän lisäksi muita kriteereitä täyttäisikään. Odotan "innolla" ko. juttua. Mahtaa tulla hyvä olo, kun on ensin 12 tuntia syömättä ja menee aamulla verikokeisiin, jonka jälkeen pääsee juomaan sitä "lientä"...
Vointi on edelleen hyvä. Välillä pitää melkein muistuttaa itseään, että on raskaana kun mitään oireita ei ole. Kasvava vatsa ja masuasukin liikkeet tosin muistuttaa ihanalla tavalla "salamatkustajasta". Olen varmaan joidenkin mielestä outo, kun nautin pyöristyvästä vatsasta...Onneksi pyöreys kohdistuu vain vatsaan, ettei olomuoto ala ainakaan vielä muistuttaa valasta. Ongelmaksi on jo kuitenkin vatsan seudun kasvun myötä muodostunut se, ettei ulkoiluhousut mene enää kiinni...Uusien ostamista yritän lykätä niin kauan kuin suinkin mahdollista, kun käyttöaika niin lyhyt. Eli yritän keksiä jonkin viritelmän loppuraskauden ajaksi.
-Taapero 82+vesseli 22+3
Moikka kaikille! :)
Kirjoitin niiiiin pitkän tarinan pitkästä aikaa, ja sitten tuli ihana "keskustelu on väliaikaisesti poissa käytöstä" viesti ruudulle ja pam, ne mun sepustukset hävis. Höh!! ja murrrrrr!
Palailen pian kirjottamaan uuden romaanin! Pitkiä pinoja oon ehtinyt lueskella tässä parin viikon ajan, mutta kirjottamaan en ookaan sitten ehtinyt...
Hyviä vointeja kaikille!
T: PikkuKeiju ja pikkupikku, rv 18+5
Kyselisin noista vakuutuksista...onko joku jo ottanut ja mistä?
Moni ystäväni on valinnut tuon Tapiolan, onkohan hyvä... hinta on siinä 250-300 euron nurkissa per vuosi.
Minä oon tykännyt omasta mahastani ihan hirveesti :) Liikkuminen on ollut hyvää, eikä tuota raskaana oloa huomaiskaan ilman masua ja niitä päivittäisiä potkuja:) Täytyy vaan toivoa, että tämä jatkuu.
Mun sf-mitta oli 18cm kun rv oli 21+3
Nyt rv 23+6
Muksut innoissaan kun tontut käyneet yöllä tuomassa kalenteriin yllärit mutta nyt äiti ja isikin kaipais jotain kivaa..
Jo viime viikko oli täynnä kaikkia kurjia vastoinkäymisiä mitkä veti mieltä matalaksi.
Ja tämä viikko ei paljon paremmin alkanut.
Su huomattiin että putki pamahtanut, kellarin lattia paskavedessä. Sunnuntain taksoilla tilattu putkimies ei pystynyt mitään tekemään joten vedenkäyttökielto(nuorimmalla kakat vaipassa ja mulla jatkuva pissahätä..) ja mummolle evakkoon.
Eilisaamuksi sitten tyhjennysauto ja kauhulla laskua odottelemaan.
Viime yönä oli hirveet mahakivut ja luulin jo että pitää lähteä näytille mutta nyt aamuksi onneksi helpotti. Eli nukuttu on taas, ööh, pari tuntia? :(
Sitten yöllä oli kellarista pamahtanut öljynpoltin, ilmeisesti pienen tulipalon kera koska nyt heti aamusta alkoi kämppä täyttyä savusta. Eipä nuku mieskään joka tuli yövuorosta.. Nyt saatiin onneksi asentaja paikalle eli uutta vaihtoon ja taas näin lähestyvän joulun kunniaksi laskua odottelemaan.. :(
Veronpalautuksilla oli tarkoitus hommata mm. vauvan loput kamat, esikolle uudet vaatteet kun edelliset alkaa jäämään pieniksi, esikon synttärit, joulujutut ym..
Niin, ja joulukoristeet, kuusi ym. kun omat lensi roskiin uituaan paskavedessä :( (onneksi mies hoiti kellarin pesun)
Jotenkin oon vaan laskenut tästä leikkiä et "mitähän seuraavaksi, varmaan jääkaappi, astianpesukone, tai pyykinpesukone menee..." mutta nyt kun tätä kirjoittaa niin alkaa oikeasti v*tuttaa tämä tilanne niin kovasti että kyyneleet vaan valuu pitkin poskia :((
Ja sitten näitä pienempiä "päivän piristyksiä"
mm:Illalla sitten juniori lukitsi itsensä vessaan ja jouduttiin lukko hajoittamaan kun ei muuten saatu herraa ulos..
Ja kela ei ollut tyytyväinen saamaansa pitkään saikkutodistukseen ja vaati tarkempaa selvitystä tai ne ei maksa mulle mitään eli ne veronpalautukset olis ensihätään kelvannut vaikka lainojen maksuun kunnes saa kelalta omansa pois.
yms. yms.
Anteeksi negatiivis-sävytteinen viesti ja kommentoinnin puute mutta tuntui vaan että vähän pitäisi sydäntä purkaa..
Toivottavasti parempaa alkanutta viikkoa muille ja oikein ihanaa joulun odotusta!
Jo-hanna ja Lupu(toivottavasti masussa vielä monia viikkoja!) 23+1
Tuntuu varmasti tosi kurjalta tuommoinen, koeta kestää. Jos tästä nyt jotain positiivista koettaa hakea, niin ainakin olette kaikki terveenä ja onneksi kävi nyt eikä jouluaattona!
Äidilläni on tapana sanoa, että joskus se paistaa aurinko risukasaankin - eli vastoinkäymiset eivät kestä ikuisuuksia ja niiden jälkeen seuraa jotain mukavampaa.
Pikaisesti kommentoiden kun töissä on ihan hurja kiire
Juliaana ja työnimetön 22 + jotain
Niin tutun kuuloista, valitettavasti...Meille tehtiin putki/2xwc remontti viime talvena, jonka piti kestää n. 3 viikkoa. Otettiin siihen tunnettu firma tekijäks ja kaikki meni aluks tosi hyvin, kunnes ensimmäisenä päivänä kun saatiin pitkästä aikaa käyttää vessaa, niin vedet valu kellarin lattialle. Vessan lattiassa menevät viemäriputket olivat irti toisistaan ja siitähän kerkes tulemaan niin suuri vahinko, että meidän kämppää kuivattiin 2 kuukautta. Remontti oli valmis, kun se oli kestänyt 5 kk ja 4 päivää. Hermot oli ihan pikkasen kireellä ja varsinkin kun asuttiin koko aika sen kaaoksen keskellä (lähimmät sukulaiset 200 km päässä...) eikä oikein voinut lähteä edes mihinkään evakkoon. Mutta siitä selvittiin, mustalla huumorilla ja ajatuksella, että ei tää ikuisesti kestä :)
Olo ihan ok, edelleen muutamia kertoja viikossa "puukoniskuja" vasemmalle puolelle ja supisteluja, mutta niihin alkaa jo tottumaan.
Onneks vauvan liikkeet tuntuu nyt jo hyvin ja rakenneultraankaan ei oo enää kuin viikko.
Voikaa hyvin!
Lumikide ja EmmiKalle 18+6
Kiitokset Juliaana ja Lumikide tsempeistä!
Itse hoen aina kanssa että asioilla on tapana järjestyä mutta kappas kun omalle kohdalle osuu jotain vähänkin ikävämämpää niin heti on itku puserossa :)
Ja pitäisihän tuo jo tietää että omakotitalossa saa aina varautua yllätyksiin ja ylinmääräisiin menoihin ja aina tietenkin kaikista "sopimattomimpiin" aikoihin.
Tuo on täysin totta että asiat kuitenkin muuten kunnossa, ei palanut kämppä alta ja muutenkin ollaan kondiksessa :)
Eli kertaalleen vielä kiitos ja niiaus ymmärryksestä, sekin voi tuntua yllättävän hyvältä ja lohdulliselta vaikka ei ns. tunnetakaan :)
Ja tuo Lumikiteen remppa kuulosti painajaismaiselta, näitä kuulee muinaisessa Karpolla on asiaa mutta niin ne vaan voi osua omallekin kohdalle :( Onneksi se teillä nyt takana!
Ovat muuten tuolla kellarissa touhunneet jo hyvän tovin. Ilmeisesti ongelmaa saada uutta poltinta palamaan tms. ja nuohooja saadaan(3s. yllättävä menoerä :D ) vasta huomiseksi paikalle. Noet laskeutuneet ilmastoinnin kautta tänne ylös ja mm. vessa on lattioita ja pönttöä myöten noessa.. Tyypillinen nainen nostaa taas päätään: Lattia ja vessa pestiin vasta eilen..prkl... :)
Nyt koetan ottaa iisisti että loppuis tuo pöksyyn tihkuttelu mikä aamun kiusannut. Taidetaan viettää lasten kanssa sivistävä aamupäivä videoita katsellen :)
Puuha Petet ja Traktorit kehiin!
Jo-hanna ja Lupu 23-1
Jo-hanna kauheesti tsemppiä sinne, koita jaksaa.
Meillä tuli 4vuotta sitten paskakaivo täyteen jouluaattona!
Meillä naapuri tyhjentää paskakaivon kerran vuodessa mutta oli nyt sitten unohtanut.
Ettekö saa vakuutuksesta korvausta?
Ja sitten oma maha.
En edelleenkään tunne liikkeitä:(
Supistuksia kyllä on joka ilta, iltaisin makaan sohvalla ja valitan!
Että se siitä hyvästä olosta. Nämä supparit varmaan johtuu tosta rakentamisesta
mutta kun se on saatava valmiiksi ennen joulua!
En vieläkään ole saanut tapetteja valituksi.
Viime viikolla puhuttiin siitä kohdun korkeudesta niin pistin kyllä vahingossa
Väärän luvun sinne, en tiedä kohtuni korkeutta.
Neuvola parin viikon päästä, kerron sitten.
Mun mahassa menee koko ajan "ilmakuplia" ja tuntuu inhottavalta,
onko muillekkin tuttua?
Täällä joku puhui käsien puutumisesta, mulla sama ongelma.
Heräilen yöllä ravistelemaan käsiä, inhottavaa.
Sinäänsä tuttu juttu, tyttöjä odottaessani oli samat oireet.
Nyt täytyy mennä laittamaan kattopaneeleja paikalleen:)
Koittakaa siskot jaksaa tämän harmauden kanssa, kohta
tulee kevät, aurinko ja vauvvat:)
Sailori&Panu19+
Jo-hanna tsemppiä. Mä olen täällä kiroillut sähkäriä, joka on perunut tulonsa 3 kertaa, tulee ehkä torstaina. Ei sit saatu muuttotarkastusta ennen joulua, jos se ei nyt oikeesti ilmesty. Mutta pieniä on mun murheet! Kyllä se jossain vaiheessa helpottaa, usko pois! Onhan teillä kotivakuutus? Niistä voi saada ihmeellisiä asioita korvattua, ainakin itse olen saanut.
Meillä on siis vakuutukset tapiolassa. Magda kyseli lapsivakuutuksesta ja mä olen ollut tosi tyytyväinen. Kakkosen kanssa ollaan vähän tappiolla maksuissa (olisi tullut halvemmaksi maksaa kaikki itse kuin vakuutusmaksut) mutta esikoiselle laitettiin putket korviin vakuutuksen piikkiin, kun en jaksanut jonottaa 6 viikkoa julkiselle, eli kuittasi parin vuoden maksut. Olisin toki jonottanut julkiseen, jos ei olisi ollut vakuutusta. Korvausten hakeminen on vieläpä tosi helppoa, voi tehdä nykyään netissä ja menee pari päivää kun saa rahat + yksi omavastuu/kalenterivuosi. Muistaakseni ei korvaa jotain maitokorvikkeita jos on tosi allerginen lapsi, mutta muuten ihan loistojuttu. Suosittelen!
Taapero, onpa hassua, jos alta 30 v joutuu ikänsä puolesta sokerirasitukseen! Ei vissiin ole teidän neuvoloissa muuten riittävästi tekemistä? Meillä Espoossa tilanne on paljon parempi kuin helsingissä, olen käynyt 3 kertaa neuvolassa ja neljäs kerta on tammikuussa. + Meidän neuvolassa on kerran viikossa 2h avovastaanotto, minne voi mennä, jos oikein huolettaa. Mutta ei siis mitään varmuudenvuoksi testejä tehdä, hb, paineet, paino otetaan joka kerta, kahdesti on kuunneltu sydänääniä ja yksi kerroista oli siis lääkäri. Mulle tässä on siis ollut jo enemmän neuvolaa kuin olisin edes tarvinnut, kun kolmas kierros on menossa ja mitään kysyttävää ei oikein ole. Mun neuvolan täti on vähän hössö, niin aina menee aikaa enemmän kuin olisi mun mielestä tarpeen. Mutta en valita, esikoista odottaessa oli sellainen täti, joka oli selvästi kyllästynyt työhönsä ja jäikin sitten vuorotteluvapaalle. Oli tosi etäinen olo joka kerta, kun vaan konemaisesti otettiin luvut talteen. Mutta seuranta oli kyllä silloinkin ihan esimerkillistä.
Nyt jos koittais vähän töitäkin tehdä
tuuti rv 19+4, puoliväli häämöttää!
MIeliala 0 tällä hetkellä ja vitutus mieletön rehellisesti.. Alkaa oleen loppuunpalaminen käsillä. Mikään ei kiinnosta ja mitään ei jaksa.. Edes huominen 4d ei vois vähempää kiinnostaa.. tekis mieli nukkua tai itkee..
Tosiaan joko tää johtuu hormooneista tai sitten muhun on iskemässä masennus tai loppuunpalaminen.
Liika on liikaa.. 3 lapsen hoitaminen, raskaus, 3-vuorohoitotyö, talon rakennus..
Tuntuu että tekis mieli heittää hanskat tiskiin ja lähtee nosteleen.. mutta kun karkuun ei pääse, kavereita ei oo, mies ei pysty auttaan mua nyt tällä hetkellä mitenkään.. en keksi miten vois helpottaa oloo.
pakko vaan saada johonkin purkaa tätä pahaa oloo... vaikka edes näin tekstin muodossa... anteeks.....
rv 20+5
No jospa tämä kirjoittaminen nyt onnistuisi... :)
Jo-hanna: Teitä on kohdannut kyllä ikäviä harmeja, se tuntuukin aina olevan niin, että kun vastoinkäymisiä tulee, niin ne tulee sitten kaikki kerralla. Mutta tästä on vaan tie ylöspäin ja toivottavasti silloin tulee roppakaupalla positiivisia asioita ja yllätyksiä elämäänne!
_mani_: sullakin on hankala tilanne, lähetän sulle täältä paljon voimia ja jaksuja! Yritä etsiä joka päivälle joku hetki, että voisit vaan lösähtää vaikka sohvalle, lapsille vaikka helppoja ja nopsia einesruokia, talon saatte varmasti aikanaan valmiiksi: irtaudu rakennushommista vaikka viikoksi, kerro työkavereille raskaasta elämäntilanteesta ja hae vaikka päivän latautumislomaa töistä. Sillon kun ei jaksa ni ei vaan jaksa, hyvä että oot kuunnellu itteäs ja mitä kroppa sanoo ja anna itsellesi aika levähtää! Uskon ja toivon, että myös muutkin ymmärtävät! Voimia!
Ja pari naimisiinmenijää täällä taisi olla, teille hurjasti onnea ja ihanaa tulevaa juhlapäivää! :)
Oliko se Sande75, vai kuka, joka ihmetteli Helsingin vähäisiä neuvolakertoja ja ensisynnyttäjänä vielä, munkin mielestä eriskummallisen vähän sulla on ollu neuvolakertoja! Kaippa ne yrittää säästää taas jostain...
ja omaa napaa: Eilen oltiin rakenneultrassa, jeeee! :) Siellä pikkuinen ihanasti uiskenteli ja vilkutteli, kaik oli hyvin ja laskettu aika piti paikkansa (29.4.). Ja sukupuoltakin kysyttiin: poikahan meille on tulossa! Meiän huhtikuisten joukossa taisi olla paljon poikia tulossa!Vähän salaa toivoin tyttöä, mutta kyllä toinen kikkelikalle sopii meiän perheeseen mainiosti. Esikoinen on tyttö ja kuopus on poika. Eilen kattelin meiän tytön vanhoja liian pieneksi jääneitä vaatteita ja kyynelien kera niitä lajittelin laatikoihin ja pusseihin eteenpäin antamista ja myymistä varten! Huokaus! tuttöjen pikkuvaatteet ja yleensäkin kaikki vaatteet vaan on niin sulosia! Ja miten meiän pikku tytöstä on kasvanut jo niin iso!! Nyyh!
Olo on melko ok! Väsymystä piisaa ja närästystä myös. Paino senkun vaan nousee (tullut kohta varmaan jo 8 kg) Energiaa on kuiteski vähän enemmän kun ennen!
On kyllä niin harmaan harmaata tuolla ulkona että, ei ihme että monella on niin "harmaa" olotila ja masennusta pukkaa! Koetetaan jaksaa ja astella positiivisin mielin eteenpäin! Ja aatellaan ihanan aurinkoista kevättä ja tuhisevaa vauvaa sylissä! :) Kuten joku taisi jo piristellä!
T: PikkuKeiju ja pikkupikku, rv 18+6
Toivottavasti pärjäillään paremmin ensi viikolla! Yllättävillä menoerilläkin on tapana aina jotenkin lutviutua. Itse sain melkein tonnin mätkyt, mutta sattui toisaalta tulemaan lottovoitto (niitäkin siis tulee!), joka kuittaa mätkyistä kolmanneksen.
Olen myös flunssassa ja töissä, kun ei kehtaa olla poiskaan. Kolmas flunssa tänä syksynä, eli luulen että pomo epäilee mun työmotivaatiota (joka tosiaan on heikko) jos koko ajan oon kotona. Väsyttää.
Ihanaa mani että meette 4D:hen, kerro sitten meille muillekin millaista oli ja mitä näkyi. Meillä on siihen vielä pari viikkoa aikaa.
Helsingin neuvolat taitaa olla aika erilaisia. Mulla on ollut tähän mennessä 5 neuvolakäyntiä ja yksi lääkäri + sitten 2xultra. Eka neuvola oli samalla viikolla kun tein testin (ja hädissäni soitin heti ekana neuvolaan). Perhe-ja synnytysvalmennusta sen sijaan vielä odotellaan. Ajankohtaa ei oo ilmoitettu, vaikka sanoivat kyllä sen sitten kertovansa.
Mulle ilmaantui hailakka viiva navan alle, linea negra. Miten teillä muilla? Onko tullut? Onko kellään vielä raskausarpia? Millä viikolla niitä voi pelätä tulevaksi? (Juu, olen turhamainen, ja vatsa kasvaa mielestäni todella nopeasti.)
Sonja rv21+6
Jo-hanna, mani ja muut. Kyllä teitä nyt koetellaan. Itse asiassa, mehän selvittiin helposti rempasta, kun ei venynyt kuin kaksi viikkoa. Aika monella tuntuu olevan käynnissä talonrakennusta tai remppaa - ja sitten itsellä jos jonkinmoista kremppaa. Kyllä se voimia vie.
Ankeudessa ei auta muu kuin nostaa häntä pystyyn vaikka hakaneulalla. Niin kauan kuin henkilövahingoilta on vältytty, on asia yleensä vielä korjattavissa.
Pari laina-ajatusta
Itkin, kun minulla ei ollut kenkiä. Sitten näin miehen ilman jalkoja.
Kun menee pieleen, pane mieleen. Hymyä huulen ja vastatuuleen.
Olen kyllä sitä mieltä, että itkeä saa, kun sen aika on ja nauraa pitää, kun sen aika on. Kun alatte saada asioita järjestykseen, voitte iloita, että selvittiinpä tästäkin.
Virtuaalisia valonsäteitä,
Sande
kysymyksiin: me otetaan vakuutus Turvasta. En olis ehkä itse ottanu, mutta Anoppi halusi ja maksaa myös. Turvasta siksi, että meillä on siellä muutkin vakuutukset.
Linea negraa eikä raskausarpia ainakaan vielä ole.
teille kaikille, joilla on nyt kurja viikko. Tunnistan tuon tilan niin hyvin, minulle tämä syksy on ollut yhtä alamäkeä.
Sen sijaan nyt tuntuu hieman paremmalta. Popsin innolla vitamiinejä ja ehdin jopa tapaamaan ystäviäni viime viikonloppua, lienkö sitten saanut niistä potkua. Raskauskin on nyt sitten virallisesti yli puolenvälin eli 20+2. hip hurraa. Lisäksi tiedän eilisen ultran perusteella lapsen sukupuolen, mikä mielestäni konkretisoi lasta tosi kivasti.
Minä olen tyytyväinen neuvolani palveluihin. Asun siis yhdessä pääkaupunkiseudun kaupungeista, mutta en Helsingissä. Olen muistaakseni tavannut neuvolan tädin jo 4 kertaa ja käynyt 2 kaksi kertaa ultrassa. Lääkärikäyntejä on ollut 1 ja 2 olisi vielä tiedossa.
Linea negraa ei ole vielä näkynyt. Raskausarpia on edellisistä raskauksista, mutta ne ovat haaleita eikä niitä erota kukaan muu kuin minä. Olo sen sijaan on hieman raskas ja olen päättänyt siirtyä mahdollisimman sokerittomalle dieetille.
*Te joilla, on jo lapsia, minkä kokoisia teidän vauvanne ovat olleet syntyessään?
-Minun olivat molemmat yli 4kg:tä
T:candela
Eli väsymys voikin johtua siitä että hb pudonnut 124 kun on aikaisemmin ollut reilusti yli 140. Rautalääkitystä en kuitenkaan vielä aloita, jos väsymys vaan pahenee niin sitten. Sf mitta oli 21 eli yläkäyrän yläpuolella mennään, mutta onneksi ei ainakaan sokereissa ole mitään vikaa niin ei tarvii huolissaan olla. Sykkeeksi harjottelija sai 125 mutta neuvolatäti oli kuulemma toisesta huoneesta kuullut ja sanoi että on varmaan sen 145. Kovasti halusi vauveli mennä alta pois niin oli harjottelijalla vähän vaikeuksia laskea ;)
Odotin kovasti neuvolakäyntiä ja menin sinne oikein rentoutuneena. No olikin sitten puoli tuntia myöhässä. Olin niin suunnitellut että ehdin käymään vähän shoppailemassa ennen iltavuoroa =( no ne kengät sain ostettua mutta muuta ei sitten ehtinyt. Sitten lisäksi kun olikin tuo harjottelija niin jäi jotenkin tylsä olo. Ja loppuaika sitten menikin siihen kun th kyseli onko perheessä väkivaltaa ja selitti uudesta tiimityöskentelystä mihin kuuluu psykologit yms. Jotenkin olisin halunnut enemmän puhua omasta olosta ja vaivoista. Sivumennen sitten vaan kysyin mihin otan yhteyttä jos selkäkivut pahenee.
Nyt tekis kyllä niin mieli nukkumaan iltavuoron jällkeen mut kuopus vielä valvoo. Mieskin on jossain rilluttelemassa. No onneksi on huomenna iltavuoro niin saa nukkua ehkä jopa 7.30 asti kun ei tuon kuopuksen uni riitä aamustakaan sen pidempään vaikka myöhään käy nukkumaan. Päivällä nukkuisi sitten rattaissa vaikka kuinka monta tuntia ;)
täällä nyt 19+2