Heinähattijen viikko 49
Moikka kaikille!
Oikein hyvää Joulukuun ensimäistä päivää!
Meillä Joulukuu alkoi mukavasti ripuloiden, en sentä minä, vaan tämä meitin pieni neitonen. Mutta kun tuo tarvitsee vielä pyyhkimis apua, niin siinähän se yö sitten menikin...
Nyt lötkötellään molemmat kotona, kun en häntä hoitoonkaan tuossa kunnossa voi laittaa.
Joku kyseli aiemmin joulunviettosuunnitelmia...
Me käydään perinteisesti aatto aamuna mun äidillä Joulupuurolla. Sitten tullaan kotiin ja tupa täyttyy lasten isovanhemmista ja pukin odotuksesta. Iltasella mennään sitten lasten mummolaan syömään.
Ensi joulua odotan innolla, sillä silloin aiomme viettää joulun aivan omassa porukassa, ilman vieraita, kiirettä ja huisketta...kerrankin!
Oma napa: varsin terhakkaassa kunossa. Viimeviikolla piti mennä housukauppaan kun vanhat alkoi ahdistaa niin vietävästi. Mieskin totesi vatsan jo pyöristyneen ja on niin mukavasti huolehtivainen mun oloista.
Viikonloppuna vietettiin pikku lomanen Helsingissä hotellissa. Käytiin syömässä ja elokuvissa oikeen Tennispalatsissa. Teki oikein hyvää!
Mutta nyt rupeen tapittaa tanssivia prinsessoja tän yhen prinsessan kanssa...
Jenniliini ja James 8+6
Kommentit (44)
Heippa!
Jospa minäkin uskallan mukaan, tosin vähän kummissa tunnelmissa. Odotamme kolmatta, ennestään lapset -04 ja -06. Tänään 9+0 ja laskettu aika 11.7.
Eilen kävin yksityisellä ultrassa ja kaikki oli ok, syke näkyi ja sikiö oli 20mm pitkä. Illalla kuitenkin yhtäkkiä tuli veristä vuotoa :( Nyt ei taas tule, joten ehkäpä kyse on ihan jostain vaarattomasta, mutta silti vähän outo tunnelma, ensin olin niin iloinen ultran tuloksista ja sit tuntui kuin olisi matto vedetty jalkojen alta ja liian aikasin iloitsin... Mutta kuitenkin taustalijasta ajattelin siirtyä aktiiviksi. Toiv saan olla mukana loppuun asti!
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille teille!
ja hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!
SuffeliQ, esikoisen kohdalla lääkäri sanoi minulle varhaisultrassa, että siellä jossain on hematooma, joka on syntynyt todennäköisesti, kun istukka tekee itselleen tilaa aggressiivisesti ja se sitten voi vuotaa, mutta jos ei tule vuotoa ihan järjettömästi, niin ei tarvitse olla huolissaan. Ja niihän siinä sitten kävi, että pientä vuotoa olikin ja kyllähän tuo esikoinen tuossa ihan eläväinen 4,5 vuotias on. Eli toivottavasti sinullakin on kyse jostain vastaavasta. Ymmärrän kyllä vallan hyvin tuntemuksesi... Ajattelin, että nyt aion vain nauttia tästä raskaudesta, mutta kyllä sitä vain huolehtii! Meidän lapsilukumme on tämän kolmannen myötä kyllä sitten täynnä :) Eli viimeinen tilaisuuskin nauttia tästä tilasta.
Ja athinalle kiitos, rupean koettelemaan, josko pääsisin ilmoittautumaan sivuille!
SuffeliQ, toi verinen vuoto voi johtua siitä kun sä olit käynyt just ultrassa ja ultarahan tehdään alakautta niin limakalvot on niin herkät, että voi vuotaa herkästi, onko sulla tänään ollut vuotoa? toivottavasti ei. Meillä on muuten sama laskettu aika.
Maanantaina pitäisi jaksaa taas pitkästä aikaa menna töihin, mähän oon ollut sairaslomalla melkein puolitoista viikkoa raskaus pahoinvoinnin takia, oksentelen lähes koko ajan, Nyt jo vähän helpottaa, mutta edelleenkin oksennan joka päivä ja välillä on tosi kuvottava olo. Kahvia en ole pystynyt juomaan moneen viikkoon, kahvin hajukin saa mut oksentamaan. Väsymys on myös ihan koko aikaista.
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!
Lokamamma rv. 9+0
...vastauksista! Tänään ei vuotoa ole ollut, pienen pientä rusehtavaa oli aamulla. Toiv johtui vain ultrasta! Kyllä toi vuoto aina jotenkin lamauttaa hetkeksi, vaikka kahdessa edellisessäkin raskaudessa oli pientä vuotoa, niin silti se tunne on riipaiseva:'( Nyt toivon, että tulisi pian kutsu ultraan, niin saisi sit varmistusta että kaikki ok, yksityiselle en nyt aio heti mennä uusiksi, kun maksaa kuitenkin reilut sata euroa:O auts!
Mutta siis, tunnelmallista itsenäisyyspäivän illanjatkoa!
Hei!
Minäkin ilmoittautuisin mukaan eli (ennestään tyttö 11/05) odotellaan. Olimme lapsettomuushoidoissa ja inseminaatiolla sai tämä raskaus alkunsa kuten myös edellinen.
Pahaa oloa on ollut viikon verran ja paha olo menee pois kun vaan syö tukevasti se tässä onkin niin hirveetä kun oon lihonut viikon aikana en uskalla edes puntariin. Edellisessä raskaudessa taas ei voinut syödä "mitään" ekaan 3kk kun kaikki syöminen oksetti. Mutta nyt mennään toisin päin ja hirmu nälkä koko ajan.
Tänään kävin alkuraskauden ultrassa eli viikkoja mulla huikeat 6+5 ja naperon koko oli 7.2mm, siis no jostainhan sitä pitää aloittaa:) Sykekin näkyi ja pisti tämän äipän herkäksi. Mulla on aikanaan ollut tuulimuna raskaus ja vähän aina pelottaa kuin käy mutta luottavaisena täytyy edetä.
Neuvolaan pääsen vasta 30.12 joten vielä monta viikkoa mutta eiköhän tää aika kulu. Neuvolassa meillä on ultra ja siellä kuulemma sitten ultrataan jos vaan äiti haluaa, positiivistä.
Mukavaa alkuviikkoa kaikille heinämasuille
Annora ja napero rv 6+5
Lähettelin tän jopa vahingos aloitukseksi, ei osaa käyttää enää :|
Hassua taas, miten tehdään asioita yhtä aikaa, kävin nimittäin minäkin etsimässä mammavaatteita H&M:ltä, mutta en niitä löytänyt meidän lähellä olevasta liikkeestä. Ehkä en etsinyt tarpeeksi hyvin.
Olo alkaa oleen aika iso, vaikkei se nyt ulospäin varmaan niin näykään. Tissit on ihan järkyttävän kokoset ja huomasin tänä aamuna suihkun jälkeen rasvaillessani, että niihin on tullut raskausarpia niin, että näyttävät ihan auringoilta joka suuntaan lähtevine raitoineen, hih! Saas nähdä, millasiksi ne vielä päätyy. Mites muilla, joko tulee arpia?
Mulla ei kans oo ollu yhtään varsinaista oksennusoloa, vain väsyä ja sekin vähän päivästä riippuen. Masu vähän pullottaa, mutta antaa pullottaa, hyvä on syykin.
Kävin maanantaina ultrassa, oli koskettavaa kuulla sydänäänet (167/min), kyynel ihan vierähti poskelle. Toukka oli 16,1mm pitkä ja vastasi viikkoja. Perjantaina mulla on eka lääkäri, pääsee kyselemään ja ihmettelemään asioita sinne.
Mukavaa joulunodotusta kaikille!
RR rv. 8+2
Täällä jännitetään eka lääkäriä...tänään se ois :) Neuvolassa käytiin (kirjoitan jo monikossa.. :) viime viikolla.
Enää väsymys ei niin paha, saattaa mennä päivä ilman päiväuniakin.
Ihanaa kun tulee joulu! Ihanaa joulunodotusta kaikille! Odottavalla kannalla kun tässä itse kukin meistä on :D
Taateliz 9+4 ->katsotaan muuttuuko tänään?
Tänään oli se kauan odotettu varhaisultra, josta sain mielenrauhan ja nyt ne viikotkin vahvistui :) Heti löytyi ruudulle pikkuinen "katkarapu" ja sydämen syke näkyi hyvin. Pituutta oli tyypillä huikeat 5 mm :D. Eli viikkoja nyt 6+5 kuten olin arvioidun oviksen mukaan laskenutkin, menkkojen mukaan olisi ollut 7+3. Lääkäri sanoi, että yleensä, jos varhaisultrassa löytyy heti sikiö ja sydämen syke näkyy vahvana, eikä tutkimuksessa muutenkaan ole mitään epäselvyyksiä, on raskauden jatkuminen todennäköisempää kuin keskenmeno. Tämä helpotti omaa oloa, vaikka muuten onkin aika epäuskoinen olo, niin helposti tämä raskaus sai alkunsakin...
Perjantai-iltana sitten oksensin ekan kerran, samoin lauantai-aamuna tuli aamupalat ylös. Muuten ei noina päivinä ollut paha olo, mutta eilinen oli ihan hirveä... MItään en voinut syödä ja olo oli kamala. Tänään taas onneks ihan hyvä olo :) Väsyttää vaan niin vietävästi ettei jaksaisi töissäkään olla! Onneks on tiedossa pitkä viikonlopppu, perjantaina pidän saldovapaan.
Ja töistä puheen ollen, olen aloittanut tässä uudessa työssäni reilu kuukausi sitten ja puolentoista kuukauden kuluttua mun esimies jää äitiyslomalle. Mua pyydettiin häntä sijaistamaan. vaikka työnantaja tietää mun raskaudesta, niin haluavat mut silti siihen hommaan vaikken ehdi koko sijaisuutta tekemäänkään sitten oman äitiyslomani vuoksi. Kiva mahdollisuus vähän edetä uralla ja työnantajalta mun mielestä ihanan myönteinen suhtautuminen äitiyslomiin ym. perheasioihin :)
Nasqu rv 6+5
eli lääkärissä käyty eka kerran, ultrassa kolmen sentin ihanuus, meidän myykelö :) liikkui ja sydänäänet kuului hyvin.
Laskettu pysyy samana, eli 1.7. (voidaan pysyä heinähatuissa)
viikot menkoista 9+4
ultrasta 9+3
eli ei isoa heittoa tullut :)
Taateliz 9+3
Nyt olemme sitten käyneet siinä varhaisultrassa, ihanaa kun helpotti oloa. Sydän sykki pikkuisella kovasti, pituutta oli 12 mm. Melkein vastasi viikkoja, laskujen mukaan nyt olisi 7+1, nyt sitten mittojen mukaan 7+3
.
Tänään vielä aion kertoa parhaalle kaverilleni, viikonloppuna saavat sitten isovanhemmat kuulla uutisen.
Onhan tässä vielä vaikka mitä vaaroja, mutta kyllä oloa nyt hetkeksi helpotti. Mulla on takana yksi tuulimunaraskaus, sitä pelkäsin kyllä.
Jospa nyt helppaisi tämä pahoinvointikin, en oo kyllä oksentanut, mutta niin etova olo on lähes koko ajan ja väsymys on valtaisaa. Olen esikoisen kanssa vielä kotona ja hänen kanssaan pitäisi vielä nauttia viimeisestä yhteisestä kuukaudesta. Menen tammikuussa töihin, no jos kaikki sujuu hyvin niin kesällä sit taas kotiin. Tuleepa pikainen työssäolo.
Jaksamista kaikille, nyt tuli taas tätä omaa napaa ja vielä tosi sekavasti.....
Suska74 7+1 (+3)
Kiva, että monet ovat päässeet jo näkemään pikkuisensa. Meillä huomenna neuvolla ja vasta vuodenvaihteessa ultra, koska en saanut gyneltäni aikaa aiemmin (ajat lähes poikkeuksetta aina varattuna). Siinä tuleekin varmaan Nkl:n eka ultra samoihin aikoihin.
Minä ja mies ollaan melkoisen flunssan kourissa pikkuneiti taisi päästä vähällä *koputtaa puuta*. Kuten useammalla muullakin tuntuu tuo perusruoka maittavan turhankin hyvin plus suolainen houkuttaa enemmän kuin makea. Kuvotusta esiintyy vaihtelevasti ja väsyttää jatkuvasti...
No eipä tässä ihmeempiä... viikot taitavat olla 7+1 luokkaa (tai 7+3).
Tämä viikko taitaa olla oikein neuvola viikko, kun niin monet ovat käyneet neuvolassa ja ultrassa nähneet kullan nuput. =) Itseni mukaan lukien. Meidän "katkarapu" oli 2 cm pitkä. Ultran aikana näkyi kuinka sydän löi, mutta pikkuinen ei liikkunut, vaan taisi nauttia päiväunista. 17.12 olis sitten niskapoimu ultra. Aikooko moni osallistua siihen veri seulaan? Esikoista odottaessa meille ei ees ehdotettu sellaista, mutta nyt ehdotettiin, tai siis kerrottiin tästä mahdollisuudesta ja me ajateltiin,että otetaan se... ei auta muu kun toivoa, että kaikki ois kunnossa!
Joulua me vietetään anopilla, meidän perheen lisäksi sinne tulevat myös minun vanhemmat sekä mieheni veli. Muuten joulu ollaan ihan rauhassa kotosalla. Aika perinteisesti mennään. Aamulla käydään varmaan ulkoilemassa sekä viemässä naapurin ponille ja lampaalle kuivaa leipää, syödään riisi puuroa, katsotaan piirettyjä, saunotaan ja sitten siirytään anopille syömään sekä pukkia oottelemaan. Illalla ollaan yleensä pelailtu jotain lautapeliä ja oltu vaan. Näin siis meillä. Minkäs laiset jouluperinteet teillä muilla on? Kuuluuko joulupöytään jotai erikois herkkuja? Minä kun en ole mikään kinkun ystävä, niin minun joulupöydässä täytyy ehdottomasti olla jauhelihapullia. Sekä juustot ovat aivan ihania, harmi vaan, että tältä joululta jäävät juustot syömättä =(
Mulla on viime keväänä todettu tähystämällä löysä ruokatorven läppä (mikä se viralliselta nimeltä onkaan) ja tämä vaiva on jo näin raskauden alkumetreillä osottautunut hyvin ongelmalliseksi. Esikoista odottaessa tälläistä vaivaa ei ollut ollenkaan. Nyt mun ei tarvii juoda kun lasi vettä, niin jo närästää. Ja tämä mun närästys on niin sitkasta sorttia, että tämä ei lähde minnekkään rennieillä. Todella kurjaa.
Kohta täytyy siirtyä jo mamma housuihin tai muihin väljempiin pöksyihin. Mä en tajua, että onko tämä turvotusta, vai läskiä vai mitä ihmettä, mutta ei tätä raskautta enää pysty salaamaan, kun jo päältä näkyy. Eikä se maha liikahda mihinkään, vaikka kuin yrittäisi vetää vatsaa sisään... Onko kohtalo tovereita?
Pahaolo mulla on melkolailla lähtenyt pois, kunhan vaan muistaa syödä säännöllisesti. Kuumeilun vuoksi mun keto aineet oli koholla (siis oon kuivunut), joten tohon juomiseenkin täytyy kiinnittää entistä enemmän huomiota. Nyt oon siis jo neljättä viikkoa kuumeessa.
Mutta tälläistä täällä! Nyt poistun nukkumaan, että aamulla jaksaa nousta tytön kanssa leikkimään sekä huomenna tarvitsis taas siivota yksi huone joulua odottamaan. Aattelin aloittaa joulu siivouksen hyvissä ajoin ja huone kerralla, että sitten jouluviikolla ei tarvitse kun pikkuisen parsia.
AatuLiina, asukki 9+2 ja tyttö -06
Tässä sitä nyt sitten Joulukuuta elellään:-) Kun vielä lunta tupsauttas tänne eteläsuomeenkin (ja pysyisi mokoma hetken maassa) kyllä ahdistaa tuo jatkuva vesisade!
Meillä neuvola tasan viikon päästä. Ultra menee ehkä ensvuoden puolelle:-( Häiritsee valtavasti tämä oireettomuus. Ei ole pahaa oloa, ei rintoja kivistä. Huimaa harvakseltaan (sitä nyt muutenkin) eikä edes väsytä kovasti. Ehkä tuo nälkä ainoa oire, välillä kyllä muutenkin syöpöttelen kovasti. Kun vain kaikki olisi hyvin. Niin ja kohdun vihlominen on kans hävinnyt kokonaan. Voi voi. Ehkäpä varaan yksityiselle siihen alkuraskauden ultraan. Taas kysyn: mitä sille ultralle tulee hintaa?
Onko kellään kokemuksia matkustamisesta loppuraskaudesta? Eilen menasin jo varata kreikan matkan touko - kesäkulle. Ei oikein voi matkustaa ennen kuin seuraavat lomat. Tai ois mulla talviloma mutta miehellä ei. Ja olisi kiva käydä ennen vauvarumbaa. Haaveena on ollut matkustaa egyptiin, mutta sinne en ainakaan tohdi viimeisinä kuukausina matkustaa. Mutta Kreikkahan on eu maa, eli kai siellä aika hyvin asiat järjestyisi jos synnyttämään joutuisi (toivottavasti ei vielä 2 kk etukäteen)???
Kävin lauantaina h&m:llä ja tietysti hätähousu kun olen, piti ostaa sitten mamma housut ja paita. Saa nähdä, pääseekö niitä käyttämään. No kyllä ne kuitenkin muutaman viikon kuluttua jo käytössä on jos kaikki hyvin etenee. Oli muuten tosi kivan malliset sammarit. Jotenkin aikaisempina vuosina vyötärö on niin kamalasti korostunut, mutta nyt se joustava osa on kivasti jatkoa varsinaisille housuille.
Jep jep, täällä pitäisi kans siivoamaan ruveta. Ei vaan millään huvittaisi. Olis pari muutakin projektia mielessä....
P-M 7+1
Täälä yksi ilmoittautuu vielä mukaan, olen lukenut teidän viestejä, mutta en vielä uskaltanut liityä mukaan kun vasta nyt kun olen käynyt ultrassa eli tänään kävin aamusta yksitysellä ultrassa ja sielä se meidän vaavi näkyi ja sydämen sykkeet. Laskettu aika on 11.7.09 eli viikkoja on nyt 8+3 ja ultran mukaan 8+5. Huomenna on eka neuvola.
Meillä on kolme lasta ennestään (97,99,02) ja syyskuussa minulla oli kekenmeno 8+4 viikolla, silloin olin ehtinyt käydä ultrassa 7+1 viikolla ja nähdä kuinka sydän sykki, mutta 8+4 viikolla menin sairaalaan rusehtavan vuodon takia ja siellä todettiin, että sikiö oli kuollut jo n. viikkoa aikaisemmin.
Olen tällä hetkellä sairaslomalla töistä ihan älyttymän pahoinvoinnin vuoksi oksentelen lähes koko ajan, myös yöllä, toivottavasti tämä olo helpottaa ennen joulua.
Lokomamma 8+3
Tää viikko alkoikin sairaslomalla, on vaan ollut niin heikko ja huono olo etten oo työkuntoinen. Varsinkin kun joutuu seisomaan suurimman osan päivästä, eikä pääse niin usein syömään. Oksennus on edelleen tullut päivittäin ja yleensä useamman kerran :(. Ainakin muistaa, että on raskaana ;).
lokamamma oliko sulla viimeks pahoinvointia ennen kuin meni kesken? Vai loppuiko niille viikoille jolloin sikiön kehitys loppui?
AatuLiina on täällä kohtalotovereita. Mulla on ollut mammahousut käytössä jo pidempään. Yritin pitää tavallisia housuja, mutta kun puristi niin oli pakko ottaa pois. Esikoisen kanssa tarvi laittaa mammahousut vasta noin rv 16-18. Joku joskus sanoi, että toisen kanssa tulee maha nopeammin esille. Omalla kohdalla kyllä pitää paikkansa. Osa työkavereista arvasi miten on asian laita, mutta eivät olleet viittineet keskenmeojen takia suoraan kysyä aijemmin. Kerroin myös esimiehelle, joka tietää aijemmista keskenmenoista.
Joulua vietetään molemmat alkuilta omien vanhempien luona ja ilta yhdessä kotona. Käytäisiin mielellään kummankin vanhempien luona aattona, mutta kun meillä ei ole autoa tai edes korttia, niin ollaan julkisen liikenteen ja taksien varassa :(. Jouluaattona mun äidin luokse tulee muita lapsia anopin luokse ei, joten esikoinen viihtyy paremmin siellä missä on muita lapsia. Mies menee anopin seuraksi siskojensa kanssa, koska anoppi joutuisi muuten olemaan melkein yksin, kun appiukko on matkoilla silloin. Joulupäivänä ollaan anopin luona. Joulu tuo kyllä aina mukanaan oman stressin, vaikka niin ihanaa aikaa onkin :).
Niin ja mies vihjaisi jo äidilleen asiasta, vaikka en vielä olisi halunnut, että kerrotaan lähipiirille. Anoppi oli innoissaan ja iloinen asiasta :). Tämä on heille toinen lapsenlapsi (mun miehen esikoinen, joka on jo 7v), mun äidille tää on jo neljäs.
Ja tosta veriseulasta, aijotaan ottaa myös se. Eipä siitä mitään haittaakaan ole. Tota veriseulaa on ilmeisesti tarjottu aijemmin vaan riski äideille, mutta on tulossa yleiseen kaikille tarjottavaan ja maanlaajuiseen käytäntöön vuonna 2010 muistaakseen, en oo ihan varma tosta vuodesta.
AW_83 rv 8+4
AW_83.lle,
Silloin syyskuussa kun mulle tuli keskenmeno, niin mulla oli raskaus pahoinvointia, mutta ei niin paljon kun nyt. Silloin kun mun kekenmeno todettiin, mulla oli aika voimakkaat raskaus oireet pahoivoiteineen ja oireet hävisivät vasta viisi päivää sen jälkeen kun mulle oli tehty sairaalassa kohdun tyhjennys. Mulla oli silloin melkein koko raskaus ajan ( tai sen minkä kesti rv. 8+4) )rusehtavaa vuotoa.
Lokamamma rv 8+3
Tervetuloa lokamamma!!
Täällä ei kummempia pahaolo pysyy poissa kun muistaa syödä säännöllisesti ja kääpiö annoksia!! Väsymystä on ollut ja sen takia pinna kireellä välillä noiden taaperoiden 06ja08 kanssa mutta toivottavasti se tästä joskus helpotta ja kai sekin auttas kun satais lunta ja pääsisi ulkoilemaan kunnolla!!
Onko muilla ollut samaa että meinaa pinnaa kiristää välillä noitten muksujen kanssa nyt raskaus aikana....vai oonko jotenkin herkkä!!!
Nukkuminen ehkä auttas jos vetäi päikkärit mut tein tos viikon loppuna niin ja sitten en saanu yölllä nukutuksi kunnolla!!!
Joulu valmistelut aloitettu tein tänään porkkana laatikkoa pakkaseen ja kai lanttu ja maksalaatikot viikon loppuna tai alku viikosta et sellasta täällä!!!
Joulukortteja ollaan pojan kanssa ahkerasti tehty´!!!
Hauskaa joulun odotusta kaikille!!
anskur84 9+3
Kenties minäkin uskaltaudun tänne.... Kävinkin tuonne Heinäkuun pinoon jo esittäytymässä. Esikoista siis odottelen itsellen ja miehelleni lapsi on jo toinen ;) (menee siis rutiinilla). Ikää kummallakin hieman reilu 30 ja Helsingissä asustellaan.
Raskaustestiin pamahti yllättävästi plussa tuossa reilu viikko sitten, joten nyt mennään 5+6. Eli todella todella alussa on kaikki mun kohdallani. Yritän ottaa tämän alun mahdollisimman tyynesti ja olla panikoimatta keskenmenoja ja muita. Onkos muuten kaikki muut käyneet/menossa alkuraskauden ultraan? Me ajateltiin jättää se ehkä väliin monestakin syystä. Minusta tuntuu, että jos näkisin sykkeen ja muuta ja sitten tapahtuisikin jotain, olisi se vaikeampi kestää. Nyt kun mikään ei oikeastaan tunnu kovin konkreettiselta, niin kai haluan vaan tuudittautua siihen, että kaikki on oikeasti ihan kunnossa. Ehkä olen sitten vaan väärässä ja varaan jo heti huomenna ajan ;)
Oireina on lähinnä järkyttävä rintojen aristus. En voi enää oikein nukkua vatsallanikaan kun ne ovat niin herkät. Myös pahoinvointia on iltapäivisin ja nippailuja/menkkamaisia kipuja vatsassa. Juuh, ja rintaliiviostoksille olen menossa vielä tänään, sillä vanhat ovat käyneet pieneksi. Ja herkkyys on tottakai lisääntynyt. En voi oikein katsella miehen lapsen vauvakuvia, kun tulee itku. Ja telkkariohjelmia katsoessa niiskutan myös. Kohta varmaan lottoarvontakin saa kyyneleet silmiin....
Kirjoittelenpa minäkin ensimmäistä kertaa tänne puolelle. Tuntuu vieläkin uskomattomalta olla täällä, kun yritystä kesti niin kauan. Samalla pelkään aivan järkyttävästi, että jotain on tai käy huonosti. Sen takia olen alkanut suunnittelemaan alkuraskauden ultraakin, vaikka ensin en sinne aikonut mennä. Esikoisesta en myöskään käynyt. Minulla on siis 3,5 v tyttö ja tätä toistaa ehdittiin yrittää lähes vuosi.
Rinnat ja varsinkin nännit olleet todella kipeät, kamala väsymys vaivannut jo kolme viikkoa ja myöskin palelu. Töissä aivan kamala stressi, toissa yönä nukuin kaksi tuntuia, kun työasiat pyörivät päässä. Minulle vaihtui myös puolen vuoden jälkeen takaisin sama kamala pomo, joka lytistää viimeisenkin itsetunnon. En siis todellakaan malta odottaa, että pääsen sieltä pois. Pelkään, että mitä se stressi aiheuttaa. Mutta otan sitten sairaslomaa, jos liian pahalta tuntuu. Onneksi siihen äitiysloman alkuun saa pidettyä kesäloman niin pääsee jo toukokuussa pois. Saahan sen kesäloman varmasti pitää?
Laskettu aika on 30.7 ja ärsyttää olla täällä jonon hännillä heinähatuissa :) Sama oli esikoisen kanssa, jolla oli la 29.5. Kaikki muut ovat jo niin pitkällä. No saapa nähdä siirrynkö jossain vaiheessa elokuisiin.
Mietinpä, että joko sitä voisi huomenna mennä sinne ultraan (silloin 6+3) jos saisi ajan. Tuossa meidän vieressä olisi lääkärikeskus huomenna auki.
Hyvää itsenäisyyspäivää ja odotusta kaikille!
Terv. Pötkö ja Nyyti 3+2 ja tytär 05/05