Mitä mieltä uusimmasta Meidän Perhe -lehdestä? Kovin on tyttöpainotteista edelleen.
Lukijoiden toiveesta yksi poika-aihe, mutta siihen se sitten loppuikin. " Unelmien lastenhuone" paljastui kolmen tytön huoneeksi. Ja julkkisperheen Salolaisten perhe jossa kaksi tyttöä. jne.
Kommentit (32)
Vierailija:
Mietin tuota " vain" poikia juttua lukiessa, että siitä jäi jotenkin paha maku suuhun. Ihan kuin poikaperheet olisivat todella jotenkin säälittävässä ja tyttöperheitä huonommassa asemassa. Todella siis " vain" poikia.
Tuo kannen otsikko oli minusta myös ala-arvoinen. Jutun äitikin oli pettynyt saadessaan neljännen pojan.
Pojat nähdään vain tietynlaisina. Edes toimittajat eivät näe tajuavan että on olemassa sekä niitä hiljaisia viulunsoittajapoikia jotka murehtivat maailman tilaa, että pää kolmantena jalkana meneviä futaajapoikia. Tuntuu että välillä ajatellaan ettei pojilla ole tunne- eikä älyllistä elämää ollenkaan. :((
että ehkä toimittajilla on samoja mielipiteitä tyttöjen " paremmuudesta" kuin av:lta saa usein lukea. Ehkä eukot vain haluavat tyttöjä, kun niiden kanssa voi tehdä tyttöjen juttuja ja pukea ne hörhelöihin. Ja poikien äitejä säälitään.
Vierailija:
että ehkä toimittajilla on samoja mielipiteitä tyttöjen " paremmuudesta" kuin av:lta saa usein lukea. Ehkä eukot vain haluavat tyttöjä, kun niiden kanssa voi tehdä tyttöjen juttuja ja pukea ne hörhelöihin. Ja poikien äitejä säälitään.
Lehdessä korostetaan koko ajan tyttöjen ja poikien eroja. Lehdestä henkii se, että tytöt ja pojat halutaan painaa tietynlaiseen, " vanhanaikaiseen" muottiin.
Ärsytykseni huippuna oli joku liirumlaarum-juttu, jossa mollattiin jonkun julkkiksen pojan pitkiä hiuksia tyyliin: pitäisikö julkkisäidin viedä poika parturiin!!!
Niin niin: tytöille mekot ja letit ja pojille verkkarit ja siilitukka. Tytöt tanssivat balettia ja pojat pelaavat jääkiekkoa. Jos poikkeat muotista ihan toimittajaäidit haukkuvat lasta julkisesti lehdessä.
Meidän perhe-lehteä ei talouteemme enää koskaan tule.
Edusti just sitä asennetta muita ihmisiä kohtaan, jota EN halua edistää millään tavoin, enkä lukea lehdestä, varsinkaan PERHE-lehdestä.
Vaikka olikin julkkiksista kysymys mutta silti, kai julkkislapsetkin ihmisiä on...
Ihan huuhaata koko lehti. Pelkkää kiiltokuvaa ja vaaleanpunaista pintaa, tosi ihqua!
Ihmettelen onko tyttöjen kasvatus tosiaan vaan sitä ostetaan ihania vaatteita ja sisustetaan huoneita?
Onneksi mulla on 2 poikaa.
Ja ärsyttää tosiaan jatkuva " hyvin menee" -julkkisperheiden esittely.
MUTTA, ihan kiva, kun tyttöjä arvostetaan jossakin lehdessä; itse olen useamman tyttären onnellinen äiti, ja monesti saan kohdata ihmisiä, joiden asenne on, että vieläkö te sen pojan teette yms. yhtä tyhmää. Ja kerran täällä av:lla joku kirjoittaja oikein kirjoitti, miten häntä säälittää kaupassa nähdä perheitä, joissa vain tyttöjä; poikaperheet eivät säälitä lainkaan niin paljon, vaikkakin tietysti ihaninta hänen mielestään oli, kun oli molempia. Ja tyttöperheiden isät säälittivät häntä erityisen paljon, kun eivät ole saaneet omaa poikaa..
Ja minä sentään olen kai verrattavissa sellaiseen " espoolaismammaan" (vaikken espoossa asukaan), olen kiinnostunut muodista, merkkivaatteista ym., mutta vain poikien vaatteista joten mulle siinä ei ollut juuri mitään.
Ja tuosta toisen sukupuolen suosimisesta, kyllä se asenne on sama molempiin suuntiin. Kyllä me poikien äidit saadaan kuulla että mahdat nyt olla pahoillasi kun ei tullut tyttöä tai että kyllä teidän täytyy vielä se tyttö tehdä.
Vierailija:
monesti saan kohdata ihmisiä, joiden asenne on, että vieläkö te sen pojan teette yms. yhtä tyhmää.
Tunnustan, että tyttöjen äitinä en ole edes huomannut tyttöpainotteisuutta, mutta totta on, että sukupuolten erottelu juuri tällä tytöt on ihania, pojat on raisuja -tyylillä on lisääntynyt.
Silti MP on mielestäni tosi hyvä lehti ihan vain siksi, että mikään lehti ei käsittele yhtä monenlaisia perheitä.
Ettekö muuten ole tajunneet, että jos vaikka sisustusta käsittelevän jutun otsikossa lukee unelmien, ihana, rauhallinen, kaunis tai vastaavaa, niin se kertoo tyttöjen jutusta; ja jos jännittävä, seikkailu-, pirteä, toiminnallinen tms., niin se kertoo poikien jutusta? :)
ja jos ei taso ja painotukset muutu, perun lehden.
Salovaarojen jutussa se, että koko ajan puhuttiin vaan siitä vanhemmasta tytöstä, Rosinasta. Pienempi jäi paljon vähemmälle huomiolle.
Tuli vaan mieleen, että kohdellaanko perheessä lapsia samanarvoisesti? Sisarusten välinen tasapuolisuus on tärkeää.
Siitä poikajutusta en tunnista omia poikiani. Esikoinen leikkii nukeilla ja pukeutuu äidin vaatteisiin. Tosin kyllä pojat riehuvatkin, mutta uskoisin tyttöjenkin osaavan riehua. Omat poikani ovat jo ihan pienestä lähtien olleet mukana ruuanlaitossa.
Tykkään kyllä siitä Meidän Perhe-leshdestä. Minusta se kenkä juttu ja kertomus lasten huostaanottamisesta äidin näkökulmasta oli hyvä. Ruoka-ohjeet on selkeitä. Mulla tulee yleensä lehti kuin lehti 1-2v, sitten kyllästyn ja vaihdan muuhun lehteen. Ainoastaan Kotivinkkiä olen tilannut pidemmän aikaa.
Vierailija: