******kesäkeijut viikkon 49*****
Kommentit (30)
... että tänään ei ole VÄSYTTÄNYT. Voiko ihmisen olo olla näin reipas? Ihan mahtavaa:))) Huomenna neuvolalääkri, saapas nähdä millainen kohdalle sattuu tällä kertaa ja saadaanko sydänäänet kuuluviin.
Tsemppiä Sunshine25 ja muut tällä viikolla np-ultraan matkaavat!
Ja nyt äkkiä tekemään jotain, kun jaksan!
Siiili ja Rusina rv 11+0
Tänään sain tehtyä pienimuotoisen joulusiivouksen, vaikka on IHAN HIRVEÄ olo kun on nuha ja räkää tulee ja silmät vuotaa, tuntuu et kohta nousee kuumekin. Myös jouluvalot laitoin, ja jotain koristeita, tsih. :)
On tosi pirtee olo jo, eikä niin huolestunutkaan oo ollut enää. Mutta kamala miten herkällä päällä on silti. Mies lähti kaverilla käymään ja mä jäin siivoamaan, eiköhän tullut jo ikävä ja tippa linssiin parin tunnin päästä... :D Voi kamalaa, miten mä nyt pärjään! Haha. Jännä kun ei paino oo viel noussut, laskenut vain kilon. Hmh.. :/
Maha on kyl kamalan kova ja pallomainen jo, napakin on menettäny sentin syvyyttä.. :D Viikonlopuks vanhempien luokse Jyväskylään ja sunnuntaina miehen isän luokse Tohmajärvelle.
Ihan onnellinen fiilis näin kokonaisvaltaisesti! :)
-Meevi ja pikkuinen 14+0-
Eilen illalla ja tänä aamuna elettiin jännittäviä aikoja.
Aloitan siis tarinan alusta.
Makoilin ukkoni kanssa eilen sohvalla katsellen töllöä, nousin istumaan ja välittömästi tuntui housuissa erittäin märältä ja alavatsaan sattui.. Nousin ylös ja menin katsomaan vessaan että mitä nakkia tää ny oikein on.
Kauhukseni löysin housuistani verta ja sitä oli paljon. Kävin hakemassa puhtaat housut ja vaipan pöksyihini.
Mielessä pyöri koko illan ja tänä aamuna että se siitä toukasta.. :(
Aamulla soitin neuvolaan ja kerroin asiasta (neuvolalääkäri olisi ollut tänään) kun vuoto jatkui vielä aamullakin. Täti sanoi että menepä sairaalalle kun heillä ei ole ultraa.
No kävinpä sitten sairaalalla jossa odottelin tunnin verran että pääsin ultraan.
Luojan kiitos pikku toukalla oli kaikki hyvin ja sydänkin löi!
Syy verenvuotoon oli verisuoni joka vuosi ja kohtakin löydettin.. Meni ohi lääkärin selitys näiltä osin kun haltioissani katselin kun toukan sydän löi!
Elikkäs onneksi pikku toukka hengissä ja voi hyvin! viikkoja takana 13+4
Dodii: hyvä että kaikki oli ok. Tollanen säikäyttää varmasti todella paljon. Toivotaan, että enää turhia säikähdyksiä tarvii tulla.
On: Mulla on niska-poimu ultra to. Eilen illalla oli ihana päivä, hullua mutta tunsin vauvan ensimmäiset liikkeet. Ei mulla oli viikkoja kun vajaa 12, mutta ihan selviä pieniä potkuja tunsin alavatsalla ku sohvalla suorana makailin. Roikutin jalkoja lattialla niin alavatsa vähän jännityi. Sanoin miehelleni, että tunnen jotain ja hän halusi kanssa kokeilla. Hän tunti kanssa selvästi pieniä potkuja käsiään vasten. Hassua! Odotan siis toista lasta, esikoinen on 1v6kk. Mutta ei ne liikkeet kyllä kuvitultuja ollut =)
Hanna 11+4
Kakkosta täälläkin odotellaan. Pientä myllerrystä myös tuntunut vatsassa viikoilta 12 lähtien.. mutta en ole varma onko se ollut toukka vai suoliston myllerrystä.
Eilen tuli sellanen olo et oonkohan sittenkään raskaana. Mitään pahan olon tunteita ei oo eikä mitään muutenkaan. Ens viikon torstaina 11 pv on ultra et jospa sillon näkis et onkio siellä mitään... Viikolla 8 ku kävin neuvolassa ni ei kuulunu sydänääniäkään. Aikasemmilla lapsilla on kuulunu jo noilla viikoilla.
10+2
Eli meillekin on tulossa toinen muksu. Esikoinen täytti kesällä jo 4v, joten kauan tätä ehdittiin jo odottaakin (mitään ehkäisyä ei käytetty välillä). Minä tunsin mielestäni myös ensimmäiset liikkeet viime viikolla, kun viikkoja oli kasassa 12+4. Ja olen niitä ajoittain tuntenut sen jälkeenkin. Sellaisia hassuja muljahduksia ja ihan pieniä potkuja. Vaikea uskoa että ne voisi kaikki olla suoliston myllerrystäkään. Ja kun ovat samanlaisia kun mitä muistelen esikosta tunteneeni.
Pluulla on ollut tosi jännät paikat, onneksi kaikki olikin kuitenkin hyvin. Säikäytti varmasti aika tavalla. Aika moni on menossa NP-ultraan kurkkaamaan pikkuista. Onnea matkaan että kaikki on hyvin.
Täälläkin pahoinvointi on selvästi lieventynyt, mutta muistuttaa kyllä olemassa olostaan jos ei syö riittävän usein. Tänäkin aamuna piti yrittää oksentaa kahteenkin kertaan. Ja nimenomaan yrittää koska eihän sieltä mitään ollut tulossa kun ei ollut syönyt ja juonut illan klo 19 jälkeen mitään. Kävin nimittäin aamulla sokerirasitustestissä. Onneksi siitä sokerilitkusta ei tullut yhtä paha olo kuin viisi vuotta sitten. Nyt oli vain hetkellinen sokerihumala ja se siinä. Meinasi kyllä tulla aika pitkäksi odotella siellä labran aulassa 2h kun en oikein osaa siellä lukeakaan. Tulokset saan vasta seuraavassa neuvolassa, joka on 16.12. Täällä kun ottavat verinäytteet suonesta, eivät sormenpäästä.
Pitäisi saada itsestään irti sen verran että aloittaisi työnteon tällekin päivälle, muutamaksi tunniksi ennen parturiin menoa.
Hyviä vointeja kaikille.
Heinäminkki
Flunssan kourissa täälläkin, minä sekä esikko. Ihanasti sain kuitenkin tehtyä myös täällä kotona vähän joulusiivoilua samalla, kun sairastelin, eli nyt on vaihdettu jouluisempia kynttilöitä yms. Meillä on myös täällä satanut ihanasti lunta! Just silleen, miten jossain joulufilmeissä kuvataan. Ihania paksuja hiutaleita leijailee maata kohden.
Huomenna meillä sitten se jännityshetki, eli np-ultra. Oksuilua eilen ja viime torstaina, joten ehkä siellä kuitenkin ollaan vielä voimissa?? Jännittää kaikesta huolimatta, peukut ja varpaat pystyyn, että kaikki saisivat hyviä uutisia.
Nyt täällä harvinaista kyllä nukutaan päiväunia, joten taidan mennä seuraksi.
t tinky 12+0
Kävin np-ultrassa ja kaikki oli hyvin! On tosi onnellinen olo nyt. Olin välillä aika huolestunutkin, mutta siis ihan suotta. Koko vastasi vain 11+1, vaikka oletetunkin oviksen mukaankin pitäisi olla enemmän. Mutta kai se on tuohon sitten vaan uskottava. La ei kuitenkaan muuttunut (16.6.).
Sunshine mietiskeli, että tehdäänkö np-ultra mahan päältä vai ei. Mulla ensin aloitettiin alakautta, mutta sitten ultraaja päätti kuitenkin kokeilla vatsan päältä ja hyvin näkyi. Ilmeisesti mulla on kohtu sellaisessa asennossa, että se oli mahdollista.
Gerbeda oli huolissaan kun raskausoireita ei ole. Mulla oli samoja fiiliksiä ennen ultraa, mutta kuten sanottu, kaikki oli kuitenkin ok. Eiköhän sullakin!
Muutama kertoi jo tehneensä joulusiivousta. Voi kun itsekin saisi aikaiseksi.. No, ehkä viikonloppuna.
Hyviä ultria kaikille, ketkä ovat lähiaikoina menossa!
t. wilma 11+2 tai sinne päin
Jäi ensiviikolla kirjoittamatta mitä np-ultrassa näkyi.. kaikki oli hyvin ;) tuli kyllä uskomattoman helpottava olo, kun näki vaavin masussa ja siellä se viuhtoikin menemään viimeistä päivää. Niskapoimun paksuus oli 1.1mm eli kaikki oli hyvin siltäkin osin. Myös suurin keskenmenoriski alkaa olla nyt voitettu, joten hieman onnellisempi uskaltaa jo pikkuhiljaan olla.
Kerroin viikonloppuna vahemmilleni, siskolle ja muutamalle kaverille. Mies oli jo aiemmin kertonut omilleen, joten aika moni asiasta jo tietää. Kävin perjantaina myös neuvolassa, jossa kuunneltiin sydän äänet ja olipa tiuhat tykytykset ;) myös ultraaja kätilö sanoi sydämen lyövän todella terhakkaasti. Kuulin kaveriltani huhua, että tyttölapsien sydän löisi tiuhempaan kuin poikien-joten olisiko tässä tyttö tulossa ;) noh, eihän tuota voi tietää ;) kunhan spekuloin.
sunshine: pohdit miten kertoa vanhemmille. Minä näytin tuoreen ultrakuvan ja se kertoi enemmän kuin tuhat sanaa ;) onnellisia tuntuivat olevan, varsinkin äiti joka tuli heti ihan mummohöperöksi ;)
Hyvät viikon jatkot kaikille
Helmi ja papu 12+0