**LOKAMASUT TIISTAINA**
Kommentit (50)
vaivaa tuntuu tosiaan piisaavaan jos jonkinmoista monella. Itsellä nämä aamut yleensä parasta aikaa, siis silloin, kun olen saanut nukuttua hyvin kuten viime yönä.
MEITÄ VIELÄ TÖISSÄKÄVIJÖITÄ LOKAKUISIA HUHUILEN: Miten teillä sujuu ??? Itse otan päivän kerrallaan. herätys (ellei sitten ole tapahtunu jo luonnollisesti tai esikoisen ansiosta ;-) ) on noin 06:60, sitten olen 7 jälkeen bussissa + metrossa ja kasin pintaan töissä. Työni on lähes 100% istumatyötä ja se on jo TOSI vaikeaa, selkään sattuu ja supistelee. Tällä hetkellä teen vain pakolliset jutut, joten kotimatkalla olen jo 16 maissa. Illalla totaalisen rättiväsynytpoikki ja koitan sohvalta käsin leikkiä tyttären kanssa (1v 5kk)
LILLISO6:En tajua miksi tai mistä tunne tulee, mutta vaikutat jotenkin tosi tutulta ;-))) Tunnetaankohan me toisemme jostain ? Sinullakin näyttää olevan alle 2v. taapero kotona ja etkös asunut kantahesassa?
HANKINTOJA: Kävin eilen PikkuKenguru-liikkeen varastomyynnissä ja siellä oli yksi aivan ihana pinnasänkäy -70%, josta aloin haaveilla... Esikoinen nukkuu nyt pinnasängyssä, jtoen sellainen yksi on jo talossa, mutta tuli jotnekin kauhea hinku. Esikoisen kohdalla en ollut yhtänä näin kova " ostelija" . Voisiko tämä johtua siitä, että luultavasti (never say never) meidän lapsiluku on tässä.
nyt töiden pariin!
Jolla 30+6
Ensinnäkin JOLLA: Onpas sulla mielenkiintoinen heräämisaika tuo 06:60 :) :) :)
MIANNILLE valittelut huonoista yöunista :/ Itse sain nukuttua 22:30-07:00 hyvin, välissä vaan mies kävi kyselemässä puhelimensa perään ja heräsin ja kävin vessassa.
Mutta hei mun on jo useampana päivänä ollut tarkoitus panna pystyyn syntymäaikaveikkaus! Eli...
G: Minä päivänä veikkaatte lokakuisenne syntyvän?
Voittajille mainetta ja kunniaa... :) Minä aloitan: Veikkaan että meidän syntyy 25.10. eli rv 40+3. Tuona päivänä ois mulla se kypsyysnäyte, veikkaan että tuurini tuntien siihen asti menee hyvin mutta sitten yöllä jännitys johtaa synnytyksen käynnistymiseen.
Having said that: Musta tuntuu koko ajan että synnytys lähestyy, mitä en toivoisi ja mikä on ihan typerääkin näillä viikoilla. Aamulla kun heräsin tuntui " sukkapuikkoja" , mitä oli esikoisesta vasta ihan vähän ennen synnytystä. Jotenkin ajatukset pyörii koko ajan synnytyksessä, vaikka olisi paljon muuta tekemistä... se saa kai jotenkin uskomaan, että synnytykseen ei enää olisi niin kovasti aikaa. Uskon siihen, että oma keho kertoo mitä minulta tarvitsisi.
Mitenköhän tuo menee, että syntyykö kakkonen aiemmin tai myöhemmin kuin esikoinen?
Nyt pitää ruveta vissiin tekemään palapeliä. GRADUNTEKO edistyi eilen ihan kohtalaisesti, tuntuu ihan lomalta työnteosta... se hyvä puoli kolmen yhtaikaisen homman teossa on: kukin tuntuu lomalta muista töistä!! :)
Hyvää tiistaita kaikille.
Coe rv 31+2 (kai? en tajua miten voin aina mennä sekaisin)
Voi MIANNI, kuinka aikaisin/myöhään olet hereillä ollut. Itsellä vaihteeksi hyvä yö, tarkoittaa kahta pissareissua ja esikoisen ottamista väliin joskus aamuyöllä. Viikon sisällä on ollut kaksi hyvää/tosi hyvää yötä ja molemmilla kerroilla olen mennyt nukkumaan 22.00-22.30 joten pitänee yrittää mennä ajoissa nukkumaan tämä loppuaika.
Olen muuten kanssa monesti ajatellut, että kyllä varmaan pian meistä lokakuisista joku saa vauvan, sillä näinkin isosta porukasta yleensä jollakin tulee eteen käynnistys tai vauva päättää tulla aiemmin eikä tosiaan tarvi tarkoittaa, että olisi jotain hämminkiä!
Mä olen jo kolme kertaa tän viestin kirjoittamisen aikana käynyt siivoamassa keittiön, meidän esikoinen on kehittänyt sellaisen mustasukkaisuustemppuilun, että heti jos olen tietokoneella, puhelimessa tai jos meille tulee joku vieras, ei tarvi olla kuin tytön mummo ja juttelen hänen kanssaan kahdestaan, niin tyttö tekee jotain " pahaa" . ELi äsken veti kaurahiutaleet keittiön tason päältä lattialle, koko paketin (tyhmä minä kun olin jättänyt sen pöydälle) ja sen jälkeen on nyt kahdesti käynyt roskiskaapilla tonkimassa ja vetämässä sieltä mm. fetajuustorasian ja muuta kivaa lattialle. Tyttö ei tee mitään tuollaista jos teen esim. kotihommia mutta juuri tämä tietokoneella oleminen on yksi pahimmista.. Tosi helpolla tulee mustasukkaiseksi jos huomio kiinnittyy muualle. Kivaa aikaa siis tiedossa...;) En silti aio sitä pelätä vaan luotan siihen neuvoon, että kaikki sujuu, kun tyttöä huomoidaan yhtä paljon kuin vauvaa.
Joku eilen kertoi, että vauva on kiinnittynyt LÄHTÖKUOPPIINSA ja liikkuu sen vuoksi vähän enää. En muista nimimerkkiä taaskaan.. Mulla on ollut n. viikon verran potkujen suhteen sama epäilys ettei vauva enää pääse liikkumaan samalla tavalla sillä liikkeitä tuntuu jatkuvasti, mutta ei enää potkuja vaan ihan selkeästi sellaisia venyttelyjä tuolla ihan alhaalla ja välillä vauva oikoo jalkojaan ja ne tuntuvat aika ylhäällä.
LIITOSKIVUT ovat taas kadonneet, tuntuivat aamulla toki sängystä noustessa (auts) ja yöllä kylkeä vaihtaessa, mutta kävely ei ole enää sattunut. Illalla menin kaikesta huolimatta 30min iltakävelylle kun ilma oli niin raikas eikä se ainakaan siis pahentanut tilannetta.
Nyt tyttö hermostuu tosissaan joten mukavaa päivänjatkoa!
Nazu ja rv 34+1
Vielä piti sanoa että mulla oikein meinaa käydä katkeraksi kun NAZU puhut noista raikkaista lenkeistä :( Ainakaan täällä meillä päin Pohjois-Helsingissä ei ilmasta saa raikasta tekemälläkään!
Tänäkin aamuna mies kävi koiran kanssa pihalla ja sanoi että taas on Venäjän metsäpalojen savuja ilmassa, ja sanoi että ehkä meidän ei kannata mennä pitkäksi aikaa ulos ollenkaan esikoisen kanssa. Lisäksi ilma on inhottavan nihkeä, kun ei sadetta tule (tai no viiden minuutin pätkissä on tullut kevyttä sadetta kaksi kertaa viikon aikana, sitä ennen viimeksi vissiin kesäkuussa!!!). Ukkosta lupaavat mutta eipä se tänne päin vaan eksy :(
Coe
Esikoinen nukkuu!!!!! vielä, joten kerrankin minäkin pystyn aamusella muutaman sanan kirjoittamaan.
Synnytystapaa-arviosta vielä, minulla se tehdään juuri sen takia, että ensimmäinen syntyi kiireisellä sektiolla ja se tehdään äitiyspoliklinikalla. Ja tosiaankin minulla se on tarkalleen ottaen rv 33+4, joka on mielestäni tosi aikaisin.
Synnytysaika gallupiin vastaus, veikkaan, että 18.10. LA on siis 16.10. Ensimmäisestä olin täysin varma, että yli menee ja reippaasti, mutta ei sitten mennytkään. Edes sairaalakassia en ollut pakannut valmiiksi.
Jaaha, pitäisi varmaankin ryhtyä aamupuuron keittoon!
K&T&Pikku-Pippuri rv32+2
makoisasti nukuin yön, niin kuin useimpina öinä olen tehnyt. Oon kyllä ollut todella onnekas ettei mitkään vaivat suuremmin öisin kiusaa. Nukkumaan käydessä menee hetki löytää hyvä asento että pääsee rentoutumaan, mutta jos ei ota lukuun vessassa juoksemista kahden tunnin välein, nukun mä ihan hyvin. Jaksamisia kaikille joilla yöt menee tuskaillessa!!!!!
Päivällä vaivaa löytyy jonkin verran. Mun kyljet ovat niin kipeet että välillä hengittäminenkin sattuu:( ja pikkumieshän tietysti rakastaa potkia mua oikeaan kylkeen oikeen urakalla ainaskin kerran päivässä:( Välillä on pakko olla ihan paikallaan ja odottaa että poika rauhottuu. Vedet on ollu monet kerrat silmissä.
Toinen ikävä vaiva on turvotus sormissa ja jaloissa. Sormien kanssa nyt jotenkin elelee, mutta nuo jalkapohjat ovat aivan kamalan kipeät! Ihan kuin mun jalkapohjiin ois liimattu sellaset 2-3cm paksuiset pohjalliset jotka hiertää ja hankaa oikein kunnolla... Kaamee tunne, kävely ei kauheasti huvita. Edes yön aikana turvotus ei helpota eikä juomisesta tms. tunnu olevan apua.
Mua pitkään piinannut häntäluu kipu on ollut poissa jo muutaman viikon, jippii, edes yksi kolotus vähemmän!
Supistelua on jonkin verran, tosin aina en tiiä mikä on mitäkin vatsavaivaa, ummetus kun on kiusana ja olen niin ahkerasti syönyt rusinoita ym. jotka pehmentää vatsaa. Ilmavaivoja on esiintynyt runsaasti;)
Mutta juu. Meillä täällä ei synnytystapa-arviota ymmärtääkseni tehdä jollei ole siihen selkeetä syytä ja tarvetta. Mitään painoarvioita ei ole tehty joten odotan mielenkiinnolla nlalekuria joka mulla aikastettiin muutamalla viikolla mahdollista synnytystapa-arvion tarvetta varten. Lekuri on viikon päästä ja jos lantioni on edelleen ahdas, saan lähetteen äitiyspolille jossa tuo synn.tapa-arvio tehdään. Itteeni vaan ihan kauheesti kiinnostas tietää minkä kokonen meitin Vötkäle jo on, neuvolassa viime viikolla nlatäti tuumas ettei vauva todellakaan ole pienimmästä päästä muttei jättisuurikaan. sf-mitta mulla on heilunut koko ajan keskikäyrällä. Saas nyt nähä. mä alan olla jo niin hermoraunio kun en tiiä onko edessä suoraan sektio vai yritänkö eka alakautta.
Neuvolassa juteltiin että mulle ois ehkä syytä laittaa lähete synnytyspelkopolille, sen verran olen jo unissanikin panikoinut synnytysjuttuja. Mutta asioita selkenee ensi viikon lekurissa, siihen asti yritän vaan ajatella positiivisia ajatuksia ja sitä rataa...
Raskausdementiasta oli kyselyä. Mä olen muutenkin ihan mieletön laholatva mutta viime aikoina olen ollut kerrassaan nolon huonomuistinen... Mies mulle naureskelee päivittäin kun mm. sanat unohtuu ja samat asiat kerron tuhat kertaa kun en muista jo kertoneeni jne. Olen alkanut tuntea sympatiaa niitä vanhuksia kohtaan jotka dementiasta kärsivät!
Mulla on mieli vähän apea, jaksoin olla kaksi viikkoa täysin ilman masislääkkeitä, mutta lauantaina sitten tajusin ettei homma toimi. Onneksi mulla on lääke jota voin syödä koko raskauden ja imetyksen ajan pienenä annoksena turvallisesti eli ei pitäisi olla vaikutusta vauvaan. Harmittaa vaan niin vietävästi etten vieläkään pärjää ilman lääkkeitä, mutta onhan sitä ajateltava että kohta sitä jaksamista tarvitaan kun vauva syntyy. Ja kun olen nyt jo näin väsy, itkuinen ja ärtyinen niin mitä olisinkaan kun vauva olisi tässä vielä lisäksi huollettavana. Nyt täytys vaan saada ittensä kasaan ja iloisempi mieli ettei loppuraskaus mene itkiessä ja ahdituksen pyörteissä...
Nyt täytyy lähtee ruokkimaan kissat, ne jo tuossa hyörivät ja pyörivät kovasti maukuen.
Mukavaa tiistaita kaikille, ja jaksamista kaikille ' vaivaisille' ! Lokakuu on jo aikas lähellä:)
vimati ja Vötkäle 32+4
Ihan tökkerö olo, vasta äsken herättiin pojan kanssa =O
Ei kyllä ikinä nukuta näin myöhään...Poika tuli totuttuun tapaan mun kainaloon nukkumaan..JOssain vaiheessa kun kävin vessassa ja tulin sänkyyn takaisin ja heitin pitkäkseni takaisin niin poika nousi ylös ja silmät pyöreänä kysyi et" missä minä nukun?" . Sanoin vaan että tässä äitin vieressä...Poika sanoi; " aha" , antoi suukon ja kävi nukkumaan :))
Kukas se eilen oli nähnyt unta että synnytti 6kg:n vauvan?
No, minä näin edellisyönä unta jossa synnytin tytön hammaslääkärissä(!), lapsella oli vaaleat farkkuhaalarit päällä ja oli jo parivuotiaan kokoinen. Nousi siitä vaan pois ja meni leikkimään. Eli en saanut vauvaa ollenkaan :/
G: Myllääkö teidän vauvat niin kovaa että se sattuu/tekee huonon olon?
Mulla on nyt muutaman viimesen viikon aikana sattunut ihan sairaasti vauvan liikkeet. Eilen illalla meinas itku tulla kun sattui niin kamalasti ja tuli ihan sairaan huono olo...Myllää ja pyörii siis ihan kamalasti...Esikoinen kiinnittyi niin äkkiä, ja potki vaan tuohon ylös oikealle...Tämä pyörii ja hyörii joka puolelle...
Veikkaus synnytysG:
Veikkaan, että synnytän tämän vauvan 10 päivää lasketun ajan jälkeen eli 29.10.2006 ja kerään itselleni mainetta ja kunniaa ;o)
Jaahans, jos sitä vaikka nyt menis aamupalan laittoon...
Voikaahan hyvin!
Camelot 31+5
ekaks eilisiä NEUVOLAKUULUMISIA: terkka kertoi heti aluks sappihappotulokset....APUA MITKÄ LUKEMAT....6 on max mitä saa olla niin mulla 36,8. ei ihme et kutittaa. maksa-arvot 52 ( 45 max), et ne ei paljoo koholla, mut hepatoosi siis kyseessä. terkka soitti sairaalaan ja pyysivät mut heti sinne. olin taas käyrässä 20 min. vauvalla edelleen kaikki hyvin. lääkäri määräs alottaan lääkityksen. ( 2 tbl 2krt/pvässä ).
nyt käyn 2 krt/ vkossa kontrollissa äitipolilla, käyrässä ja lääkärillä. seurataan vauvan tilaa. perjantaina seuraavan kerran aamusta labraan ja sit äitipolille, katotaan mihin suuntaan arvot menevät kun alotin eilen lääkityksen. kutina on mielestäni lisääntynyt. yö meni kohtalaisesti, mut raavin edelleen ja kutina jatkuu heti herättyä mitä ei oo ennen ollu. nyt raaviin siis 24 h. yöks otan sitä ataraxia et saan edes jotenkin nukuttua, pitäs auttaa kutinaan.
syntymäpäivästä oli puhetta. veikkaan et en pääse kyllä lokakuulle asti, hyvä jos viikon, kaks viä vauva kasvais. niin pieni vielä. ( 1,9kg rv 34 ). nyt elän päivän kerrallaan ja toivon et päästään mahdollisimman pitkälle vauvan takia !
oliko dementiastakin puhetta...täällä sitä kyllä on, on siis muutenkin. ei vain raskausaikana ;) oikein suututtaa välillä, kun pitäs lähtiessä ottaa joku mukaan ja vaikka olen sitä lähtiessä pitänyt kädessäkin niin silti jää kotiin. miksei voi heti sulloa sitä kassiin niin tulis varmasti mukaan ;)
kaikki jotka nukkuvat huonosti, olen hengessä mukana. tiedän mitä se on ! kyllä päivällä sit nukuttais ja mun ainakin on pakko nukkua päikkärit kun se on mahdollista. vaikeeta varmaan niillä joilla jo lapsia.
nyt aamulenkille koirien kaa ;)
Hanna+ masuasukki 33+3
unohdin kysyä...annatteko miehillenne " isyyspakkauksen" ?
menen tänään osteleen jotain, mut en oikein tiedä mitä sinne pakettiin laittais...VINKKEJÄ !!!! ;)
KIITOS !
Hanna
SYNTYMÄPÄIVÄKSI veikkaan 26.10. eli että menis 5 päivää yli. Kuten sanottua kaikki 3 ovat syntyneet ennen laskettua aikaa, mutta jotenkin mulla on nyt kauan jo ollu tunne, että yli menee. Perustuu kahteen asiaan; ekaksi siihen, että olen aika varma että hedelmöittyminen on ollut vasta n. viikkoa myöhemmin oletetusta ja toisaalta mulla on ollut nyt NIIN vähän supistuksia ja muita loppuajan vaivoja että luulisin paikkojen olevan vielä suht epäkypsät toisin kuin ennen tässä vaiheessa raskautta. Toisaalta, huvikseni tuossa laskin tilastomatikkaa :)) Ja jos ottas keskiarvon noiden kolmen aiemman syntymäviikoista niin vauva syntys 9-10 pvää ennen laskettua :)) Mutta siis, mun veikkaus on tuo 26.10.
LIIKKEET tuntuu minustakin välillä tosi inhottavilta. Poika potkii tuonne ihan sivuun ja välillä käy ihan kipeää. Myös ylämahalla tuntuvat, epämääräiset muljaukset on aika inhoja.
HANNALLE tsemppiä sen hepatoosin kans!! toivotaan, että tilanne rauhottuis ja vauva sais vaikka sen 2-3 vkoa vielä kasvaa niin sitten olis jo aika valmis vauveli :) Meidän toinen lapsi syntyi 37+1 ja hän oli kyllä aivan täydellinen tyttö, ei mitään eroa täysiaikaiseen.
Nyt sinne ulos, ennenkuin tytöt menettää hermonsa..
Tässäpä onki useampi päivä vierähtänyt kun olen oman korteni pinoon kantanu!
MIANNIN perheelle kovasti jaksuja omaan suruun ja voimia olla tukena lapsensa menettäneelle perheelle.
Päivät alkaa tuntumaan pitkiltä.Aamuisin viedään esikoinen eskariin,laitetaan kämppä jotenkin kuntoon sitten odotellaan iltapäivää milloin tytön sais hakea.Ruuanlaittoa ja illan odottamista.Hommia ois vaikka kuinka,mutta mikään ei huvita! Yöt menee kohtalaisen hyvin.Unenpäästä on vaan vaikee saada kiinni.Pissattaa,asento on huono,kuuma,liitoskivut ym. ihanat raskausvaivat! Tuli varmaan selväks että tympäsee aika pahasti tällä hetkellä. Ois jo lokakuu! Jotenki se on niin lähellä,mutta silti niin kaukana.
Muisti pätkii täällä vähän liiankin kanssa.Vauva on liikkunut paljon ei oo tarvinnu olla huolissaan.Turvotusta löytyy ja kun vaaka alkaa lähestymään 70kg,niin johan tässä alkaa olla aika valasmainen olo!
Anteeks tää valivali osio!
Vauvan syntymä G: Aika paha homma! Mitähän tähän sanois.En jaksa uskoa että menis yli paljoa,jotenka veikataan 10.10. la on 8.10.Katotaan miten käy.
Vielä ois pieniä hankintoja tekemättä,mutta vauvan vaatteet sain viikonloppuna pestyä ja silitettyä.Pientä pesänrakennus viettiäkin oli taannoin ilmassa,kun siivosin koko talon kaapit yhtenä päivänä.
Kaikista vaivoista ja tympääntyneisyydestä huolimatta mukavaa päivää mammat ja massut!
Nukuin siis ihmeen hyvin viime yönä, vain kerran piti käydä vessassa ja muuten en tainnut pahemmin heräillä:O Kun pari yötä nukkuu Tosi Huonosti, niin väkisinkin välillä pitää ottaa velkaa takaisin. Onneksi vielä onnistuu, ettei jää päälle kaamea kierre. Ja onneksi meillä esikoinen nukkuu vielä joka päivä parin tunnin päikkärit niin saa äitikin levätä. Toivottavasti MIANNIkin pääsee tänään vähän torkkumaan edellisyön univelkaa pois! Jaksamisia!!!
JOLLA, aloin ihan hulluna miettimään kuka sä voit olla?!? En saa mitenkään pieneen päähäni ketään, jolla olisi LA lokakuussa (paitsi yhden, mutta se ei käy töissä) ja taapero kotona ja muutenkin vastaisi sua:) Kyllä, me asutaan kantakaupungissa (eteläisessä) ja meillä on ennestään vajaa 2-v tyttö. Vaikka en tänne mitään salaisuuksia kirjoittelekaan, niin tuntuu oudolta, että joku mut voisi mun kirjoituksista tunnistaa...Missäs päin te asuttekaan? Jossain tässä lähellä? Silloin oltais voitu joskus tavata jossain puistossa tai perhekerhossa tai ollaanko peräti parempiakin tuttuja;) No en usko, kyllä kai mä tutuistani tietäisin jos joku odottaisi myös lokavauvaa...Tai sitten ollaan jotenkin vaan samanhenkisiä tai jotain ja se saa aikaan sen tuttuuden tunteen?
NAZU, mäkään ei kovin kauaa saa koneella aikaani kuluttaa kun on jo pieni apuri nappuloita painelemassa. Tietsikka on just pahin, muita hommia saa sentään tehdä vähän paremmin, vaikka kyllä tyttö aikamoinen takiainen onkin. Kovin kauaa ei omissa leikeissään viihdy vaan kaipaa seuraa, vähintään omaan huoneeseensa makoilemaan. Ehkä tähän koneelle jumittuu niin intensiivisesti, että lapset kokevat äidin liian poissaolevaksi. Mites muilla?
CAMELOT, mulla kanssa vauvan liikkeet on jo pitkään ajoittain tuntuneet kipeiltä ja vähän epämukavilta. Ei aina, mutta välillä. Joskus sattuu ihan tosissaan kun kohdun seinämiä venytetään ihan kybällä ja välillä tulee todellakin jopa huono olo paljosta liikkumisesta, siis vauvan. Onneksi muillakin tuntuu samalta, eiköhän se sitten ole ihan ok. Välillä vaan ihmetyttää miten vauvan liikkuminen voi niinkin paljon aiheuttaa kipua ja huonovointisuutta äidissä:/
Lopettais nyt toi pesukone niin saisin laitettua pyykit kuivumaan ja pääsisin lähtemään kaupungille hoitamaan asioita. Yhdyn COEhen ulkoilun " ihanuudesta" metsäpalosavujen vuoksi; eilinen iltapäivä oli taas ihan järkyttävä:((( Eikö ne hemmetti saa niitä paloja sammutettua ikinä?!? Ja tosiaankin kun lisätään vielä tuo tuhannen prosentin kosteus, niin kovin virkistävää ei ulkoileminen viime päivinä taas ole ollut. Aurinko kyllä jaksaa paistaa edelleen, mutta muut sääilmiöt alkavat jo käydä hermon päälle...
Häivyn tästä valittamasta, mukavaa päivää, voikaa paksusti.
Lillis32+5
Mun on tosi vaikee alkaa arvailemaan milloin tämä pieni mahtaa haluta syntyä, esikoinen kun ei syntynyt spontaanisti (saimme itse valita syntymä -siis sektio- päivän) joten en tiedä mihin suuntaan mun lapsilla on " taipumusta" syntymänsä ajoittaa. Toivon, että ei ainakaan kovin paljon yli LA:n menisi, aika tuntuu jo nyt niin pitkältä. Heitetään nyt villi veikkaus 16.10 (LA siis 12.10) Kirjaatko Coe arvaukset ylös, niin voidaan sitten palkita voittaja runsaskätisesti;)))
Hanna:
Toivottavasti vauva vielä hetken kasvattelisi itseään mahassa ja vaivat pysyisi kurissa.
Minä tein ekaa odotellessa isyyspakkauksen miehelle ja oli kyllä tosi iloinen ja yllättynyt kun olin niin paljon nähnyt vaivaa :)
Pakkauksessa oli mm. samanlaiset paidat molemmille, vaippoja, rasvoja, pyykkipoika nenään, kumihanskat, energiajuomaa, sisuja, ruokalappu, vaipanvaihto-ohjeet kirjallisena, ja jotain vielä mtta taitaa se dementia vaivata täälläkin ;)
Kaikki nämä oli pakattu hoitolaukkuun :)
Ihanaa. Äskön tuli mieluinen puhelinsoitto kun hain pojalle kerhopaikkaa. No, eka syyskuuta pääsee sitten aloittamaan naperokerhossa ilman äityliä =) 2½h ilman poikaa, huisia ;o)
Mutta nyt me karataan pihalle ennen kun alkaa satamaan...
Pikaisesti vaan tuohon syntymäpäiväveikkausgalluppiin... Mulla la 10.10. eli syntyiskös tuo 22.10. aikaisintaan... Saa nähdä sitten.
Jaksuja kanssaodottajille :)
Sanna ja baby 33
Hannalle tsemppiä hepatoosin kanssa! Toivotaan, että vauva vielä muutaman viikon saisi kasvaa masussa.
SYNTYMÄPÄIVÄSTÄ: Itte veikkaisin, että vauva tulee maailmaan 29.9. Jotenkin vaan sellanen olo, et syntyis syyskuussa.
LIIKKEISTÄ: Mulla tuntuu inhottavalle, kun vauva muljuaa jotenkin virtsarakkoon. Saa jatkuvasti ravata vessassa. Ja toinen on tuossa ylävatsalla, ilmeisesti kantapäällä työntää tosi kipeesti. Onneks tuo vasen kylkiluu on vielä säästynyt potkuilta, sehän venähti (tai siis ne lihakset) mulla raskauden puolivälissä ja pelottaa jos alkaa taas oireilemaan.
Juttelin eilen anopin kaa lähestyvästä synnytyksestä ja hän sanoi, että voi soittaa vaikka keskellä yötä jos tulee lähtö. Kerkee tänne reilussa puolessa tunnissa. Hyvä, että on joku varalla, kun tuo mies on niin epävarma ehtimisestään/pääsemisestään. Minä suunnilleen itku kurkussa puhun, että pelottaa, kun olen yötkin keskenään lasten kans niin hän vain kommentoi, et katotaan.. Kyllä mä tavallaan olen asennoitunut siihen, et yksin mä synnyttämään menen - tosin mies on ollut aiemmin mukana.
RASKAUSDEMENTIASTA: Kyllä on ollut selviä merkkejä koko raskauden ajan. Unohdan ihan päivänselviä asioita, huomaan suihkussa, et silmälasit on päässä vielä. Unohdan kännykän kotiin. Keväällä rupesin tekee täytekakun pohjaa, tosin ilman leivinjauhetta+vaniljasokeria. Siis välillä on tunne, et aivot ovat valuneet mahaan.
Mutta mä taidan mennä syömään ja sitten vois ottaa pienet unet - jaksaa sitten mennä uimaan.
myttynen 33+4
Pitkikin mennä sanomaan, ettei liitoskivut vaivaa. VOI P.....KELE!!
Samantien alkoi kävellessä vihloa ja kun yritin tytön kanssa nukkumaan, niin eikä mitä, koko takalistoa vihloo ja makuulla vasta veemäinen onkin olla. Ja kute joku muukin kommentoi, mikään ei huvita, ei pyykinpesu saati sitten puhteiden pyykkien viikkaus. Plääh. Kahvit vois keittää itselle kun aamulla jäi juomatta.
GALLUP: Mulla on VAHVA tunne että syyskuussa synnytetään eli GALLUP vastaukseni on.. 19.9. Yleensä kun en koskaan ole voittanut minkäänlaisia arvontoja tms. niin veikkaukseni varmaan heittää häränpyllyä ja vauva syntyy joskus lokakuun puolessä välissä (voi eikai..??), mutta tosiaan MuTu on niin vahva että veikkaukseni on tuo! Olis tosiaan hauska jos COE voisit koota arvaukset yhteen! Mäkin voin koota jos et ehdi.
ULKOILUSTA: joo, on tästä keskellä metsää asumisesta jotain hyötyä sentäs;) Välillä miettii, että oisko pitänyt rakentaa edes vähän lähemmäs keskustaa, mutta kyllä tämä ulkoilumahdollisuus tuntuu ainakin nyt olevan aivan ykkösjuttu. Sanoinkin miehelle eilen, että teen kävelylenkkini loppuun saakka vaikka mikä olis niin kauan kuin pimeä alkaa jo aikaisin illalla. Sitten mää en enää uskalla tuonne metsikköön yksin ilman katuvaloja;)
Jos keittäis kaffit ittelle. Ja ehkä sulatan pullan. Ja taas vauva kasvaa...
Tai no taitaa teille muille olla jo ihan " Päivä" tähän aikaan :D MÄ NUKUIN PAREMMIN KUIN VARMAAN KOLMEEN VIIKKOON!!!!!!! Että sitä osaa olla ihminen " pienestä" onnellinen. En herännyt kuin kerran ja kävin vessassa eikä silloinkaan mitään mahdottomasti käsiä puuduttanut. Vedin illalla idealsiteet niin tiukkaan käsiin, ettei varmaan ole ees veri kunnolla kiertänyt, kun vieläkin on armottomat siteen jäljet käsissä :D Nukuin osaa yötä puoli-istuvassa asennossa. Päiväpeitto ja yks tyyny oli selän takana ja sain jopa siinä nukuttuakin. Voi kunpa ensi yö menisi yhtä hyvin, pitäkää peukkuja!!
GALLUPEIHIN: Mä veikkaan, että meijän poju syntyy 24.9 elikkäs silloin olisi viikkoja tasan 39 :)
ISYYPAKKAUS olisi tarkoitus kyllä tehdä, mutta mitään sen eteen en ole vielä tehnyt...miettinyt olen mitä kaikkea siihen laittaisin, mutta toteutusasteelle en ole vielä päässyt...
RASKAUSDEMENTIA ei vaivaa meikäläistä, muistan jopa paremmin kuin yleensä asioita...Ihme ja kumma!!
SYNNYTYSTAPA-ARVIO tehdään mulle rv 36 ja täällä se tehdään kanssa vain ensisynnyttäjille automaattisesti. Tosin mulla on paha epäilys, ettei tuohon sisälly ultraa vaan että lääkäri vaan kopeloi käsituntumalla...? Voiko olla näin? Olisi niin ihanaa ollut nähdä tämä pikkuinen vielä ruudulla ennen kuin syntyy...
Vauva LIIKKUU tosi kovasti ja välillä tekee vähän " ilkeetä" kyllä, kun koittaa kovasti muljata, vaikka tilaa ei kovasti tunnu enää masussa olevan. Asento on sama kuin mitä on ollutkin, mutta en ole huomannut vauvan laskeutuneen mitenkään alemmas...??!
Vointi on mulla oikein hyvä ja toivottavasti jatkuukin tällaisena. Ainoa miinus ovat nuo yöt, kun sormia neulustelee. Muutoin ei ole mitään vaivoja ja voin elää täysin normaalisti ilman mitään kipuja sun muita:)
Eipäs kait tässä tämän kummempaa tällä erää!
VOIKAA HYVIN JA PAKSUSTI ;)
Terkuin: Je_Ni & Pikku-Isäntä 34+2
camelot: näillä pääseen jo alkuun, lähdenkin kohta osotoksille. iso kiitos vinkeistä !
löysin yhden pinon tuolta jostain todella kaukaa ja nostin sen, sielläkin hyviä juttuja isille pakkaukseen.
ja ISO kiitos kaikille tsempeistä, sitä tarvitaan nyt.
minä yritän täällä olla raapimatta itseäni verille ;)
sain muuten sairaalasta vauvan liikeiden- seurantakaavakkeen. eli siihen pitäs laittaa kuinka monta kertaa liikkuu tunnissa, päivittäin. ja siis jos huomaan et liikkeet vähenee.
olisin vielä tiedustellut: onko kellään tai onko joku ostanut/ostamassa emmaljungan ceroxeja? muistanko väärin,et JENI olis ostanu sellaset jo? meillä varattuna ja tarvii varmaan hakea ne pikimmiten, vaik sovittiin myyjän kaa et syyskuussa, mut nyt kun ei tiä koska vauveli syntyy niin on sitten valmiina kotona.
Hanna
Illalla olin aivan rättiväsy ja menin lukemaan lehteä sänkyyn -ja olin nukantanut heti 21 jälkeen. Ajattelin jo sänkyyn mennessä, että nyt on PAKKO saada nukkua koko yö, kun pää on aivan sekasin jo valvomisesta. MITÄ VIELÄ?? Vanhemmalla tytöllä tuli klo 23 pissa sänkyyn -eikun lakanat pyykkiin ja tyttö viereen nukkumaan. Sitten sain vielä unen, mutta nyt on nuorin köhinyt, itkenyt, tuhissut ja törissyt flunssaansa yhdestä asti ja itse jo luovutin & nousin sängystä kokonaan ylös. Kun ei kerta kuitenkaan saa nukkua.
Aagh.. No, jospa mies lähtis sitten töitten jälkeen kyläilemään tai ulkoilemaan lasten kans, niin voisin ottaa iltapäiväunet tjn..
Mahan puolesta nukkuisin kyllä vaikka 10t, kun vaan pari kertaa vessassa kipaisisin, mutta tosiaan nyt valvottaa vaan nuo lapset ja muut ikävät ajatukset.
SYNNYTYSTAPA-ARVIO tehdään meilläpäin ensisynnyttäjille (ja niille, joilla edellisessä synnytyksessä iso vauva / sektio tms) rv 37 ja se on minusta ihan hyvä aika. Uudelleensynnyttäjille ei tehdä, mikäli ei terv.hoitaja neuvolassa huomaa mitään erikoista.
RASKAUSDEMENTIA: En ole ainakaan vielä huomannut, että pahemmin vaivais..
Mitä nyt en taaskaan muista oliko muista asioista eilisessä pinossa ollut puhetta :)
Vesirokosta muuten sen verran, että meillä poika sairasti sen aikanaan jo 10-11kk iässä ja se meni tosi helpolla ohi. Näppyjä oli paljon, mutta ne kuivi ihan tosi nopeesti ja kuumekin oli muistaakseni vaan päivän. Tytöt ei oo sairastaneet ja kovasti olisin jo heille sitä hinkunut, muttei oo ollu missään tarjolla :) No, eiköhän ne jostain sen vielä saa. Rokotusta en oo ajatellut ottaa ainakaan vielä.
JE_NI:lle tsemppiä kovasti niiden käsien kans! Taitaa se vaan olla niin, ettei kukaan selviä raskaudesta ilman MITÄÄN vaivaa. Tosin tuo lienee hieman harvinaisempi vaiva. Kuulostaa tosi inhottavalle kyllä. Ja samalla tsempitykset S-I:n persukselle & kaikille muille vaivaisille ;) Itselläni on kyllä vielä hävettävän hyvä olo.
Muutenkin huomaa, että " loppu lähenee" meillä lokakuisilla, kun kaikilla melkein alkaa olo olla tukala ja vaivoja riittää. Ajatelkaas, ensviikolla on jo syyskuu ja sitten on LOKAkuu. Huh. Ja tosi hieno homma, että kaikilla on vielä vauvat masussa kasvamassa, yleensä kun joka pinoon mahtuu joku aivan pieni keskonen. Nyt oli jo yksi joulukuinen pieni syntynyt.
Josta tulikin mieleen, että mitähän kuuluu sille muutama viikko sitten sairaalasta kirjoittaneelle lokakuiselle, jolla oli lapsivedet menny?? Muistaako kukaan? Siitä oli oma aloitus jossain. Hassua, kuin nuo asiat jää mietityttämään, vaikka vieraista ihmisistä on kyse.
Mun kaveri oli saanut eilen toisen tyttären, esikoinen heillä 3-vuotias. Aloitti nyt tämän meidän tuttavapiirin vauvarumban; helmikuuhun 2007 mennessä pitäs olla mun lisäksi vielä seitsemällä kaverilla käärö sylissä :)))
Eiköhän tässä tullutkin jo tekstiä näin aamutuimaan (tai yömyöhään).
Terhakkaa Tiistaita kaikille ;)
T. Mianni 31+3