Onko täällä ketään, joka olisi muuttanut paremmasta asunnosta " huonompaan" jostain syystä? Jos niin miksi?
Me tehtiin tällainen ratkaisu, että muutetaan lähes uudesta kodista vanhaan asuntoon. Miinusta tulevassa kodissa on pieni kylpyhuone minne ei mahdu esim. pesutorni. Kylppäriremonttia ei kuitenkaan kannata tehdä, koska putkiremontti on tulossa 5-10 vuoden kuluttua. Muutenkin asunto on tietysti kuluneempi ja hiukan pienemmät makuuhuoneetkin on. Ratkaisuumme vaikutti se, että työmatkat lyhenevät ja päiväkoti on lähempänä kuin olisi tässä hienommassa kodissa ollut ;-) Tulevaa kotia on tarkoitus kunnostella vuosien saatossa. On haikeaa luopua tästä ihanasta kodista ja vaihtaa kulahtaneempaan. Olisi kiva kuulla, jos joku muu on tehnyt vastaavan ratkaisun. Me ollaan jouduttu ulkopuolisten ihmisten arvostelun kohteeksi ratkaisumme takia :-( Ihmiset eivät voi ymmärtää tällaista ratkaisua.
Kommentit (23)
sanoa, että onnellisuus ei vähentynyt pätkääkään. Päinvastoin, nyt on varaa elääkin :)
ja muutamme pienempään kerrostaloasuntoon kivalle alueelle.
Eivät MUUT voi tietää mitä TE haluatte elämältä! Itse te elätte omaa elämäänne!
Meitä myös ihmeteltiin kun myytiin iso ja hyvä talo pois tässä talvella ja nyt asumme vuokralla:DDD. Tosin tarkoituksena on rakentaa uusi talo. Mutta monet (=vanhempani) eivät ole voineet käsittää miksi myydä pois hyvä talo ja rakentaa uusi?? Eivät tajua sitä että haluamme asua lähempänä keskustaa ja palveluita ja lasten kouluja ja kavereita.
No ei kannata välittää kuitenkaan muista. Itse elämme omaa elämäämme ja tiedämme mika meille on hyväksi. Sama koskee teitäkin!!!
Nykyään on vain vallalla se käsitys että vain jossain ISOSSA luksus-omakotitalossa voi olla onnellinen.
Itsekin voisin jopa tyytyä rivitaloasuntoon, ja aika pieneenkin asuntoon, kunhan on lähempänä kaikkea ja lasten kannalta helpompaa!
Mua ainakin tympi ainainen autossa " asuminen" kun asuimme talossamme!