Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

V70 -ketju. ;)

Vierailija
03.04.2008 |

Miten me suomalaiset voimmekin olla niin kateellista kansaa!

Kun joku kehuu ostavansa/omistavansa jotakin, niin heti hyökkää joukko ihmisiä haukkumaan.

Tuo V70 -ketju oli loistava esimerkki (siihen en viitsinyt tätä viestä laittaa, sillä olisin saanut vain vastaukseksi " olet vain kateellinen" tms.).

Siellä kun joku kertoi, että heillä on Volvo, niin heti tulee hyökkäys " ihan paska auto" , " en ajaisi vaikka maksettaisiin" , " meillä onkin se ja se auto, paljon parempi ja kalliimpi" jne. jne.

Ja kun joku sitten välissä kysyy " mitä teidän Volvo maksoi" , niin se joka siihen vastaa, niin sen kimppuun hyökätään " vähänkö on tyhmää maksaa autosta noin ja noin paljon" , " samalla rahalla olisi saanut paremman" , " ennemmin maksan asuntolainaa tuolla rahalla" , " Volvo on nykyään ihan tavisauto" jne. jne.

Siis mitä muuta tuo on kuin kateutta? :D

Jos iha oikeasti ei olisi kateellinen tai katkera, niin ei vastaisi tuolla tavalla.

Ei minua ainakaan syö, jos joku kertoo että osti 500 000euron talon käteisellä, kun itse asumme aika pienessä vuokra-asunnossa, kun ei ole varaa omistusasuntoon. Ja jos joku kertoo että pihassa on upouudet ja huippukalliit (velattomat) BMW ja Volvo, niin ei sekää harmita yhtään, vaikka meillä on vuoden -97 ja alle 4000euron auto, jonka arvo on varmaan nyt alle ostohinnan.

Minä olen onnellinen näin, ja olen myös onnellinen toisten ihmisten puolesta. Sehän on todella upea asia jos jollakin on esim. velaton asunto. :)

Ne joilla on oikeasti jotakin arvokasta (on se sitten maallista mammonaa tai henkistä rikkauta ja rakkautta), niin ei paljon kitise toisten onnesta ja hyvästä tuurista. Miksi kitisisi?

Kateutta, kateutta... ;)

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei seassa saattaa olla paljon kateellisia ja paljon jotka ei ole kateellisia.

Mutta oikeasti on olemassa ihmisiä jotka ei halua Volvoa vaikka siihen olisi varaa.

Vierailija
22/28 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oon tosi kateellinen volvoilijoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt hirveän kateelliseksi, kun kerron, ettei mulla ole aavistustakaan millainen on V70. Eikä oikeastaan edes kiinnosta.

Vierailija
24/28 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päädyttiin kuitenkin toiseen vähän edullisempaan.

Vierailija
25/28 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä taidan käyttää tuota " parempi ajaa vanhalla ja hyvin pidetyllä..." , kun seuraavan kerran joku ihmettelee mun ja mun rakkaan miehen ikäeroa (jota ei siis ole kuin 9v, mun mielestä se on nykyään vähän). ;) Nojep, meni aiheen vierestä.

Mutta joo... mä olen kanssa taipuvainen uskomaan, että ne joilla on ihan oikeasti varaa ostaa uusi volvo, eivät tule sitä tänne huutelemaan.

Mä en varmaan koskaan tule ostamaan uutta autoa, vaikka varaa ehkä olisikin. Mua ahdistaa ihan kauheasti se, että niiden arvo laskee heti, kun ajat liikeestä kotiin.

Just miehen kanssa puhuttiin, kun mä villeissä haaveissani puhuin rakkaalleni volkkarin katumaasturista... tajuttiin ihan yhdessä, että oikeasti me ei koskaan laitettaisi niin paljoa rahaa autoon, ellei se raha olisi todellakin ylimääräistä... eli olisi jo velaton koti ja mökki ja lapsille rahastot opiskeluja varten ja kaikki tuollainen hankittuna...

Turvallinen pitää auton olla, mutta kuten joku kirjoittikin... aika monet autot nykyään ovat. Mun mies haaveilee Hummerista, mutta tietää itsekin, ettei koskaan sellaista osta (sehän imaisee bensaa 30 litraa, kun sen käynnistää...).

Ja silti... en mä ole kateellinen naapurille, jolla on se uusi Audi tuolla tallissa meidän pösön vieressä... Mulle on aivan sama, millaisilla autoilla ihmiset ajaa. Mä olen kyllä kateellinen joillekin ihmisille, mutta ihan eri asioista kuin autosta.

Vierailija
26/28 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

XD

Illan parhaat naurut!!!! Kiitos!

Taas osoitti white trash -mammat, kuinka juntteja ovatkaan.

Vierailija
27/28 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plus että mä haluaisin tavata ihan henkilökohtaisesti kaikki nämä av:n " huippurikkaat perheet" , joissa autoina on Bentleyt ja joissa Stockan Hullujen Päivien sijaan mietitään, voiko Lontoossa käydessään tehdä ostoksia edes HN:lla vai onko liian rahvaanomaista. ;-)

Nää on niin hauskoja, kun Suomessa ei ole edes rikkaita, mutta varakkaita sukua on hyvin lähipiirissä ja yhtään Bentleya ei näy.

Kai ne on sitten uusrikkailla putkimiehillä =)

Vierailija
28/28 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaisinko volvon vai samassa hintahaarukassa jonkin toisen auton.

Eli jos en halua volvoa, niin olen kateellinen? En tosin ole osallistunut alkup. v70-ketjuun, enkä edes lukenut, mutta...

Eniten on ihmetyttänyt näillä palstoilla juuri se, että jos ilmoittaa, ettei ole kiinnostunut Kanarialle matkustelusta on kateellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi