Äitini uhkasi tehdä meistä lastensuojeluilmoituksen ja soittaa poliisin paikalle.
Ei olla vastattu puhelimeen puoleentoista vuorokauteen. Ei vaan jakseta, kun äitini soittaa neljä kertaa päivässä eikä sillä ole mitään asiaa. On vakuuttunut, että lapsille on sattunut jotain pahaa jos ei kuule heidän ääniä taustalta. Nyt oli varma, että meillä on tapahtunut jotain kamalaa kun ei vastata puhelimeen. Viimeksi kun meillä oli kaverin koira hoidossa vuorokauden niin senkin poistumisen vielä varmisti. Jos käydään jossain kylässä niin illalla soittaa ja varmistaa, että ollaan kotona ja aamulla soittaa onko meillä ruokaa...jne.. ei jaksa!
Kommentit (18)
Äitini ei ole koskaan matkustanut minnekään ja ei halua. Hiuksiaankaan ei ole leikkauttanut vuosiin koska haluaa säästää siinäkin. Kulkee mummin vanhoissa paikatuissa vaatteissa, koska vaatteiden ostaminen on turhuutta. Suutuu aivan järjettömästi jos ehdottaa, että hemmottelisi vaikka itseään, koska se on turhuutta.
Päivisin hoitaa anoppiaan palvelutalolla ja aina se on jotain ollut puuhaamassa.
ap
Vierailija:
Rohkaise äitiäsi harrastamaan, matkustelemaan jne. Saattaisi auttaa, jos äidilläsi olisi ihan oma elämä.
Vierailija:
Ei olla vastattu puhelimeen puoleentoista vuorokauteen. Ei vaan jakseta, kun äitini soittaa neljä kertaa päivässä eikä sillä ole mitään asiaa. On vakuuttunut, että lapsille on sattunut jotain pahaa jos ei kuule heidän ääniä taustalta. Nyt oli varma, että meillä on tapahtunut jotain kamalaa kun ei vastata puhelimeen. Viimeksi kun meillä oli kaverin koira hoidossa vuorokauden niin senkin poistumisen vielä varmisti. Jos käydään jossain kylässä niin illalla soittaa ja varmistaa, että ollaan kotona ja aamulla soittaa onko meillä ruokaa...jne.. ei jaksa!
Istu rauhallisesti alas hänen kanssaan ja kerro, ettei hänen käytöksensä ole normaalia.
Aikoinaan oli todella raivostuttavaa selitellä. Hulluinta on, että ei tuollaiselle äidille voi mitään huoliaan kertoa, kun ne kasvavat suunnattoman suuriksi. Kun sanon, että on pieni flunssa, niin pian äiti kysyy, että olenko vielä hengissä ja täytyykö viedä sairaalaan. Kaiken täytyy olla aina hyvin ja hienosti, muuten äitini sekoittaa kaikki asiat.
Tsemppiä sinulle!
Jos on tärkeää asiaa, lähettäköön tekstarin. Jos ei ole kännykkää, ostatte vaikka lahjaksi ja neuvotte kädestä pitäen sen käytön.
Sano että jatkuva soitteluahdistaa ja häiritsee. Sopikaa vaikka että kerta päivässä riittää jos ei kerran ole mitään erikoista asiaa.
Voihan se olla että äitisi ei ole osannut vielä katkaista henkistä napanuoraa sinuun ja siksi soittelee jatkuvasti. Mutta ota huomioon että jos olet antanut äitisi tunkea teidän perheen elämään puhelimitse ehkä jo vuosien ajan, on äidilläsi varmasti tosi huoli nyt jos ette yhtäkkiä enää vastaa puhelimeen! Kuten joku edellä sanoi, nosta kissa pöydälle.
Oma häpeänsä, jos poliisille soittaa. Tuskin kuitenkaan uskaltaa, kunhan uhoaa.
Vaikea vanhoille mummoille on terapiasta alkaa puhua, ei sitä kuitenkaan mikään omasta mielestään vaivaa. Sano sille, että se voi soittaa vaikka kerran viikossa joku tietty päivä, ja muulloin et vastaa.
koska onhan tuo soittelu myös merkki teille että hänellä on kaikki hyvin.
Mun äiti uhkas soittaa sossuun, kun emme vieneet lasta pihalle... Sillä on joku pakkomielle, että koko ajan pitäis olla ulkona. Ja soittelee kans monta kertaa päivässä. Ja aina kysyy, ollaanko saatu C-vitamiinia, muulla ei väliä, kunhan saadaan sitä ihmeellistä C:tä...
Ja mun mummo kuvittelee ettei meillä oo ruokaa... Ja selittää sitä sit mun isälle. Yhdessä raahaavat sit tänne omia ruoantähteitään, kun kuvittelevat että kuollaan nälkään. Hulluja koko suku. Tai no, isä kyllä tajuaa kun sanon sille, muut ei.
Kirjoittelen, mutta nyt täytyy mennä kaupungille. Tökkiikö muilla nämä sivut?
Nyt on taas rauhallisempi aika, soittaa vain pari kolme kertaa päivässä.
Jostain syystä tykkää soittaa aina silloin kun en pysty vastaamaan tai puhelimeen on vaikea päästä. Hän tietää kyllä nämä ajat, lasten nukuttamiset, ruuan laitot, kerhoon lähtemiset ymv. tapahtuu joka päivä samaan aikaan ja joka päivä puhelin soi samaan aikaan.
Olen hänelle laittanut muutaman kerran tekstarin " älä soita näihin kellonaikoihin" . Ainoa vaikutus mikä viestilläni on se, että äiti soittaa esim. lasten nukuttamisen aikana ja kysyy ensimmäisenä " no, heräskö lapset?" Tuo on jo ihan silkkaa kiusantekoa ja asiasta on keskusteltu useita kertoja hänen kanssaan.
Silloin kun olin vielä opiskelija niin hän saattoi soittaa 15-30 minuutin välein jos tiesi että luen tenttiin. Joskus hänelle mainitsin että en nyt jouda puhumaan kun pitää tenttiin lukea .. ja siitäkös äiti oikein innostui soittelemaan :( Pakko oli sammuttaa puhelin.
Tuo asioiden paisuttelu on myös meillä tuttua ja todella raivostuttavaa. Jos esim. yksi lapsista aivastaa niin että mummo (siis äitini) kuulee niin seuraavat monta päivää tulee vaatimuksia että kaikki lapset pitää käyttää lääkärissä. Joka tautiin pitäisi käydä antibioottikuuri hakemassa, joskus jopa varalta ettei sitten tulisi tautia =o
Mitään omia asioita ei todellakaan voi kertoa äidille :(
Vierailija:
Aikoinaan oli todella raivostuttavaa selitellä. Hulluinta on, että ei tuollaiselle äidille voi mitään huoliaan kertoa, kun ne kasvavat suunnattoman suuriksi. Kun sanon, että on pieni flunssa, niin pian äiti kysyy, että olenko vielä hengissä ja täytyykö viedä sairaalaan. Kaiken täytyy olla aina hyvin ja hienosti, muuten äitini sekoittaa kaikki asiat.Tsemppiä sinulle!
Kuulostaa, että äidilläsi olisi mielenterveys ongelmia.
muutamaan otteeseen olen asunut ulkomailla, yhteensä 6 vuotta. Ne ovat olleet sellaisia aikoja että on saanut olla rauhassa. Äiti ei ole raskinut soittaa silloin kuin korkeintaan kerran viikossa =) ja silloinkin puhunut lyhyesti.
Suomeen palaamisella vaan aina on sama vaikutus :(
Enkä nyt pelkästään tunkeilevan äidin takia halua pysyvästi ulkomaille muuttaa.
Vierailija:
Mun äiti uhkas soittaa sossuun, kun emme vieneet lasta pihalle... Sillä on joku pakkomielle, että koko ajan pitäis olla ulkona. Ja soittelee kans monta kertaa päivässä. Ja aina kysyy, ollaanko saatu C-vitamiinia, muulla ei väliä, kunhan saadaan sitä ihmeellistä C:tä...Ja mun mummo kuvittelee ettei meillä oo ruokaa... Ja selittää sitä sit mun isälle. Yhdessä raahaavat sit tänne omia ruoantähteitään, kun kuvittelevat että kuollaan nälkään. Hulluja koko suku. Tai no, isä kyllä tajuaa kun sanon sille, muut ei.
Minullakin on äitini kanssa samanlaisia ongelmia, mutta hän onneksi vähensi soittelemistaan kun en yksinkertaisesti vastannut puheluihin. Kyllä minä hetken pelkäsin että kohta on poliisi ovella kun äitini tekee meistä katoamisilmoituksen, mutta ei sentään.
Siis olen yrittänyt puhua äidilleni asiasta mutta hän raivostuu silmittömästi, siis tulee ihan päälle. Siitä seuraa haukkuminen ja muistuttaminen kuinka surkeaa hänen koko elämänsä on ollut ja kuinka me kaikki kiusataan häntä. Lääkkeitä ei suostu syömään ja halveksii ihmisiä jotka hoitaa esim. masennustaan lääkkeillä. C-vitamiini ja zyrtec, siinä hänen apunsa aivan kaikkeen..
ap
Vierailija:
C-vitamiini ja zyrtec, siinä hänen apunsa aivan kaikkeen..
ap
Yli parikymppiseksi söin kaikki kesät allergialääkkeitä ihan putkeen, kunnes tajusin jättää ne pois. Ja hyvin olen pärjännyt :o)
Rohkaise äitiäsi harrastamaan, matkustelemaan jne. Saattaisi auttaa, jos äidilläsi olisi ihan oma elämä.