Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vanhana voisit vielä kuvitella yrittäväsi lasta?

Vierailija
02.04.2008 |

Mulla tuntuu, että 40 vuotta olisi sellainen maksimi-ikä. Ainakin tällä hetkellä on tällaiset aatokset.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lasta ei pariin vuoteen kuulu, niin laitatan varmaan kierukan takaisin. Mutta eiköhän se onnistu, ensimmäinen tärppäsi nopeasti ja moni nelikymppinen tuttavani on raskaana. Ei nelikymppiset mitään ikäloppuja ole!

Vierailija
22/35 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En halua että kun kukaan lapsistani loisii enää kotona, kun täytän 50v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon aatellu että tuossa 42-45 vuotiaana kokeillaan vieläkö tarppäisi=)

Tottakai riskit yms. pelotaa ja täytyy katsoa miltä silloin tuntuu mutta minusta olisi kiva saada vauva vielä vanhenpanakin Esikon sain kun olin 20-vuotias=)

Vierailija
24/35 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun olen 25v ja odotan kolmatta. En haluaisi enää tulevaisuudessa lisää lapsia. Se on nyt tässä sitten.

Vierailija
25/35 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppisenä saatu kuopukseni on nyt 13v ja ihanaa kun on seurana vielä. Yksinäistä olisi ilman häntä mutta toki hänkin saa heti lähteä kun aika tulee. En kuitenkaan mitään aikamiespoikaa halua katsella.

Vierailija
26/35 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kuvitella tulevani äidiksi enää yli 30 vuotiaana vanhuksena :)

Vierailija
27/35 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Nyt 34 ja 2 lasta)

Vierailija
28/35 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko tulleet ajatelleeksi, että suomalaisten elinikä pitenee koko ajan? Nykyiset ja tulevat kuuskymppiset todennäköisesti elävät toimintakykyisempänä, terveempinä ja aktiivisempina kuin meidän isovanhempamme. Aikaa kiikkustuolissa vaarin kanssa istumiseen on vaikka lapsia saisi nelikymppisenä :)

Vierailija
29/35 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdoton takaraja lapsen saamiselle

Vierailija
30/35 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen ihan käsittänyt että asia on ihan päinvastoin.

Elämäntavat... ruokatottumukset ja liikuntatottumukset kaikki valtaosalla pielessä...

Vierailija
31/35 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eissa ainakin. Tällä hetkellä tuo 35v olis se raja, mutta mistä sitä tietää miltä tuntuu kun on 40v, ja jos vauvakuume taas iskee..Mutta se järki päässä pitää olla, että lapset saa kunnolla aikuisiksi ennenkun on itellä toinen jalka haudassa:)

Vierailija
32/35 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliniän piteneminen on mm yksi syy siihen miksi eläkeiän korotuksia on tehty ja tullaan tekemään. Valtion talous ei kestä mummoutuvaa ja vaariutuvaa kansaa vaan tarvitsee tehokasta ja tuottavaa työvoimaa. Inhoan sanoja tehokas ja tuottava :)

Ikääntyvä ja pitkäikäinen väestö on myös haasta terveydenhuoltojärjestelmälle varsinkin jos terveiden ja toimintakykyisten elinvuosien määrä ei kasva suhteessa elinikään.

Mutta tämä meni ohi alkuperäisen aiheen :)

Vierailija
33/35 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin aina ajatellut, että hankin lapset alle kolmekymppisenä, ja niin tapahtui.

Vierailija
34/35 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Elämäntavat... ruokatottumukset ja liikuntatottumukset kaikki valtaosalla pielessä...

mutta lääketiede on kehittynyt niin, että ihmiset todella elävät pidempään. Monet myös hyväkuntoisempina kuin vanhempiensa sukupolvi.

Vierailija
35/35 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sainkin sitten yllätysvauvan 42-vuotiaana.