Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys kohtuullisesta alkoholinkäytöstä läpi raskauden

Vierailija
02.04.2008 |

Olen juonut läpi raskauden noin kerran tai kaksi viikossa lasin punaviiniä, nyt olen jo ihan viimeisilläni. Tosiaankin vain sen lasillisen, ja kerran-kaksi viikossa. Ihan hyvällä omallatunnolla - tähän asti, mutta sitten eilen kiihkoilijatuttavani kuuli tästä ja antoi mun kuulla kunniani.

Jäin sitten miettimään, että mitä ihmettä. Mielestäni aika kohtuullinen määrä. Kellään faktoja asiasta?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietääkseni siellä edelleen suositellaan nollatoleranssia raskauden aikana.

Vierailija
22/28 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ruotsissa tuli just uus suositus että tollanen käyttö sallittavaa. Suomessa vain tällainen nollatoleranssi.

Odotusajalle suositellaan Ruotsissa(kin) nollalinjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi jo sinänsä on pahasta, ja lisäksi viineistä on löytynyt todella suuria määriä torjunta-aineita. Varmaan ehdit saada ne " hyvät vaikutukset" vaikka olisit raskausajan ilmankin. Käsittääkseni missään pohjoismaista ei suositella alkoholin käyttöä raskausaikana. Miksi sitä pitäisi käyttää, kun rajoja kukaan ei osaa sanoa? Näinhän tupakoijatkin puolustelevat: Mitään varmaa näyttöä tupakan haittavaikutuksista ei ole löydetty. (siis sikiölle) Ja mä synnytänkin mielummin pienen lapsen. Huoh! Niin kyllästynyt näihin selityksiin ja puolustelijoihin.

Vierailija
24/28 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme siinä on? En vain tajua, anteeksi nyt vain. Itse vedän ainakin ihan nollalinjaa. Kyllä sitä on alkoholia ehtinyt juoda ihan tarpeeksi, ja ehtii juoda, kun lapsi on syntynyt (joo, meillä aiotaan käyttää alkoholia lapsen nähden, kauheeta!).

Vierailija
25/28 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

havainnut yhtään tutkimusta jossa muka yhdellä viikkoannoksella olisi ollut mitään vaikutuksia, myöskään myöhemmin ilmaantuvia. Eikä niitä oppimisvaikeuksiakaan millään vähäisellä käytöllä hankita. Ja kaikkein haitallisinta on tietysti humalaan asti juominen, joka ei tosiaan tapahtu yhdellä annoksella, ja sitäkin on moni harrastanut satunnaisesti ilman näkyviä haittoja lapselle.

Vierailija
26/28 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että ylipäätään juo 1-2 lasillista viiniä, nostaa keskenmenon riskiä huomattavasti etenkin alkuraskaudessa.

Tällaisen tuloksen luin juuri muutama kuukausi sitten jostain, olisiko ollut Alkon oma esite.

Vierailija
27/28 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Hesaris oli näitä naisia ketkä oli katkolla, sunnuntainumeros muistaakseni..

Suurin osa oli pienten lasten äitejä kellä pieni naukkailu rentoutumiseen yms oli riistäytynyt käsistä.

Vierailija
28/28 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdessä oli juttu naisesta joka oli juonu niitä pilsnerin vahvuisia mietoja siidereitä muutaman pullon joka päivä ja sai FAS lapsen jolla paha sydänvika, kehitysvamma ym. ongelmia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme