Voiko lapsi syntyä pienikokoisena siksi että odottava äiti syö huonosti ja treenaa liikaa?
Kommentit (10)
jos äidillä on vaikka syömishäiriö.
Kehitysmaiden olosuhteissa (puutteellinen ravinto, raskas ruumiillinen työ) syntyy keskimäärin huomattavasti pienempiä lapsia kuin meillä täällä.
Kannattaa muistaa, että vaikka liikunta on hyväksi, niin kovin paljon ei saisi hengästyä, sillä silloin lapsi voi jäädä liian vähälle hapelle.
Ravinnon vauva " repii" äidistään, eli jos paino nousee sen minimin, olikohan joku 6 kg, niin on varmasti ok. mutta toi happijuttu mua enemmän huolettaisi.
Kyllä muakin lääkäri varoitti just tuosta että jos pulssi nousee liikaa ja liian pitkäksi aikaa niin se on pahaksi. Harrastin juoksua ja piti lopettaa kokonaan rv 20 lääkärin määräyksestä. Söin kyllä hyvin, mutta vauva oli syntyessään vain 2,3 kg. Mietin kovasti että mahtoiko tuo urheilu vaikuttaa.
voi olla hankalampi synnytys kun niin tiukat lantionpohja ym.. lihakset junnaa vastaan ponnistettaessa :( Tämä huippu-urheilijoiden ongelma.
Mutta nyt mun kaksi tosi urheilullista (toinen maajoukkuetason urheilija) on synnnyttänyt tosi helposti ja nopeasti.
Toisella oli vielä riskisynnytys.
Molemmmilla tosi timmit vatsalihakset. Olen luullut, että se voi vaikeuttaa synnytystä. Mutta heillä olikin onneksi päin vastoin!
TArkoitan että onko raskausaikana urheilevien äitien vauvat terveempiä kuin sohvaperunoiden?
T: eräs sohvaperuna rv17
lapsi kyllä ottaa omansa, odottaja kärsii