Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

..ooOO HELMIEN HUHTIKUU OOoo..

01.04.2008 |

Aloitanpa nyt uuden ketjun näin aprillipäivän kunniaksi...

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eilen rinsessan ristiäiset. Kaikki meni hyvin. =]

Minäkin olen miettinyt, mitä kuuluu Mrs. Marplen perheelle. Toivottavasti voivat hyvin, vaikka suru on suuri. Voimia heille kaikille!

Anna-Liisa kyseli valvomisesta. Meillä prinsessa ottanut muutamana päivänä valvomismaratonin, jopa 15-23 väli hereillä, ilman mitään kiukutteluja! Nukahtaa yleensä yöunille siinä 22-24 aikaan, nukkuu 6 h ja sen jälkeen syöttö. Sit nukkuu vielä yleensä pari tuntia. Aamupäivällä on n. 2h hereillä, päikkärit on n. 4-5h normaalisti ja illalla valvotaan hyvinkin 17- eteenpäin. Jotkut 15 min kauneusunet voi välissä olla. Nyt on ne päivät olleet harvemmassa jolloin ois tuntunut että koko päivä vain nukutaan, mutta on niitäkin välillä.

Meillä on huomenna aamulla neuvola (2kk). Rotarokotteen saa rinsessa samalla. Toivottavasti pysyy sisällä. =] Nyt prinsessa kyllästyi sitterissä juttelemaan nallepuhille, joten pitää mennä..

jonttu ja Amanda

Vierailija
62/64 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista hulinaa ollut vauvan ja 2v-esikoisen kanssa sen jälkeen kun mies lähti töihin. Tuntuu ettei päivän tunnit riitä kaikkeen mitä pitäisi tehdä. Vauveli on aika tyytyväinen mutta ei viihdy puolta minuuttia yksikseen joten koko ajan täytyy kannella ja pitää seuraa. Onneksi nukkuu 2-3 pitemmät päikkärit.

Meilläkin esikoinen uhmaa ja kokeilee kaikki temput varsinkin kun syötän vauvaa. Myt alkaa jo hiukan helpottaman mutta pari viikkoa sitten oli varsinainen pikku piru.

Oma maito ei riittänyt vauvalle kuin ensimmäisen viikon. Sen jälkeen on saanut enenevissä määrin korviketta lisäksi. Nyt sitä meneen noin 4 dl päivässä ja vauva on alkanut hylkiä rintaa. Ensin vissiin menee hermo kun maitoa ei tule ja sitten sitä tuleekin suihkuamalla. Tänä aamuna yritin tunnin imettää punaisena kiljuvaa lasta ja lopulta annoin pulloa. Ei kai auta muu kuin alkaa lypsämään ja antamaan pullosta omaakin maitoa kun kokonaan en korvikkeelle halua vielä ruveta.

Vauva onkin kasvanut aika vauhtia. 4vk neuvolassa painoi 5660g eli syntymäpainosta tullut 1,5kg lisää ja pituus taisi olla 56,5cm.

Yöt meillä on aika risaisia kun poju roikkuu tissillä koko aamuyön ja välillä pitää antaa pulloakin. Olenkin ottanut tavaksi keittää illalla vettä termariin ja sekoitan sitten yöllä nan-jauheesta maitoa. Ei tarvitse juosta keittiössä pulloa lämmittämässä.

Mukavaa vauva-arkea kaikille ja tsemppiä muille imetysongelmien kanssa painiville!

cry-baby ja Samuel 5vk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut myös paljon Mrs.Marplen perhe mielessä. Myös mieheni kyselee välillä onko hänestä kuulunut, kosketti kovasti meidän mieliä tuo tapahtunut :`( Voimia Sinulle ja perheellesi, Mrs.Marple, jos täällä käyt lukemassa. Toivottavasti saatte selville miksi vauvanne siirtyi enkelien joukkoon.

Täällä on kaikki ok. Vähän on ollut iltakitinöitä parina iltana, eilen kyllä parempi. Ei ole kyse kuin muutamien minuuttien kitinöistä kerrallaan, mutta silti surettaa mikä pientä kaihertaa. Maha kupli toisena iltana, ja jätinkin ahmimani tumman suklaan pois ruokalistalta, ja eilen ei enää itkettänyt. Lieneekö sitten saanut yliannostuksen sitä. Mä vedin sitä meinaan toista levyä päivässä.. :O

Vauvalla on ollut myös kovia unipäiviä. Monta päivää mennyt jo ihan hirvittävillä unilla! Aamuisin herää tuossa puolen päivän jälkeen, syö toki ennen sitä, mutta vähän aikaa on vain hereillä, jos yhtään. Sitten nukkua törsöttää taas pitkälle iltapäivään. Sitten kyllä valvoo muutamia tunteja. Öisin nukkuu nyt n.8h putkeen. Se on aiemmilla lapsilla tarkoittanut sitä, että mun rintamaito on loppunut, toivottavasti ei nyt! Täytyy alkaa sitten heräämään ja pumppaamaan jos alkaa ehtymään. Eilen vauva aloitti oikein hymyilymaratooninkin :) Hymyjä tuli jo viime viikolla, mutta eilen hymyili miltei aina kun hänelle jutteli. Onpa suloista!

Mutta ehkäpä tuosta virkistyy taas. Eikös nuo unipäivät ole sitä kasvun aikaa? Mittoja onkin kyllä jo mukavasti ja posket on niin pyöristyneet, että! 6vk neuvolassa painoa oli miltei 5kg (synt.paino 3660g) eli hyvin on rintamaito maistunut :)

Mutta nyt tuli meidän isi töistä ja mä lähden katselee ristiäisvaatteita itselleni. Ne on nyt tulevana sunnuntaina vihdoinkin :)

Mukavaa kevättä kaikille helmille ja voimia masuvaivojen ja imetysongelmien kanssa painiville! Onneksi pian jo kaikille satelee noita hymyjä, ne kyllä auttaa väsymyksen keskellä.

Mikaela kera tyttösen 6½vk

Vierailija
64/64 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin vietettiin eilen kotona Pumpsun ristiäisiä. Neidistä tuli (tai tuli jo silloin heti syntymän jälkeen maistraatissa, mutta nyt sai kasteessa nimen) Jemina Helmi. Jemina on nimi, jonka olen jo kauan halunnut antaa lapselleni ja Helmi on mieheni edesmenneen mummon nimi. Kaunis ja intiimi juhla oli ja illalla vietetyt nimiäiset (nimijuhla kavereille) onnistuivat myös hyvin. Olin tosi tyytyväinen itseeni kun jaksoin kaiken tän hulinan lisäksi leipoakin.

Meillä myös kitistään iltaisin. Jemina olisi tissillä koko ajan jos saisi itse päättää, mutta jos häntä syöttää koko ajan, hän vaan puklaa kaiken ulos ja masu on kipeä. Ollaan siis päätetty, että syötän yhden tissin kerrallaan, sitten röyhtäytys ja vartin tauko (usein huutoa) ja vasta sitten lisää. Vähintään joka toinen kerta käy niin, että neiti nukahtaa ennenkuin vartti on ohi. Tutti on siis tällöin tehnyt tehtävänsä ja rauhoittanut imemisen tarpeen.

Neiti lähti juuri ekaa kertaa hoitoon. Miehellä on sählypeli ja mulla taloyhtiön hallituksen kokous. Tälleen pariksi tunniksi isovanhempien luokse tuntuukin mukavalta jättää. Toivottavasti heillä menee hyvin ja ottavat neidin toistekin. Meillä kun ei pahemmin muita hoitopaikkoja ole.

Nyt kokoustamaan.

Nonna ja Jemina, 1kk ja risat