Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on teidän mielestä hyvä palkka?

Vierailija
31.03.2008 |

Mitä tuohon palkkaan nöhden voidaan vaatia tai jättää vaatimatta.

Minusta tuntuu että itselläni on aivan väärä käsitys hyvästä palkkatasosta. Ehkä silläkin etten niin sanotusti ole vielä ollut oikeissa töissä, olen siis valmistunut tässä vuoden sisään, en kumminkaan saanut omalta alaltani töitä vaan työskentelin ravintolassa. Monta vuotta on siis mennyt todella pienillä tuloilla opiskelijana, tietysti olen ollut aina kesätöissä ja välillä opiskelujen ohella töissä, mutta varmasti kaikki käsittää että tlot ovat silti jääneet varsin pieneksi.

Nyt työskennellessäni tarjoilijana sain palkaksi 1200e bruttona ja minusta tuo summa tuntui todella isolta. Maksoin vuokran kepeästi, ostin hyvää ruokaa, saatoin käydä baareissa ja rahaa jäi vielä säästöönkiin. En kumminkaan pidä ravintola-alan työstä ja lopetin homman (oli siinä muitakin syitä), nyt olen karenssissa. Ylipäätään olen mietiskellyt mitä alkaisin seuraavaksi tekemään, koska oma ammattini on sellainen johon työllistyminen on todella vaikeaa. Ihmetyttäälkin nyt kun esimerkiksi lähihoitajat valittavat palkkansa pienuutta, minusta esimerkiksi 1600e brutto (ilman vuorolisiä) on jo todella hyvä palkka. Olenko siis aivan ulalla palkkatasosta.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettaen, että sen 2000e/kk saa siististä sisätyöstä, pelkkää päivävuoroa, 37½h/vko, liukuva työaika ja 6 viikkoa vuosilomaa.

Vierailija
22/26 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että osa-aikatyössä on myös vero% pienempi =käteen jää melkein sama mitä täysiä tunteja tekemällä. Toki enemmän kokpäiväiset saavat MUTTA töissä pitääkin sitten olla se 40h/vko, mikä ainakin minulla aikaan saa sen, että on todella väsynyt iltaisin, ja viikonloputkin haluaa olla rauhassa. Jää vähemmän aikaa omille harrastuksilla ja ystäville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hyvä: yli 4500

Riittävä 3000 - 4500

Heikohko 2400 - 3000

Matala 2000 - 2400

Surkea alle 2000

vastaaja siis mies.

Naiset: Tähdätkää nyt edes kunnollisiin palkkoihin. Etenkin lastentarhanopet, päiväkodinjohtajat, lastenhoitajat ja vastaavat. Palkkatasonne on käsittämättömän surkea työn vaativuuteen nähden!

Vierailija
24/26 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova vastuu.

Vierailija
25/26 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että riittääkö se kaikkeen haluttuun kulutukseen? Ainahan löytyy ihmisiä, joille mikään ei riitä, ja toisaalta niitä, jotka tulevat toimeen hyvin vähällä.

Minusta hyvä palkka on keskiarvoa korkeampi. Taitaa olla tällä hetkellä naisilla 2300 ja miehillä 2700, sukupuolineutraalina siis 2500.

Pääsen juuri riman yläpuolelle itse.

Vierailija
26/26 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäistä kouluttautumista tai osaamista vaativissa työtehtävissä alle 2000 euron palkka on minusta hyvä esim. erilaiset asiakaspalvelutehtävät ja suorittavan tason työntekijätehtävät. Pidän myös MONIEN sairaanhoitajien palkkaa aivan riittävänä. Olen 100 % varma, että kaikkien hoitajien työ ei oikeasti ole vaativaa siis työtehtävän näkökulmasta. Työyhteisöön, työn organisointiin ja johtamiseen liittyvää haastetta varmasti riittää.

Opettajien palkkaus on mielestäni pielessä. He eivät saa hyvää palkkaa!

Minulle henkilökohtaisesti hyvä palkka on yli 2500 euroa/kk. Tiedän ettei se ole kovin kummoinen palkka, mutta minulla onkin realistiset käsitykset omasta työstäni ja osaamisestani. Tuota palkkaa minulle maksetaan + joitakin etuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme