Mitä olet mieltä ihmisestä, joka ei juhli " pyöreitä" ?
Kommentit (8)
että sinä et tiedä että joku ei juhli, kerro sitä, juhliiko se oikeasti synttäreitään omien kaveriensa kanssa tai muuten haluamallaan tavalla. Minun anoppini on selittänyt jo vuosia tulevansa minun pyöreillevuosilleni juhlimaan. Tähän mennessä, parinkymmenen vuoden aikana, en ole saanut häneltä edes postikorttia syntymäpäiväkseni, mutta päivämäärä on kuitenkin näköjään tiedossa. No minä tyttö lähden omien ystävieni kanssa matkalle enkä järjestä kotona minkäänlaisia juhlia, kun miehenikään ei minua koskaan ole syntymäpäivänäni muistanut. Jos anoppi tulee kyläilemään niin sopii kysyä milloin olen paikalla.
Vähän voi harmittaa ettei käytetä " luontevaa tilaisuutta" juhliin, koska itse kävisin mielelläni enemmänkin juhlissa. Mutta eihän se minulle sinänsä kuulu, joten lievää harmia voimakkaampia tunteita asia ei minussa herätä.
kaikki käyvät mielellään juhlissa, mutta harva viitsii ruveta järjestämään isoja juhlia. Kun se päivä ei sitten kuitenkaan sovi kolmasosalle kutsutuista, jotka tulevat ripotellen paria viikkoa ennen, ja paria viikkoa jälkeen; kellonaika taas tekee tiukkaa toiselle kolmasosalle, se kolmannes joka on tulossa oikeaan aikaan oikeaan paikkaan haluaa myös majoituspaikan koko viikonlopuksi ja mielellään myös mukanaantuomalle kumminkaimalle, joka on heillä käymässä sillä viikolla. Ruoka, jota aiot tarjota, ei kelpaa puolelle kutsutuista ja nekään joille kelpaisi, eivät muista kertoa, että ovat tulossa pari tuntia sovittua myöhemmin. Jatkanko vielä?
Mulla on aina ollut tosi hauskaa omilla pyöreillä synttäreilläni (30v täyttäessäni pidin kahdetkin, kuten myös mieheni), ei mitään tuollaisia ongelmia.
Vähän tietysti säälin ihmisiä joille se ei ole mahdollista, mutta käytännössä en kyllä kovin paljon ajattele muiden ihmisten syntymäpäivienviettotapoja, ellei sitten tosiaan tule kutsua juhliin.
minä mielelläni juhlin " pyöreitä" , niin kauan kuin ne on jonkun muun juhlat, ja se jokumuu on ne juhlansa itse järjestänyt, ettei minulta pyydetä a) jotain tarkastimäärättyä ruokaa nyyttäreihin b) mojovaa lahjoitusta jonkin jalkalampun ostoon eikä c) tarjoilemaan juhlissa ja d) siivoamaan juhlien jälkeen.
jotain muuta, on lasten kavereiden synttäreitä, kutsuttu anopin mökille ym. supertärkeää
mitä järkeä järjestää mitään, kun neljännes kutsutuista saapuu paikalle... ja niistä jotka ei tule, monet peruu vasta samana päivänä, kun on nenä tukossa tai joku muu yhtä hyvä syy
enpä itsekään enää mieti kahta kertaa, jos vaikka juhlapäivänä ei jonnekin huvitakaan mennä, keksin vaan samanlaisen syyn kuin kaikki muutkin ja jätän menemättä
että vaikka olet pyytänyt jotakuta käymään tiettynä päivänä tiettyyn aikaan, vaikkei olekaan mitään " juhlia" , niin kutsuttu ei viitsi vastata sopiiko päivä vai ei, ei edes että harkitseeko tulemista, kuin vasta silloin kun olet jo ihan hermona, että ehditkö laittaa tarjottavat valmiiksi, tai sitten itsellesi tulee mahdollisesti joku pakollinen meno juuri samaan aikaan ja sitten nolona itse soitat ja kysyt, tuletko vai et. Ihan kuin kutsumasi henkilö olisi odottanut kutsua jonnekin muualle mieluisampaan paikkaan siihen ajankohtaan ja tyytyy nyt sinun kutsuusi kun muutakaan hauskempaa tekemistä ei ole tarjolla... ja sitten vielä ihmetellään, että miksei ihmiset järjestä enemmän isompia ja hienompia synttäri- tai muita juhlia.
juhlimaan neljä- tai viisikymppisiäkään siksi, että:
- en halua olla keskipisteenä
- en halua järjestää itse itselleni juhlia
- ei ole niin paljoa tuttavia/ystäviä, että saisi pirskeitä kasaan. Siis oman perheen (mies ja lapset) ulkopuolella ei ole ketään, jota minun ikääntymiseni liikauttaisi vähääkään.