Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enskat uuteen viikkoon 31.3.-6.4.08

31.03.2008 |

Heippa! Kokeilen saanko pystyyn uutta pinoa :)

Linkki viime viikon keskusteluihin http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12759188&p=2&tmo…

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnitteluita ensiksikin Aurelialle (ihanan nopeaa toimintaa teillä!) ja Anabelalle vauvoista ja kiitos Cotinelle synnytyskertomuksesta!

Teittihen oli menossa rakenteeseen, lykkyä sinne! Ihanaa aina päästä näkemään pikkuinen.

Tänne kuuluu hyvää, olen silitellyt edelleen pikkuvaatteita, niitä kun on nyt niin paljon.. Vauva potkii toisina päivinä koko ajan, toisina vähemmän ja työkaverin ultrailujen perusteella kasvaa täsmälleen keskikäyrillä ja painoarvio tällä hetkellä siinä 800 gramman tuntumassa :) Huomenna olisi lääkärineuvola.. Ihan kiva käydä taas kun supisteluita jälleen ollut.. Edelleen kivuttomia, mutta kiva varmistua, etteivät ole mitään tuhoja tehneet kohdunsuulla.

Terkut kaikille muillekkin, palailen myöhemmin neuvolakuulumisten kanssa.

Fiiu h 25+5

Vierailija
2/24 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa mukavalta nuo Fiiun silityspuuhat.. Taidanpa itsekin lähipäivinä alkaa pyykkäämään ja silittelemään vauvan vaatteita valmiiksi. Oon jotenkin kuvitellu, et en vielä viitsi, että on vielä aikaista, mut vois kai sitä pikkuhiljaa.

Olin tänään sit varmaan toistaiseksi viimeisen päivän töissä.. Lonkkakivut eivät vaan yhtään hellitä. Kävin neuvolassa hakemassa sokerimittarin, ku rasituksessa paastoarvo ylitti sallitun 0,2 yksiköllä, ni täytyy sitten alkaa sokruja tarkkailemaan. Niin puhuin sit siellä neuvolassa tuosta lonkkakivusta ja suositteli lepoa ja sairaslomaa, mutta sanoi lääkäritilanteen olevan tosi huono, että kannattais kysellä työterveydestä tai sit päivystyksestä. Soitin sit työterveyteen, ni siellä olis ollu seuraava vapaa aika 21.4., joten kiitin kohteliaasti ja sanoin, että otanpa yhteyttä sitten päivystykseen. Tälle päivälle ei päivystykseen enää saanut aikoja, mutta huomenna aamulla heti kasilta soitan sinne. Oon siis ainakin huomisen töistä pois omalla ilmoituksella (saadaan olla 3 päivää) ja jos se päivystävä lääkäri kirjoittais sit ens viikon tiistaille asti, ku keskiviikkona ois sit lääkärineuvola, ni se varmaan kirjoittelee sitten pidemmälle ajalle. Terkkari sanoi kyllä neuvolassa, että se neuvolalääkäri on aika nihkee kirjoittamaan sairaslomaa äitiysloman alkuun asti, vaan kirjoittelee sitten viikon-kaks kerrallaan.. No, mut parempi sekin kun nää mun omalla ilmoituksella olemiset, joita on noin 2-3 päivää viikossa. Työnantajallekin helpompi, jos saan kerralla enemmän sairaslomaa, ni saa hankittua sijaisenkin paremmin.

Tällaisia kuulumisia siis tällä kertaa.. Taidan lähteä järjestelemään lipastoon tilaan niin, että saan sitten puhtaita ja silitettyjä vauvan vaatteita sinne säilytykseen. :)

-Saikku rv26+5-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-P-U-V-A!!!!

Oli olevinani näppärä, kun päivitin meidän esittelypinoa.. Kaikki meni siihen asti hyvin, kunnes olin päivittäny kaikki tiedot wordissa ja sit liitin sen tänne vauva-sivuille, ni ne kaikki hienot värit ja asetukset katos jonnekin.. Auttakaa mua!!! Kuinka se pitää tehdä, että ne säilyy????? Meidän esittelypino on nyt aivan tylsä, harmaa, lattea, kuivunut, masentunut... :( :( En ala!

-S- :(

Vierailija
4/24 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikko alko heti neuvolalla ja säryllä.. sokeria pissassa, rasitustestiin vaan..

lonkkia särkee ja iskias vaivaa. en ala mäkää enkä tee mitään. :/

hyvä puoli vaa ettei tartte mennä töihin.. tuntuu nyt vaa et tulis jo se vauva. vaikka eilen ku sanoin ni mies ihan kauhuissaa ettet voi oikeesti toivoo et se syntyis jo. no en ehkä ihan näillä viikoilla tarkottanu mut jos ois vaikka joku seittemän viikkoa eteenpäin..

hohhoijaa.

kait se tästä.

pitäkää muut lippu korkeella.

alf 30+3

Vierailija
5/24 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin nytpä sitten jakselin tulla kirjoittamaan synnytystarinaa. Vauva arkea ollaan tässä nyt vietelty ja kaikki on ihan hyvin lähtenyt käyntiin. :) Miehellä alkoi tänään kahden viikon isyyslomakin ja vauva on nyt koisimassa.

Eli viikko sitten su-ma välisenä yönä heräsin n.klo 00.30 siihen kun jotain lirahti housuihin, menin vessaan ja sinnekkin vähän jotain tuli ja seassa oli vähän vertakin. Ajattelin että lapsivettä vain tihkuu ja menin takaisin nukkumaan. Mutta eihän siinä saanut sitten nukuttua, kun vähän väliä lirahteli. Soitin äitiyspolillekin, ku supistuksia oli tullut 3kpl noin vartin välein. Käskivät ottaa ihan rauhallisesti vain ja seurata tilannetta. Ihan yhtäkkia supistuksen sitten voimistuivat ja niitä tulikin sitten koko ajan n.3-5min välein. Soitin uudestaan sairaalaan ja käskivät tulla, jos en kivuiltani enää kestänyt. Kävin siinä suihkussa ja päätettiin lähteä sairaalaan, kun supistuksen olivat jo todella kipeitä(tyyliin konttailin jo täällä)

Lähdettiin n.klo2 sairaalaan ajamaan ja koko se 30min matka sinne oli yhtä tuskaa. Mitenkään päin ei ollut hyvä olla ja koko ajan supisteli todella kipeästi. Lopulta pääsimme sairaalaan, jossa meidät otettiin vastaan tutkimushuoneeseen, missä minut laitettiin käyrille. n.15min päästä kätilö tarkisti kohdunsuun tilanteen ja sanoi vielä, että en saa pettyä, jos en ole paljoakaan auki. Kätilö itsekkin sitten hämmästyi, että olin jo 7cm auki ja passitti meidät samantien vaatteiden vaihdon jälkeen synnytyssaliin. Siellä kätilö ehdotti kohdunkaulan puudutetta, että hakee siihen lääkärin paikalle. Sen muutaman minuutin mitä kätilö oli poissa niin, heti sen jälkeen kun he saapuivat takaisin synnytyssaliin, niin minulla alkoi ponnistuttamaan ja lääkäri käski minun mennä heti sänkylle makoileen, missä tarkistaisi myös että voiko puudutetta laittaa. Lääkäri totesi minun olevan auki jo10cm ja totesi vain, että tämähän syntyy täältä ihan kohta. Mitään kipu lääkettä en siis ehtinyt saada. Tuli kätilöllä ja lääkärillä kiire laittaa kaikki valmiiksi. 5min ponnistusvaiheen jälkeen terve tyttölapsi syntyi maailmaan klo.03.02. Väliliha ei revennyt, mutta emättimeen tuli 2 asteen repeämä. Senkin ompeleminen kävi kyllä kipeästi, kun tosiaan mitään kipulääkettä ei ollut vaikuttamassa.

Kaikki päättyi siis onnellisesti ja itsekkin siinä oli vähän pihalla kun kaikki tapahtui niin äkkiä. Sanoivat vielä olevan tälläisen harvinaista ensisynnyttäjälle. Jännittää vaan, mitenhän ensikerralla käy..

Sairaalassa oltiin 3yötä, ja nyt tosiaan kotona harjotellaan vauva-arkea. Ja on se niiin ihana!! :)

Tsemppiä muille odottajalle ja kyllä se kaikki sitten palkitaan! Ja taidanpas itse siirtyä tuonne vauva puolelle jossain vaiheessa turinoimaan.

Aurelia ja neiti, nyt 1viikon ikäinen!! :)

Vierailija
6/24 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipas kiva lukea aurelian kertomus,kun kaikki oli menny niin joutusasti.

Itse täällä taas kärsin pääkivuista,nyt ei vielä paha mutta voin kuvitella huomenna.. :( pakko oli kuitenkin tulla pikaisesti käväseen täällä ja lukemaan uusimmat kuulumiset.

Liekköhän se migreeniä.joka viikko koskee 2-3 päivää kauheesti päähän,täytyy maata pimeessä huoneessa kylmä rätti pään päällä. torstaina olis lääkäri,pääsis vaan sinne asti. Mutta eihän ne mitään kovia tabuja määräile,enkä kyllä haluiskaan.

Voihan tämä tietysti johtua kevät auringostakin,vaikka ulos ei pääsekkään kun koskee.

Onko muilla ollut kauheita pääkipuja? Neuvolassa sanoivat että kuuluu raskauteen,mutta migreenihän voi myös puhjeta raskauden aikana..

tämmöstä siis tänne! Toivottavasti muille parempaa :)

tiitu ja papu 14+5

Vierailija
7/24 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla käytiin jo neuvolassa. Kaikki kunnossa, sf 30, painoo +150 grammaa/viikko, verenpaine 126/86, hemppaa ei mitattu, kun on ollu koko ajan 133-138. Sydän jyskytteli kovaa ja potki. Pää alaspäin majailee ja mun mielestä ei kahteen viikkoon oo kääntyilly, kun potkut tuntuu aina tossa rintojen alla. Pissakin oli puhdas. Kahen viikon päästä on seuraava käynti.

Maanantaina kävin päivystyksessä lonkista ja sain jatkoo saikulle, joka nyt kestää äippäloman alkuun asti. Kävin sitten tänä aamuna töissä tyhjäämässä kaapin ja palauttamassa yleisavaimet ja ihan tuli olo, kun ois lopputilin saanu.. Tuntuu niin hullulta, ettei tarvi töihin mennä:)

Olo on nyt muutenkin ihan hyvä ja mieli. Hengitys on vaivalloista ja hiostuttaa, mut ei siihenkään maailma kaadu. Isäntä on lomalla tän viikon ja vietetään laatuaikaa kahestaan vielä kun voidaan. Sujuu munkin päivät nopeemmin, kun on seuraa.

Semmosta, illalla on vielä synnytysvalmennusta. Keskustellaan vanhemmuudesta ja parisuhteesta.

Voikaa hyvin!

Norpanpoikanen rv 32+2

Vierailija
8/24 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi kiitos Aurelialle synnytystarinasta! Teillä on tullut typy nopeasti maailmaan ja olet tainnut selvitä siitä " rytäkästä" ilman kivunlievitystä! Minusta on kiva lukea toisten tarinoita, niin vähän saa käsitystä siitä, mitä se on ja miltä se koko homma mahtaa tuntua!

Meillä on tosiaan torstaina tulossa rakenneultra, joka kyllä jo jännittää koko ajan enemmän... Mutta kiva nähdä, mitä mahavauvalle kuuluu! Siellä se jo potkii päivä päivältä enemmän, tänään tuntui töissä palaverissa, että pissit tulee housuut kun säikähdin aika kovaakin " potkua" ! Siellä se siis kasvaa ja kehittyy :)

Minulla on varmaan tullut jotakin liitoskipuja tai vastaavia tuonne oikealle puolelle lonkan alueelle, joka vähän haittaa lenkkeilyä ja muutenkin kävelyä. Mietin vain teidän monen lonkkasärky -tarinoita lukiessani, että mitähän tuleman pitää... Se jää vielä nähtäväksi!

Toivotaan Saikku, että saisit sairaslomaa päivytyksestä vähän pidemmäksi pätkäksi, niin ei tartteis koko ajan olla lääkärin pakeilla käymässä. Kuitenkin sä parhaiten itse tunnet sen, voitko tehdä töitä vaiko et!

Mietin muuten, että onkohan täällä Jyvässeudulta tai ylipäänsä Keski-Suomesta yhtään ensikkoa? Ajattelin, että saisikohan joskus järjestettyä tapaamisen vaikkapa puistoon tms. vauvojen kera? :) Sellaista minä toivoisin...

Mahavauva vkolla 20+1

Vierailija
9/24 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas mä roikun täällä:) Tai tuntuu et mä oon aina tääl lueskelemassa, aikani kuluks.

Olin näköjään unohtanu laittaa tietoni tonne esittelyyn, nyt ne siel on, jos joku viksumpi päivittäs ne listaan. Mä en uskalla, tuhoon pian kaikki:)

Teittihen: mä oon Keski-Suomessa, Jyväskylään on kyllä matkaa, mut ei ihan mahottomasti, alle 100 kilsaa.

Vierailija
10/24 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan joutunut aprillipilan kohteeksi? Minä en ainakaan vielä...

Viime viikollahan tuli syntyi taas monta enskaa :), kiitos Cotinelle ja Aurelialle synnytyskertomuksista. Aurelialla onkin ollut melko vauhdikas kokemus, onneksi kaikki on päätynyt hyvin ja onnellisesti.

Saikulle kiitokset esittelypinon päivityksestä, hyvältä se vaikuttaa ilman niitä värejäkin. En osaa niiden kanssa neuvoa kyllä minäkään... Saitko lääkäriltä pitempää sairaslomaa? Toivottavasti alkaisi kivut hieman hellittämään

Onpas monilla hankalia oireita ja kipuiluja raskauden myötä tullut. Tsemppiä siis kaikille kipuilujen kanssa kamppaileville!

Teittihen on menossa rakenneultraan, mukava se on nähdä mitä masuun kuuluu. Itseänikin jännitti rakenneultraan meno, mutta olihan se tosi hyvä kokemus nähdä miten pienoinen oli kasvanut ja kehittynyt edelliseen kertaan nähden. Tulehan kertomaan sitten meille ultrakuulumiset.

Eilen oli minullakin neuvolakäynti. Varmistettiin ultralla vielä pienoisen sijainti, ja pää alaspäin se siellä majaili, eli toivottavasti pysyy nyt niin loppuun astikin. Kaikki muuten oli ennallaan ja kunnossa, sf-mitta oli kasvanut nyt pari senttiä eli on 31,5 cm. Tähän asti onkin ollut keskikäyrän alapuolella reilusti, mutta nyt oli ottanut kasvupyrähdystä hieman. Keskusteltiin imetysasioista, toivon kovasti sen onnistuvan, varsinkin kun itselläni on allergia/astma, että saisi mahdollisesti suojattua pienen niiltä. Tämä päivä on mennyt siivotessa kotia. Parhaillaan on pakastimet sulamassa, tarkoitus olisi alkaa leipomaan ja kokkaamaan pakastimeen jotain varalle, kunhan kotiudutaan pienen kanssa. Neljä viikkoa olisi vielä jäljellä omaan h-hetkeen, vaikkakin on aavistus että menee vielä ylikin...

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Weera 36+0

Vierailija
11/24 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli jo asiasta juoruttukin :) Saimme siis 27.3 klo 02.21 suloisen pikkupojan 3650g ja 51cm. Viikkoja oli 41+6. Synnytys kesti vain 4,5 tuntia ja sairaalaan tulikin yllättäen kiire. Laitan synnytystarinaa kun ehdin.

Onnea myös muille vauvautuneille!!

Anabela ja poika 5vrk

Vierailija
12/24 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana päivä! Aurinko on täällä paistanut koko päivän ja lämpöä 10 astetta!

Weeralla siellä tuntuu olevan energiaa kotia siivoilla ja pakastinta sulatella, kiva että neuvolassakin kaikki oli hyvin.

Teittihen odottelee rakenneuä:tä ja nautiskelee vauvan potkuista, ne on kyllä niin ihania! Siellä Jkl:ssä ei ilmeisesti tuota rakenneuä:tä tarjotakaan kaikille vaan pitää yksityiselle mennä?

Hyvä että sait saikkua äloman alkuun asti, Norpanpoikanen! Saat levättyä ennen vauvan syntymää. Oon kateellinen sun maltillisesta painonnoususta... :) Itsellä meinaa vähän karata rasasta tuo paino.....

Tiitu, mullakin oli raskauden alkupuoliskolla kovia päänsärkyjä. Panadolia piti ottaa vähintään kerta viikossa ja monena päivänä yritin kärvistellä ilman, niitä oli siis tosi usein. Onneksi kuitenkin Panadol auttoi eikä ollut näköhäiriöitä tai muita migreenin oireita. (Migreenikohtaus ollut kerran teininä ja myöhemmin ajoittain lievempänä; ei ole näkö mennyt enää eikä ihan sellaista särkyä.) Mutta voin lohduttaa, että oisko viikon 16-18 jälkeen ei ole särkenyt kertaakaan.

Toivottavasti Saikku saat sairaslomaa nyt kunnolla. Outoa tuollainen päivystyksessä juoksuttaminen. Kyllähän sinä itse osaat arvioida parhaiten työsi kuormittavuuden suhteessa omaan jaksamiseesi. Täällä ovat olleet melkein toista ääripäätä, ainakin silloin kun olin supistelujen takia h 18 läääkärissä. Heti ehdotti paljon pitempääkin sairaslomaa mitä itse olin ajatellut.

(.) Olin neuvolassa tänään.. Puntaria oon alkanut kammoamaan, kun paino eikun nousee vaan, nyt tullut iloisesti 726g/vko!! Tullut jo noin 7kg yhteensä. Sokerirasitus ens viikolla, että nyt on alettava olemaan kunnolla. Ostin kaupasta melkein pelkkää salaattia vaan... Paineet 110/66, pissa puhdas, sf 25!! No, muutama päivä sitten kätilöystäväni mittaamana 22, että se on niin käsialasta kiinni.. Nyt oli lääkärikäynti ja paikat onneksi kiinni, vaikka supistellut. Sydänäänet 125-150 ja pieni potkiskeli doppleria kovasti. On se vaan aina niin ihana kuulla, miten sen oman pikkuisen sydän siellä pompottelee! Mies tunsi eilen eka kertaa potkut.. Vauva on tähän asti hiljennyt välittömästi, kun isänsä on laittanut käden vatsalle. Toivottavasti rauhoittuu yhtä mahtavasti sitten synnyttyäänkin :)

No, se täältä! Aurinkoista viikon jatkoa kaikille!

Fiiu h 25+6

Vierailija
13/24 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä vielä edelleen, mutta huomena olen jo omaa nyyttiä hakemassa=)eli huomen aamulla olis klo.9 aika mennä käynnistykseen.vaavilla olis vielä yksi päivä tulla itsekseen maailmaan, mutta saapas nähdä...eilen illalla kyllä supisteli 21-24 välisenä aikana ihan mukavasti, mutta sitten sain unen enkä ole enää supistuksia sen jälkeen tuntenut=(tais olla jotain vaikutusta 5 ässällä(siivous, sauna, seksi, suklaa ja shoppailu=))

eilen kävin käyrällä ja hyvältä kuulosti,supistuksiakin piirtyi 6kpl/30min eli aika hyvä saavutus, mutta eipä ne tuntunut muuten kuin mahan kovettumisena.

mulla tulee mukaan synnytykseen mun kummi, joka on kätilö yhdeltä ammatiltaan ja mies saapuu sitten iltapäivällä sairaalaan töistä päästyään..ei voi ottaa vapaata ku vasta aloitti uudessa paikassa ja on sellainen työ missä sillä " tärkeä rooli" työmaalla eli jos ei ole töissä niin sitten seisoo koko työmaa=)mutta olen kuitenkin lopulta tyytyväinen ja ylpeä miehestä että edes saapuu sairaalaan, koska hällähän on toi sairaalakammo tai oikeastaan -inho..

mutta tulen sitten kertomaan kuulumisia kera vaavin kun vain kotiudutaan viimeistään ensi vkolla=)

sase-86- rv 39+2 (0+1, toivottavasti)

Vierailija
14/24 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anabelalle onniteluita perheenlisäyksen johdosta!!! <3

Saselle onnea myös huomiselle! Tulehan sitten kertoilemaan kuulumisia ja synnytystarinaa, kunhan kotiudut..

Kävin eilen siis päivystyksessä istumassa melkein puolitoista tuntia.. Siis jo kahdentoista aikaan päivällä. Kuinkahan monta tuntia siellä on ajat olleet illalla myöhässä, jos eivät oo saanu aikoja kirittyä? No, mutta sain sitten sairaslomaa ens viikon keskiviikolla asti, jolloin on neuvolalääkäri. Päivystävä lääkäri oli tosi ymmärtäväinen, eikä edes tutkinut millään tavalla, vaan kirjoitti todistuksen ja sano, että neuvolalääkäri tutkii asiaa sitten paremmin, että yritänhä lepäillä siihen asti. Nyt siis sairaslomalla ainakin viikon. Töissä kyllä toivottelivat hyviä vointeja jo siihen malliin, että ei tartte tänne enää tulla.. :D

Teittihen & norpanpoikanen: Täällä myös yksi Keski-Suomesta.. Matkaa Jkl:ään 45km. Vois kyllä pistää korvan taaksen tuon tapaamisasian.. Ja toivotaan, et tässä kevään aikana plussailis useampiakin keskisuomalaisia ensikoita, ni saaatais porukkaa hieman enemmän kasaan. Tuolla meidän esittelypinossa tällä hetkellä kukaan muu ei ainakaan tunnusta synnyttävänsä K-SKS:ssa..

Ajattelin tän ja huomisen päivän aikana mittailla ekan kerran niitä sokereita. Pitää mitata siis yhtenä arkipäivänä ja yhtenä viikonlopun päivänä viikossa. Ja edellisenä iltana pitää mitata, sit 12 tunnin paasto ja mittaus ja sit mittaus lämpimän ruoan jälkeen 1,5-2 tunnin päästä. Eli kolme mittausta aina yhdellä kertaa. Ja samalla pitää pitää ruokapäiväkirjaa.. :( Se on tylsää. Ei voi syödä mitään pikkuvälipaloja, ku kaikki täytyy merkata paperille :) No, mutta on siinä se hyvä puolikin, ettei sitten tule syötyä kovin paljon ylimääräisiä, kun ei niitä siinä paperilla viitsi katsella.

Niin ja sain kipinän niistä Fiiun pyykkäys ja silityspuuhista ja aloin heti itekin.. Nyt on kaikki vauvan vaatteet pesty ja hirveä kasa vaatteita silitettävänä. Osan sain jo silitettyäkin, mut osa on vielä kuivumassa ja osa odottelee silittämistä.. :) Onpa mukavaa tehdä jotain tosi konkreettista vauvaa varten.

-Saikku rv27+0-

Vierailija
15/24 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotin eilen pitkän litanian ja sit painoin väärää nappia ja kaikki katos...

Käytiin eilen 1,5 tunnin prätkäajelulla ja illasta asti supistellu ihan kivasti koko yö ja aamu. Nukuin huimat kaksi tuntia yöllä ja aamusella onneksi pienen tovin. Oon jo pari kertaa ottanu puhelimen käteen josko soittai synnärille mut en oo kuitenkaan viitsinyt, vielä... Neuvolakin kun ois 15.30 niin jospa siellä kertois mitä kandee tehdä. Varmaan muuten oisin soittanutkin mut supistukset kuitenkin aika laimeita mut tuntuvat kuitenkin selkeästi kipuna selässä.

Pakko kai lähteä takas nukkumaan, tai siis yrittämään nukkumista, kun tuntuu et kohta särkee päätä kaiken muun mukavan lisäksi. Enköhän mä kärvistele täällä vielä neljän viikonkin päästä.

Tsemppiä Saselle nyytin hakuun!

T:Paco 37+6

Vierailija
16/24 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin tiputtu jo kolmannelle sivulle.. Nyt enskat palstailemaan!!!!

Mitäs Pacolle neuvolassa sanottiin? Joko olet vauvan hakureissulla vai oliko supparit vielä " vääriä hälytyksiä" ?

Mä kävin eilen uimassa.. Kävin mielenkiinnosta kokeilemassa kuinka lonkat uimisesta tykkää, ku tuo lenkkeily ei oikein meinaa enää onnistua. Lonkat on aina lenkin jälkeen hellänä ja mahaakin alkaa kovettua ja kramppailla lenkkeilyn jälkeen. No, mutta uiminen oli siis oikein rentouttavaa ja mukavaa, eikä lonkissakaan ollut illalla minkäänlaisia kipuja. Taidanpa lähteä siis heti ens viikolla uudestaan, ellen jo huomenna..

Sokerit oli illalla ruoan jälkeen 5,9 (pitää olla alle 7,8) ja tänä aamuna paaston jälkeen 4,7 (pitää olla alle 5,5), joten ei ainakaan nyt ekalla kerralla mitään huolta. Tänään täytyy mitata vielä lämpimän ruoan jälkeen ja sillon sen pitäis olla tuon alle 7,8.

-Saikku rv27+1-

Vierailija
17/24 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies harrastaa uintia ja käy usein ja ite ois nii kiva mennä mukaa mut ei suositeltu uimista mulle. ollu munuaisten kaa nii ongelmia ja sieltä halleista on nii helppo saada virtsateitä pitkin kaikkee pakteereja. hö. :/

olen siis vain sunnuntaikävelijä. (hurja tahti) :)

muute menee ihan mukavasti, mitä nyt koko aamun supistellu eikä vauva osaa päättää miten päin olis. tuntuu et paras ois poikittain ja sit mulitaa miten sattuu..

musta tuntuu et mun maha on ruvennu " alenee" . siis muuttunu pikkuhiljaa ihan erimuotoseks ja menny alemmaks. mitä ihmettä? kertokaa tietämättömälle.

ja tuota maidon määrää.. jos nyt jo tulee paljon ni eihä se ternimaito voi loppua ennen ku vauva saa??

neuvola viikon päästä ni ehkä sit voi taas kysellä. :)

alf 30+6

Vierailija
18/24 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin koko eilis päivän kun väsytti niin pirusti.

Ei ne supparit ainakaan vielä mitään aiheuttanu, oudon kauan vaan tulivat säännöllisinä ja kipeinä. Neuvolassakaan ei oikeen osannu kommentoida niitä mitenkään. Kaikki oli ihan hyvin, paino pudonnu 1600g viikossa johon sanoi et vanhan kansan mukaan laihtuminen on merkki pian käynnistyvästä synnytyksestä=). Sf oli 32, ei muutosta viikkoon, RR 116/81, syke + ja liikkeet ++, pissa puhdas. Täytyy varmaan huomena mennä taas ajelulle jos se vaikka auttais jotain. Onneksi otin miehen neuvolaan mukaan kun terkkari halusi ultralla tarkastaa miten päin pieni on, hartiat jotenkin hämäsi ja viikko sit vaihtoi asentoa hetkellisesti joten en itsekkään ollut varma miten päin on.

Anabelaa unohdinonnitella viimeksi... Onnea nyytistä!

Kiitos Aurelialle tarinasta, olihan vauhdilla tapahtunut kaikki...

Saikku: Hyvällä mallilla näyttää noi sun sukerit olevan.

Fiiu oli myös käyny neuvolassa ja isäntä oli tuntenu liikkeet, kuulostaa tosi mukavalta. Varmaan siellä suunnalla vauva tuli todellisemmaksi.

Weer@n neuvola kuulumiset oli kans hyviä, hyvä et oli pää alas päin, toivottavasti myös pysyy. Mun piti kysyä sulta jotain mut en enää millään muista mitä:(

Teittihen: Tänäänkö sulla oli se ultra? Tuu kertoon miten meni!

T:Paco rv 38 (aika mennyt julmetun nopeaan)

Vierailija
19/24 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu...missäs kaikki ensikot luuraa? Taustailijat myös mukaan turinoimaan :)

Paljon onnea Anabelalle ja perheelle pikkuprinssin johdosta! Melko lyhyt koitos sinullakin on ollut, tulehan tosiaan kertomaan tarkemmin jahka jaksat ja ehdit.

Fiiulla on vilkas pienokainen, kyllähän ne potkut on mitä parhaimpia tuntemuksia. :) Meilläkin meni jonkin aikaa, ennen kuin mies tunsi vauvan liikkeet, tahtoi aina hiljentyä silloin. Mutta nyt on loppuaikana sitten monotellut senkin edestä myös isälleen. Heillä onkin " oma hetki" aina iltaisin nukkumaan mennessä :)

Sasella siellä on varmaan jo myös oma pienokainen kainalossa.

Saikku: Hyvä juttu, että sait jatkoa sairaslomalle, koitahan lepäillä. Ja hyvä, että löysit uimisen, se varmasti onkin tuossa vaiheessa hyvää liikuntaa. Tsemppiä myös mittauksiin ja ruokapäiväkirjan pitoon, arvot näyttää hyvältä.

Paco: Jospa tosiaan painonpudotus oisi SE merkki pian tulevasta synnytyksestä. Oletkos sinä muuten seuraavana enskoista vuorossa? Ei olekaan tullut vilaistua tuolta meidän esittelypinosta sitä.. Ajelkaahan varovasti, jos vielä lenkkejä pyörällä teette. Onko miehesi ollut usein mukana neuvolassa? Minun mieheni ei työnsä puolesta ole mukaan päässyt, vaikka haluaisikin. Ultriin on onneksi saanut vapaata järjestettyä.

Oma napa voi edelleen melko hyvin. Viime yönä vaan mystisesti nousi lämpöä, paleli tosi paljon ja nukuin sen vuoksi huonosti. Aamuyön kuitenkin sain nukuttua, ja herätessä olin ihan hikinen, eli oli se lämpö laskenut. Tänään on vointi ollut ihan hyvä, ei ole olo yhtään kipeä tai flunssainen, energiaa löytyi jopa leipomiseen. Neuvolaan soittelin varmuuden vuoksi asiasta ja tarkkailulinjalle jäätiin. Toivottavasti ei tähän loppuun enää kipeäksi tulisi...

Hyvää viikonloppua ensikoille!

Weera rv 36+3

Vierailija
20/24 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weer@: Mä en myöskään oo vilkassu esittelypinoa pitkään aikaan. Meillä LA 17.4. Eiköhän me sun kanssa olla seuraavana listalla, riippuu tosin taustailijoista=)

Mies on ollu kolme kertaa mukana neuvolassa, eka kerta oli kesälomalla, toinen sairaslomalla ja viimeseen lähti pari minuuttia ennen vuoron loppua. Työt myöskin esteenä täällä vaikka tosin hyvin saakin " vapaata" just noihin ultriin jne. Oletko muuten nimiä miettinyt jo? Meillä ois tytölle nimi tidossa (useampi vaihtoehtokin löytyisi) mut pojan nimi on täysin epävarmaa, kun edes tietäisi että kaksi vai kolme nimeä. Toinen tai kolmas nimi on ainut varma (tosin mies ei ole vielä antanu täyttä suostumusta siihen), etunimi on ehkä tiedossa mut riippuu tietty miltä tulokas näyttää ja ennen kaikkea kumpi sieltä nyt lopulta sitten tulee.. Nyt mä muistan mitä mun piti sulta kysyä... Kerroit että ompelit pinnikseen sen sellaisen verhon. Löysitkö jostain jonkun mallin tai mitat vai sovelsitko itse? Mä ajattelin tos viime viikolla et sellanen vois olla aika kiva varsinkin kun mun äiti kertoi et oli aikoinaan mulle tehny sellaisen. Vois olla ihan kiva jatkaa tällaista " perinnettä" jälkikasvulle. Yritetään ajella " varovasti" , musta on alkanu tulla säikky tiettyja asioita kohtaan viime aikoina. Toisaalta ihan hyvä mutta itseä on alkanu huolestuttaa että alanko mä tulla vanhaksi...

Mites muut, ootteko pohtineet nimiä? Entäpä kummeja? Me ollaan yhtä ystäväpariskuntaa pyydetty ja he ovat jo lupautuneet ja mun siskoa miehensä kera olis vielä tarkoitus pyytää, toivottavasti suostuvat koska muuten menee suunnitelmat uusiksi niiltä osin.

Kyselylinjalle kun lähdettiin niin ootteko miettineet jo sisaruksia tulevalle pienokaiselle? Mulla olis tällä hetkellä toiveena 3-4 (yhteensä siis) mut saa nyt nähdä kun ensin näkisi tämän yhden ja oppisi pärjäämään hänen kanssaan. Mies on jo alustavasti suostunu kolmeen aiemman kahden sijaan mutta tulevaisuutta kun suunnitellaan (oma asunto jne) niin huomioi myös heti sen neljännen lapsen mahdollisuuden. No, saa nyt nähdä miten käy, kuitenkin jää sellaiset traumat yhdestä ettei enää tee mieli lisää=))

Missäs tosiaan kaikki muut piileskelee? Taustailijat vois myös mun puolesta tulla kertomaan kuulumisiaan ja totta kai uusia enskoja mukaan! Niin paljon on lyhyen ajan sisällä väkeä siirtyny vauva puolelle et tiputaan aina jonnekkin huitsin kuuseen...

Pitäisköhän sitä yrittää mennä takas nukkumaan kun aamusella pitäis lähtee katsoon miehen salibandy matseja, jännittämään miten käy. Jos hyvin käy niin nousevat suoraan ylöspäin mut huonolla tuurilla joutuvat karsimaan jatkopaikasta ja ne karsinnat on viikon päästä ja silloin ei välttämättä tarvii mennä pelaan mikäli muksu päättää syntyä silloin.

Tulihan taas turistua joutavia...

T: Paco 38+2 (täytyi oikein miettiä et mikäs päivä tänään on...)