Ihana tää pikkukunta.. llmoitin juuri puolittavani lasten hoitopäivät (10 vrk/kk)
ja homma onnistuu heti huomisesta lähtien, ei mitään varoaikoja!
Jäin loppuraskaudeksi saikulle, la toukokuun lopussa, ja ei säästän nyt 130 e / kk, iltapäiväkerholaisen ja päiväkotilaisen maksu. Samoin jos hoitoa tarvitaan enemmän, siitäkin voi vaikka edellisenä päivänä ilmoittaa. Samoin minun ei tavinnut kuin mainita lasten nimet, ja virkailija tiesi heti kenestä lapsesta on kysymys ja missä kyseinen lapsi on hoidossa..
Kyllä maalla on mukavaa, toimiiko kaupungeissa näin joustavasti?
Kommentit (9)
Maalla kuitenkin, ja etelä-Suomessa.
3, olen saikulla. Tarkoitus on myös levätä.
ap
samoin. Helsingissä asutaan ja päiväkoteillaan. Etenkin tuo päivien vähentäminen onnistuu tosi helposti, lisääminen voi mennä seuraavan kuun alkuun, voi mennä hoitajien vuorot en takia uusiksi.
Hän tekee myös pieniä kotitöitä, kun lastenhoidolta jää aikaa tai tekee niitä yhdessä lasten kanssa esim tiskausta, pyykkien pesua, imurointia.
Hoitaja on meillä myös äitiyslomani aikana.
Näin meillä täällä Espoossa. Toimiiko tämä teillä siellä maalla näin hyvin? =)
Itse hoitelin anoppini asioita, hän asuu pienessä muutaman tuhannen asukkaan kunnassa. Heti ensimmäinen ihminen joka puhelimeen vastasi, tunsi sekä anopin että apen. Kotikaupungissani sellainen olisi aivan tavatonta.
En tahdo ketään vierasta kotiini.
ap :)
Eikö Espoossa saa yhdestä alle 3v lapsesta kuntalisää 554¿.
Yli 3v saa 128¿.
Jos meillä olisi lastenhoitaja kotona ja asuisimme Espoossa niin tulis
554 + 554 + 128 + 128 = 1364 euroa. Hoitopaikka. netin laskurin mukaan tulee vielä hoitorahaa 137 euroa, eli yhteensä 1501 euroa. Ja eikö Kelasta saa vielä jonkun tuen, joka maksetaan suoraan hoitajan tilille vai oko se tuo 137 euroa? Ainakin kun itse olen ollut perheissä joskus hoitamassa, niin muistaakseni se oli enemmän kuin tuo 137¿ jonka sai kelalta suoraa omalle tilille.
Meneekö ne näin? Eikö joo.. meidän tuloilla ei saisikaan hoitolisää ollenkaan. Eli hoitolisää saa siihen lisäksi vielä perheen bruttotuloista riippuen.
Itse kun olin perheissä hoitamassa kokopäivä työnä lapsia, niin kyllä siitä muodostui tiivis suhde perheen kanssa ja monen perheen kanssa olen vieläkin ystäviä. Eli ei ihan vieras :)
Haaveena itselläkin muuttaa pienemmällä paikkakunnalle =)