Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++Toukotuhisijat vko 14+++

31.03.2008 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12752384&p=2&tmo…

Ja uusi viikko käyntiin. Yllä linkki viime viikon juttuihin.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tosiaan eilen neuvola, kaikki oli oikein hyvin, vauva kasvanut ja oli kuulemma raivotarjonnassa... sf-mitta oli 30.5cm ja painoa on tullu kybä kiloa tähän mennessä. Verenpaine oli hyvä, mutta vähän noussu ja hemoglobiini karvanverran laskenut. Ainoa paskempi homma on että jouduin hepatoosi " epäilyn" takia verikokeisiin. Just sain siitä sokerirasituksesta puhtaanpaperit, niin uutta pukkaa! Eli mä en ole edes ajatellut asiaa kummemmin, mutta mulla on ollut päänsärkyä viimeaikoina aika usein (helpottaa kyllä panadolilla) ja kutinaa ympäri kroppaa. Omituista sinänsä että vasta kysyttäessä mainitsin niistä(?) En mä ole edes ajatellut että jotain vois olla vialla. Mulla on ollu aina atooppinen iho, joten pieniin kutinoihin en todellakaan kiinnitä mitään huomiota. Mutta nyt on kyllä ollu sitä myös jalkapohjissa ja käsissä, mikä ei oo sitten kai ihan normaalia. Päänsäryn oon aina kuitannut väsymyksellä yms. En mä osaa peläta koko hepatoosia, kun en oikein edes tiedä mitä kaikkea se pitää sisällään. Täytyy tänään googletella lisää! Tänään kävin niissä verikokeissa anivarhasilla, kun piti olla taas syömättä yön yli. Tulokset saa vasta maanantaina. Kivakiva.

Ja siitä neuvola tädistä piti sanoa vielä, että oon vasta nyt alkanut pitää siitä. Kyseessä siis vähän vanhempi nainen, todellinen konkari alalla... jotenkin vaan aluksi tuntu että me ollaan ihan eri planeetoilta. Nyt taas pari viimekertaa kun ollaan tavattu , niin läppä on lentänyt yms. Kai mä oon ollu vaan jotenkin ennakkoluuloinen?

Mä oon käyny mummolla ompelemassa parina päivänä, kun on ollu vähän tylsää. Mulla alkaa olla niitä kestovaippoja jo aika läjä ja täytyy sanoa että ne on kyllä syötävän söpöja. Onneksi tulee kevät/kesävauva, niin vaipat vilkkuu enemmän=) Tänään ompelin myös hoitolaukun vaunuihin. Mun vaunujen mukana ei tullut minkään sortin laukkua, joten sen olisin joutunut jokatapauksessa hommaamaan. Joten päätin tehä ite, niin ei ainakaan oo kellään samanlaista! Mulla on muutenkin kumma hinku tehdä kaikkea itse sille vauvalle, vaikka kankaat on nykyään aika hintavia, niin saan uskomatonta tyydytystä, kun ompelen onnistuneita vauvanvaatteita yms. Ja kun ite tekee niin niihin vaatteisiin/vaippoihin saa helposti jonkun kivan " jujun" , siis rusetin, taskun , koristeen!

Tulipas taas sepustusta ja oikein itsekeskeistä!

Mukavaa päiväjatkoa toivoo : Hepo- toosi rv 32+4

Vierailija
22/56 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua väsyttää ihan koko ajan. Syynä ilmeisesti hieman lyhyet yöunet ja alhainen hemppa. Mua on alkanut myös hengästyttää tosi paljon. Välillä tuntuu ettei happi riitä ollenkaan. Mieli tekis tehdä kaikenlaista siivous-järkkäily puuhaa kotona, mutta tuntuu ettei saa mitään tehdyksi kun tosiaan joko väsyttää tai hengästyttää.

Ihanaa kun on kevät tulossa. Pääsee vähän helpommalla lasten pukemisessa kun mennään ulos. Samoin kohta (toivottavasti) voi vaihtaa kävelykengät jalkaan niin ei tarvitse kyyristellä ja yrittää vetää vetoketjuja saappaista kiinni.

rv 33

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaudun näin viime metreillä alkaa kirjoittelemaan omia tunnelmia tänne lueskeltuani jo pitkään teidän muiden juttuja.

Käytiin eilen tutustumassa TYKSiin. Ainakin ne hoitajat, jotka esittelivät sekä osastoa että synnäriä olivat ihania. Käynti poisti ainakin pelkoa tylyistä hoitajista.

Vauvan vaatteita pitäisi vähitellen alkaa pesemään ja tavaroita järjestellä. Tarvitsisi myös alkaa suunnitella sairaalakassia valmiiksi, mutta kun on saanut niin monta eri ohjetta, mitä mukaan sairaalaan!

Onneksi itsellä on tähän asti mennyt ihan hyvin, mitä nyt yölliset wc-reissut ja niden yhteydessä nousevat mietteet tulevaan valmistautumisesta. Toisaalta hirvittää viikkojen paljous ja tulevan synnytyksen lähestyminen, kun alkuun tuntui, että viikkoja kertyi niin hitaasti.

T. Vappuylläri 35 + 6

Vierailija
24/56 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se vaan aina yhtä ihanaa tuo vauvan vaatteiden laittelu. Eilen sain puolet pestyä ja silitettyä kaappiin ja nyt on toiset puoli ulkona kuivumassa. On ne vaan sulosia ja niin pieniä, vaikka meidän esikoinen 5vee sanookin mulle aina kun ihmettelen niiden pienuutta että ne on just sopivia meijän vauvalle.

Närästys alko taas ja saa tosi tarkkaan miettiä mitä uskaltaa syyä. Muutenkin kyllä tuntuu että mahaan ei mahu muutakun vauva kun ei oo nälkä enää millonkaan.

Että sellasta tänään...

nanna rv32+3

Vierailija
25/56 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisen päivän podin uusista kivuista mahassa. Kipu oli sellasta viiltävää navan seudulla ja kohdun ympärillä. Ötökkä potki koko päivän ahkerasti ja iltaa kohden vilkkaammin, kuten normaalisti. Tai on kipua ollu ennenkin, esim. yskiessä tai aivastaessa. Piti sen kans panikoida ja vähän itkeekin ja jos noita potkuja ei ois tullu, oltas johkin jo lähettykin. Nyt on aamulla maha jo ihan toisenlainen. Tein ite määrityksen, et maha vaan venyy ja kipuilee siks. Mitään vuotoo tai muutakaan ei ollu, toi ärsyttävä vihlonta vain. Tänään yritin neuvolaan soitella, mut oma nlatäti on töissä vasta ens tiistaina. Ja kun Ötökkä potkii nytkin, niin päätin katsella ja kuulostella.

Sitten kummiasiasta mielipiteitä kyselisin: meillä on erimielisyyksiä isännän kans näistäkin (onneks nimiasia on jo väitelty:)) Onko teillä kummeina pariskunta, jos haluatte vain toisen tästä pariskunnasta kummiksi? Eli selvemmin: mulla on lapsuudenystävä, jonka kans oon kuin siskokset. Tahdon ehdottomasti tämän lapsemme kummiksi, mutta tämän miehen kanssa en ole ikinä päässy samalle aaltopituudelle. Voinko pyytää ystäväni kummiksi ja jättää miehen pyytämättä? Miespuolinen kummi tulisi kyllä muuten, jahka päästään yksmielisyyteen siitä, kuka se on.

Tänään lähetään " talvilomareissulle" , ei kai Jyväskylää tai Tamperetta kauemmaks, mut näkeen ihmisiä kuitenkin ja ehkä vähä soppaileen vauvalle viä jotakin ja isäntä lupas viedä syömään johonkin..

Hyvää perjantaita!

Norpanpoikanen, rv 32+5

Vierailija
26/56 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alma mua ainakin kiinnosti tuo sun kirjoitus. Meillä esikoinen 2,5 v ja edelleen perhepedissä... Tarkoitus ennen vauvan syntymää opettaa se omaan sänkyynsä. 2 kk sitten tilasin sängyn Ellokselta, silloin sanottiin toimitusajaksi 2-3 vk. Välillä tuli jo laskukin (en maksanut!), mutta ei sänkyä. Toim. aika olikin muuttunut 6-8 viikkoon ärrrsyttävää! Ja edelleenkään ei olla sänkyä saatu! >:( Mutta mies aikoi sit tytön opettaa omaan sänkyyn ja huoneeseen.

Almalle vielä siitä liikelaskennasta; mulle esikon aikaan annettiin neuvo, että joka päivä säännöllisesti tiettyyn vuorokaudenaikaan.

Kiitokset Mussunmussun tuosta Vuokkoset-vinkistä. Pitää kokeilla niitä. Tosiaan mielelläni en suojia käytä, mutta esim. eilen oli pakko kauppareissulle lähtiessä laittaa kun oli niin kosteat tunnelmat :/ Varapikkarit ovat kulkeneet jo reilun kuukauden käsilaukussa ja välillä on ollut käyttöäkin.

Mulla kans tahtoo olla tuota hengenahdistusta. Maha on vielä tooosi ylhäällä ja painaa keuhkoja. Hemppa oli onneksi noussut, mutta unettomuus vaivaa ja sekin väsyttää.

Ajattelin tuossa laittaa ekat simat tulemaan *slups* Ei oo tuota painoakaan tullut kuin vaatimattomat 16 kg (järrrrkytys), joten simahan se auttaa :/ Mutta kun se on niin hywwää!

Kielo 33+4

Vierailija
27/56 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappuyllärille tervetuloa mukaan kirjoittelemaan!

Masunasulla hepatoosiepäily. Toivottavasti ei olisi sitä, vaikka kyllähän nuo oireet siltä näyttää :( Mikä siihen muuten on hoito?

Norpanpoikanen mulla tulee kans joskus tuollaisia kipuja. Viimeksi eilen kauppareissulla sattui oikealle aivan kamalasti. Hankala kävelläkin. Olen ajatellut, että vauva siellä venyttää paikkoja. Mutta käy toki näytillä jos kovin huolettaa. Tuohon kummiasiaan en oikein osaa vastata.. Tai no sen verran, että teidänhän se valinta on eikä mun mielestä ole järkeä tehdä jostain " velvollisuuskummia" . Tarkoitan, että teidän tarvitsisi miestä pyytää, koska nainenkin pyydetään. Ja jos te ette oikein ole samalla aaltopituudella miehen kanssa niin luulen, että voisi käydä niin, että nainen hoitaa kummin hommia ja mies on vaan taka-alalla. TAI voihan lapsen kummius lähentääkin teitä... En tiedä, vaikeaa. Tuli tällaista " ajatuksenvirtaa" , sori ;)

Vierailija
28/56 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siivoan täällä, kuten voitte kaikki huomata ;)

Sisu08: Tuollainen lista munkin tarvii tehdä, siis että mitä pitäis tehdä ennen vauvan syntymää. siitä listasta tulee varmaan kilometrin pituinen, mutta eipähän tarvi tuskailla, et millä sais ajan kulumaan :DD

Kielolle pikkuhousunsuojista, että ootko kokeillut koskaan niitä kestopikkarinsuojia? Niitä myydään ainakin samoissa nettiliikkeis kuin kestovaippojakin ja itse tykästyin niihin ihan valtavasti. Eivät hierrä eikä kiusaa ja pyykkikone kun pyörii meidän taloudessa jatkuvasti muutenkin, niin sinne sekaan vaan pesuun heti kun siltä tuntuu. Tässä linkki ainakin yhdestä merkistä malliksi http://www.amauti.fi/cat/product_catalog.php?c=62

ja simaa alkas tekeen mieli täälläkin, kun menit siitä mainitsemaan ;)

alma: Mie oon laskenut vauvan liikkeet aina iltaisin kun meen nukkumaan, kun oon saanut kymmenen liikettä, niin oon aina lopettanut laskemisen vaikkei olis tuntia ees kulunut. Monesti siihen menee 20 minuuttia tai jotain. En oo mihinkään kirjaillut niitä ylös, mut ei kai siitä haittaakaan ole vaiks ne kirjaiskin :)

Norpanpoikanen: Kyllä kummiksi voi pyytää vain toistakin pariskunnasta, jos ei molempia halua pyytää.

Joko kaikilla on kummit mietittyinä/pyydettyinä? meillä on mietittynä, mutta ei olla pyydetty. Sit vasta kun vauva syntyy, niin pyydetään :)

Mittasin täs yks päivä masunympäryksenkin, tasalukema 100 :) Kaivakaas te muutkin mittanauhat esille ja Katotaan miten komeita lukemia saahaan :) Kaksosodottajat vetää kyllä voiton taatusti ;)

Pitäisköhän mun jatkaa siivousta ihan oikeesti, käy niin hitaasti se homma näiden pikkukavereiden kanssa ja tietty tuo kumpukin haittaa sitä hommaa ihan oikeesti ;) Nyt meen selittelemästä...

Hönttä 34+ sekä murut(4 kotona ja kaksi koulussa)

Vierailija
29/56 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuli taas neuvolassa käytyä. Nyt oli vakiterkka taas vastassa. Tässä oli tulokset:

Paino: Samana pysynyt kuin viime viikolla. (Ihan hyvä juttu kun sitä on jo ihan riittävästi ennestäänkin).

Turvotus:-

RR: 119/84

Pissa:Puhdas

Hemoglobiini: 138

SF-mitta: 42! (Teki sitten oikein kunnon nousun ylöspäin kun viimeksi oli 36)

Lapsiveden määrä: Normaali

RT

Sykkeet: 158 (oli kova jumppa päällä ja yritys paeta doppleria) =)

Liikkeet:++

Sf-mitta tosiaan nousi siitä viimekertaisesta aika tavalla reippaasti. Lapsiveden määrä oli kuitenkin normaali ja lapsi raivotarjonnassa. Terkka arveli vauvan asennon vaikuttavan tuohon mittaan. (Vaihtoi asentoaan kesken tutkimuksen). Myös sykkeet olivat tavallista korkeammat kun poitsu yritti sitä doppleria pakoon päästä. Melskasi aika tavalla ja se terkan mukaan näkyi mahan päältä todella hyvin.

Maanantaina mulla onkin heti aamusta se Jorvin synnytystapa-arviointi. Kiva saada kuulla mikä tilanne tuolla alakerrassa on, sekä nähdä pientä ultrassa pitkästä aikaa. Tuo painoarviokin kiinnostaa kun viimeksi esikoisesta, rv 37, nelikiloista ennustettiin ja syntyessään painoi 3350g (rv 41+6).

Eilen käytiin vielä viimeiset vauvatavarat hakemassa ja käytiinpä Tapiolan Stockan hulluilla päivilläkin. Mukaan lähti vaatetta esikoiselle. Kauan en siinä ihmisvilinässä jaksanut olla, joten oli nopea reissu vaan.

Norpanpoikanen kyseli kummiasiasta. Mulla oli vähän sama tilanne esikoisen kanssa. Olisin halunnut siskoni pelkästään lapseni kummiksi kun hänen miehellään ja mulla ei ole koskaan oikein hyvin synkannut, mutta siinä tilanteessa oli tavallaan " pakko" se mieskin kummiksi ottaa. He ovat naimisissa ja yhteisiä lapsia on. Tämä siskoni mies ei sittemmin ole pahemmin lapseni elämään osallistunut, saatikka aikaa lapseni kanssa viettänyt. Asia tuskin koskaan siitä muuksi muuttuu. Itse olen heidän tyttärensä kummi ja osallistun kummina aktiivisesti hänen elämäänsä. Täytyy vain hyväksyä, että siskon mies on ns. " kummi paperilla ainoastaan" ja tuli ainoastaan siskoni vuoksi kummiksi ylipäätään. Tällaiset tilanteet ovat tosi vaikeita, mutta omalla kohdallani ratkaisin sen näin. Hyvin on siskoni kummiasiat hoitanut, joten siitä ei voi valittaa. Kukaan ei pakottanut mua tuota siskon miestä kummiksi ottamaan, mutta ajattelin kuitenkin että näin pääsee helpommalla, eikä asiasta synny myöhemmin riitaa tai pahoja puheita.

Hyvää viikonloppua kaikille! Me lähdetään nyt esikoisen kanssa ulos tuonne ihanaan auringonpaisteeseen.

Pikkupapu, esikko 2v 2kk ja poitsu rv 36+4

Vierailija
30/56 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kestopikkarit menneet ihan ohi! En tiennyt, että sellaisia onkaan! :O Pitääpä tutustua tuohon linkkiin.

Ei olla yhtään vielä mietitty kummeja. Pitäis kyllä ottaa puheeksi ukon kanssa. Esikoiselle pyydettiin ne " parhaat ystävät" , en tiedä keitä tälle. Tai oishan tuossa muutama ystäväpariskunta. Me kuitenkin pidetään nimenantojuhlat, ei ristiäisiä. Joten kummit ovat sellaisia ystäväkummeja. Joidenkin mielestä typerää olla kummeja jos ei kasteta, mutta meidän mielestä kummit ovat lapselle tosi tärkeitä aikuisia ystäviä ja tukia. Tytön kummitkin ovat ottaneet ilolla tehtävän vastaan :) Ja nimenantojuhla ehdottomasti pidetään! Juhlistetaan vauvaa ja hänen nimeään.

Meillä täällä tyttö vielä nukkuu (ilta venähti) enkä ole vielä jaksanut nousta sängystä. Silläpä täällä häiriköin ;) Se mittanauha pitää etsiä kunhan tästä päästään ylös kompiammaan.

Kielo edelleen 33+4 sekä esikoinen 2v5kk

31/56 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin ny jotain rustata, vaikkei mitää kummosempaa asiaakaa oo...

Kovin on nopeesti tääki viikko menny, vaikka aiva kuvittelin ajankulun hidastuvan, ku jään töistä pois!?! Vaan taitaapi olla niin, että tää mamma vaan hidastuu ja aika jatkaa kulkuaan ;o)

Ja MITÄÄN en oo saanu tehdyksi, pläääääh! Ärsyttää jo itteeki tällänen saamattomuus. Eilen illalla ku kattelin Teho-osastoo, tuli yhtäkkiä semmonen ohimenevä paniikki, että " apua, jos vauva syntyyki aiva etuajassa ja mulla ei oo mitään valmiina..." Ja siinä ohikiitävässä hetkessä päätin, että tänään alotan laittaan... Joopa joo, ei mulla enää oo semmosta paniikkitunnetta, että taitaapi jäädä laittamatta - edelleen.

Huomenna ollaan miehen kanssa menos Priimaa menoa-konserttiin (Irina, Rehupiikles ja Lauri Tähkä), vähä kyl arveluttaa oma jaksaminen semmoses tungokses ja hälys, mut katotaan ny... Mies oli niin onnessaan, ku sai vielä hommattua liput yhdeltä kaveriltaan, sinne ku on aikaa ollu liput myytynä loppuun. En sit raaskinu tuottaa pahaa mieltä, vaan lupasin mennä mukaan...yritin kyl sanoo, et menis jonku muun kanssa, mut ei. Meillä kyllä on vähä semmonen " sopimus" , et jos mennään viihteelle, niin mennään yhdessä, erikseen ei kuljeta... Tosin nyt olin valmis siitä sopimuksesta luistamaan, vaan ukkokulta ei. Semmosta.

Kummeista on ollu puhetta... Meillä ei oo vielä oikeen selvillä, ketä pyydetään. Yks tuttavapariskunta olis semmonen, mitä molemmat on ajatelleet, mut saas nähdä. Aateltiin pyytää (ketä ny sitte pyydetäänki) vasta sit, ku vauva on syntyny. Mä jotenki haluisin pyytää yhdeksi kummiksi mun siskontyttöä (22v), mut en oo vieny asiaa ajatuksen asteelta pidemmälle, en siis oo puhunu miehellekkää vielä mitää... Olisko se jotenki outoo, jos oma serkku on kummina? Ku kuitenki ikäeroo olis noin reilusti?

Ai niin, mies oli teheny eilen yhden hankinnan vauvalle - oli ostanu työkaveriltaan matkarattaat. Ollaan puhuttu siitä, että tarvis hommata, ettei aina tartteis noita yhdistelmiä sulloa autoon, ku johonki lähdetään, ja nyt se sitte teki sen! Ja oli kyllä siistit, mä tykkäsin! Yhdellä lapsella vähän käytössä olleet ABC Paradet, fiksun näköiset ja kätevät käyttää. Ja makso niinki hirmusti ku 45euroo... Mä luulen, että tommosina " hätävararattaina" haukkuu hintansa aika nopeesti! Mies sai taas paljon kehuja :o)

Mulla olis ollu tänään neuvola, mut peruin sen, ku tiesin, että sielä on tuuraaja, ja mulla ei juurikaa kemiat kohtaa tän tuuraajan kanssa... Sain sit ajan ens tiistaiksi, ku on se vakkaritäti. Mieluummin tosiaan odotan muutaman päivän, ku meen päiväni pilaamaan sen tuuraajan takia... Ja ku ei mitää kummempia murheita raskauden suhteen oo, niin meneehän se näinki.

Jooh, jos hakis lisää kaffia ja surffailis hetken, ennenku puen noita tyttöjä ulos...

Mukavaa viikonloppua kaikille!!!

KK ja AlmaElmeri 34+

Vierailija
32/56 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

KisuKameli: Kysyit et onko outoo, jos oma serkku kummina, niin meillä on yhdellä lapsella mun siskon tyttö, tuli kummiksi heti kun pääsi ripiltä ;) eli ikäeroa on vaan 15 vee, mutta täytyy sanoa että parempaa kummia ei voisi kuvitellakaan, ehkä just kun ei ole omia lapsia (nyt 18vee) niin jaksaa paneutua omaan kummilapseensa ihan täysillä :)

kielo: Joo, kannattaa ihmeessä tutustua noihin kestosuojiin. Googlettamalla löytyy varmasti muitakin (ja edullisempiakin) merkkejä.

Hönttä taas, kovasti siivoamassa edelleen ;DDD

Vierailija
33/56 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin suosittelen noita kestositeitä. Itsellänikin kun tuo valkovuoto on runsastunut ja muutenkin muuttunut aika nestemäiseksi niin nuo kestopikkuhousunsuojat ovat olleet aika kovassa käytössä. Eivät hiosta tai haudo läheskään yhtä paljon kun kertakäyttöiset. Ennemmin laitan keston kun kertakäyttöisen jos niitä vaan sattuu puhtaana olemaan.

Sitten vielä. Tälle kakkoselle me ollaan ajateltu mieheni kummityttöä yhdeksi kummiksi. Hän on mieheni veljen tytär ja on tällä hetkellä lukion toisella luokalla. Mun mielestä ei ole mitään kummallista siinä, että serkku on kummina toiselle kun ikäeroa on tuonkin verran. Eri asia sitten jos ikäeroa olisi vain muutamia vuosia.

Nyt kuitenkin pihalle....

34/56 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käväsin ny mielenkiinnosta mittaamas ton masunympäryksen - 113cm.

Huih, mähän oon kohta oikeesti yhtä levee ku pitkäki!?! Mies saa ruveta pyöritteleen mua paikasta toiseen... Pituutta ku on se reilu 150cm... Aika jännä, ku kuitenki toi mun masu on enemmänki vain tommonen pysty tossa edessä, siis en oo levinny juurikaa, vyötärö on olemassa. Ilmankos ku on alkanu äitiyshousutki kinnaamaan... Sf-mitta mulla oli sillon neljä viikkoa sitte 32 (eli rv30+). Ja masu tosiaan on ihan täynnä vauvaa, ruokaa ei juurikaa mee alas, yhdestä leivästä oon ähkyssä koko päivän. Ja nälkää en muista tunteneeni pitkiin aikoihin... Oon kyllä sit yrittäny juoda päivän mittaan oikeen urakalla (yleensä tuoremehua ja paljo myös vettä), että pikkunen sais edes jostain energiaa...

Kiitos kommenteista tohon serkusta kummi -asiaan. Ehkä otan asian puheeksi myös miehen kanssa nyt sitte :o)

KK taas...

Vierailija
35/56 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten mahanympärys ei nyt valitettavasti selviä tähän hätään, harmi itseäkin olisi kiinnostanut.

Kisukameli älä huoli, täällä toinen, jolla ei ole mitään valmiina vauvaa varten. Meillä ei ole vielä edes paikkaa mihin laittaa vauvanvaatteet, joten turha niitä on ruveta pesemäänkään. Rattaista sentään otin äsken kankaat irti ja aion ne tänään jopa pestäkin.

Mua ainakin kiinnosti Alman " omaan sänkyyn opettelu" -juttu ja just ehdotin miehelle, että pitäisköhän meidänkin kokeilla vastavaa. Nelivuotias isovelikandidaatti kun tulee meidän väliin käytännössä joka yö ja todellakin ahdasta tulee, jos siinä pitäis vielä imettää.

Kummiasiaan sen verran, että meillä on pojan kummeina miehen paras kaveri sekä miehen sisko, mutta ei kummankaan puolisoja eikä mun mielestä tosiaan tarvitse ketään velvollisuudesta kummiksi pyytää. Tulevalle vauvalle ajateltiin pyytää ystäväpariskuntaa.

Serkku on varmasti ihan yhtä hyvä kummi kun joku muukin eikä " oikean" ikäistä kummia varmaan ole olemassa, enemmänhän se varmasti on ihmisestä kiinni miten suhtautuu kummiuteensa.

Ankkis rv35+4

Vierailija
36/56 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muutakin. Pitihän sitä nyt sitten se nauha esiin kaivaa ja jotain 127 cm tuo oli. Pituutta mulla on 177 eli kyllä se siihen mittaan passaa vielä. En muutenkaan ole mikään keiju eli sekin selittää tuota mittaa.

Kestopikkareita suosittelen minäkin. Myllymuksuilla on myös aivan IHANIA. Mulla on TSI projekti silläkin saralla käynnissä vaippojen ohessa. MUn alapää kun ei oikein tahdo kestää noita kaupan tapauksia, menee heti ruvelle ihan suoraan sanottuna.

Meillä tuota nukkumisasiaa ei oikeastaa ole ratkaistu mitenkään muuten kuin leventämällä sänkyä. MOlemmat isommat muksut nukkuvat enempi vähempi meidän kanssa samassa sängyssä. Esikoinen joskus omassaan joka on meidän 3m leveän maxisängyn vieressä. Siirtynee varmaan melko vaivattomasti sinne kaksosten synnyttyä, koska osaa jo arvostaa omaa nukkumarauhaa. Lisäksi meillä on työ/lastenhuoneessa 120 leveä runkopatja, johon voi karata yksi mukelo tai kaksikin tai isi + yksi muksu tai äiti ja kaksoset :) Ihan täyshörhö siis tässäkin asiassa :-o

Huomenna junaillaa esikon kanssa kummipojan synttäreille ja takaisin. Se taitaakin olla minun vimeinen reissaukseni ennen kuin nämät vaavit ulkoistuvat! Ihanaa viikonloppua kaikille!

Kyrk@ & Tiitiäiset rv 33+4

Vierailija
37/56 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti aamulla töihin ja sanoi että on käyttänyt koirat ulkona, mutta se ei tarkoita että mä voin nukkua koko päivän=) Eipä.

Mä nousin ylös joskus kello 12:sta kieppeillä kun puhelin soi, neuvola terkka soitti että ne hepatoosi vastaukset olikin tullu jo (piti tulla vasta ma). Oli sappi yms. arvot ihan normirajoissa, onneksi. Vaikka mies rukoili että mut laitettais osastolle loppuajaksi ja se vois lähtee koirien lomailee, reilua!=)

Kestosuojista: sen verran että mun mielestä tosi huippujuttu, ainakin näin valkovuoto/pissa-ongelmia ajatellen. Vaikka oonkin kaiken kierrätyksen ja ekologisuuden puolella, niin menkkojen aikana mä en vois kuvitella itelleni muuta kuin kertakäyttö kamaa. Jotenkin oon niin herkkänenänen, että haluan päästä siteestä eroon samantien kun sen alkkareista irrotan. Tarkoitan että työpäivän aikana siteen vaihto olis ikävää, jos joutuisi laittaa käytetyn muhimaan käsilaukkuun yms. Samalla kun surauttelen kestovaippoja, niin voisin tietty tehä pari suojaa omaan käyttöön loppuraskaudeksi.

Kummitus asiaa: minä eikä mies kuuluta kirkkoon, joten ristiäiset voidaan unohtaa. Mä en tiedä haluanko edes pitää nimiäisiä. Tai lähinnä tää tilanpuute ahistaa, meille ei oikeesti mahdu montaa ihmistä samaan aikaan. Tietty jos pitäis lämpimänä päivänä, niin takapihaa vois hyödyntää... Me ei muutenkaan meinata salata nimeä sen jälkeen kun yhteisymmärrykseen ollaan päästy. Kummit olis kivat justa sen takia, että lapsella olis muitakin luottoaikuisia, kuin me vanhemmat. Täytyypi kattoo, jos pyydetään, niin mä pyydän parasta kaveria ja mies omaa parastansa. Siinä olis sit mies ja nais kummit.

Vauvanvaatteista: sen verran että mulla on koko äitiyspakkauksen sisältö juurikin kuivumassa kuivaushuoneessa. Mulla on vaan ihan liikaa vaatteita muutenkin joten en tiedä mihin mahdutan kaikki. Vaunut mä kasasin myöskin eilen, mulla oli joku ihme puuska ja pelkään ettei sellaset toistu oikeen enään usein=) Mä löin pääni johonkin runkon osaan kun olin niin tohkeissaan ja tietty sain pikku vekin otsaa. Nauratti vaan sikana! Vaikka vaunut on ihan uudet, niin jouduin imuroimaan ne, kun olivat ilman suojapussia olleet jo monta kuukautta nipussa atk-pöydän alla. Kestovaipat oon jo pessyt, muut pitäis vaan lajitella ne koon mukaan. Tampereella on kestovaippa tapahtuma kuun lopussa, ajattelin ajaa siellä käymään jos saan vaan jonkun puhuttua seuraksi.

Joku oli kirjoittanut että on menossa synnytystapa arviontiin. Mennäänkö sinne ainoastaan neuvolan lähetteellä vai meneekö joissain kaupungeissa kaikki? Sori kun oon vähän aasi! Joutuuko/pääsekö sinne helposti, siis käykä monet sellasissa? Jos joku jaksaa valaista, niin kiva=)

Mä voisin lähtee sinne pesutupaan lunastamaan omani pois!

T: Toope 32+5

Vierailija
38/56 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin Tamperetta ja koska tarkalleen se kestovaippatapahtuma on? oliskin kiva päästä käymään siellä!

Vierailija
39/56 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin menossa sinne synnytystapa-arvioon maanantaina. Espoossa ei pääse automaattisesti synnytystapa-arvioon, vaan sinne mennään neuvolan lähetteellä. Esikoista odottaessani sain lähetteen Jorviin synnytystapa-arvioon rv 37 kun epäiltiin pojan olevan perätilassa (mitä ei kuitenkaan ollut). Jos tätä epäilystä ei olisi ollut niin mullakin olisi ollut vain se viimeinen lääkärineuvola eikä muuta. Eli jos jotakin ongelmaa tai häikkää ilmenee raskauden aikana niin lähettävät mielellään eteenpäin tutkittavaksi.

Tämän toisen raskauden kanssa pääsen automaattisesti (neuvolan lähetteellä silloinkin) Jorviin synnytystapa-arviointiin, koska edellinen raskaus päättyi sektioon. Näin käsittääkseni on myös muualla Suomessa.

Pikkupapu vielä kolmannen kerran tänään

Vierailija
40/56 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpähän minä vieläkin mahani kanssa istuskelen vaikka viikko sitten lääkäri sanoi että voipi olla että tapaamme synnytyssalissa lähiaikoina.

Vastailempas ensin noihin esillä olleisiin asioihin: mahan ympärys on 104cm, ja tuntuu että selkä on niiiiin kovilla kun paino on ihan tuossa edessä. Takaapäin ja joskus edestäkin pystyy hämäämään ettei ole edes raskaana. Oli myös puhetta tuosta perhepedistä. Meidän esikoinen nukkui vastasyntyneestä asti omassa sängyssä, mutta kuopus nukkui ensimmäiset 7 kuukautta meidän keskessä.Nyt lapset saavat tarvittaessa tulla keskeen nukkumaan, mutta kumpikin tuntuu nukkuvan paremmin omissa sängyissään omassa huoneessaan.

Onko teillä muilla kokemusta raivoavasta uhmaikäisestä. Itselläni eskioinenkin toki oli uhmaiässä, mutta ei mitään verrattuna tähän kuopuksen touhuun. Saa sellaisia raivareita että oksat pois. Nytkin jouduin välillä käydä rauhottelemassa sitä kun huusi ja hillui lattialla kuin heikkopäinen. Ihan tärisee koko pikkumies ja ääni on kirkumisen ja itkun välimuoto. Pelottaa et miten hankalaa tulee olemaan kunhan uusi vauva syntyy kun tämä tilanne on tosi kauhee tällä hetkellä.

Joku taisi mainitakin käyneensä hepatoosiepäilyn vuoksi verikokeissa, minä myös. Kutina on kova eritoten mahassa, mutta jalkapohjissa tai kämmenissä ei juuri kutia kuin harvakseltaan. Voi siis olla ihan kuivumisesta ja venymisestä johtuvaa. Minullakaan ei arvoissa mitään erikoista ollut ja nyt odottelen että oma terveydenhoitajani palaa lomilta ja sitten vasta varaan ajan neuvolaan. En olekaan käynyt neuvolassa kuin viimeksi helmikuussa.

Supisteluja tulee päivittäin yli kymmenen ja tänään tuli sellainen, että kipuakin jo tunsin ja vauvan pää tunkeutu tosi alas kun tuntui kuin pallo olisi painautunut tuonne jalkoväliin. Huh kun säikähdin. Vessareissulla tuli sitten kunnon limaklöntikkäkin joten voipi olla että synnytän ennen toukokuuta.

Ronnika rv34+4.