Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3 LOKAKUISET <3 VKO 14

31.03.2008 |

tässä uutta pinoa alkavalle vkolle :)

hyviä vointeja kaikille terkuin misa ja masu 12+5

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista tiistaita kaikille!

Himota ei tosiaan kauheesti mikään muu kun ruoka, johtuen väsymyksestä...

Mulle on tullut himo Hesen kanahamppareihin, kotimaisiin tomaatteihin, fetasalaattiin ja oikeestaan kaikkeen kotiruokaan. Osaan on tullut sitten taas totaaliällötys, esim. makkarakeittoon ja sipseihin. Kylmää mehua on myös saatava vähän väliä.

Tänään yks työkaverimies alkoi kyselee että onko tulevassa talossa varmasti tarpeeksi makuuhuoneita..:)? Oli kuulemma huomannut mun raskauden jo aiemmin mutta ei ollut kehdannut kysyä. Pian se esimieskin sen varmasti huomaa!

Mites muilla, onko tullut kyselyitä töissä tai muualla?

Eilen illalla pojan (9v) kanssa ihmeteltiin niitä ultrakuvia, hänestä vauvanalku näytti lähinnä joltakin alienilta:)

Otin aamulla kevättakin käyttön jonka olen viime keväänä ostanut, kuinka ollakkaan, rintojen kohdalla oleva nappi ei mene lähellekkään kiinni ja mahan kohdalla oleva kiristää ihan kivasti.. no tarvii kulkea varmaan takki auki koska uutta en aio nyt ostaa!

katjaäippä ja masukki 13+

Vierailija
22/77 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tän esittelypinon osoitteen tähän kun on jossain tuolla kaukana:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12740469&p=6&tmo…

Voisi ehkä olla kiva jos viikkopinon aloittaja aina laittaisi ekaan viestiin linkin tuohon esittelylistaan ja edellisen viikonkeskusteluihin. Ei sitten aina tartteis etsiä niitä tuolta kaukaa. :)

Piti kyselemäni neljättä odottavilta, että ootteko jo miettineet noita autojuttuja? Jos ootte, niin mihin autoon olette päätyneet?

Katjaäipälle vastaan että kun menin töihin rv 8 niin kyseltiin jo että ensi kuussako synnytät. :P On vähän löystynyt nuo lihakset edellisestä raskaudesta ja eipä ehtiny kiinteytellä niin miun maha näyttää just siltä että kohta olis la. Kaikki läski vielä siihen lisäksi.

AngelEyes ja masukki 12+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rupee olo jo vähän helpottaan. Multakaan tänään ei ole enää vuotoa tullut. Mä oon samanlainen kun määitte; joka vihlasua ja kolotusta jään kuuntelemaan, että nyt ne supistukset alkaa.

Kerrottin eilen lapsille ja isosisko on nyt ihan täpinöissään. Se sano eilen, kun nenää niistin, että " älä herranjestas niistä, ettei se vauva tule sieltä ulos!" Mua nauratti, koska mä oikeesti niistänkin varovasti tuon säikäytyksen jälkeen:)

Se myös keksi nimen, mietti kummit, rattaat, opasti mua ruokavaliossa jnejne.

Vanhemmille kerrottiin myös ja oli kyllä tosi ihana vastaanotto tällä, vaikka paljon sitä pelkäsin:)

Mutta huomenna olis se tarkistusultra, sitä odotellessa

huitshapeli ja lilliputti 10+1

Vierailija
24/77 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että oli ihanaa nähdä siellä pieni reipas vauvanalku! Välillä vaavi nukahteli ja lääkäri joutui vähän herättelemään että sai oikeat mitat, sitten taas pyörittiin niin kovin että ei mittaamisesta taaskaan meinannu tulla mitään:) kaikenlisäksi vaavi oli siellä tosi hassussa asennossa, että sekin vaikeutti mittaamista. Kuukautisten mukaan nyt pitäis olla 11+5 ja la 16.10 mut mittojen mukaan nyt olisi 11+0, siltikin enemmän mitä minä luulin. Elän kuitenkin tuon 11+5 mukaan ja odotan että vaavi syntyy sen viisi päivää la:n jälkeen niin kuin esikoinenkin. Esikoisen la oli 12.10 ja tyttö syntyi 18.10 yöllä. Toivottavasti ei kuitenkaan tule sama syntymäpäivä lapsille, vaikka mitäpä se haittaisi:) Nyt en malta millään odottaa rakenneultraa mikä on 4.6. Eipä tällä kertaa muuta, oon niiin onnellinen nyt:)

äitykkäinen 11+5

Vierailija
25/77 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin tuossa vajaa tunti sitten kun oikea kylki oli ihan älyttömän kipeä samassa asennossa makaamisesta.Käänsin kylkeä ja tunsin et taas vuotaa.:( Menin vessaan ja taas oli tosi punaistpissaa elikäs vuoto värjännyt kunnolla. Siteeseenkin tuli taas selvästi.

Tänään ois tarkoitus mennä TYKSiin labraan verikokeeseen johon sain maanantaina lähetteen. Mies menis klo 7 töihin,mut josko tuo heittäis mut labralle ensin kun se aukeaa klo 7.Myöhästyisi vain noin puoli tuntia töistä.

Pelottaa ihan älyttömästi et tää vielä muuttuu keskenmenoksi kuitenkin. Tai että mulle on kehittymässä joku vakavakin sairaus. :( Joo,tiedän et tähän aikaa vuorokaudesta vähien unien jälkeen kaikki tuntuu pahemmalta. Ja ettei tä asia murehtimalla mihinkään muutu,vaan pitäis malttaa odottaa labran tuloksia. Mut minkäs teet kun pelottaa vauvan kohtalo... Oon koko hereilläoloajan halunnut herättää tuon isännän,vaikkei sekään tietty tälle mitään voi.Haluisin vaan kertoa ja tietää et joku on lähellä ja välittä.Mut tuo joutuu muutenkin kohta heräämään (5.45) joten en hennois herättää.

No,nyt lopetan tän purkamisen teille...Ja pelailen jotain tms.

Määitte & Mini08 12+5

Vierailija
26/77 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoidaas ensin vähän.

[color=blue]Määitte[/color]: Toivottavasti nuo vuotelut nyt loppuu ja kyse ei oo vakavammasta. Etkö pääsisi uudestaan ultraan?

[color=blue]Huitshapeli[/color]:Tsemppiä siulle siihen tän päiväseen ultraan.

[color=blue]Äitykkäinen[/color]:Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. Se on hienoa nähdä pikkuinen siellä uiskentelemassa.

[color=blue]Crabu-87[/color]:Tuosta työnantajalle kertomisesta sen verran että riippuu TES:sta milloin pitää kertoa viimeistään, yleensä taitaa olla tuo 2 kk ennen. Näin meillä ainakin MARAn tessissä.

(.) Mie aattelin huomenna käydä katsomass itselleni jotain vaatteita, jos vaikka ihan hurvittelisi ja ostaisi äitiysfarkut. Eipä oo sellaisia tarvinnut kohta kahteen vuoteen käyttääkkään. :D Masuun ei kummempia. Taas eilen tuntui sellasta muljuamista, ehkä vauva ehkä ilmavaivoja. Viikonloppuna olis meillä synttäreitä lauantaina ja sunnuntaina, joten tästä hiippailen jo valmistautumaan leipomisurakkaan.

AE ja masukki 12+1

Vierailija
27/77 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei sen kummempia. Flunssaa pukkaa vähän edelleen ja kuume ei meinaa millään laskea! Olen nyt jo viikon ollut kuumeessa, plääh.

Noista himoista on ollut puhetta. Mulla oli aluksi miniluumutomaatit, feta ja kaikki pulla/kakku-akseli, mutta nyt ei oikeestan erityisesti tee mieli mitään. Voi tietysti johtua tästä flunssasta, kun mikään ei maistu miltään..

Mä sain eilen sen np-ultraan liittyvän verikokeen tuloksen. Onneksi se oli normaali eli kasvanutta riskiä down-lapseen ei kokeen mukaan ole. Helpottipa tuokin tieto, vaikkei ikinä mistään varma voi ollakaan.

Aurinkoista päivää kaikille!

Cisse rv 12+4

Vierailija
28/77 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin just neuvolassa. Jännitti, kun olen viime päivinä yskiny paljon ja aatellu sit hirmu fiksusti, että saanko sillä aikaan vahinkoa vauvalle. (hormoonit...) Mutta siis, vauvan syke kuului tasaisena jumputuksena, 145. :) Mielessäni kiitin vauvaa, että olet olemassa!

Paineet oli tosi hyvät eikä painoa ole tullut lainkaan, mikä on tosi hyvä, sillä lähtöpaino on ollut 5kg enemmän kun esikoisesta. Sanoinkin terkalle, että olis hyvä, jos ei kymmeneen viikkoon tulis painoa vaan vauveli " imis" noita ylimääräisiä makkaroita vyötäröltä.

Meillä täällä Savossa on näköjään aika harvakseltaan näitä neuvola käyntejä. Seuraava on nimittäin vasta kahden kuukauden päästä! Siinä välissä tosin on rakenneultra. Mutta lääkärikin tavataan ekan kerran vasta rv 22. No, terkka kyllä sanoi, että jos siltä tuntuu, voi tulla käymään tossa välissä.

Mutta eipä tässä muuten mitään, ihanaa että on vauva masussa ja kaikki sillai kivasti!!! :))

Iloista viikon jatkoa!

Sunset ja masuasukki rv14+4

Vierailija
29/77 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onpas kyllä melkoisen harvakseen noita käyntejä. Eikö teillä oo ollenkaan tuota 10-12 viikon lääkäriäkään? Tosin tuolta just jostain luin pitkän ketjun että parempi vaan mitä vähemmän tuossa alkuraskaudessa tuonne alas sorkitaan, mutta oon kyllä luullu että nuo on aika samanlaisia nuo käynnit ihan valtakunnallisesti. Itse kävin neuvolassa ekan kerran 10.3 ja np-ultra ja lääkäri oli 27.3 ja seuraava neuvola ois sitten 17.4.

AngelEyes ja masukki 12+1

Vierailija
30/77 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen antamassa verinäytteen ja ensi tiistaina olisi np-ultra. Tänään oli 1. lääkärin tarkastus. Näytti olevan kaikki hyvin. Ei saanut dopplerilla kuulumaan sydänääniä mutta ultralla katsoi, että ihan hyvin näyttää sykkivän.

Runsaan valkovuodon takia piti ostaa canestenia. Toivottavasti se auttaisi. Pientä kuumetta ollut tälläkin viikolla, kauhee nuha ja heikko olo. Sain nyt 3pv sairaslomaa niin voi levätä. Oksettava olo alkaa vähentyä, ei ole enää ihan niin paha kuin viime viikolla vielä.

Toivottavasti np-ultrassa ei olisi mitään, saisi vähän rauhaa tähän. Kuitenkin koko ajan pelottaa, että jos onkin jotain pahasti vialla ja tää menee puihin. Ei olla vielä uskallettu iloita tästä kunnolla, kun sitä vähän varautuu, että jos ei sittenkään tulekaan mitään. Ei olla vielä kerrottu raskaudesta kenellekään.

Viime neuvolakäynnistä paino oli hieman laskenut jopa. Pientä turvotusta on alavatsalla mutta varmaan aika pitkään vielä tää pysyy piilossa.

Vierailija
31/77 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä en tiedä mitä ovat selvittäneet aamuisista näytteistä. Vuotelu on taas liki lakannut, tiedä sit miten se yöllä aina innostuu.

Positiivinenkin uutinen on. Tuli alkuraskauden Downin oireyhtymän riskin arvioinnin tulos. Riskiluku on 1:65 000 eli normaali. (Jatkotutkimuksia pidetään siis aiheellisena jos riski on suurempi kuin 1:250.) Ilmottelen taas jos noista kokeista jotain tietoakin vaikka sais...

Määitte & Mini08 12+4

Vierailija
32/77 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 12+5.

Menee jo sekaisin kun alunperin menkoista laskettuna viikkokin vaihtui sopivasti sunnuntaina. Nyt ultrassa l.a. tarkentui 10.10. ja viikko vaihtuukin perjantaina. Yritä tässä nyt hataralla päällä muistaa. :D

Määitte & Mini08 12+5

Vierailija
33/77 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkoneelta taas kirjoittelen, yritän kommentoida nopeasti. Olis noloa jäädä kiinni vauvasivuilla surffailusta...

Äitykkäinen kävi ultrassa, kuulostaa ihanalta... Meillä on ultraan enää 10 päivää, pitäkää peukkuja!

Määitte on taas elänyt kauhun hetkiä... Voi kun toivon että tohon sun tilanteeseen saataisiin nyt selvyys ja sun ei tarttis enää pelätä... Etkö tosiaan pääsis uuteen ultraan tai vaikka sydänäänien kuunteluun, kyllähän sun viikoilla ne jo kuuluu vai erehdynkö?

Omaa napaa : iltaisin maha on turvonnut ja iso vaikken olisi kamalasti syönytkään, aamulla pienempi. Outoa. Yöllä näin painajaista, olin synnyttämässä vaikka viikkoja tosiaan on vasta 11+6. Siinä sitten yritin selittää gynelleni että en mä vielä voi, ei mun vauva ole tarpeeksi iso. Eli kaipa mua vieläkin keskenmeno pelottaa, vaikkei mitään huolestuttavia oireita olekaan.

Vierailija
34/77 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huitshaperli ja määitte: Toivotaan että pienokaiset pytyy kyydissä. Virtuaalihalaus täältä Lounais-Suomesta teille molemmille, VOIMIA!!!

(.) Maha on pullahtanut ulos ja ilta turvotukset on ihan mahdottomia. Aamuisin voi vielä pukea farkut juuri ja juuri jalkaan, mutta illalla ei toivoakaan pusertaa nappia kiinni :/

Meillä oli eilen lääkäkärineuvola ja jouduin se seurauksena kilpirauhaskokeeseen ja EKG:hen. Rytmihäiriöt nimittäin ovat vaivanneet aika tiuhaan. Kaikki kuitenkin näytti olevan EKG:ssä kunnossa... verikokeen tulokset saan loppuviikosta. Paino on - 4 kg lähtöpainoon, mutta edelliseen neuvolaan verrattuna oli tullut 70 g... eli ei oikein mitään. Muut arvot ok.

Esikoisen (9 kk) imetys on nyt sitten täysin loppu :( Tisseistä ei tirahda enää tippaakaan. Olisin ollut henkisesti valmis vaikka tandem imetykseen mutta tuo pikkupirpana ilmeisesti päätti vierottaa itsensä. Kait se on aivan totta että raskaana ollessa maidon maku muuttuu niin radikaalisti ettei vauvat sitä enää yhtä herkästi huoli. Lisäksi minulla heruminen vaikeutui niin kovasti, ettei neiti malttanut odottaa ilman raivareita maidon tuloa... Ja niin kova työ tehtiin imetyksen onnistumiseksi :( aika monet itkut on tullut tirautettua asian vuoksi.

Vaikkakin itken nykyään tosi herkästi. Kuulin eilen kevään ensimmäisen kerran kotijäätelöauton kajauttavan tunnarinsa jossain täällä taajamassa, ja liikutuin aivan kyyneliin. Vitja miten älytöntä :D!!!

Cana & " Tuikku" rv 14+0

Vierailija
35/77 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määitte; toivottavasti kaikki on masussa hyvin! Peukut on pystyssä!

AngelEyes; mäkin tossa pysähdyin muutama päivä sitten kesken pyykkien kuivumaan ripustuksen, ihan kuin olisin tuntenut pieniä potkuja tai töytäisyjä. Juttelin asiasta ultrassa lääkärille ja sanoi ettei vielä liikkeitä ole mahdollista tuntea. Sillon vk 12+6. Ovat siis vaan ilmaa! Kuukauden päästä voi hyvin jo tunteakkin kun olen synnyttänyt aiemmin.

Töissä tänään on kaksi työkaveria huomannut mun odotuksen mahasta. Esimiehelle kerron samantien kun se tulee työmatkalta ettei olis viimeinen kuka tästä tietää!

En pystynyt vastustaa itteäni ja tilasin jo näin aikaisin yhden 56 cm puvun, siihen tossut ja pipon. Niitä voi sitten hiplailla kun tulevat!!

katjaäippä ja masukki 13+1

Vierailija
36/77 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cerise:maanantaina katottiin TYKSissä ultralla et kaikki on ok, joten tuskinpa nuo ilman oikeaa huolta uusiks jatkuvasti ottaa... Kun silloinkaan ei mitään varsinaista syytä vuodolle löydetty.

Tuli kyllä tuossa mieleen et nyt on pari viikkoa nenäkin limakalvot ollu tosi kuivat ja aina kun niistää, tulee veristä kuivaa ulos. Liekö joku yhteys tuohon vuoteluun. Tarvii ottaa puheeksi kun soitan seuraavaks lääkärille. Taidan huomenna aamusella soittaa tuonne labraan et koska näytteiden tulokset sais tietää kun ei vielä oo mitään kuulunut.

Mitäs Huitshapelille? Joko sun vuoto on talttunut?

Mulla tää oksentelu vaan jatkuu... Tuntuu et on vaan rajumpaa mitä pitemmälle mennään. Vatsalihakset jo kipeinä tuosta.

Parempaa oloa kaikille toivottaa

Määitte & Mini08 12+5

Vierailija
37/77 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko sulle/teille kotiin tulleessa kirjeessä tuo oma luku 1:65 000? Mua mietityttää, että mistä mä moisen saisin tietää. Mulle kun tuli vaan kirje, missä luki, että tulos on normaali ja jatkotutkimuksia ei tarvita. Mitään henkilökohtaisia lukemia kirjeessä ei ollut. Näin siis pk-seudulla.

Mäkin jo odottelen innolla vauvan liikkeitä, vielä niitä ei kyllä ole tuntunut. Jospa suht pian! :)

Nyt ruoanlaittoon!!!

Cisse rv 12+4

Vierailija
38/77 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oli tuo riskiluku ja lisäksi ikäriskin luku joka mulla on 1:570. Niskaturvotusta oli 0,50 mm ja lisäks oli S-PAPP-A ja S-HCG-B-V -tulokset.

Määitte & Mini08 12+5

Vierailija
39/77 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkky päänsärky koko ajan. Lapset huuta ja kiukuttelee kun äiti van makaa koko ajan. Lapsille on kyllä hoitopaikka olemassa, mutta enhän mä niitä sinne voi viedä kun en saa autolla ajaa :o(. Kertakaikkiaan tuntuu ettei jaksa enää tän kanssa. Purisin varmaan pääni poikki jos voisin. Leipäveitsi lienee liian raju näin lasten nähden.

Lääkärinaikaan on vielä miljoona päivää, saikulla siis sinne asti. Jos vaikka sais jotain lääkettä tai pääamputation sillon.

*kituva* Miutsinmutsi 14+5 ja lapset jotka lähtee huomenna mummolaan x-ajaksi.

Vierailija
40/77 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lähdemme huomenna miehen kanssa kahdestaan pitkäksi viikonlopuksi eurooppaan. Meidän 9,5kk pikku-ukko menee mummolaan. Jännittää aikalailla, mutta toisaalta on varmaa ettei nyt vähään aikaan taas mihinkään päästäkään:)

Täälläkin pahaolo hellittää ja sydänäänet tosiaan kuuluivat neuvolassa toissapivänä eli kaikki kunnossa, vaikka tuota pientä vuotelua oli. Tosin ei mitään sellaista kunnollista.

Mä kyllä vähän ihmettelen tuota katjaäipän saamaa kommenttia liikkeistä, sillä mulle on sekä neuvolassa että naistenklinikalla nyt sanottu että uudelleensynnyttäjät voivat tuntea vauvan liikehdinnän 12+ viikoilta alkaen. Kuukausi siihen päälle niin kyllä suurin osa ensisynnyttäjistäkin on liikkeet tuntenut. Eihän ne mitään potkuja ole, vaan perhosten siivet, kuten sanotaan, mutta tiedän kyllä ettei ilmakaan sellaiselta tunnu. Juuri maanantaina terkkarissa asiasta vielä kysyi, että etkö tunne liikkeitä kun halusin sydänääniä kuunnella sen vuodon jälkeen...

Noh, mä jatkan tavaroiden kasaamista kun minimiehemme koisii,

viikonloppuja!

Rouvaii 13+2