<3 LOKAKUISET <3 VKO 14
tässä uutta pinoa alkavalle vkolle :)
hyviä vointeja kaikille terkuin misa ja masu 12+5
Kommentit (77)
Heippa kaikille!
Vähän aikaa on pitänyt hiljaisuutta, olen viikon kärvistellyt kamalan flunssan kourissa, flunssa tai influenssa lääkärin mielestä, mutta 4-5 päivää korkeaa kuumetta ja kaikki muut lisät päälle niin kyllä on heikko olo! Putri kirjoitti edellisessä pinossa myös kuumetaudista, liekö sama pöpö täällä? Pelottaa tämän vaikutukset sikiöön, kamala yskäkin on ja mahaan sattuu kröhiessä. Toivottavasti muut vältytte taudilta! Jos on yhtään pahoinvointia, niin tämä siihen päälle tuntuu ihan jumalten kostolta...
Iloisiakin uutisia mahtuu viikkoon: viime ke oli np ultra ja siellä uiskenteli 54,9mm potkunyrkkeilijä! Kovin oli eläväinen ja napakkaliikkeinen. Olipa hassua katsella sitä liikehdintää, kun itse ei tunne vielä mitään! Vastasi viikkoja 12+2 vaikka tuolloin oli vasta 11+6 menossa, LA ei silti muuttunut.
Aurinkoista kevätviikkoa kaikille!
Saneline 12+4
Vähän muutakin kun omaa napaa tällä kertaa.
Nyt vasta pääsin lukemaan ihan viimeisimmän pinon, tämä meidän kotikone on tilttaillut enkä toisaalta kuumetoreissani ole jaksanut kauheasti mitään lueskella. Luin kuitenkin edelliseltä palstalta, että muutama muukin täällä kamppailee flunssan kourissa. Itse kärsin kovasta nenän tukkoisuudesta ja kun samaan yhdistyy vielä kamala, riipivä yskä, niin välillä tuntui, että en saa henkeä ja tukehdun. Soitin sitten lastenlinnan Teratologiseen tietopalveluun ja sieltä neuvottiin, että nenäsuihkeita (esim otrivin) voi raskaana ollessa käyttää ohjeiden mukaan, vaikutus on niin paikallinen. Samoin voin syödä allergialääke Heinixiä turvotusta vähentämään. Soitin vielä neuvolaan ja kysyin, voiko teratologisen palvelun ohjeeseen luottaa ja sieltä sanottiin, että sieltä saadut ohjeet ovat ehdottoman luotettavia. Eli jos joku nyt kamppailee Burana- kysymysten tms ruoka/lääkeaineen/ hiustenvärjäyksen tms kanssa, niin suosittelen soittamaan Teratologiseen tietopalveluun, on auki 9-12 ja HUS:in puhelinvaihteesta voi pyytää sinne.
Saneline07
Heippa kaikki ja hyvää uutta viikkoa! Oltiin miehen kanssa tuossa tunti sitten ultrassa ja siellä vaavi uiskenteli. Pää-perämitta oli 55 mm ja laskettu aika pysyi samassa. Niskaturvotusta oli se 1 mm.
Kaikki sormet ja muut oli oikeilla paikoillaan! Eikä ollut kaksin kappalein vauvoja onneksi:)
Väsymys on mun mielestä vaan kokoajan pahempi ja iltaisin tulee tosi " tukala" olo, maha jotenkin painaa. Närästää kanssa jonkin verran. Tänään aamulla ekaa kertaa koko raskausaikana oksensin pari kertaa ja olo helpotti ihan hirveesti.
Vatsa näkyy jo sen verran että ihmettelen jos töissä ei pian huomata.. ajattelin kertoa parin viikon päästä esimiehelle asiasta.
katjaäippä ja masukki 12+6
Perjantaina oli eka neuvola. Juteltiin puolitoistatuntia kaikenlaista terveydenhoitajan kanssa, oli mukava käydä. Paino oli noussut jo 3,5 kiloa, huh. Th tosin sanoi, että vaaka näyttää liikaa, toivottavasti. :) Parasta oli, että syke saatiin kuulumaan. :) Aikasemmissa raskauksissa ei ole löytynyt eka kerralla, jotan en osannut odottaa kuulevani, mutta oli ihan kuulla se. :) Nyt enää pari viikkoa jännäämistä, sitten voi jo aika lailla luottaa, että loppuun asti mennään.
Osa on päässyt jo ultran käymään, itse oottelen että saan sinne ajan. Kun on laskettu aika lopuukuusta, on noita edellä menijöitä samassa pinossa. Ihan mukava seurata. :)
Tiitti rv 10+0
Olihan meillä jo uusikin viikko.Kopioin siis tämän viikon 13 sivulta jonne tän jo ehdin hosua..
Eka työpäivä ja juuri olin laittanut tuolle tulevalle isälle viestiä et saa nähdä pääsenkö huomenna sängystä ylös,mut enempi kuitenkin kuulostelen mitä masu sanoo. Nousin ylös ja tunsin et nyt vuotaa ja rajusti. Soitin neuvolaan,josta ohjattiin lääkärille.Oma lääkäri sattuu olemaan vieläpä mein neuvolalääkäri! Pääsin heti lääkärille joka lähetti TYKSiin.Mies lähti töistä ja oltiin nopeasti TYKSissä.Olin jo 100% varma keskenmenosta. Lääkäri kuitenkin totesi et ihan elossa reippaana ollaan. Sain vuotoa hillitsevää lääkettä ja tän viikon sairaslomaa.Vuoto meinaan ei oo mitään lievää ei edes menkat oo ikinä ollu näin runsaat!! Hyvin alkoi tämäkin työsuhde,heh.
Kyllä vähän kelasi et eikö liian onnellinen saa olla,kun kauan etsimä työ alkoi just tänään vaikka onkin vain kesätyö, ja isäntä sai varattua meille ajan tuonne maistraattiin tänään (9.5. vaihtuu siis siviilisääty :) ).
Mutta nyt sitten täytyy ottaa rauhallisesti ja toivoa parasta.
T: Määitte & Mini08 12+3
...että uutta työtä aloteltaessa ei ole pakko sanoa raskaudesta?? Mulla alkais myöskin työt 15.4 ja ajattelin että onko mun sanottava siellä, että raskaana olen. Työ ei ole raskasta, huoltoaseman kassan hoitamista ja tarvittaessa annosten pöytään viemistä. Mä en kuitenkaan ole sairaana vaan raskaana ja sen ei pitäis olla este työntekemiselle.
Mä tilasin tänään mulle ja miehelle netanttilasta polkupyörät. Kun viime kesänä ei tullut hankittua ja lainasin jatkuvasti kaverin pyörää. Kesä tulossa hyvää vauhtia, joten olisi kiva päästä liikkumaan muullakin muotoin kuin kävellen, mulla kun ei ole ajokorttia.
Mä en oo joutunut oksentamaan vielä kertaakaan. Tänään oli kuitenkin aika lähellä kun olin bioroskista viemässä ulos. Koiran ruoka saa mut myös voimaan pahoin. Siis se kuivamuona ja kun siihen sekoittaa vettä niin hyi yök mikä haju. Normaalisti se ei haise nenään oikeen miltään mutta nyt sitä on niin herkkä noille hajuille.
crabu-87 10+0
Hitsi, meinaa nukahtaa töitten ääreen:-( Taitaa tuo kesäaikakin vähän vaikuttaa, mutta ei tää nyt ihan normaalia ole. Taitaa olla taas sellainen päivä että klo 20:00 nukkumaan.
Työnantajalle pitää ilmoittaa raskaudestaan vasta kuukautta ennen kun meinaa ruveta äippälomalle. Tietysti jos luulet että raskaus vaikuttaa omaan suorituskykyysi oleellisesti, silloin asiasta voisi olla rehellistä mainita. Pakko ei kuitenkaan ole.
Vointeja kaikille.
Viiru 10+1
Nyt mä en tiedä enää miten päin täällä olisin.
Pieni varoituksen sana; sisältää erittäin sekaista tekstiä..
Eilen illalla lähdin pelaamaan sählyä (n. puoltoista kilsaa ensin juosten sinne ) . En jaksanut flunssalta jäädä alkulätkimisen ja pienen harjoittelun jälkeen kunnolla pelaamaan vaan kävelin takaisin kotiin.
Mies lähti pelaamaan omalla vuorollaan ja mä kerkesin käydä suihkussa ja sohvalle istahtaa, niin tuntui alapäässä napsahdus. Pomppasin sohvalta ylös ja tajusin että jotain vuotaa ja kovaa. Kiirehdin vessaan, niin oli alushousut ja yökkärit oli läpi veressä ja sitä vaan tuli pönttöön lisää Huusin pojalle että tuo puhelinta ja soitin muutaman ihmisen läpi, ennenkuin sain miehen kiinni, että tulee kotiin ja kovasti sieltä. Soitin päivystykseen (meiltä 30km ) . Sanoi että eivät pysty ultraamaan, mutta tarvii käydä siinä ennenkuin pääsee keskussairaalaan (toiseen suuntaan se 30km ) . Lähettiin sitten hakemaan lähete ja sitten sieltä terkkarista parikytä kilsaa sairaalaan. Itkin ja tärisin ihan hirveesti. Pelkäsin että pikkuinen syntyy autossa. Kipuja ei tullut, mutta useempi siteellinen vuoti.
Sit sairaalassa taas samat kyselyt, tutkimukset ja itkut. Pääsin kuitenkin aika pian lääkärille joka ultrasi. Sieltä löytyi elävä pieni sikiö
Verta tihuttaa edelleen (mutta tosi vähän ) ja keskenmenoriski on kuulema nyt suurempi kuin normaalisti. Sain tarkistusultran keskiviikolle. Siellä katellaan tilannetta uudestaan. Syytä ei löytynyt. Viikot oli just ne, mitkä olin itse laskenut.
Mulla on samalla hyvä mieli, kun näin että pieni oli elossa , mutta samalla huoli, että ei tiedä, vaikka se sieltä nyt tulis pois
Voitte arvata, että sählynpeluu loppu siihen.
Tänään kerroin pomolle, koska jouduin hommaamaan sijaisen, jota sitten en voinutkaan käyttää (en saanut saikkua).
Siellä oli ihana vastaanotto
Oli jo arvellutkin siitä että päästelen suustani nykyään mitä sattuu.
Mietittiin muutenkin että tänään kerrottaisiin muille. On sitten tuki lähellä jos jotain sattuu. Niin hassulta kun se kuulostaakin, ei sen takia olla muille kerrottu, jos jotain sattuu..
huitshapeli 10+0
Ainiin, olin huolissani siitä pienestä mahan koosta. Totesi tuossa samalla että kohtu on taaksepäin kallellaan.
Siis mulla on koko ajan ollu huoli että kaikki ei ole kunnossa, toivottavasti se nyt oli " vain" tämä säikäytys:(
Huitshapeli-en tiiä luitko tuon mun kirjoituksen,mut miten voikin jollain muulla olla ihan samanlaisen kuuloinen tapaus samana päivänä... Kyllä meikäläinenkin pelästyi sen verran reippaasti et ei pahemmasta väliä...
Nyt tuntuu et vuoto hiukan on rauhoittunut,toivotaan et molemmilla loppuraskaus menee normaalisti lokakuuhun asti.
Määitte & Mini08 12+3
määitte; En jaksanut äsken noita tekstejä lukea. Mitähän tää nyt on:(
Toivotaan, että kaikki jatkuu normaalisti *hali*
määitte ja huitshapeli: pidän peukkuja teille että pikkuiset pysyvät matkassa. paljon voimia teille!
Tänne ei ihmeempiä, huomenna on ultra ja jännittää vähän.
Nyt tuntuu että pahoinvointi olisi vähän helpottanu, ei ainakaan ole enää kokopäiväistä. Syömisen jälkeen tosin tulee huono-olo, silti tekee koko ajan mieli syödä! Mulla ei muita ruokahimoja ole paitsi kerroshampurilainen, mäkkärin tai hesen, ei sen väliä:) ja kotiruoka maistuu niin hyvältä, että syön ihan liian suuria annoksia!
Aivan ihanaa kun on aurinkoista ja ilma on aika lämmin, sain ihan uudenlaista energiaa tuosta ilmasta ja jaksoin pitkästä aikaa käydä kuntosalilla.
mut nyt katsomaan salkkareita. Ilmottelen huomenna miten ultra meni. Toivotaan parasta!
äitykkäinen 10+4
Määitte ja Huitshapeli, voimia ja tervehtymistä sinne, toivon ja pidän peukkuja että kyseessä oli vaan iso pelästys ja että vauvoillanne on kaikki hyvin. Onneksi molemmilla näytti ultrassa kaikki olevan hyvin.
Mä olen vieläkin töissä vaikka kello on jo yli seitsemän täällä... Hohhoijaa. Pitäis kyllä opetella paremmille tavoille ja kotiutumisaikatauluille jo hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää.
Mun mieheni sitten meni ja möläytti vauvauutisen kavereilleen, vaikka nimenomaan oltiin sovittu ettei puhuta ennen seuraavaa ultraa (12.4.). Että mua harmittaa. Miehen pitäis kyllä tietää miksen halua vielä kailottaa, vuosi sitten oltiin samassa tilanteessa ja keskenmeno tuli, kiva siinä sitten käydä kaverit läpi et " moi, kiitti vaan onnitteluista, mutta ei meille tullutkaan tällä kertaa vauvaa" .
Ei edes rajoittanut kertomista parhaaseen kaveriinsa, vaan oli möläyttänyt jossain illanvietossa missä oli läsnä mm. hänen ex-tyttöystävänsä ja eräs toinen äärimmäisen puhelias kaveri. Eli nyt asiasta tietää koko kaupunki. Mua harmittaa NIIN paljon, ei voinut sitten kahta viikkoa odottaa!!! Oon niin taikauskoinen, että tuntuu että nyt ihan varmasti menee kesken.
Että näin, harmitustunnelmissa ja Määitten ja huitshapelin kokemuksista pelästyneenä täällä meillä...
Pitkästä aikaa minäkin kirjoitan.
Täällä kaikki ok. Maha on pompsahtanut näkyviin jo kunnolla. Np-ultra oli pari viikkoa sitten ja kaikki vaikutti olevan hyvin. Nyt odotan jo malttamattomana rakenneultraa, joka on 7.5. Me aiotaan kysyä sukupuolesta, jos sitä nähdään ja ultraaja uskaltaa kertoa. Mies on aika kovasti sitä mieltä, että tämä on poika. Itse en tiedä... toisaalta toivon kyllä, että olis poika, koska meidän esikoinen on tyttö. Mutta se nyt on aika turhanpäiväinen toive.
Harmi on lukea toisten lokakuisten keskenmenoista ja muista pelästymisistä. Toivon, että kaikki mukana olevat pikkuiset pysyyvät matkassa.
Pientä flunssaa meidän perheessä on ollut, mutta muuten ollaan voitu ihan kivasti. Ainoa vaiva minulla on nuo liitoskivut, jotka vaivaavat ilkeästi, jos olen kävelyt tai seisoskellut enemmän.
kumpa sulais lumet äkkiä ja tulis kesä!!! Odotan niin kovasti, että pääsen taas pihan laitto -hommiin. :)
Ja sitten vauvalle sisustamaan uutta huonetta... ;)
Jaksamista kaikille!
Sunset ja masuasukki rv 14+
En ole aikoihin oikein ehtinyt tähän pinoon kirjoittaa kuulumisia, mutta juttunne olen käynyt lukemassa päivittäin.
Pahoittelut minunkin puolestani kaikille keskenmenon kokeneille :(
Sitten siihen asiaan, miksi tartuin " kynään" ..
Eli rv 9+0 nähtiin neuvolan ultrassa sikiö ja syke, kaikki vaikutti olevan kunnossa. Sitten yhtäkkiä seuraavan päivän iltana tuli ihan kirkasta verta kunnolla paperiin pyyhkäisemällä. Enempää ei kuitenkaan sillä kerralla tullut, mutta kyllä säikähdin. Kaikkina kolmena päivänä sen jälkeen on sitten pitkin päivää tullut pyyhkiessä ruskeaa tuhruvuotoa.
Kyllä hirvittää että meneeköhän kesken vai mitä tämä on. Neuvolaankin soitin, ja aikaistivat lääkärineuvolaa viikolla, se on nyt siis viikon kuluttua. Terkka vain sanoi, että voi olla hyvinkin normaalia näin alkuraskaudessa, ja kehotti lepäämään. (Mikä on vähän hankalaa 1v5kk esikoisen kanssa..)
Päivä kerralla siis vain täälläkin nyt elellään ja toivotaan parasta.
Huitshapelilla ja Määittellä oli ollut vielä hurjemman kuuloista vuotelua, tsemppiä kovasti ja toivotaan että teillä vuotelut loppuu ja kaikki menee hyvin!
Viipero rv 9+5
[color=red]Huitshapeli[/color], [color=red]Määitte[/color] ja [color=red]Viipero[/color], onpa teillä ollut hurjaa viime aikoina. En ees voi kuvitella miten paljon tuollanen säikäyttää. Toivottavasti kaikilla kolmella on kaikki kuitenkin hyvin ja masuasukit siellä jatkavat kasvuaan.
Kiva että tähän pinoon on tullut noita hyviäkin uutisia, kun on noita ultria alkanut olla.
(.) Eipä oikein mitään muutosta. Olo on ihan hyvä, lukuunottamatta väsymystä. Luulin tuossa eilen että olisin jo tuntenut pientä muljuamista tuolla masussa, mutta en kyllä tiiä että voiko vielä tuntua kun viikkojakin on vasta tuo 12. No eipä tuohon kyllä kauaa mene, kun pitäisi ihan kunnolla tuntua. Miulla on yleensä tuolla 16 viikon paikkeilla jo tuntunut liikkeet tosi hyvin. Tänään aattelin mennä ulos käymään, on niin ihana ilma.
Voikaa hyvin!
AngelEyes ja masukki 12 tasan!!!
Tiistaita!
Kävin tänään taasen lääkärissä ja saikku jatkuu aina 11.4 asti! Olin ihan äimän käkenä, että häh mitä täh?!?! Influenssa on kuulemma niin rankka kokemus jo muutenkin elimistölle ja raskaana ollessa vielä kaksinverroin, että levätä pitää. Lisäksi olen vielä musiikinopettaja, joten työssä tulee äänelle paljon rasitusta, joten paras lääkehän tämä on. No levätään täällä nyt sitten. Olin ajatellut muutamaa päivää lisäksi, mutta tulipa ihan viikkotolkulla. Tässä vaan ehtii kyllä tylsistyä...
Miten teillä, Määitte, Rouvaii ja muut, joilla on ollut vuotoa, joko vuoto on loppunut?
Saneline 12+5
Eli vuotelu on Luojan kiitos loppunut liki kokonaan. Mitä nyt pissaa hiukan värjännyt mutta side on ollut jokseenkin puhdas jo tänään. Mutta kyllä täytyy sanoa et taatusti oli elämäni suurimpia shokkeja tuo eilinen.. Nyt sitten vaan lepäillään viikko. Valehtelisin jos väittäisin ettei edelleen hiukan jännitä.Jokainen normaalikin tunne masussa kun esim kääntyy sängyssä,saa mut liki jähmettymään ja kuulostelemaan omaa kroppaa et mitäs nyt...? Hölmöähän tuo on,mut eiköhän tuo mene ihan normaalin käytöksen piikkiin tässä tilanteessa.
Juu,isäntä siis juuri tuntia ennen tuota eilistä vuodon alkua ilmoitti et vihkiaika on sit varattu,joten meikäläinenkin siirtyy tuonne rouva-ihmisten kastiin ensi kuussa. (Ei,tämä ei ole aprillipila. :) )
Mites Huitshapelilla??? Toivottavasti muidenkin pikku tuhruttelut ja muut on ihan viattomia ja loput lokakuisista pysyy matkassa.
Aurinkoista päivänjatkoa!
Määitte & Mini08 12+4
Moro taas pitkästä aikaa...oon ollu niin kiireinen ja väsy ettei oo paljoa mitään jaksanu tehä...
Mitäs muut mammat on ruvenneet himoitsemaan nyt raskaana ollessaan?
Mulla tuli eilen et pakko saada tuoretta sitruunaa ja sitä tekee vieläkin mieli...Ja ranskanpottuja tekis mieli...
Toivottavasti teillä joilla oli vuotoa niin kaikki olisi ja menisi hyvin...
10 pvä olisi lääkärinla...
Meillä myös suunniteltu et maistraattiin pitäisi aikaa ruveta varaileen...et jos sitä kesällä sitte täälläkin siviilisääty vaihtuisi...Olisi sitten syksyllä koko perheellä sama sukunimi ja jne.
tää oli ny tälläne pikanen pistäytyminen mut palaillaan!!!
Pikku RV 10+4
Hei kaikille lokamassuille!
Nyt toistamiseen koitan liittyä joukkoonne:) Eilen vahingossa aloitin uuden keskustelun ilmoittautumisellani (onpas pitkä sana :D )
Meille olisi tarkotus syntyä neljäs lapsukaisemme lokakuun 24 päivä.
Odotus on ollut tähän mennessä todella maistuvaa,ei pahoinvointia eikä suurempaa väsymystä,voi jopa nauttia raskaudesta.Ihanaa.
Joko te muut olette käyneet alkuraskauden ultrassa,minulla se olisi tässä loppuviikosta,vähän jo jänskättää.
Pikainen ilmoittautuminen minulta näin,mutta kun kerkeen tulen uudestaan :)
Hemulihiipijä rv 10+4
piti lisätä että aika kuluu jotenkin hitaasti..varsinkin kun meidän pitää odottaa vielä 2 pitkää viikkoa seuraavan ultraan, odottavan aika on pitkä ;)
nyt on alkanut oleen jo ihan kiva olo, oon jopa pitkästä aikaa pystynyt käymään salilla ja jumpalla..ihanaa=) ette usko miten ihanalta tuntu pitkästä aikaa päästä liikkuun kunnolla, mulla toi alkuraskauden huonovointisuus ja väsymys verotti sillon alus niin paljon voimia et en mitään jaksanu tehä, mut onneks alkoi taas elämä hymyilemään;)
mutta nyt täytyy lopetella et ei myöhästy koulusta..mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!