***MARRASMURUT VIIKKO 14***
Huomenta Suomi!
Uusi viikko, Uudet kujeet!
Mitä kuuluu tällä viikolla skorppioni-vauvojen odottajille?
Itselläni aikainen herätys niinkuin aina...aamuhuuto kuuden jälkeen.
Kahvia juon ja tällä kertaa dippaan täysjyvämuroja kahviin, kun en tuota juustoa jaksanut kaapista esille ottaa. Pikaisen Suomen reissun kävin heittämässä eilen, " rasvareissulla" , kuten sen voi kauniisti ilmaista. Eli ruokaa ruokaa ruokaa; Presidentti kahvista Aamupala-juusto viipaleisiin....
" Vellosen väki" on vielä pysynyt poissa, eli aika hyvä olo on, jopa aamuisin. Niin kauan kuin vain aamukahvi pysyy vatsassa on kaikki hyvin...
Tänään on ennustajalle meno, eikun siis povarille. On tosi taitava nainen joka lukee korteista. Minä kun uskon kaikkeen tuollaiseen ja siitäkin ilosta saan maksaa itseni kipeäksi...Katsotaan siis mitä tuleman pitää. Back to the future...hih.
Kaikille ihanille Suomenneidoille oikein hyvää maanantai-aamua ja tätä viikkoa!
Riesa ja pien'
Kommentit (79)
Heipä hei!
Mäkin siis joudun poistumaan, ikävä kyllä.
Viime maanantainahan tein positiivisen testin, tiistaina alkoi vuoto, joka jatkui lauantaille. Oli aivan kuin tavaliset menkat, jotka ilmeisesti olikin. JOku kertoi mulle, että voi käydä niinkin, että munasolu hedelmöittyy, testi osoittaa plussaa, mutta munasolu ei kiinnittykään sitten kunnolla ja menkat tulee vähän myöhässä tosin. Just vaikuttaa että mulle kävi noin. Ei ole siis niinkään paha mieli, jos ei km ollut!
Yritys jatkuu meidän osalla ja toivotan jokaiselle ihanaa odotusta ja paljon onnea matkaan!!!
Ihan aluksi pajoittelut kaikille joukosta pudonneille. Toivottavasti me muut saamme jatkaa marraskuulle saakka.
En olekaan jaksanut käydä täällä muutamaan päivään. Uutena oireena olen siis saanut väsymyksen. Joka päivä pitää ottaa päikkärit ja silti nukahdan illallakin jo ennen yhdeksää. Yöllä pomppaankin sitten monta kertaa ylös, kun pissattaa niin kovasti.
Pahoinvointi on jatkunut, vaikka välillä olikin jo pari päivää, kun olo tuntui paremmalta. Huomasin myös, että Multitabsit pahentavat oloa huomattavasti. Siksi päätinkin jättää ne vähäksi aikaa pois.
Onko muilla vatsa ihan turvoksissa. Itselläni on, ja iltaa kohden se tuntuu pömpöttävän vielä enemmän. Onneksi housut mahtuvat vielä jalkaan, eikä kukaan ole töissäkään huomannut mitään.
Neuvolaan pääsee onneksi jo ensi viikolla, vaikka tuntuukin, että tämä aika kuluu ihan älyttömän hitaasti.
Tiitikkä 6+3
Täällä olo jatkuu oireettomana. Olo on siks edelleen levoton. Tulispa se 16. päivä pian, silloin on ultra-aika varattuna. Siihen asti pitää piinailla. Tänä aamuna piti iteasiassa vielä kaivaa viimeinen testi kaapin kätköistä ja tehdä se. Onneks näytti vahvaa plussaa. Mut silti.. tuulimunassa kai tulee plussatestit ihan normisti ja silti ei raskautta varsinaisesti ole. Plääh... ei pitäs lukee liikaa, kun murehtii sit liikaa.
Mulla ei siis ole mitään ylimääräistä pissatusta, rinnat ei ole juurikaan kipeät, ei pahoinvoinnin häivääkään. Väsyttää kyllä ehkä vähä enempi, ja viluttaa.
Eilen plarasin vanhoja käsityölehtiä ja niiden vauvanvaateohjeita...tekis niin mieli ruveta neulomaan jotain, mut taidan nyt sinnitellä siihen ekaan ultraan asti.
V80: Olen pahoillani, että marrasmurua ei sinne tulekaan. Toivotaan joulun tai tammikuun ihmettä sulle!
Koralli & Aarre 5+3 (tai 5+6)
Unohtui sanoa, että kenen nimi ei vielä ole tuolla marrasmurujen esittelypinossa ja la-listassa niin laittakaa omat tiedot viestinä sinne perään, niin lisäään ne sinne seuraavassa päivityksessä. Laitoin tuon synnäri- ja la-listan, ku aattelin että mukava seurata, ketkä on samoilla päivillä ja kenties samalle synnärillekin menossa.
Mäki tänne kirjottelen maanantaipäivän ratoksi. Oliki kiva vkl ku kerrottiin omille ja poikakaverin porukoille tulevasta..;)
Vatsaa nipistelee, väsyttää ja vessas täytyy käydä kans vähän väliä. Ja on ollut mukava nuha, toki onneksi jo helpottaa. Olo ollut aika tukala. Toivon vaan että kaikki olis hyvin tuol masussa.
Onnea kaikille odotukseen:) mulle tää on eka, ja kaikki on uutta ja ihanaa:)
riksutes, 5+2
Varovasti voisin hypätä mukaan marrasmuruihin:) Meille tämä on kolmas lapsi, mutta kotona uutta tulokasta odottaa vain yksi isoveli 1v9kk, esikoispoika istuu pilven reunalla, koska kuoli kohtuun vuonna 2004 ja rv27.
Minulla on takana myös kaksi alkuraskauden keskenmenoa, toinen tapahtu rv6 ja toinen rv8 ja ovat vuotaneet pois ihan itsekseen kovien kipujen kera. Nyt pelkään taas ihan älyttömästi että pysyykö tämä pikkuinen sisällä ja jos pysyy niin sitten alkaa kohtukuoleman pelko, mutta minulla aloitetaan klexane minihepariini rv6 kuten edellisessäkin raskaudessa, joten se lievittää pelkoa jo hiukan.
Mulla on viikkoja nyt varmaanki jotain 5+3 ja oireena jatkuva pissalla käyminen ja alavatsakivut. Valkovuoto on kolmena päivänä ollut vaaleanpunaista ja siksi olenkin allapäin ja ihan varma että kesken menee taas:( Mitään selvää verta ei kuitenkaan ole tullut. Tänään mahaa on juilinut etenkin vasemmalta puolelta....mitähä se meinaa? Mulla on eka aika äitipolille ultraan 7.4 enkä jaksais millään odottaa sinne.
Eilen aamulla kurkku kipeä ja lämpöä 37,5. Voikohan kuume liittyä raskauteen tai mahollisesti alkavaan keskenmenoon vai onko tää vaan flunssaa.
Viljonkka82....allapäin...massu kipeänä:(
Koralli73, mulla on ihan samat fiilingit kuin sullakin! Eka raskaus oli kyllä oireeton sekin, mutta kyllä kovin olis kiva saada jotain kunnon merkkiä, muutakin kuin se viiva siinä testissä - minäkin tänään tein vahvistustestin... Onhan mulla iltaisin kiva vilu, pissattaa ja rinnoissa EHKÄ vähän arkuutta, mutta mtään kovin selvää ei ole ilmassa. Väsyttää kanssa, mutta mulla onkin aina ollut tapana ottaa päikkärit ja muutenkin tarvitsen paljon unta. Mullakin on ultra viikolla 8, 18.4. Uskomatonta, miten kaukaiselta se tuntuu. Ja kun vielä oli vähäisä vuotoa tuossa ihan alussa.
Jotenkin tämä epäuskoinen johtunee siitäkin, että tärppäs niin äkkiä. Ei voi kuin odottaa...
Voimia kaikille joukostamme poistumaan joutuneille.
Meku72
l.a. 30.11.
5+1
missä vaiheessa sulla vuotoa ja minkälaista? anteeks kun utelen mutta kun mulla sama juttu....tai no lue toi mun juttu:)
Myös minä koen täällä sellaista hienoista epäuskoa (pelkoa? jännitystä?) koko raskauden puolesta. Kun muita oireita ei oikeastaa ole, kuin tautisen kipeät rinnat (varsinkin iltaisin kun ottaa rintsikat pois!), viime viikolla myös paleli ja oli nuhaa. Ja myös valkovuoto on runsastunut (yleensä ei ole ollenkaan). Höh, nyt kun noi luettelee noin, niin onhan tuossa jo oireita. Mutta silti...?!
Ajattelin tänään mennä ostamaan vielä varmistustestin, vaikka siitä plussasta on jo puoltoistaviikkoa aikaa... Jotenkin haluan nähdä sen vielä kerran! Eka raskaus täälläkin, joten siksi tälläinen höyryäminen. :)
Olen tänään soitellut Espoon/Hgin yksityisille lääkäriasemille tuota alkuraskauden ultraa, mutta en ole vielä varannut. Melko kalliita ovat kaikki... n. 100¿ lähes joka paikassa. Ja ajattelin vasta parin viikon päähän aikaa, viikolle 16. Sinne on vielä vapaata aika monessa paikassa, joten päätin soitella vielä huomenna muutaman paikan (esim. Fertinovassa Hgin keskustassa olisi hinta vaan 68¿) läpi. Olivat jo menneet kiinni, kun aloin soittorumbaa.
Meidän molempien vanhemmat tietää jo. Ollaan sen verran tekemisissä, että oli jotenkin helpompaa kun ne tietää. Mun äiti osti jo kahdet minikokoiset sukat lahjaksi... :) Vaikka olen käskenyt pitää jäitä hatussa. Jotenkin itse en uskalla vielä mennä täysillä tähän mukaan, koska jos pikkuinen ei pysykkään matkassa mukana, niin suru on suuri. Ehkä sitten kuukauden, kahden päästä alkaa uskaltaa jo luottaa raskauden onnistumiseen. Ja kun on ultrassa nähnyt/kuullut, että siellä todella on joku, jolla sydän lyö... :)
tiutiu 5+3
...alkavaa viikkoa kaikille :)
Täälläkin edelleen väsymystä / pahaa oloa..Oksentanut en ole kertaakaan, mutta nyt on alkanut etomaan melkein kaikki ruuat ennen kuin syö, mutta sitten maistuu kuitenkin pääosin ihan ok:lle. Paahtoleipä haisi mun mielestä ihan oluelle, mutta edelleen maistui ihan hyvälle (en tykkää oikein kaljan hajusta...). Vaikka viikkoja on jo yhdeksän, niin silti en vielä ole uskaltanut " rentoutua" täysin asian suhteen, mutta toivotaan parasta.
Viljonkka82:
missä vaiheessa sulla vuotoa ja minkälaista? anteeks kun utelen mutta kun mulla sama juttu....tai no lue toi mun juttu:)
No siis sain ältsin haalean haamuviivan jo kp 25, ja kp 26 alkoi aamulla " menkat" . Kestivät puol päivää. Jotenkin aattelin, että jospa kumminkin tekis testin viel uudestaan, kun vuoto oli niin niukka. Ja plussaahan se oli, haalea, mutta selkeä. Sitten seur. pvänä tuli hiukan tuhrua paperiin, muttei sen enempää, ja nyt on ollut selvä plussa.
Ilmeisesti n. 25-30% naisista vuotaa jonkin verran alkuraskaudessa, varsinkin niinä päivinä, jolloin kuukautisten olis pitänyt alkaa. Kun olen nyt kuulostellut, niin tosi moni ystävätär on sanonut, että oli niukkaa vuotoa alkuraskaudessa, ja lapsi syntyi terveenä. Mitä myöhemmin, mitä enemmän ja mitä punaisempaa vuoto on, sitä pahempi juttu. Onhan moni nanen saanut kuulla ekassa ultrassa olevansa 4 vkoa enemmän raskaana kuin luulivat, kun ovat aatelleet, että menkathan ne oli...
Mutta sanontani mukaan, pessimisti ei pety. On kai ihan tervettä itsesuojeluvaistoa olla tässä vaiheessa hiukan skeptinen... Olen noitten suurempien oireiden puuttumisesta aatellut, että monillahan ne tuee vasta rv 7-8, jos on tullakseen.
Nyt ainakin väsyttää niin penteleesti...
Lykkyä tykö, evribodi,
Meku
Heips vaan,
Tuo on totta että useilla naisilla vuotaa raskauden ensimmäisellä kolmanneksella, jollain enempi, jollain vähempi. Että ei ihan kuukautisvuodonkaan määräisestä vuodosta kannata olla kovin huolissaan, mutta jos sen enempi tuloo tai jatkuu pitkään niin... =(
Mut hyvä ois aina ottaa yhteyttä neuvolaan...
Mä oksennan. Makaan, oksennan, juon, oksennan, käyn töissä, oksennan taas... Great. 2 raskautta takana eikä koskaan oo ollu tämmöstä :S
Joo meikäläisellä pojat 2v ja 4v... tai tulevat kesällä ikävuodet täyteen.
Viljonka82 onkin näköjään täältä meiltä päin =) Mäkin oon käyny jo ultrassa ku epäilin raskautta. Meillä nääs oli äksöniä makkarissa vain kerran kierron aikana ja koko kierron ajan rengas käytössä.. Eh, hedelmällinenkö? =D
Pahoittelut kaikille jotka ovat joukostamme jo jääneet pois...
AH
8 ja risat
..en tajua miten en sitä huomannut vaikka kaks kertaa selasin kaikki läpi..:) aloitin sit uuden pinon, mut antaa sen olla, kirjotellaan paljon niin se katoaa!;)
Mulla kävi aika jänskä juttu tänään, soitin nimittäin neuvolaan vaikka ekan ajan oon jo aikasemmin varannu ja se ois 22.4. Soitin tänään siis siks et mua tosissaan hämmästyttää tää mahan koko ja kun töissäkin ihmiset arvaavat et olen raskaana. Menkkojen mukaan viikkoja olis nyt 5+6. Pääsin jo tänään käymään siellä neuvolassa ja siellä sattui olemaan myös lääkäri, joka teki sisätutkimuksen ja totesi että viikkoja on ehdottamasti enemmän kuin tuo n.6, ainakin 8 jos ei enemmänkin!!!!:) Viikon päästä terveyskeskuksessa ultrataan ja tarkistetaan raskausviikot. Mulla siis on ollu yhdet menkat vaikka oonkin ollu raskaana!!!!Tuntui tosi mahtavalta saada muutama viikko " ilmaiseksi" lisää. La taitaa kuitenkin pysyä marraskuussa eli jatkan täällä teidän seurana.
yllättynyt tinsku " ison" piitun kanssa :)
Hieno homma Tinsku78! (kai nimimerkki meni oikein...?) Vähän hienoa, sulle kävi just niin, että pääsit ihan varkain muutaman viikon ohi! :)
Tein sitten kuitenkin sen varmistustestin. Kun sillon ekassa testissä oli aika haalea viiva. Nyt ruutuun pamahti se viiva jo ennen kun pissa oli ehtinyt imeytyä sinne kontrolliviivaan asti... :-D Eli kaksi samanpaksuista ja tummaa viivaa siinä komeili lopulta, alle 15 sek. sisällä. Okei. Nyt mä uskon olevani raskaana!!!
tiutiu 5+3
Onpa jännä juttu! Mutta onhan se totta, että monella on kuukautiset alussa vaikka onkin raskaana. Kiva kun oletkin vähän pidemmällä, niin ei tunnu odotus niin pitkältä! :) Muistatko koska sulla alko ne edelliset menkat? Aattelin vaan että taitaa kuitenkin mennä lokakuun loppuun sun la.
tiutiu: hienoa että viiva vahvistui ja voit nyt hyvällä omalla tunnolla " alkaa" odottamaan, tarriksia matkaan kovasti sunkin masuasukille!!!!
koralli: juu, on tosi että jos lasken tammikuun menkoista raskausviikot on LA lokakuun lopussa mut sitten ois viikkojakin jo 10. Gyne vaan veikkaili että ettei kuitenkaan ihan niin paljoa välttämättä vielä olis, tammikuun menkat alkoi 22.1....Noh, ken tietää, ens vkon ultrassa toivon asian selviävän!!!;) ja hedelmöityski on tainnut tapahtua ihan joskus muulloin kuin milloin oviksen oon kuvitellu, hassua!!!
TAI sittenhän on se mahdollisuus et tuolla asustais parikin salamatkustajaa ja viikot olis tänään 6...tää on ihan mun oma ajatus ja tuskin pitäänee paikkaansa!!!;)
tiistaipäivän jatkoja kaikille!!!!
tinsku ja piitu
Ensinnä pahoittelut kaikille jotka on joutunu masuasukistaan luopumaan, ja suuret lohtuhalit..
Nyt se talvi sitte loppu, loskaa ja asfalttia:(
Tinskulle onnittelut, mieki tässä odottelen ku on perjantaina ultra ja maha on tosiaanki ihan hirveän iso jos vertaa viikkoihin.. yhdetkään housut ei sovi, yhdet jotka ostin ku olin esikon saanu niin menee, mutta puristaa kovasti..takkiki puristaa..ei pysty enää juuri salaileen, miehen pikkusisko ei tiedä ja eilen haetiin se kynsien laitsta niin katto kokaika mun mahaa, mie yritin kääntyilä ja väääntyillä ettei huomais mutta saas nähä..no eiköhän perjantain jälkeen, jos kaikki hyvin jo uskalla kertoa miehenki vanhemmille, muuten mie joudun elämään kotona erakkona:DMaha on ku olis viidennellä:)
Mulla oksetus alkanu helpottaa mutta tissit on yhä kipeät, ja myös ne kasvaa aika vauhdilla..salille haluttaa kovasti mutta ei pääse ku lääkärissä käskivät ottaa rauhallisesti siihen ultraan saakka..
Esikolla huomenna neuvola,sama neuvolatäti ku mulla, jokos uskaltaisin pyytää kuuntelemaan sydämenääniä??Mitä oletta mieltä..ku mulla oma neuvola 8.4., ku ei millään jaksais oottaa sinne perjantaihin, sitä ultraa..
Ihanaa odotus aikaa kaikille:D
Simppu rv 9+0?
Niin vai voiko se olla ihan oikeesti mahollista että maha on jo näin iso rv9?Minusta tuntuu ihan hullulta.. vai voisko olla useampi kipale ihanuuksia tulossa?voiko se siis merkata kaksosia, mun puolella on suvussa mutta miehellä ei..
auttakkee:Dpää meni nyt ihan sekasi..
Mukavaa kuulla että etten ole ainut jonka maha on suhteellisen iso!!!:) Eihän se tietty mitään haittaa, tunteepa ainakin olevansa raskaana, mut kun ei itekkään tiedä onko kaikki hyvin ja montako murua siellä köllii niin pikkasen häiritsevää kun jotku jo arvailevat...Sulla on kaksosiin oikeasti paremmat mahdollisuudet koska suvussasi on muitakin kaksosia, meillä ei ole kummankaan puolelta eli mahdollisuus on häviävän pieni!!! Perjantainahan se sulla selviää!!!!:)
Ite en tiiä mitä pitäis ajatella jos kaksoset olis tulossa jotenki tuntuu että iloa ja onnea olis tietysti tuplasti mutta myös huolta samassa suhteessa..mut koska mulla tämä raskaus on viimeinen, mikäli lopuun eli sektioon asti menee niin tulispa sitten kaks samalla viimeisellä leikkauksella!!:) aika villi ajatus, josta ukkokulta on ihan innoissaan!!!;) (lääkäri ei suosittele mun tapauksessa kuin 3 sektiota)
..kuulemisiin...
Nyt ensiksi kaikille matkasta poistuneille paljon halauksia ja valon pilkahduksia sekä valtavasti plussaonnea kun sellaisen yritys tuntuu jälleen houkuttelevalta.
Itse saikulla...ögen. =(
Pahoinvointi on niin runsasta ja kaikki etoo. Sain lääkettäkin siihen eli Primperania ja se auttaa himpan verran.
Eli neuvolaan oli pakko suunnata jo ja siis ylihuomenna on uusi aika.
Poski pysynyt kuosissa ja ultrassa oli vauvallakin kaikki kunnossa. =)
Työpaikallakin sitten jo tietävät kun pakko kertoa kun olen ihan koko ajan pois ja senkin mitätöissä ollut niin huonovointinen.
Kumpa pian helpottaisi ja pääsisi nauttimaan odotuksesta! =0)
Aurinkoista viikkoa kaikille!
Hope4 rv9+0