Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+++SYYS 04 kesäaikaan+++

31.03.2008 |

Pinon aloitus nyt ainakin.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin uudestaan ja nyt kone ei herjannu eli sen mukaan viesti ois tullu sulle.

Googlettamalla löyty myös lisätietoa g-mailista (ja syykin selvis, mullekin ;)

https://www.google.com/accounts/ServiceLogin?service=mail&ltmpl=xena&hl…

T@hti

Vierailija
22/45 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nero taas asialla : /

Hö!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin oikein olevinani konkari, mutta olihan siellä kymmenvuotismuisteloitakin ;)

http://beta.vauva.fi/artikkeli?content-id=dc496c7e-8393-4e3a-9106-7d56c…

SM

Vierailija
24/45 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnille on tänään syntynyt iltapäivällä tyttöserkku, reilu 3kg ja huimat 46cm pituutta oli prinsessalla syntyissään. Laskettuna aikana tuli, joskin hätäsektiolla. Mutta kaikki on nyt hyvin! Eli veljen perheeseen siis tuli tyttö, hartaasti toivottu ja hyvä niin.

Eipä tässä muuta. Naapuriin meni tänään hermo ja soitin taloyhtiön hallituksen pj:lle...

T-P

Vierailija
25/45 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ampi

Vierailija
26/45 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamuskalle kiitokset kivoista muisteloista :)

Tämä on ollu taas niitä päiviä, jolloin en meinaa jaksaa itteni kanssa. Syytän hormonikierukkaa, joka muutoin on kyllä sopinu hyvin mulle, mutta en tiedä liittyykö tämä edes siihen. Kun meen ihan selvästi ylikierroksilla. Hirveästi pitää saada suunnitella kaikenlaista, mutta tehtyä ei tahdo sada ees perusjuttuja ja är-syt-tää kaikki.Ja hengästyttää. Kun voisi hypätä näistä jotenki yli.

T@hti

Vierailija
27/45 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon töissä:) Pian taidan päästä kotiin. Tänään kävin veljen luona kattelemassa kuvia ja videokuvaa niiden rinsessa ruususesta, kuten ylpeä isoveli häntä kutsuu:) jos isoveli syntyi ihan blondina ja on sitä edelleen, siskonsa syntyi brunettena ja tuuheatukkaisena pulleaposkisena. Kerrassaan ihana!

Tänään oli kehityskeskustelu töissä. Eka laatuaan oikeastaan mun elämässä ja hyvä maku jäi. Ei se esimies muuta keksinyt kuin kehui mua:) ja tahtois, että ne vois pitää mut tässä töissä tuon elokuun lopunkin jälkeen, sinnehän mulla vaan on soppari. Jotenkin se rivien välistä antoi ymmärtää, että se on mahdollista hyvinkin, että saan jatkaa. Vaatii vähän uusia järjestelyjä täällä mutta silti.

No nyt mä jään odotteleen, että kurssilaiset lähtis pian pois ja pääsen polkaseen pyörällä himppeen.

T-P

Vierailija
28/45 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, täällä kukun jo hereillä. Kun ei nuku, niin ei sitten. Illalla väsähdinkin aikaisin. Nyt on unet vähän ongelmaisia taas, käyn kai liian ylikierroksilla. Viikon päästä olen jo kaukana muissa maisemissa. Olo on kuin ekaa kertaa matkustaisin ulkomaille. Innokas kuin pienellä lapsella. Sillä erotuksella, että pienet lapset ei osaa huolehtia mistään. Minulla on sata asiaa mielessä.

Tänään menen Jumboon kampaajalle. Ajattelinpa samalla käydä Stokkalla vielä hulluilla päivillä. Eilen kävin aamulla pikaiseen hakemassa lapsille kengät (Eccot) ja vähän muuta pientä. Taitaa tulla pitkä reissu Jumbossa, kun pitäis saada vielä vetimiä sinne häihin jonne mennään viikon päästä. Häälahjakin pitää hankkia (onneksi tiedän mitä ostan).

Pitäis myös testata onko mulla mitään vaatteita matkalle mukaan. Mahdunkohan enää viime kesäisiin vaatteisiin. Jotenkin tuntuu ihan mahdolliselta, etten mahdukaan. Paidat kyllä sopii, mutta housut on eri asia. Onneksi normaalit farkutkin käy:)

Menen lukemaan hulluje päivien esitettä. Sitten koiran kanssa ulos...

T: Ynis

Vierailija
29/45 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen 6v neuvola oli torstaina. Strategiset mitat 118cm ja 18,4kg. Mietin, että jokohan moni syyslapsikin painaa ton verran:) Meidän syyslapsonen on jotain 15kg, ei ollut mukana neuvolassa, mutta oman vaa' an mukaan.

Th hieman huolehti kynäotteesta vieläkin. Minä kun luulin, että se on jo ihan ok. Viuhkaotteeksi kutsui. Pitäisi kai sormet kaikki olla samassa kohtaa kynässä kiinni. Ei onneksi laittanut toimintaterapiaan lähetettä, kun meillä on tätä häslinkiä muutenkin ihan tarpeeksi. Pitänee etsiä jotain toimintaterapeuttisia kyniä esikoiselle. Sellaisia joissa se kynän alaosa on paksumpi ja vähän kolmion muotoinen.

T: Ynis (pato auki) :)

Vierailija
30/45 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli niin ihana ilma. Minulla oli kotityöpäivä ja pääsin lenkillekin. Ihanaa. Tänään olis vuorossa jumppa, mutta väsyttää, kun naapurit huutelivat käymään ja vasta klo 01 menin nukkumaan. Oli ihan kiva jutella ja tutustua naapureihin, niin ja käydä kurkkaamassa heidän kotiaan, joka on periaatteessa samanlainen kuin meillä. Mutta niin erilainen oli. Heillä oli keittiö niin ihana!

Tänään tulee miehen työkaveri perheineen kylää. Olemme tavanneet muutaman kerran, mutta hiukan silti ahdistaa että pitää olla aktiivinen ja sosiaalinen. Tosin Otsolle tulee seuraa. Huomenna on sitten siskon lasten synttärit. Lahjaa en aijo ostaa, koska annamme FB:n parkkitalon, paloaseman ja autot sekä ukot, kaikki Puuha Peten autot ja muita hyväkuntoisia, mutta lasten vanhoja, leluja. Kierrätystä parhaimmillaan. Mien myös ison kansan hyväkuntoista vaatetta kiertoon siskon kummipojan perheeseen.

Kävin läpi myös lasten vaatetilannetta ja molemmat tarvitsivat uudeta kevät takit. Kävin Hulluilla päivillä kyttäämmässä Tiketin kaksiosaista, mutta tietenkin kaikki oli menneet. Otsolle tosin sain, mutta väärän värisen ;-). Ostin sitten normaalihinnalla takit, housut menevät vielä. Ärsyttävää, kun ulkohousuissa ei ole kuminauhoja lahkeissa. Lähes kaikki olivat suorilla lahkeilla ja ne menevät niin nopeasti rikki.

Katotaan saadaanko tänää pihakalusteet ja grilli...

Nyt etsimään reseptiä iltaa varten.

Pilette

Vierailija
31/45 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otso ei ole vielä ollut neuvolassa, mutta hän painaa 20 kg ja on sentää poika :). Pituudesta en oikein tiedä, mutta vaatteista päätellen 116 cm.

Vierailija
32/45 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ynis. Meidän neidillä ei oo vielä neuvola ollut, mut painanee kymmenisen kiloa enemmän kuin teidän :( ja on pikkasen lyhyempi. Siksipä tyttöä pidetäänkin niin isona ja ihmiset on ihan kummissaan, et nytkö vasta menee eskariin. eipä sillä, kyllähän tuo ihan raipas ja topakka tyttö onkin. Mut näin erilaisia voi lapset olla. Kun kyllä meilläkin liikutaan ja kiipeillään ja touhutaan... mut ruoka vaan maistuu myös ja herkut eritoten ja kerääntyy massun kohdalle (ja näköjään sitte muuallekin). Ilmankos meillä on vaateongelmat tyystin erilaisia.

Noita kynätukia on saatavana myös erikseen eli tavalliseen kynään vaan laitetaan sellainen lisäosa. Noloa, mut en oos ees katellu, miten neiti kynää pitää. kirjaimet ainakin piirtää ihan " väärällä tavalla" , kun ite on väkisin opetellut ne ja lukemisen.

Pile. Mä oon päätyny siihen, et laitan suosista kaikkiin lahkeisiin ite kuminauhan jos (=kun) sitä ei valmiiksi oo. Muuten lahkeet on heti hajallaan eikä niissä sitten ees tarrapaikat tmv tahdo pysyä eikä kestää. materiaalista riippuen teen kylmän viilesti vaan pienen reiän, josta pujotan kuminauhan tai sitten avaan vähän saumaa ja ompelen muutamalla pistolla, ettei purkaannu.

Mies lähti jonnekin koirakoetoimistijakurssille tai mikälie. Jotenkin olin aatellu, et tulee jo iltapv takaisin, mut onki kuulemma koko päivän. Mut eilen sain siivottua lasten kanssa kivasti ja tein pizzaa ruuaksi ja illalla vielä herkkuja. joten eiköhän me tämä päivä saada kulumaan ilman kummempia ohjelmia.

Pilvistä on. puuro taitaa olla valmista ja nälkäkin on jo väellä, joten mentävä on.

T@hti

Vierailija
33/45 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana Saariston lapset tulee, siinä on mainioita mukuloita ja ihanan huoletonta menoa :)

Pyörsky lähti isin kanssa pihalle laittamaan fillaria kuntoon ja huikkasi minulle mennessään: äiti, luota vaan meihin :) Joo, luotanhan minä.

Väkkärä, tuo suloinen kotivalo, pyörii sylissä ja hymyilee... Ja niin, painaa viimeisen punnituksen mukaan 18,6 kg muistaakseni. Ja käyttää 110-116 vaatteita.

Lokoisaa viikonloppua! Pile, ota sinäkin välillä rennosti, jookosta?

Vierailija
34/45 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, otsikko löytyi muistista:=)

Hulluilta päiviltä en paljoa ostellut, mutta muuten stokkalta löytyi ihanat vatsaa, lantiota ja reisiä litistävät housut mekon alle! :) Siis sellaiset tukihousut. Kehtaa mennäkin mekko päällä juhliin. Lisäksi ostin huivin mekon seuraksi, kun sopivaa boleroa en löytänyt mistään. Kivoja malleja oli, mutta liian arkisen näköisiä värejä. Kengät jäi saamatta, joten jos en ehdi siellä perillä ostaa uusia, niin menen vanhoilla mustilla. Haluaisin vaan vaaleammat, kun mekko on lähes mustan ruskea. Löysin myös halvan laukun huiviin ja mekkoon sopivaksi. Saattaa kyllä näyttääkin vähän halpislaukulta, mutta mitä väliä.

Kampaaja oli tosi mukava, mutta aika kovakourainen värinlaitossa ja pesussa. Muotoili hiukset myös tosi karmean näköisiksi, niin kuin ois monta päivää ollut pesemättä pappisjakauksen kera. Yöks ja sitten jouduin niiden kanssa pörräämään kaupoissa vielä monta tuntia.

Lakkaa taas ajatukset kulkemasta. Syyslapsonen opettelee f-kirjainta. Esikoinen näyttikin hyvän keinon siihen:) Otti jonkun barbien kangashatun huulien väliin ja puhalsi sen pois siitä f-äänteen kera. Onnistui pieneltäkin.

Ayap, Väkkärä ottaa kohta meidän esikoisen kiinni koossa:) Siis pituudessakin. Minkä kokoinen teidän Pyörsky on nykyään?

T@hti, näin ne lapset on erilaisia. Monet kyllä puhuu kuinka vaatteet on kauheasti kaventuneet lapsilla ja pulleammille on vaikea löytää sopivia. On se varmaan tottakin, mutta tarpeeksi kapeita meidän kukkakepeille ei meinaa löytyä:)

Ostin muuten 20 orvokin taimea, kun Prismassa oli halvalla. Harmi, että ulkona sataa vettä.

Mitähän vielä lörpöttelis, kun vauhtiin pääsi. Unohdin jo muiden kirjotukset. Olen kyllä todellinen lahopää nykyään! Välillä jo huolestuttaa oikeasti. Toivottavasti johtuu vaan tulevan matkan miettimisestä.

Menen muihin puuhiin...

Vierailija
35/45 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuli aamulla Saksasta. Ihanaa, viikon yh-aika jälleen ohi. Onneksi sen kaukomaille suuntautuva työmatka peruuntui - koska muutoin olisin ollut ensi viikonlopusta lähtien taas arkea pyörittämässä yksin .. Ja sitäpaitsi, en olisi päässyt mökkireissullekaan. Mä alan vaan hyytymään näihin miehen työmatkoihin. Omat työtkin pitäisi hoitaa, ja jaksaa illat tytön kanssa niin että olisin läsnä enkä vain olisi. Sitäpaitsi, tytön pk-päivät ovat silloin luvattoman pitkät mutta meillä ei silloin ole vaihtoehtoa :( Mummoja ja muuta apua kun ei lähellä ole. Mulla tuli jo tämän viikon aikana miinustunteja jotka joutuu tekemään sitten takaisin. No, ensi viikolla on kyllä tiedossa vauhtia ja vaarallisia tilanteita töissä joten enköhän mä taas saa tilit tasan.

Minä en perinteiseen tapaan Hulluilla Päivillä käynyt. En olisi kyllä ehtinytkään. Enkä kai oikein mitään tarvinnutkaan.

Mimmulille voimia!

Pää lyö tyhjää ...

Alli

Ps. Mun tärppitilanteesta voisin kirjoittaa jossain vaiheessa kun jaksan s.postissa .. TP:n kysymykseen liittyen.

Vierailija
36/45 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet paljon mielessä! Monenkin asian tiimoilta.

Meillä miehen matkat vähentyneet toistaiseksi uuden työn jälkeen. Saa nähdä onko vain alkuvaihetta, vai pysyvä tilanne. Minä myös olen pulassa (kirjotin jo puolassa) tuntieni kanssa. Nytkin yli 10h miinusta. Eihän se paljoa tietty ole, mutta ensi pe tulee kokonaan miinusta ja nyt maanantaina on esikoisen pnla ja oma lääkäri, joten puoli päivää menee niissä. Maanantaina aamulla lähden töihin, sieltä aamupäivällä takaisin kotimaisemiin, sitten taas takaisin töihin hetkeksi ja omaan lääkäriin. Huh. Tuntuu turhalta mennä töihin aamulla, mutta ehtii sitä pari tuntia tehdä töitä silloinkin.

Mimmulille myös kovasti tsemppiä! Ihanaa ois, jos osais jotenkin auttaa! Kuitenkin olen vaan ihminen enkä edes lääkäri-ihminen:)

Vierailija
37/45 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urakka melkein valmis. Verhot pitää silittää olkkariin niin sit on ok. Saatiin tähän vierashuoneeseen sininen tuommonen käytetty vuodesohva. on oikeastaan aika jees. Kunhan nuo romut siitä päältä saadaan pois ja runkopatjasängyn patja sieltä takaa pois. Ei saatu sitä vielä mihinkään, joten sen on tuossa seinää vasten vielä.

Olohuoneen järjestys muutettu ja nyt tuo iso tila näyttää vielä isommalta. Menee aikaa kyllä että tottuu. Tv on toisella seinällä ja keititöstä ei nyt nää telkkaria ollenkaan. Vähän hassu järjestys mutta toisaalta vähän vaihtelua!

Käytiin aamupäivästä Kodin Ykkösessäkin muka verho yms. ostoksilla. Mitään en ostanu. Tai no, kaks pientä pyyheliina keittiöön. Ruskeita Luhtan pyyhkeitä kun meidän keittiöpyyhkeet on ollu ihan väärän värisiä:) Onnille olis pitäny lakanoita ostaa mutten jaksanu ees ettiä. Mies on jossain asioissa ärsyttävän periaatteellinen. Tiesin jo, miten se reagoi siihen kun sanoin kotona lähtiessämme että lakanoita Onnille pitäs katsella. Vastaus oli: sillähän on monta lakanaa! joo-o, sillä on tasan 3 oikean kokoista lakanaa, loput on tuohon sänkyyn sopivia ilman, että sänky olis jatkettu. Eli ovat liian lyhyitä. Ja pussilakanoitakin sillä on vissiin jopa 3. No, minä oon sitä mieltä myös, että vähemmälläkin pärjää mutta silti! Ai että mua alkoi ottaa taas päähän.

Nyt mä huhuilen muuten HILUA ja KERPPUA!!! Mitäs kuuluu? Tietääkö kukaan?

Onni on tällä viikolla kolmena yönä pissannut housuun, eli sänkyyn. Ja kahtena niistä öistä se ei ole edes heränny siihen.. Outoa. Perjantaina se pissas kesken yön, mä olin jo vierashuoneessa nukkumassa. Jatkoi sitten onneksi unia 8 asti! Ku mulla oli iltavuoro. Tänäänkin nukkui 8.30 asti. Jee. Onneksi kohta tulee semmoset kelit, että voin pyörän kyydissä Onnin tuoda tarhasta kotiin. Se tarkottaa sitte sitä, että mies vie Onnin aamulla autolla ja Onni saa nukkua pidempään ku tällä hetkellä. Jospa se sitten nukkuis viikonloppuisinkin pidempään.

Kuinkahan isoja tai vanhoja lapsia sitä ruukataan tai ylipäänsä voi kyytsiä pyörän istuimessa..? Kai ny vielä tuon ikäistä.

Nyt verhojen kimppuun.

T-P

Vierailija
38/45 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä joku patjansuoja? Mietin vaan, että miten selviätte noin useista pissavahingoista. Meillä on koko patjan kokoinen suoja ja siltihän oli yhtenä aamuna tullut patjan kankaaseen saakka läpi. Aika hurjaa, kun normaalisti vaippa riittää. Tai yöpuku saattaa olla märkä, muttei muuta.

Miten teillä TiPi, muuten menee? Jotenkin kuulostaa positiivisemmalta, olenko ihan väärässä?

Meillä miehellä ollut joku apaattisuuskohtaus. Huomasin yhtäkkiä, että minä huolehdin pyykit, tiskit, ruoat ja suurimmaksi osaksi kaiken. Eikä se ole normaalia. Liekö syy uudessä työssä, liikaa uusia laitteita jotka vie mielenkiinnon. Tänään oli sitten urakoinut sillä aikaa, kun olin Jumbossa, mutta toisaalta se aika oli taas pois lapsilta. Tavallaan olen tympiintynyt, tavallaan ymmärrän miestä hyvin. Osaan olla hetken vihainen, mutten kovin kauaa.

Siis.... palaan miehen seuraan...

Vierailija
39/45 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas aamun ekana täällä:)

Nyt on alkaneet aamuyön unet taas karata multa:( Hermoiluakin lienee, mutta harmittaa enkä tiedä mitä tekisin asialle. Enkä haluais mennä kertomaan lääkärille sitä.

Tänään pitää testata niitä kesävaatteita. Pitää myös siivota. Pitää myös yrittää istuttaa ne orvokit. Toivottavasti mullat on sulaneet kukkaruukuissa.

Lapset kävelee uusilla kengillään sisällä:) Täytyy kai ostaa pohjalliset niihin alkuun. Kiva muuten näillä säillä viedä lapset mummoloihin viikoksi, kun pitäis olla varmaan monet kengät ja ulkoiluvaatteet mukana. Kun voihan se kylmä tulla vieläkin.

Nyt pitää mennä riitapukarien sovittelijaksi...

Vierailija
40/45 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsemppauksista. Lämmittävät mieltä kipujen keskellä. Tänä aamuna alkoikin pissalistan pitäminen. Täytyi kaivaa esiin desimitta, että saan ylös pissamäärät. Joskus osasin mutu-tuntumalla määritellä melko tarkasti määrät, mutta nyt oon hukassa. Eiköhän tuo tuntuma pian taas löydy, kun sitä joutuu testilaitteen kanssakin tekemään koko viikon. Tosi mielenkiintoista varmasti lukea tämmöisistä... ;)

Nöösä on oirehtinut pitkin viikkoa, milloin on ollut koko alapää punainen, milloin kakka limaista, milloin silmät kutisseet ja milloin astma vaivannut. Onneksi huomenna on kontrolli. Saa kysellä lekurin mielipiteitä. Astmalääkettä kuluu kyllä taas, kun nuo siitepölyt jyllää.

Meillä on taas nukahtamiset lipsuneet huonommalle suunnalle. Nöösä kiipeä syliin nukahtamaan. Eilenkin oli puolentoista tunnin tsempalot. Huomaa, että herkkä tyttö reagoi. Nöösä siis periaatteessa jää omaan sänkyyn hetkeksi ja minä siirryn olohuoneeseen näköyhteyden säilyttäen istumaan. Nöösä tulee käytännössä syliin muutamassa minuutissa. Välillä tämä sujui hyvin, mutta nyt on mennyt huonommin. Tosin isot asiat pohdituttaa neitokaista, äitin kipeys, tuleva laitetestaus ja yleisesti kuolema. Kirjat on onneksi viimeiseen apuna.

Mekin kävimme Jumbossa perjantaina. Meni monta tuntia etsiessä ulkovaatteita Nöösälle ja itselle. Ei meinannut löytyä mieleisiä. Nöösälle lopulta, mutta itselle ei. Paljon oli tuulipukumaisesta kankaasta tehtyjä takkeja ja minä haluaisin sellaisesta vähemmän kahisevasta, lisäksi mielikuva on jo syntynyt eikä löytynyt äkkiseltään vastaavaa. Täytyy vielä kierrellä ehkä turha tarkkuus tippuu matkan varrella ja mielikuva läsähtää. Kengät löytyi onneksi molemmille heti. Nöösä valitsi itselleen punaiset Kangaroos-lenkkarit, joissa on sydän ja ne vilkkuu. Itse en noista vilkkuvaloista perusta, mutta Nöösä on onnesta soikeana. Esittelee niitä kaikille ja soittelee mummoille. Suloinen! =)

Saamuska: Kiitos liikuttavasta lukukokemuksesta muistojen äärellä. Ihana lukea tekstejäsi.

Allille halaus.

Enkelille halaus. Loppukuusta voisi onnistua vierailu, kun toi testaus on ohi.

Ynikselle mukavaa matkaa, jos en lähempänä muista toivotella.

Ampillekin halaus.

Nyt täytyy kait lähteä suihkuun. Päivästä näyttää tulevan kaunis, joten ulkoilua täytyy harrastaa. Täytyy poistaa eiliset sipsit ja suklaa uhkaamasta kiinteytymisprojektia.

Jaksua, iloa ja voimia kaikille! Smuik!

-Mimmuli