+++SYYS 04 kesäaikaan+++
Kommentit (45)
Heissan,
Normaalia takkuisempi maanantai, mikään ei huvita eikä varsinkaan tunnu onnistuvan. Suurempia katastrofeja välttääkseni siis syysmammailen. Heh, eikö kuulostakin selitysten selitykseltä.
Marmatinkin jo sähköpostiin tästä meidän päikkäri/iltojen venymisongelmasta. En oikeasti ymmärrä mitä voisi tehdä. Hoidossakin aiheesta ollaan useasti puhuttu, mutta ovat sitä mieltä, kuten minäkin, että päikkärit on pakko nukkua. Ollaan yritetty olla ilman ja sitten meillä on yli kiukkuinen ja huonosti käyttäytyvä pikku mies. Mutta kun, väsymiskierre tässäkin on taattu yöunien jäädessä niin lyhyeksi. Ja joskus olisi mukava viettää hetki miehen kanssa ihan kahden. Nyt toinen meistä makaa tunnin pari Motin seurana iltaisin, eikä siinä mitään, mutta kun se loppuu vasta puoli yksitoista, nyt puoli kaksitoista.
No jokatapauksessa, eilen sain tuntea itseni maailman ihanimmaksi äidiksi, kun Motti pääsi ekaa kertaa n. puoleen vuoteen uimaan, käytiin kylpylässä. Ekaa kertaa puoleen vuoteen Motti oli niin terve, että uskalsimme lähteä. Astmalääkkeen tasainen anto teki sen, että viimeisen flunssa ei mennyt keuhkoihin ja pe lekurikin totesi, ettei ole lapsosta nähnyt pitkään aikaan niin hyvässä kunnossa. Mentiinkiin siis äkkiä uimaan, seuraava tauti on varmaan jo oven takana;). Ja kyllä lapsi nautti, on toivonut sitä niin kovasti.
Muutoinkin meillä on niin reipas ja kovasti rauhoittunut poika nykyisin. Moni asia sujuu jo tosi helposti, en olisi vuosi sitten uskonut. Edelleen Motti on nopea liikeissään ja riehaantuu helposti, mutta kun järki on tullut mukaan kuvioihin, on kaikki tosi paljon helpompaa. Nautimme koko perhe kaikenlaisista touhuista, paljon ollaan esim. retkeilty luonnossa viime aikoina. Ja ollaan nautittu viimeisistä hiihtokeleistä, lapsonen esim. oppi laskemaan suksilla alas ihan kohtuullisen kokoisia mäkiä.
Tosin herkkä Mottin on edelleen ja kaikkeen uuteen tottuminen vie aikansa. Toisaalta nyt kun Motti ilmaisee itseään verbaalisestikin tosi hyvin, olemme saaneet selityksen monelle sellaiselle asialle, joka on mietityttänyt silloin kun Motti oli vauva ja taapero. Olen tavallaan ssaanut huokaista helpotuksesta, olemme kyllä toimineet lapsemme kannalta oikein, vaikka välillä ollaan ihmetelty sitä, miksi Motin kanssa jotkin asiat ovat haasteellisempia kuin esim. useimpien kavereiden lapsilla. Motti on vain niin herkkä, vilkkaudestaan huolimatta.
Matkakuume vaivaa täälläkin, jo pidemmän aikaa. Ollaan mietitty uskaltaisimmeko lähteä kesällä suomen rajojen ulkopuolelle, lähinnä Motin ruokailut ja rokotusasiat mietityttävät. Vanhempani tulivat juuri eilen kahden viikon lomalta ja toivoivat, että vuoden päästä lähtisimme kaikki, haluaisivat lomailla Motin kanssa. Jos siis ei kesällä, niin sitten viimeistään vuoden päästä. Pitäisi etsiä tietoa siitä, miten allergikon kanssa matkustelu on sujunut.
Oma olo on väsynyt, se pitkä kuumeilu teki sen, että kuntoni romahti täysin ja on koko ajan sellainen hiukan valju olo, vaikka nyt jo muutaman viikon olen saanut liikkua. Ärsyttää myös, kun pitkä liikuntatauko sai housut kiristämään;), ongelma joka oli jo poistunut:). Työstressikään ei oikein asiaa auta, asiat eivät siltä osin nyt vaan suju.
Päläpälä, kun vauhtiin pääsee....
Muutkin?
Aavis ja Motti
Kaikki tapahtuu tänään tunnin myöhässä. Pikku-Myyn kohdalla muutos oli ihan tervetullut, kuudelta herääminen ei varsinaisesti huvita minua aamuvirkkuakaan. Mutta iltasella sitten maksetaan takaisin, varsinkin vennaa oli aamulla vaikea saada hereille. Jospa isomman saisi viikossa takaisin " uneen klo 21-herätys klo 8" -rytmiin.
Aavis, en ookaan saanut sun tilitystä uniongelmista. Vaikka mulla on gmail :) Laitatko uudestaan? Vennahan jätti päikkärit jo 2v2kk iässä, heti kun jäi kotiin päiväkodista. Nykyisin nukkuu 11h vuorokaudessa, välillä 12.
Venna katsoo vaihteeksi Violan lauluja. Uusi villitys Autot-elokuvan tilalle. Viisikielinen kannel sylissään, pukeutuneena uimapukuun :D Joka päivä heiluu täällä uikkareissaan, pukee myös Nalle Puhin uikkareihin. Välillä molemmilla on myös aurinkolasit päässä. Kesäaika, tosiaan :)
Pitäisi maksaa noita laskuja, plääh.
- tea -
Lukeudun kesäajan kannattajiin. Meillä myös aamut alkaneet kuudelta. Nyt edes kello näyttää seitsemää kun herää, vaikka olo tuntuukin väsyneeltä.
Kukkanen on jättämässä unia pois, luulen että teen sen nyt. Pitkään jo päiväunet on saattaneet alkaa kolmen aikaan ja se ei tee iltaunille hyvää. Mutte mites mä sitten teen töitä jos lapset ei nuku?
Käytiin Vuokatissa lomailemassa. Siellä oli hurjasti lunta ja kivaa tekemistä. Matkat vaan on niin kammottavia, melkein kahdeksan tuntia autossa on aivan piinaa. Kävin laskemassa kerran itse ja kerran Poikasen kanssa. Kävisin useamminkin jos se ei maksaisi niin paljon. Poikanen täytti kahdeksan. Kahdeksan. Aika monta vuotta.
Kukkuu
Meillä tuo kesäaika kai ei ole näyttäytynyt kuinkaan. Lauantaina jo Onni heräs 6.30 totuttuun viikonloppu tyyliin ja oli ilman päikkejä koko päivän vaikka tarve olis ollu. Mies ja poika läks mummulasta autolla n. ilta 8 aikaan (mä jäin yöksi kun olin su taksissa taas töissä). Onni oli torkahtanut kotimatkalla mutta heräs 3 kertaa painajaiseen. Kotiin päästyään käveli sänkyyn ja nukahti heti. Oli nukkunu su aamuna 7.30 eli 8.30 asti. No eilen ei sitten uni meinannut tulla syystä tai toisesta ja nukahti vasta 21 (eli siis 20?)
Se vaan on niin, että nukkumaan meno menee ihan temppuiluksi iskän kanssa nykyään. Eilenkin lopulta mies sanoi että jos et ala nukkuun, iskä lähtee tästä huoneesta. Ja lähti. Pian kuulin vaimeaa nyyhkytystä huoneesta ja kun menin kysyyn että mikä on hätänä, lapsonen repes lohduttomaan itkuun että kun isi lähti pois. Väsymys oli kova ja kun lohdutin sylissä tovin niin malttoi rauhoittua nukkumaan.
Meidän viikkis meni nopsaan. Lauantai oltiin mummulassa. Mentiin aamupäivällä jo ja lähdettiin miehen kanssa urheileen kaksistaan mutta kuitenkin erikseen. Mies uimaan ja mä salille. Onnia ei olla uitettu vieläkään putkituksen jälkeen. Pitäsköhän suosiolla odottaa vielä, ens ma olis putkien tarkistus, että ovat paikoillaan.
Kovasti olis menossa jo uimaan. Innoissaan kokeili sitä pantaa, jonka ostin apteekista ja nyt ostettiin uimalasitkin vielä:) No, eiköhän tuo kohta pääse taas pulikoimaan. Onneksi toinen suosikki harrastus on jo alkanut, nimittäin pyöräily.
Tässäpä 2 viikon sisällä saa Onnikin kolmannen serkun. Veljen vaimolla on la 3.4. ja kun lauantaina näin koko perhettä niin kyllä se maha jo näytti sille, että se tipahtaa pian. Jänskä, kun esikoinen tuli melkein 4 viikkoa etuajassa niin tää ei meinaa millään.
Mullekin meinaa nuhaa pukata mutta silti kävin äsken salilla. Jos huomenna on enempi nuhainen olo niin sitten huilaan keskiviikkona. Ei nyt tarvis tulla kipeäksi.
No tämmöstä liirum laarumia. Ei mitään oikeaa asiaa. Paitsi että Tomerasta oli tosiaan kiva kuulla pitkästä aikaa!
Sitten huhuilen: Ankkista, Mersua, Lempoa, Helliä, Tuttista tällekin puolelle, mimmulia, Allia (onko tullut tärppiä?), Pile... ja kaikki tulkaahan taas piipahtaan!
Nyt poistun pulisemasta.
T-P
Mies oli koneella ja ihan asioita hoitamassa, mut häädin pois. Oon koittanu sanoa taas muutamaan otteeseen mehelle, et sais kyllä ihan itekin tajuta, miten paljon taas oon lasten kans ja hän milloin missäkin. Nyt vielä sattu molempien mun harrastusiltojen kanssa päällekkäisen menot, tosin miehellä pakolliset/ tavallaan työmenot, mutta silti. Joten otin koko poppoon mukaan kerhotilaan leikkimään, kun olin kuoroharkoissa ja huomenna kyytsään väen anoppilaan, et pääsen jumppaan.
Kyllä on lumet ruennu sulamaan hurjaa vauhtia. Mutta kukkia saadaan vielä odotella. Siksipä laitoin pienoiskasvihuoneen keittiön työpöydälle. Siita saadaan toivon mukaan kotvasen päästä napsia tuoretta lautaselle. Saatan ostaa toisenkin ja katella jotain yrttejä tmv myös tai sit laitan kesäkukkia kasvuun.
Tomerasta on ollut kiva kuulla pitkästä aikaa.
Aavis. Anteeksi tyhmä kysymys, mutta mitä tapahtuisi, jos lakkaisitte nukuttamasta Mottia? Oon voinut kysyä ennenkin, mutten muista enää.
Mietin vaan sitä, miten mulla meinas pää hajota esikoisen nukutusten kanssa, kun ne veeenyyyi ja omaa/miehen kassa yhteistä ilta-aikaa ei tuntunu jäävän. Ja nyt ei sitä ongelmaa oo. (tosin nykyään mä istun illalla koneen ääressä ja sit painun nukkumaan, mies kattelee tv:tä ja lehtiä ja tulee sit koneelle,että...) ja toki teillä voi olla muutenki eri tilanne.
Mut entä, jos sopisitte jonku enemmän vähemmän jämäkän nukkumaanmenosysteemin, mut siten, et Motti jäis itekseen sänkyyn unta odottamaan tietäen, että ootte kyllä lähistöllä?
T@hti
Tänne puolelle en ole ehtinytkään, vain lukemassa olen käynyt.
Meillä on siirrytty television vähentämiseen. Totesin, että nyt riittää ahdistavat ja pelottavat poliisisarjat sun muut. Toden totta nykyisin tulee istuttua tölsyn ääressä tosi vähän, kun sieltä tuntuu tulevan vain poliisisarjoja. Itsellä on selvästi parempi olo. Mä uppoudun liikaa, jos katson. En kuule enkä näe, kun jotenkin vaan niin uppoudun katsomaani, joten parempi karsia pois moiset.
Rakkokivut on ollut kauheita. Nyt on todellinen ongelma kestää kipulääkkeitä. Onneksi testilaitteen laittopäivä lähenee. Kunpa se vain sopisi ja auttaisi. Nöösän kanssa ollaan kovasti pohdittu nallejen avulla ja keskusteluin, mitä tarkoittaa, kun äitille laitetaan sairaalassa selkään laite viikoksi. Nallejen avulla oli helppo konkretisoida asia. Äitinalle sai selkäänsä sideharson avulla leikkilääkärilaukusta hakulaitteen. Nöösä leikki pari iltaa nalleilla tätä leikkiä ja nyt ollaan sitten puheltu ja vastailtu kysymyksiin. Saa nähdä, miten sujuu, kun kumartelut, nostot ja rasitus on kiellettyjä.
Allergiatiellä kokeilimme Nöösälle quinoaa. Lähdimme liikkeelle tosi hitaasti. teelusikallinen kaksi kertaa viikossa ja sitten nostimme varoen kahteen-kolmeen teelusikalliseen pari kertaa viikossa. Perjantaina iski vatsakivut, ihottuma ja nyt tulee limakakkaa. Täytyy pitää taukoa ja pohtia vielä sitten kokeileeko kuitenkin vielä. Maissia Nöösä sietää pienen rasiallisen verran viikossa. Jotain sekin! =)
Aavis: Meillä asuu edelleen samanlainen muutosherkkälapsi kuin teillä. Kaikkeen todellakin pitää alkaa totuttaa ajoissa ja silti muutos vie paljon aikaa. Halauksia teille! Ihanaa, kun olette välillä terveitä. Toivottavasti sama linja jatkuu ja taudit pysyy poissa. =)
Vide, miten tekisi mieli olla mukana mökkireissulla. No, samalle päivälle tuli kamun polttarit, tosin sunnuntaina on töitä, mutta kivaa tiedossa kuitenkin. Ehkä vielä joskus pääsen mukaan reissuille. *haaveillen*
Jaksua ja iloa kaikille! Hyvää yötä ja enkeleitä sänkyjen päätyihin.
-Mimmuli
Heissan,
Tänään jo uusi vaihde päällä, lapsikin saatiin hoitoon normirajoissa.
Tea, kirjoittelin noista unihommeleista jokseenkin spontaanisti ihan johonkin viestiketjun väliin, taisi olla se päivitys, mutta ehkä en osannut laittaa sitä eteenpäin, gmail on minun silmiini todella kummallinen:)
T@hti, sinänsä meidän nukkumaanmeno ei ole mitenkään levotonta ym., vaan se vain kestää. Motti makaa sängyssä rauhallisesti ja hakee unta, myös illat on ihan jees. Aina Motti on ollut todella hidas nukahtaja ja todella herkkä äänille, valolle jne. Tavallaan itse tykkään siitä, että on se rauhallinen iltahetki, mutta toivoisin, että se olisi kestäisi vähän vähemmän aikaa ja sijoittuisi aikaisempaan, tai että samalla voisi edes lukea jotain ( Motti ei nukahda jos valo on päällä). Syksyllä mietittiin ja hiukan kokeiltiinkin sänkyyn jättämistä, mutta sitten oli se remppa ja muutto, jotka pistivät pienen miehen elämän totaalisen sekaisin, joten päätettiin odottaa asian kanssa.Täytyy miettiä! Ongelma lienee se, että me ollaan liian kärsivällisiä ja hentomielisiä. Ja minä olen toivonut, että tämä ajallaan helpottuisi, kuten esim. kävi omassa sängyssä nukkumiselle. Motin sänky on meidän vieressä, mutta nukkuu omassaan lähes tulkoon koko ajan, entinen perhepetiläinen teki siirtonsa itse.
Eilen kävimme Motin kanssa jättämässä haikeat jäähyväiset hiihtoladuille, voih, kun kausi jäi lyhyeksi. Motti hiihteli pitkät pätkät ja mitä isompi mäki, sitä enemmän innoissaan hihkui ja laski alas. Motti on kyllä vähän turhankin rohkea, mies juuri mietti illalla, että montakohan kertaa Motilla on luut poikki ennen aikuisikää. Toinen ihana harrastus on kalliokiipeily, niitä kallioita kun tässä riittää. Hirmuisella vauhdilla painaa niitä ylös alas, niin, että minä en meinaa pysyä perässä. Välillä olen jostain sanonut, että ei ehkä siitä kohdasta, niin Motti toteaa " Ei hätää äiti, kyllä tästä pääsee" ja näyttää mulle tekniikan:D. Isäänsä on tullut tuossa ketteryydessään;D.
Mimmulille on peukut pystyssä, että saisit kipuihisi apua. Sinä uskomaton sissi! Meilläkin nallen avulla käydään läpi aina monen monta asiaa.
Jos jatkaisi vielä hiukan työasioiden parissa ja sitten pitäisi ehtiä tenttikirjaakin vilkaista. Pe-su vietetäänkin helsingissä, mun kiepaista Savon kautta, että saan yhden tentin tehtyä. Varsinainen viikko taas kerran;)
Lämpimiä ajatuksia kaikille!
Aavis ja Motti
Saapa nähdä, monenko koiruuden kohteeksi joutuu...;)
Yritän tässä opetella käyttämään uutta läppäriä, hitaasti käyttää (sitä kun on tällainen todellinen tietokoneihme).
Vettä sataa, taitaa lumet lähteä näiltäkin korkeuksilta. Ei kyllä haittaa ollenkaan. Ulkoilu lasten kanssa on jäänyt vähemmälle viimeisen kahden päivän aikaan, kun on niiiiin märkää ja sataa vaan. Piha ja tie on aivan peilikirkkaalla jäällä. Sinnepä ei ole juuri meneminen.
Ukki ja mummo oli yökylässä. Miten kaksi aikuista voi saada kämppään sen näköisen kaaoksen, kuin asialla olisi ollut vähintään puolikymmentä leikki-ikäistä?!?! Kerkeän onneksi siivota, ennen kuin suuntaan askeleeni myöhäiseen iltavuoroon (joka alkaa vasta puoli neljältä ja loppuu joskus puolilta öin).
Lapsukaiset leikkivät ihmeen rauhallisesti yhdessä, saapa nähdä milloin kuuluu ensimmäinen soraääni....
Voikaa hvyin!
Ja tulkaapa huikkaamaan edes Bööt, jookos?
Mimmu ja lapset x3
Venna jälleen uikkareissa, tällä kertaa päivälepokatseltavana Muumit. Lämminverinen lapsi. Pikkuisen kanssa käytiin 1-v neuvolassa aamupäivällä. 77cm ja 10600g oli mitat. Ja Vennalla 105,5 ja 18 kg, siis 3,5v-mitat.
Aavis, löysinhän minäkin sen viestisi :) . Gmail niputtaa viestit samaan, mutta välillä jotkut viestit ei menekään siihen samaan rimpsuun ja se on vähän sekavaa. Joistain tietyistä osoitteista viestit tulee aina erillään. Mutta nopeasti siihen gmailiin tottuu, mäkin olin ensin ihan pihalla ja nyt en pois vaihtaisi! Varsinkin se hakutoiminto on tosi hyvä, minä kun en ikinä jaksa siivota postiani ja on siellä samassa " laatikossa" satojakin viestejä.
Illalla taas hömppähömppää, vaatekutsuille :) Pakko varmaan vennalle yksi ihana pilvipaita tilata. Käytän kesäpalkkani ennenkuin olen niitä edes saanut, hyi mua. Omakin vaatekaappi vaatii päivittämistä, ihan kulahtaneita vetimiä parin kotivuoden jäljiltä. Sellossa piipahdinkin jo lauantaina, pari ihanaa kesäpaitaa löytyi Espritiltä.
Nyt kaaoksen raivausta.
- tea -
Täällä ollaan, hiljaiseloa viettämässä ja kohta pahenee taas. Kiitos vaan T-P huhuilusta.
Tulin ajoissa yliopistolle kun piti hoitaa kirjasto-ym. asioita ennen luennon alkua. Aikaa jäikin aika paljon yli, joten kerkiän palstalle kirjoittamaan :-). Lukenut olen kyllä jutut päivittäin, esim. puhelimen netillä junassa tai ulkoillessa tai muuten kun on luppoaikaa, jos en ole itselleni sallinut koneella istumista.
Kiva oli kuulla Tomerasta! Meilläkin on vielä yövaippa käytössä, eikä ajatustakaan että vielä pitkään aikaan jätettäisi pois. Opiskeluintoa ja onnea palkallisesta harjoittelupaikasta!
Aavis, meillä on juuri opeteltu itsekseen nukahtamista. Olen hivuttautunut sängyn vierestä sängyn päätyyn ja sieltä oven suuhun, sitten jo eteisen puolelle ja välillä ilmoitan, että nyt käyn vaihtamassa pyjaman päälleni tms ja Lilli odottaa kiltisti. Nyt hän nukahtaa periaatteessa itse, mutta muutaman kerran joudun käväisemään vieressä morjenstamassa. En toki väitä, että sama systeemi toimisi teillä, mutta näin meillä.
Mimmuli, helpotusta jo kipuihisi toivon! Toivottavasti vekotin toimii. Mitä viikon kokeilun jälkeen tapahtuu, saatko jatkaa jos laite toimii hyvin?
Minulla on kahden viikon päästä iso tentti, johon kävin äsken hakemassa kirjat. Joten lähimpään kahteen viikkoon minusta ei varmaankaan kuulu mitään. Sen jälkeen palaan entiselleni ja kirjoittelen taas entiseen malliin palstalle.
Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille! Täällä on lapsilla jo kevättakit (Lillillä keväthaalari), lenkkarit ja paljaat kädet. Ihanaa!
Puss och kram,
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Heh, aamulla mietin että josko tuo ministerin ero olis aprillipila:) No eipä taida olla.
Ei kukaan ole onnistunut jujuttamaan mua. Työkaverille kävi toisin. Sen isän naisystävä (ovat olleen kauan yhdessä) laittoi viestin että isälläs on toinen nainen. Aika raaka pila, koska sellaiseksi se sitten paljastui. Huh huh, joillakin on ihme huumoria. Työkaverikin oli siitä viestistä ensin aika pihalla ja tietysti silleen, että ei halua tietää asiasta mitään kunnes pila selkis.
Kevättä, tai oikeammin kevätvaate aikaa odotellessa juu. Nyt on ollu lämpimiä aamujakin mutta oliko se nyt perjantainakin kun oli -10 aamulla niin pakkohan se on toppaa panna päälle. Päivällä oli kyllä jo tosi lämmin mutta silti Onnille oli puettu villapaita vielä väliin. Huh huh. Kamalan hajuista puuhaa tuo pihalla oleilu. Onnin vaatteet haisee taas sille ällöttävälle sonnalle mutta sehän kuuluu kevääseen.
Just kun eilen naapurille kerroin illalla kun olivat kylässä, että yövaipattomuus meillä onnistui hienosti, että yks vahinko vaan tullut ja kk päivät oltu ilman niin eikös sitten viime yönä ollu pissa tullu. Mutta ihmeellinen oli tuo yö. Itse nukuin kuín tukki ja aamulla ei meinannut millään saada silmiä auki. Eikä Onni tullu viereen vaan aamulla kun heräs (itse ennen kl6) niin oli märkänä ja se pissa oli kyllä tovi sitten tullu housuun kun oli kylmää tavaraa. Oli kai niin väsynyt ettei ollu heränny.
Mua tämä väsymys vaivaa jo tosissaan. Ihan tööt olo töissäkin, lomalainen jatkoi sairaslomailua ja hommia siis on piisannut. Viikonloppua odotellessa siis.
Kunhan malttais sinne asti odottaa että pääsee siivoamaan. Tämä kämppä on ihan kuin sikolätti. Hitsi tuo aurinko on paha. Ja kun tuota kuraa kantautuu väkisinkin sisälle niin sitten on lattiat likaiset vaikkei muka kengät jalassa sisällä kävelläkään. Ajattelin viikonloppuna vaihtaa olohuoneeseen maton ja verhot. Tähän vierashuoneeseen en ole löytäny kaupasta uusia verhoja niin laitan noista olkkarin verhoista sen punaisen kaitaleen tänne - sopii väreiltään. Sitten ajateltiin vaihtaa kirjahyllyn paikkaa eli ihan uus järjestys olkkariin. Siinä onkin hommaa kun pitää purkaa hylly osiin. On niin painavaa tekoa, ettei onnistu muuten. Nii-in, meiltä löytyy tosiaan k-hylly. Ei kai ne pölynkerääjät enää oikein taida olla pop...
Ankkikselle ja Tomeralle myös opiskeluintoa. Minä en käsitä miten ihmiset jaksaa opiskella... No nyt väsyttää niin etten käsitä montaa muutakaan asiaa.
Nukuttamisesta. Minähän olenkin hyvä sanomaan:) Enkä sanokaan mitään. Meillä kun se homma nyt sujuu, minulta vieläpä paljon paremmin kuin mieheltä. Nyt on hyvä näin. Sama homma ku Ankkiksella, pitää ehkä jonkun kerran käydä huoneesssa, jos mä nukutan. Isäänsä huutaa koko ajan ja temppuilee. Nyt ei tarvinu käydä kun oli lyhyen yön ja päiväunettoman päivän jäljiltä aika poikki. Onni kun pääsi tänään jumpalle tarhassa. Siellä on lähipäiväkodista varattuna jumppasalivuoro ja se on just päikkyaikaan. Ovat kysyneet, saako Onni vuorollaan käydä siellä vaikka päikyt jäis pois ja ilman muutahan se käy. Oli tykänny kovasti!
No nyt pitää mennä saunaan.
T-P
En ole vähään aikaan pinoja lukenut, mutta mieltä askarruttaa Enkelin jaksaminen. Kuinka voitte? Olisi tosi kiva nähdä teitä!!
Kuntalaisposti on tuhonnut kaikki aiemmat viestit, joten kenenkään yhteystietoja ei ole enää jäljellä. Jos joku viitsitsisi lähettää yhden postin kaikille, niin saisin jälleen kaikkien osoitteet. :)
Ampi
Koitin laittaa viestiä, mut ei kait nytkään tullu perille :(
Mitäs jos säkin vaihtaisit g-mailiin?
Kurakelien keskeltä
T@hti
Olo vetämätön, enkä oo jaksanut kirjoitella. Muut meidän perheessä olleet kipeänä, nyt mies vuorossa ja mä varmaan seuraava. Kamalat yöt jatkuvat, onneksi sentään välillä ollut pari kertaa viikossa jopa 2 tai 3 tunnin unijakso Minillä. Viime viikolla saatiin tietää labratulokset, kaikki veriarvot ok, mut suolistobakteeritasapaino ei kunnossa. En muista nimeä, mutta joku haitallinen bakteeri siellä vallalla, eikä lääkärin mukaan juuro puolustuskykyä suolistolla. Nyt sitten yritetään löytää sopiva maitohappobakteeri. 3 eri valmistetta kokeiltiin kun Mini oli ihan pieni, eikä mikään sopinut. Nyt kokeiltiin uudelleen Rela, 1 tippa sai aikaan IHAN KAMALAT ilmavaivat, Mini itki ja heräili koko yön. Mies parhaillaan apteekissa hakemassa Symbioflor nimistä valmistetta. Kunpa se nyt sopisi. Luulisi, et jos saisi suoliston kuntoon, ruuatkin alkais ehkä paremmin sopimaan.. Nyt oli ikävää, kun Minillä oli kova kuume ja maha meni ihan kipeäksi lääkkeistä. Teki vihreää vesiripulia monta kertaa. Supoista taas tulee kamalat ilmavaivat..
Mimmulille paljon paljon voimia! Voi että kun sun kivut hellittäisi! Ja ikäviä noi quinoan aiheuttamat oireet. Aika pienestä määrästä reagoi! En ehkä itse jatkaisi, kun niin vahvana oireet tulee.. Toiv.nähtäis pian!
Aavis, suosittelen Ankkiksen menetelmää. Opetettiin samalla tavalla Nea nukahtamaan itse vähän alle 2v. Mut edettiin TODELLA hitaasti, tyyliin 10cm illassa siirryttiin kauemmas sängyn viereltä, ja Nea ehti siihen tottua. Voimia!
Ampi, ehtisittekö ens viikolla kyläilemään, jos ollaan kaikki terveinä? Ois ihana nähdä viimein! :) Kiva kun huhuilit!
Hyviä vointeja kaikille! Mini kirkuu lahkeessa, pitää mennä-hampaita tulossa ja rääkyy joka asiasta..
Enkeli1 ja Nea+Mini
Ihan on niin väsynyt tämä rouva, ettei mitään rajaa. Ei ole kyllä ennen tuo kellojen siirto aiheuttanu tämmöstä, jos tää nyt siitä johtuu. Niin kai se on että kun täyttää 30 niin kaikki alkaa tuntua jossain...
Enkelin kuulumisia minäkin eilen illalla mietin, onneksi Ampi ehti huhuilla ensin ja Enkeli jo ehti vastaillakin.
On nuo allergiat vaan niin ihme juttuja ettei niitä voi käsittää, jos ei niistä itsellä ole kokemusta. Ja minä lasken itteni melkeinpä niiden piiriin, joilla sitä kokemusta EI ole. Ei ne meidän hommelit ollu mitään esim. nyt vaikka Enkelin Minin tai Mimmulin Nöösän juttuihin.
On kyllä tosiaan kamalan väsynyt olo. Tänään olin töissä ihme vuoron eli 9-16.30. Eipä ole ikinä päivä noin äkkiä mennyt, niin paljon oli taas hommaa. Sitte kävin vielä salilla ja puoli 7 kotona. Pojat olikin menny uimaan. Eka uintikerta sitten putkituksen. Kovasti Onnia nauratti kun se kertoi panta päässä uineensa, kun ei kuullut mitään:)
Mulla vaan nuha on ja pysyy. Tämmönen semi-nuha. Siis ei kunnolla mutta vähän kuitenkin. Ja aivastuttaa aina töissä. Siksikin tietty vähän vetämätön olo.
Veljen vaimo (jokohan mä kerroin...) on sairaalassa mutta eipä ole lapsonen syntymässä vielä. Korkeat verenpaineet pidättelee sitä siellä sairaalassa edelleen. Nyt alkaa tuleen eteen lapsenhoito ongelmat, kun se niiden esikoinen on kotihoidossa ja kaikki me tukiverkoston tyypit ollaan tietty töissä perjantainakin ja isänsä pitäs olla myös.
Varattiin lopultakin eilen lentoliput toukokuun alkuun hääreissua varten. Kalliit oli mutta mulla on 90e " ylimääräistä" jo lompakossa, siis sivutuloa kun taksissa kävin. Joten se tavallaan alensi sitä lipun hintaa:) Siis näin naisen logiikalla ja siksi mies sit varas liput. Meidän tuurilla ne olis saanu tänään 40e halvemmalla.
Voi kun sais vielä sen iltapuvun vietyä ompelijalle että se vähän fiksais sitä. Eihän tässä ole enää ku kuukausi aikaa.
No nyt mä lopetan tän pulinan taas.
T-P ja Onni 3,5v tasan:)
T@hti, ei ole tullut postia. Kiitos yrityksestä. :) Mistä sellaisen g-mailin saa?
Enkeli, sopisiko loppuviikosta? Nasu on kovasti kaivannut Nekkua. :)
T. Ampi
Ampi, www.gmail.com. Ikävön kuitenkin kuntalaista, gmail tuntuu aluksi ihan kummalliselta sillisalaatilta, mistä ei meinaa saada tolkkua millään. No , ehkäpä ajan kanssa opin. Käyttökokemusta gmailista takana vasta muutama päivä..
Lila75
Yritin uudestaan ja nyt kone ei herjannu, eli sen mukaan viesti ois tullu sulle.
Mulla ei oo g-mail , vaan " oma systeemi" , mut lisätietoa myös
https://www.google.com/accounts/ServiceLogin?service=mail<mpl=xena&hl…
T@hti
Erittäin huonosti nukuttu yö takana. Niin paljon touhusin eilen, etten ilmeisesti saanut mielenrauhaa jäljellejääneiden hommien takia. Sain yläkertaakin raivattua ja siivottiin suht hyvin. Vielä on silti kauhea kaaos ja keittiö sotkuinen, puhumattakaan hillittömästä silittämättömien vaatteiden vuoresta. Loputon suo, muttei voi mitään.
Mulla on pääsiäistä edeltävän kaatumisen jäljiltä vieläkin jalka kipeä. Pohkeesta ilmeisesti revähti lihas tai kiinnittäjäjänne tai jokin. Koukistaminen ja ojentaminen joissain asennoissa sattuu. Eniten kiertojännitys. Nyt mietin, etten taida uskaltaa pyöräillä töihin, ettei kipeydy lisää. Ensi viikolla olen menossa lääkäriin, joten en viittis sitä ennen kovin helpolla mennnä.
Nyt jatkan töitä, kuulemisiin!
T: Ynis
Ps. suosittelen loppujakin kuntalaisosotteita vaihtoon, kun eivät tunnu toimivan:) Menee listapäivityksetkin hukkaan.