Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** ENSKAT viiikolla 14 ***

31.03.2008 |

Aloitanpa pinon.. Tuossa edelliset törinät http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12760254&p=1&tmo…

Mammis töistä ja Oona mummon kanssa kotona

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anabelalle tervetuloa tänne puolelle ja onnittelut pojan syntymästä!

Menkkojen alkamisesta oli puhetta. Käsittääkseni täysimetys viivästyttää menkkojen alkamista. Mulla ei ole vieläkään mitään merkkejä menkoista, ja tyttö on jo kohta 7kk. Ihanaa! (Nimimerkillä helvetilliset menkkakivut).

Tileistäkin täällä on juteltu. Me avattiin Siennalle sellainen tili, josta voin nostaa pari kertaa vuodessa, kun isovanhemmat halusi laittaa sinne lahjarahoja. Mun isä tosin teki Siennasta rahastosäästäjän jo nimiäisissä, eli laittaa sille 20 euroa joka kuukausi säästörahastoon ja tarkoitus on, että sitä kartutetaan ihan tosi pitkään, eli niitä rahoja ei heti ensihätään nostetakaan.

Gaiole kyseli kylpemisinnosta. Sienna rakastaa kylpemistä ja tekisi sitä vaikka joka päivä. Aiemmin kylvetin joka toinen päivä, mutta nyt ollaan vähennetty pariin kertaan viikossa. Loiskuttelu on kivaa ja se, kun äiti laulaa ¿pientä ankanpoikasta¿, joka on meidän kylpylaulu.

Dajm: me aloitettiin kiinteiden maistelu perunalla, mutta se ei kyllä maistunut yhtään. Vielä nytkin runsaasti perunaa sisältävät ruuat tökkivät. Bataatti maistui tosi hyvin, samoin porkkana.

Dragonin Paul on oppinut kääntymään, onnittelut uudesta taidosta! Kohta teillä mennään jo kovaa¿

Heltsy: kiva juttu, että isä sai Kiian yöunille. Meillä ei ole toistaiseksi vielä kokeiltu (no, eipä ole paljon ollut tilaisuuksiakaan), mutta kiinnostaisi tietää, suostuuko Sienna nukkumaan ilman, että olen sitä laittamassa sänkyyn. Jossain vaiheessa sekin kokeilu tulee ajankohtaiseksi. Kiva, että saitte hyviä kuvia valokuvaajalla. Meidän pitäisi kanssa viedä Sienna passikuvaan kun ollaan lähdössä kesällä kavereiden luo Ranskaan.

Siennalle puhkesi sitten kolmas hammas, oikea yläetuhammas. Ihan kärki on vasta ulkona, mutta kuitenkin. Kuolaus on lisääntynyt huomattavasti, mutta muita oireita en ole huomannut. Johan niiden edellisten hampaiden puhkeamisesta olikin melkein 3kk. Luin juuri jostain, että hampaan pitäisi puhjettuaan tulla näkyviin muutamassa päivässä, mutta meillä kyllä kesti tosiaan lähemmäs kuukausi¿

Viime yö oli vähän rikkonainen, kun Sienna heräsi taas puoli neljältä kääntyilemään. Kävin taas kääntämässä sen takaisin selälleen, mutta uni ei sitten tullut tytölle heti silmään, joten se huikkaili sängystä vielä jonkin aikaa. Kun se sitten heräsi kuudelta, päätin syöttää sen ja sitten nukuttiinkin taas yli kahdeksaan. Vitsi, kun meidän aamut on alkaneet venyä pitkiksi! Sitten lähdettiinkin BabyBioon ilman päikkäreitä, mutta hyvin tyttö jaksoi, ja simahti sitten vasta kotimatkalla. Ai niin, joku (Sara-Maria?) kyseli BabyBiosta: se on vauvaystävällinen leffanäytös, salista löytyy hoitopöydät ja mikrot ja valaistus on himmeällä ja äänet vähän hiljaisemmalla. Lisätietoja Finnkinon nettisivuilta kohdasta ¿tapahtumat¿. Aika monella paikkakunnalla sitä on tarjolla, en nyt muista missä te asuitte. Me ollaan käyty siitä asti kun Sienna oli 5 viikkoinen.

Taidan poistua vähäksi aikaa lukemaan kun Sienna vielä nukkuu.

Tipu & Sienna 6,5kk+

Vierailija
42/59 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä takana vähän normaalirytmistä poikkeava yö: tyttö nukahti jo 20.30 ja heräsikin sitten syömään jo 01.00 ja seuraavan kerran 05.30. Onneksi nukahti kuitenkin vielä aamulla vähän aikaa pyörittyään ja heräsi kokonaan vähän 8 jälkeen. Toivotaan, ettei kuitenkaan tähän rytmiin siirtyisi, ollaan jo totuttu siihen, että syö yhden kerran klo 3.30-5 välillä.

Ulkoiltu ollaan taas paljon, on niin ihana ilma. Kohta ajattelin tehdä mokkapaloja, kun alkaa pakastimesta olla vierasvarat lopussa. Meillä on tähän asti riittänytkin leivonnaisia, kun täällä " karjalan kunnailla" on näköjään tapana tulla vauvaa katsomaan kunnon rotinoiden kera. Ollaan saatu mm. karjalanpiirakoita, 2 kokonaista täytekakkua (!), pikkuleipiä, pullaa, lihapiirakkaa yms. ja kun ei olla mitään hirveitä pullahiiriä, niin vieraille niitä ollaan pakkasesta lämmitelty (paitsi ei nyt tietysti täytekakkuja...). Samoin ristiäisistä jäi kuivakakkua yli. Pieni

vinkki siis: jos ristiäisiin tarjolle tulee suolaista ja täytekakkua ja pikkuleipiä, kuivakakkua ei syö enää kukaan!

DRAGONDREAM: Itse mietin tuota maissivelliä myös, josko sitä kokeilis iltaisin, kun tuntuu, että iltaa kohden ruuantarve tuntuu kasvavan. Pitääkös sitä varten olla isompireikäinen tuttiosa? Tai sitten ihan perinteisesti perunalla aloitetaan. Ainakin kokeillaan maistuuko.

Hienoja taitoja Paul oppinut. Meillä Pätkis aloitti kääntymisen jo 3 kk iässä satunnaisesti, mut nyt sitten se taito taitaa olla vähän jäähyllä, kun " puhetta" on alkanut tulla kovasti. No, eiköhän sekin taito taas kohta palaudu. Kyljellään kyllä tykkää olla.

HELTSY: Hyvä, että iltatoimet sujuneet iskältäkin. Joo, kyllä sen vaatetuksen kanssa saa näin kevätilmoilla hiukan varovainen olla, ettei

liikaa vähennä. Ainakin täällä kuitenkin vielä hanget hohkaa kylmää, vaikka aurinko lämmittääkin. Ei nyt tietysti tukalan kuumakaan ole hyvä.

BUTTERFLY: Pojilla hienot mitat neuvolassa, hyvä homma! Ja kyllähän se mukavaa on, kun on puhdas koti, vaikkei ajatus etukäteen ehkä niin mukava olekaan siitä itse siivoamisesta. Meillä tuntuu muuten ainakin pölyä kertyvän kauheesti, kun ollaan kotona huomattavasti enemmän, kuin ennen Pätkistä.

SUSANNA: Hienosti siellä siis Saaga nukkuu omassa sängyssä, hyvä homma!

MAMAJAJUSTUS: Kiva, että imetys sujuu ilman rintakumia jo. Oliko sulla iho rikki vai miksi käytit sitä? Mulla oli rintakumi kans vähän aikaa (pari-kolme päivää laitoksella) käytössä, kun Pätkiksen imuote oli alkuun vähän pielessä, niin meni rinnanpäät ihan rikki. Kylläpä ne sitten siitä Lansinohilla rasvailemalla ja imuotteen parannuttua paranivat.

TIPU: Mikähän siinä muuten sitten on, että sitä pottua suositellaan niin kovin eka kiinteäksi ruuaksi? Bataattihan voiskin olla parempi, eikös se

oo vähän perunan ja porkkanan välimuotoa " makeudeltaan" ? Sielläkin takana vähän rikkinäinen yö, täällä kohtalotoveri!

Mutta nyt eräs pieni tyttönen taitaa ähellyksestä päätellen vääntää kakkaa, joten pyllypyykille, mars : )

Dajm + Pätkis (kohta 4 kk)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä jaksa oikein kommentoida mitään.

Jaksamisia kaikille katkonaisista öistä kärsiville!!

MamajaJustus, onnittelut imetyksestä ilman rintakumia!!

Anabela, tervetuloa vauvapuolelle ja onnittelut vauvasta! Anna vaan korviketta jos imetys tuntuu vievän kaiken ajan. Korvikemerkin vaihtoa vois myös kokeilla. Muistan hyvin mikä stressi alussa oli tosta imetyksestä! Eetu sai korviketta lisänä varmaan 3ekan viikon ajan ja sit pääsin täysimetykseen, imetän edelleen. Parastahan se on että imetyksestä nauttii myös äiti ja jos korvikemäärät pysyy suht pieninä, ei niillä pitäis olla vaikutusta maitomäärään. Tietenkin jos jaksat pumpata jne niin hyvä on, halusin vaan kertoa mun kokemuksesta että pienet korvikemäärät silloin tällöin eivät estä täysimetykseen pääsemistä. Tsemppiä!!

Nyt Kotikadulle.

hermione ja Eetu 6kk+

Vierailija
44/59 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat ilmat senkun jatkuu, pakko se on pikkuhiljaa uskoa että kevät se sieltä saapuu.

Dajm: hauska tapa tuo rotinoiden tuominen, (mä muuten kuulin koko sanan vasta ekaa kertaa kun Kiia oli syntynyt), pääsee itse vahemmällä. Mulla olis kanssa jääkaapissa ainekset rahkapiirakkaan jos vaikka viikonlopun aikana leipois.

Tipun Siennalle onnittelut ekasta(?) ylähampaasta. Täällä kuolataan kanssa aikalailla, ja sormet on suussa jatkuvasti, kai sitä hempua on pakko kokeillakin välillä.

MamajaJustus ja Tipu olitte jutelleet sammakkovaatteista ja niiden kuoseista yleensäkin. Täällä kanssa tykätään eläimistä, löytyy monta bodya apinoilla ja norsuilla varustettuina. Mites muuten tyttöjen äiskät, tykkäättekö pukea tyttönne vaaleanpunaisiin ja punaisiin ja muutenkin perinteisiin tyttövaatteisiin ja -väreihin? Mä vähän karsastan sellasta. Musta ns. poikin värimaailma on paljon mukavampi kirkkaine väreineen ja tyttöjen osastolta löytyy usein enimmäkseen vaan pastellivärejä ja rimpsuja. Kiian vaatekaapista löytyy paljon ruskeaa, keltaista, oranssia ja vihreääkin. Toki meillä on myös punaista ja pinkkiä mutta tykkään pukee niitä sellasina pikkuyksityiskohtina ja lisinä, en kokonaan. Mies kyllä muistaa mainita mulle jos tytöltä ei löydy tarpeeksi tuntomerkkejä sukupuolesta:) Joo, mutta kukin tietysti omalla tavallaan ja maullaan. Mielenkiinnosta vaan kyselen.

MamajaJustus: taas löytyy lisää terveydenhuoltoalan ihmisiä (joka onkin tosi harvinainen ammatiala;), kivakiva!

Coltsfoot oli käynyt poikkeamassa. Onnittelut jo etukäteen Hillalle 1v johdota.

Butterfly: hienot mitat pojilla! Ja mukavaa kun saatte hoitoapua että pääset siivoamaan. Mietin muuten tossa että otitteko äippäpakkaukset molemmille? Ja miten muuten ootte tuota vaatepuolta järkännyt, onko molemmilla ihan omat vaatteet vai meneekö sekaisin? Nyt tietysti pikkasen eri asia kun kokoeroa on mutta miten jatkossa? Huomaatteko muuten, mulla on selkeesti joku vaateteema tänään tässä kirjottelussa...

Dragonin Paul oli oppinut uusia taitoja, hienoa ja onnea! Ettehän ole saanut vatsapöpöä pojan kanssa?

Huomenna olisi neuvola, tällä kertaa mulla onkin kysymyksiä terkkatädille, yleensä kun en osaa mitään kysyä. Hyppykiikusta, kiinteistä ja istuttamisesta ainakin. Ja sitten vielä aattelin kysyä mielipidettä Kiian yskään, muuten on siis terve mutta yskii melko paljon ja hengitys rohisee välillä hirmuisesti.

heltsy ja kiia (zzzz...)

Vierailija
45/59 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aurinkoinen päivä taas, kyllä on pirteä olo itselläkin kun on niin valoisaa! Tosin sekin auttaa, että Sienna nukkui yhtä soittoa klo 20-07 ja sittenkin syötön jälkeen vielä puoli ysiin... Se tuntuu nyt sitten luopuneen yösyötöstä kokonaan. Muutenkin imetyshetket on tosi lyhkäisiä, en tiedä yrittääkö tyttö jo vierottaa itseään. Osaako joku sanoa, pitäisikö mun alkaa tarjota korviketta jos näyttää siltä, että päivittäinen maitomäärä jää vähäiseksi? Meillähän syödään siis soseita jo ihan täyttä häkää, mutta kyllähän lapsi maitoakin tarvitsee eikä vielä voida siirtyä lehmänmaitoon kun ikää on vasta 6,5kk.

Heltsy jutteli vaatteista ja mä olen kyllä samoilla linjoilla, eli puen Siennalle kaikkea muutakin kuin vaaleanpunaista. Ruskea ja vihreä sekä valkoinen ovat lemppareita. Löytyy meiltä " tyttövaatteitakin" , mutta ovat kaikki joko lahjaksi tai käytettyinä saatuja. Käytiin tänään Hulluilla päivillä ja ostin Siennalle kesäksi lyhythihaisen vihreän bodyn jossa lukee Mom' s baking assistant. Vitsi pudonnee kaikille, jotka tietävät kuinka laiska ja huono leipuri mä olen...

Kiitos hampuonnitteluista, eka ylähammas on tosiaan näkyvissä (kaksi alahammasta tuli jo 4kk iässä). Eipä niille vielä ole kovasti käyttöä, kun Sienna ei oikein tajua sormiruuan päälle mitään, mutta ehkä sekin käsite kohta avautuu.

Nyt loikoilemaan, kauppareissu vielä edessä kun tyttö herää.

Tipu & Sienna 6,5kk+

Vierailija
46/59 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkonahan on miltei kesä :)

Oltiin jo lenkillä tänään, tekisi mieli lähteä vielä uudemman kerran. Toivottavasti aurinkoa riittää viikonlopullekin.

Tipu: Katselin kanssa stokkan kuvastosta sitä bodya, se on makee :) Jäi kuitenkin hullupäiville menemättä, tuskastun aina ko. päivillä, niin yritän nyt vältellä.

Upeita unia Sienna vetelee!

Heltsy: Meillä sama homma, että en mielelläni pue pelkkään pinkkiin ja hörhöön. Varsinkaan hörhöistä ja kukkakuoseista en tykkää. Olen ostanut aika lailla muuten värikästä vaatetta, keltaista, oranssia ja ruskeaa. Osassa vaatteista on pinkkiä tehosteväreinä. Välillä tuntuu, että piiperö on ihan pojan näköinen, kun on niin paljon ruskeaa ja valkoista päällä¿ Mutta niistä väreistä vaan tykkään ite kovasti. Ollaan saatu pari pinkkiä vaatekertaa, mutta itse en kyllä pelkkää pastellia osta. Eiköhän nuo lahjaksi saadutkin tule käytettyä. Kesämekkoja kyllä ollaan saatu ja ostin myös yhden hörhömekon piiperölle kesäksi. Retrovaatteista tykkään kanssa, ja eläinkuviot on kivoja!

Dajm: Kiva, että vieraat ovat tuoneet rotinoita! Mokkapalat kuulostaa kanssa ihanille¿ Tuo kuivakakkuvinkki pitää kyllä niiiin paikkansa. Meillä sitä jäi ristiäisistä yli yllin kyllin. En itekään ole mikään kuivien kaakkujen ystävä, en tajua miksi niitä piti edes tehdä koko kekkereihin¿

Mama & Justus: Oikein hyvää reissua teille! Tulehan kertomaan sitten, miten matka meni.

Susanna: Meillä piiperö oli itkuinen rokotusiltana. Ei noussut kuume, mutta kitisi kauheasti, mitä normaalisti ei tee. Onneksi taisi jäädä siihen yhten iltaan.

Anabela: Paljon onnea pojasta! Ja tervetuloa juttelemaan tänne. Tsemppiä imetykseen! Meillä kanssa istuen ei niin onnistu imetys, olen kotosalla imettänyt suosiolla pitkällään. Muutaman kerran on pitänyt imettää julkisilla paikoillakin, ja sillon on onnistunut myös istualtaan imettäminen. Jostain syystä paremmin kuin kotona. Ilmeisesti hätä keinot keksii¿ Mutta pikkuhiljaa se alkaa sujua! Korvikkeista en osaa sanoa, itse lypsän aina pulloon rintamaitoa, jota sitten piiperö saa, jos itse lähden yksin liikenteeseen.

Dragonin Paul on oppinut kääntymään masulleen, onnea uudesta taidosta! Toivottavasti miehen tauti ei tarttunut sinuun ja Pauliin.

Butterfly: Kierukasta ei mitään kokemusta¿ Jos jollakulla on, niin kertokaa ihmeessä mimmonen se on ollu käytössä! Teillä pojat on aika erikokoiset tässä vaiheessa, varmaan eron huomaa ihan selkeästi, kun he ovat vierekkäin :) Ovatko he muuten identtisiä?

Coltsfootin Hilulle paljon onnea 1v. synttäreiden johdosta! Ja itsellesi onnea odotukseen :)

Oikein hyvää viikonloppua kaikille enskoille ja enskalapsille!

Gaiole ja piiperö 3kk+

Vierailija
47/59 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollut pilvisempi ja vähän kylmempi päivä tänään, nyt näyttäis iltaa kohden selkenevän. Yö meni taas vähän pätkissä: Pätkis heräsi taas normaalia aiemmin eli 1.30 syömään ja seuraavaksi 6 aikoihin sänkyynsä pyörimään, 6.30 noustiin ylös. Hirveesti on syönyt myös tänään, olisko joku kasvupyrähdys käynnissä? Vedeltiin äsken kyllä tytön kanssa päikkärit, Pätkis tunnin verran ja äiti 1 h 45 min (Pätkis nousi isänsä kans touhuamaan). Ajateltiin sitä maissivelliä kokeilla illalla, miten uppoaa.

HELTSY: Tyttövaatteista: Pätkiksellä on sekä että: eli löytyy kyllä tyttövaatteita, pinkkiä ja punasta (ei tosin mitään hirveitä röyhelöitä,

sellaisia en suostu pukemaan) ja sitten toista äärilaitaa löytyy mm. sininen body, jossa traktorin kuva. Pätkis on kyllä niin neidin näköinen tuuheine tukkineen ja pitkine silmänripsineen, että melko harva häntä pojaksi luuliskaan : ) Rotinat on kiva tapa kyllä, mutta hämmästyin niitä määriä, mitä jotkut toivat: mm. yksillä vierailla oli täytekakku, valtava pullakranssi, pikkuleipiä ja piirakoita. Sit heillä oli lisäksi vaatelahjoja ja pöytäliina. Ei tässä ainakaan laihtumaan ole päässyt! Saitkos neuvolan tädiltä vastauksia kysymyksiisi?

TIPU: Hienot unet Siennalla, varmaan itelläkin hyvä mieli.

Muille enskoille myös moikat, täytyy nyt lähtee viihdyttämään Pätkistä, joka kyllästyy sitterissä (istunut siinä ehkä noin 2 minuuttia...). Hänen

kanssaan on nykyään seurusteltava koko ajan.

Vierailija
48/59 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dajm: Täällä Savossakin tuntuu olevan rotinaperinne, monet vieraat toivat omat pullat mukanaan ja me vaan keitettiin kahvit. Anopilta saatiin myös täytekakku ja voileipäkakku ja kun just seuraavina päivinä ei ollutkaan tulossa vieraita, niin oli itsellä syömistä niissä =) Itse ehkä veisin nyt näiden omien kokemusten perusteella rotinaksi esim. lasagnen, koska ainakin meillä syötiin ensimmäisinä viikkoina pitkälti puolivalmiita ja nopeatekoisia ruokia. Tai sitten meni koko päivä kahvitellessa vieraiden kanssa ja lämmin ruoka unohtui kokonaan.

Meillä oli rintakumi käytössä, koska imetys ei muuten lähtenyt sujumaan. Kuminkin kanssa vasta kolmantena päivänä sairaalassa söi ekan aterian ilman lisämaitoa. Poika ei saanut otetta ja jos sai, ei jaksanut pitää sitä yllä. Ongelma oli pitkälti mun rinnanpään muodossa. Nyt poika imee jo niin terhakasti, että rinta muotoutuu suussa sopivaksi.

Heltsy: Meillä on siis poika, mutta itse tykkään sekä tytöillä että pojilla kirkkaista ja monipuolisista väreistä, myös retrotyyppisistä ruskeista yhdistettynä johonkin muuhun väriin.Ollaan saatu toosi paljon lahjaksi vaaleansinisiä vaatteita, jotka ei ole mun suosikkeja..

Butterfly: Onko teidän pojat imetyksellä vai pullolla? Siis ihan sillä vaan kyselen, kun muistaakseni tuota hormonikierukkaa ei voi laittaa, jos imettää. Itse olisin siitä kuparikierukasta kiinnostunut, mutta kuulemma menkkakivut pahenee¿ Laittakaapas kokeneemmat molemmista kokemuksia, jos on.

Me ollaan nyt täällä mummolassa ekaa kertaa ¿reissussa¿. Justus nukkui hienosti autossa koko matkan ja sen päälle vielä vaunuissa pari tuntia, kun oltiin Tahkolla katsomassa lumilautailun SM-kisoja. Harrastetaan molemmat lautailua ja kun mummola on tässä ihan Tahkon vieressä ja kotoakin vain tunnin ajomatka, niin innostuttiin lähtemään. Sitten seurusteli pari tuntia ja nyt nukkuu toisia päikkäreitä iskän kanssa. Saa nähdä, miten yö vieraassa paikassa sujuu¿ Ainakaan vielä en ole huomannut, että mitään olisi jäänyt kotiin. On kyllä auto ihan täynnä tavaraa.

Tsemppiä kaikille unettomiin öihin!

Meilläkin viime yönä ähistiin masuvaivojen kanssa. Justus ei kyllä itse niihin herännyt, mutta miehen kanssa hypättiin vuorotellen katsomassa, onko silmät auki¿ Justus on nyt alkanut heräämään kuuden aikoihin virkeänä, mutta nukahtaa jo tunnin kuluttua uudelleen. Olen katsonut aamutv:tä sängyssä poika sylissä, ja sitten käyn vielä nukkumaan kun poikakin nukahtaa. Eli noustaan varsinaisesti aamutoimille vasta yhdeksän aikoihin. Helpottaa kovasti, jos yön aikana on tullut valvottua. Tosin sitten saa tehdä omat aamutoimet tosi kiireellä, kun poika on virkeänä ennen päiväunia.

Mukavaa viikonloppua enskoille! Ai niin, onko meillä muuten jotain esittelypinoa? (En tainnut esittäytyä tuolla odotus-puolella ollenkaan...)

Mama & Justus 1kk 1pv

Vierailija
49/59 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ei ole tauti iskenyt kuin mieheen¿toivotaan et pysyykin niin. Aamulla olis taas vauvauintia tiedossa . Odotan jo innolla kun pitäis veljen tulla mukaan kuvaamaan jos siis saan sen hereille ajoissa ;) Joku mietti hyppykiikkua¿.just katselin kaupassa sellasta ja siinä luki, että 4kk iästä eteenpäin jos osaa kannattaa päätään ja toisen merkkisessä et 6kk¿en sitten tiedä mikä siinä noin ison eron tekee. Onko monikin sellaista ajatellut hankkivansa? Itse oon vähän kahden vaiheilla.

DAJM: Mun mielestä ihan tavallinen maitotutti riittää tuohon nestlen maissivelliin. Vellitutista tuli kauheaa vauhtia neste ulos. Teillä näyttää ihan hienosti kuitenkin yöt menevän¿ei meilläkään nyt niin kauheasti herätä, mutta on tuo velli auttanut siihen ettei ehkä syödä kuin kerran ja sitten vasta aamulla.

ANABELA: Tsemppiä imetyksen kanssa. Kyllä se siitä lähtee sujumaan kun tottuu ja antaa itselle aikaa. Ja jos niin käy ettei homma toimi niin kyllä ne vauvat kasvaa korvikkeellakin.

TIPU: Onnittelut hampaasta! Mä odotan koska täältä kans hampaita alkaa löytyä kun kuolaa on joka paikassa, mutta eihän se ole välttämättä sen merkki¿..

HELTSY: Kyselit tyttöjen äideiltä, mutta mutta¿.jos mulla olis tyttö niin en siltikään pukisi vaaleanpunaisiin kun en yhtään siitä väristä tykkää. Värikkäät ja ruskeat on paljon parempi vaihtoehto. En mä Paulillekaan osta sinistä¿.tosin niitä ollaan saatu paljon lahjaksi ;) En mä sinistä silti vihaakaan. Mä oon omissa vaatteissa mustan ystävä joten en hempeilyistä tykkää, mutta on ne vauvoilla ne värikkäät ja hempeetkin aika kivoja.

Vatsapöpöä ei nyt ainakaan vielä ole tullut. Mieskin alkaa paranemaan päin. Onhan noissa taudeissa tietty itämisaika, mutta pidetään peukkua¿..;)

Nyt iltapalaa syömään¿..Paul onkin jo nukkumassa (toivon mukaan nukkuu monta tuntia)

Dragon

Vierailija
50/59 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katotaanpa, että mitä kerkeän kirjoitella ennen kuin kuuluu makkarista kitinää.... Riitu nukahti jo kasin jälkeen ja luulen että kohta heräilee syömään. Ilta on pitkälti mennyt kotihommia tehdessä, niitä kun en päivisin tahdo aina keretä tekemään. Melko hyvin Riitu on kyllä nyt sitterissä viihtynyt mun touhuja katsellen, eli ehkäpä parempaan päin ollaan menossa.

Dajm, teilläkin oli Pätkis kovasti seuraa vailla. Meillä on kanssa ollut kovin seurallinen tuo neiti ihan alusta asti, mutta nyt tosiaan ei viihdy edes puolta minuuttia yksin! No, aika aikaansa kutakin.... Teille oli tosiaa hurja määrä tuotu niitä rotinoita!! =)

Dragon ja Paul ovat pysyneet terveinä! Loistojuttu, pidetään nyt tosiaan peukut pystyssä, ettei se teihin tarttuisikaan! Onnittelut Paulin uudesta taidosta! Hyppykiikuista kyselit; me saatiin joululahjaksi sellainen ja siinä on kanssa tuo ikäsuositus 6kk. Sitä oon noudattanut eli ei vielä ole kiikku katossa. Kuolauksesta on vielä mainittava, että ,meillä on nyt 3kk ollut ihan uskomatonta tuo kuolaus, joka päivä saa bodyn vaihtaa vähintään kerran kun on niin märkä. Hampaita ei vielä kuulu (tai tunnu) eikä näy....=)

Mama ja Justus ovat reissussa! Toivottavasti Justukselle uni maistuu mummolassa hyvin. Riitu nukkuu yleensä kylässä paremmin kuin kotona, väsyy vissiin päivisin enemmän kun on koko ajan ohjelmaa ja uutta katseltavaa. Onnittelut imetyksestä ilman rintakumia! =) Ja kiitos Riitun 5 kk onnitteluista!

Meitä taitaa olla ilmeisesti hoitoalan ihmisiä enemmänkin, onko Heltsykin? Mä oon lähihoitaja ja sairaanhoitajaopiskelija. Kiva, että Kiian 6 kk kuvaus meni hyvin ja hienoa myös se, että teillä onnistuu isiltäkin iltapuuhat ja nukuttaminen!! =) Mites meni neuvolareissu?

Vaatteista kyselit; meillä ihan sama juttu, eli enemmän pidän Riitulla jotain oikein kirkkaita vaatteita kuin vaaleanpunaista jne. Nytkin ostin ison nipun Lindexiltä uusia vaatteita neidille ja aikas paljon sieltä tarttui mukaan ruskeaa, oranssia, keltaista jne. Vihreä on myös oikein sopiva väri tytölle! =)

Tipun Sienna oli nukkunut taas hyvin, hyvähyvä! Onnitteluja ekasta ylähampaasta!

Odottelijan Eemil tosiaan on aikasiin liikkeellä! Meillä on sama juttu ton massullaan nukuttamisen kanssa eli ei enää onnistu mitenkään. Riitu kanssa yrittää silmät puoliummessa eteen päin möngytä... Hauskan näköistä touhua kyllä on! =) Menkkoja ei mullakaan vielä näy ja eipä tarttis vielä pitkään aikaan näkyäkään.

Gaiole kyseli kylpemisestä ja kysyitköhän aurinkolaseistakin? Aurinkolasijuttuun saitkin jo monta vastausta. Me käytiin ostamassa eilen Riitulle Nisseniltä pikkuruiset aurinkolasit, joissa on tavallaan joustavat sangat eli menee nyt ainakin tämän kesän. Hinnalla ei mielestäni ollut pilatut, tulivat maksamaan jotain alle 30 e (oli kyllä -50% alennus....). Kylpemisestä nautitaan meilläkin! Kävin eilen vauvauinti-infossa ja nyt olisi tarkoitus aloittaa uinti! Saa nähdä mitä siitä tulee, vähän jännitän sitä rumbaa mikä on edessä....

Susanna; huvitti tuo maidon laatu- juttu! Suklaan ym. herkkujen syönnistä voisi päätellä, että mun maito olisi huippurasvaista!! =) Täytyisi tosiaan munkin rajoittaa, mutta ehkä sitten huomenna....?!

Anabelalle onnittelut pojasta ja tervetuloa tänne jutustelemaan! =)Tsemppiä imetykseen!!

Butterflyn pojilla oli oikein hienot mitat, onnittelut! =)

Coltsfootin Hillalle 1 wee onnittelut ja onnellista odotusta sinulle! =)

ON: Me oltiin tosiaan vauvauinti-infossa ja ehkä ensi, tai seuraavalla kerralla mennään kokeilemaan. Huomenna jo meinattiin käydä hallilla vähän " kuivaharjoittelemassa" , lähinnä katsomassa että missä edes koko halli on... Muuten ei tänne ihmeempiä. Sama meno jatkuu edelleen, eli neitiä täytyy kovasti viihdyttää. On kyllä ihanan aurinkoinen ja hymyilevä neiti, mikäli vaan sitä ohjelmaa riittää...=)

Huh, taisi tulla varsinainen romaani....=)

Mitäs muuten Hermionen ja Eetun viikonvaihteeseen kuuluu?

Nyt on painuttava petiin, hyvää yötä!

Ilona ja Riitu kohta 5 kk

Vierailija
51/59 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä itekseni, yksikseni naputtelen, Eemil nukkuu. IHANAA!

Meillä kun on mies ollu lähes vuoden aina viikot pois ja nyt sitten onki ollu reilu kuukauden 24/7 kotona niin alko pikkasen päät kolisemaan. :) (Vaikka on kyllä toisaalta ollu ihana olla yhessä ja lomailla, tehä mitä mieli tekee.) Mulla oli pari päivää Vit..us käyrä aika korkeella ja eilen tuli huippu, kaikki vaan itketti, ahdisti ja masensi. Mikään ei ollu hyvä.

No tänään mies lähti kaverinsa tupareihin toiselle paikkakunnalle ja mulla enempi tilaa hengittää. olo on jo paljon parempi!

Mun pitäis ehdottomasti ottaa itteeni niskasta kiinni ja kehittää joku harrastus, käydä sit vaikka alkuun jossain jumpassa, vaik en niistä niin pidäkkään. : )

Älkääkä nyt ystävät hyvät vaan käsittäkö väärin. Meillä oikeesti menee hyvin ja kaikki sujuu, vaihdos entiseen oli vaan niin totaalinen et vie aikansa tottua, ja sit taas muuttuukin systeemit. : )

Mutta muutama sananen kommentointiakin...

MAMAJAJUSTUS on reissussa, toivottavasti kyläily sujuu hyvin. se tavara määrä on kyllä ihan uskomatonta, mitä pienempi lapsi, sitä enemmän rompetta. ja vielä jos vaunut ottaa mukaan...

Mäki käytin alkuun rintakumia, toisen rinnan kans pari viikkoa, toisen ehkä kuukauden päivät. Mulla kans rinnanpäät on tai siis oli hankalan malliset ja sit ku maito pingotti vielä tissit piukiksi niin ei otetta meinannu saada. Mut nykyään tilanne on helpottanu ja ilman kumia imetellään. : )

Imettämisestä muutenkin... ANABELALLE tsemppiä, mä oli alkuun välillä ihan valmis lopettamaan koko puuhan. asentoa ei löytyny, ja sit ku löyty niin maitoa tuli semmosella suihkulla et sitä oli joka paikassa, sitä ennen tissit oli kipeet ja imeminen SATTU! Mutta niin se harjotus autto mulla, nykysin sujuu jo mukavasti, istualleen ja makuultaan. Suihkuja välillä tulee, mutta oon oppinu et harso viereen niin saa pahimmat suihkut " ammuttua" siihen. ; ) TSEMPPIÄ!! Ja niinku joku jo sanokin niin kyllä ne vauvat kasvaa korvikkeellakin, tärkeintä on ettei äiti polta itteensä loppuun.

DRAGONDREAM, meillä kuolataan kanssa ihan mahottomasti, Eemilillä on sormet kokoajan suussa ja kaulus, hihat, kädet märkänä kuolasta. " söis" mutki jos vaan kiinni pääsee. : )

TIPUN sienna oli nukkunu mahtavat unet, toivottavasti jatkuu!

ILONAN Riitu kaipaa viihdykettä, ja niin tais kaivata joku muukin. Meillä on Eemil ollu nyt kaks päivää oikee kärttypää, liekö äidin huonotuulisuus tarttunu? On siis kaivannu viihdykettä kokoajan, sillon on hyvä ku juttelee, laulaa tai muuten vaan touhuaa jotain, itekseen ei ole viihtyny yhtään.

Mietin myös et voisko olla hampaat mitkä vaivaa? Tai sitten noi mun kuukautiset... Yhdellä ystävällä sai poika kiukkukohtauksia sen menkkojen aikana,(sillä alko kans ku vauva oli noin 3kk) mut tais kyllä muistaakseni saada syöttöjen yhteydessä, en muista pitäis kysästä... Mäkin olisin kyllä toivonu etteivät olis vielä alkaneet aikoihin, mut minkäs teet.

Vaatteista, mä yhdyn ruskean ja kirkkaiden värien suosijiin. Vaaleensininen ja sininen on meillä vähemmistönä. Neki pitkälti lahjaks saatuja, jotain oon itekki hommannu.

Meillä pappi sano ristiäisten aikaan et on niin pojan näkönen, kaikista ku ei voi suorilta sanoa kumpi on. : ) Ja Eemilillä oli sillon vaaleet potkarit ja punavalkonen paita. : ) Siis siinä jutustelussa ennen ristiäisiä. Tuli vaan mieleeni, vaikka meniki nyt aiheen vierestä.

Jaahas, jospa sitä lähtis valmistautumaan nukkumaan, huomenna ajattelin lähteä poitsun kanssa kaupungille shoppailemaan! Ei ole shoppailuterapian voittanutta, häviää loputki murheet! ; ) (jos siis vielä huomenna huvittaa)

kauniita, hyviä ja ennen kaikkea mahdollisimman pitkiä unia kaikille.

Odottelija ja niin söpösesti nukkuva Eemil, huomenna tasan 3kk. (melkein tänään)

Vierailija
52/59 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipu:

Kuinka sä uskaltauduit hulluille päiville vaunujen kanssa. Mulla tuotti tuskaa päästä jo stockan ohi kadulla, kun oli niin paljon ihmisiä. Heh, varmaan hieno se body.

Heltsy:

No mä puen Neean silleen, että kyllä sen selvästi tytöks tunnistaa. Pinkkiäkin löytyy, mut myös vihreetä, keltaista, valkoista, beigee ja violettia. Aika monissa vaatteissa on vaan vaihtoehtona punanen tai sininen, ikävä kyllä. Mekkoja omistetaan 2 kappaletta, joista toinen kesäks ja toinen lahjaks saatu. En jaksanukkaan lähtee nyrkkeileen sen kaupunkireissun jälkeen. Ens viikolla uus yritys.

Anabela:

Paljon onnea pojasta. Mulla kans helpoiten onnistuu sängyssä imetys. Istuviltaan paras asento on kun istuu sohvalla risti-istunnassa, sit tyyny syliin ja vauva tyynylle ja hieman kumartuu itse eteenpäin niin vauva saa paremman otteen rinnasta. Mä lypsin aina jos lähdin jonnekkin, mut korvikekkin on ihan hyvä vaihtoehto. Meillä se ei vaan Neealle sopinu ja oksensi 3 kertaa kaaressa tuttelin pihalle.

Coltsfoot:

Hillalle 1-vee onnittelut. Mä muistan että teillä oli nukumis ongelmia pitkään. Koskas ne Hillalla loppu ja teittekö jotain temppuja? Meillä on kanssa nyt Neealla vähän turhan lyhyitä unipätkiä ollu jo pidemmän aikaa. Itte alkaa olla jo aikas kypsä niihin.

Butterfly:

En sit jaksanukkaan lähtee siihen kuntonyrkkelyyn, kun olin meidän kaupunkireissun jälkeen ihan poikki. Ens viikolla uus yritys.

Mulle lääkäri sano että hormonaalisista käy vaan minipillerit esim. ceracette jos imettää. Niiden ehkäsyteho ei oo sama kun kierukan tai yhdistelmäpillerien ja pitäs ottaakkin aina parin tunnin tarkkuudella, joten tuumasin että ei oo mun juttu. Kuparikierukka ois käyny.

Hienosti teidän pojat on kasvanu.

Mama ja Justus:

Koitan kaivella esittelypinoo ylöspäin, kyllä sellanen jossain on olemassa.

Gaiole:

Meillä ei alkuun oikeen riemuittu kylvyssä, mut ei itkettykään. Ei vaan viihtyny kovin kauaa. Nyt taas istuis siä vaikka koko päivän polskuttamassa.

Odottelija:

Menkoista¿mulla alko 8 viikkoo synnytyksen jälkeen ja täysimetin. Eli taitaa olla ihan yksilöllistä. Tosin ne ei oo ihan niin säännölliset kun ennen. Alkuun oli kipuja, mut nyt ei enään juurikaan oo.

Tänne ei mitään kummenpaa. Nyt ollaan oltu vaunuttelemassa jo niinkin että Neea on ollu hereillä ja oon nostanu sen istuun. Istuun neiti muutenkin koittaa jo lattialla nousta. Tosin vielä on toinen käsi aina maassa tukena. Pupua rökitetään aina kun on siihen mahdollisuus. Tänään mennään kummitädin synttäreille ja taidetaan laittaa oikeen mekko päälle.

Vilkutukset kaikille ja viettäkäähän mukava viikonloppu.

Buuffa ja Neea 7 kk

Vierailija
53/59 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tulla " ilmoittautumaan" , että hengissä ollaan, mutta jonkinmoinen palstaväsymys on iskenyt. Kiva olisi lukea ihmisten kuulumisia ja kommentoida, mutta kertakaikkiaan tuntuu ettei ole aikaa istua koneella. Ja sitten ahdistun, jos ehdinkin lukea, niin nimimerkit menee sekaisin ja kommentoinnille ei jää aikaa. =(

Siispä jotain yleisiä kommentteja, mitä jäi mieleen.

Lasten vaatetuksesta olitte jutelleet. Meidän tyttösellä löytyy kyllä laidasta laitaan vaatteita. Vaaleanpunaista, ruskeaa, violettia, kesäksi keltaista, sinistä, valkoista... Kesävaatteissa on tosi ihanan kirkkaita värejä tarjolla. Innolla odotan vaatekutsuilta tilaamaani shortsihaalaria. Siinä oli kirkkaan punaisella pohjalla keltaisia kiraffeja. Kävin eilen vaatelaatikostoa läpi ja ison pinon laitoin taas syrjään, kun eivät enää mahdu.. Täytyisi mennä ostamaan ihan perusbodeja ja yöpukuja, koska niistä on juurikin kohta kauhea pula.

Meidän tyttönen söi jonkin aikaa vellejä ennen kuin siirrytiin puuroon. Ostin Ainun vellitutteja, kun ajattelin että maitotutti olisi liian pieni. Ja voi sitä huutoa, kun velliä tuli tulvimalla suuhun... Jäi siis vellitutit käyttämättä ja ihan maitotuteista juotu kaikki juomat.

Me oltiin pitkästä aikaa uimassa aamulla ja tyttönen oli ehkä vähän ihmeissään. Toisaalta varmaan väsynytkin, koska heräsi taasen hirmu aikaisin. Nyt yritän saada neitiä nukahtamaan, mutta kun pitää sählätä tuolla pinniksessä konttausasennossa, niin eihän se uni tule... Äsken kun kävin, niin neiti istui lakanakasa sylissään! =) Oli saanut revittyä ne pois paikoiltaan...

Eli nukutuspuuhiin ja iltapäivällä vauvakaverin 1-v synttäreille.

Mukavaa viikonloppua kaikille. =)

T. iida-linnea ja tyttönen viikon päästä 11 kk

Vierailija
54/59 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkis nukkui viime yönä 3.30 saakka, mutta sitten ei uni meinannutkaan tulla silmään, ei sitten millään! Lopulta vanha keino tepsi: nukahti rinnalle klo 5.15. Sitten nukkui jonnekin 8 asti onneksi. Aloitettiin maissivellin antaminen, hyvin upposi.

MAMAJAJUSTUS: Sinäkö Savossa asustelet? Missäs päin tarkemmin, jos saa kysyä? Itse olen sieltä alun perin kotoisin ja sukulaisissa ja kavereiden luona vieraillaan aina tasaisin väliajoin. Tahkollakin on tullut pyörittyä sekä vapaa-ajan puitteissa että työprojektien tiimoilta. Mitenkäs yö meni mummolassa? Kyllähän sitä tavaraa kertyy mukaan, meillä ainakin oli mummola-reissulla auto täynnä, kun oli vaunut mukana. Joo, totta, että kokemusten perusteella veisin jotain ihanaa kotiruokaa rotinoiksi. Äitini toi omatekoisia lihapullia, niin kylläpä oli taivaallista lämmitellä niitä silloin, kun ei jaksanut itse ruveta kokkaamaan. Äidin lihapullat hakkaa pakastepizzat sata-nolla : ) Esittelypinoa en ainakaan minä ole löytänyt. Kuka osais tehdä?

DRAGONDREAM: Muistanko ihan väärin, että asut Pohjois-Karjalassa? Missä käytte vauvauinnissa? Itseä kiinnostais hieman myös ja mieskin tänään puhui, että millastakohan se olis? Kerrotko vähän lisätietoja noin niin kuin yleisesti, jos jaksat? Huomattiin itsekin, että velliin riittää

tavallinen maitotutti. Liian nopsaan tulee vellitutista eli meidän harvoin pulautteleva tyttönen puklasi oikein kunnolla illalla, kun vellitutista

annettiin sitä maissivelliä. Muuten upposi tosi hyvin, ois syönyt varmaan enemmänkin, mut ei kerralla uskallettu hirveen isoa satsia antaa, vaan lisäksi annettiin maitoa. No joo, kyllä meidän yöt loppujen lopuksi aika hyvin menee, ollaan varmaan totuttu tässä välillä jo liiankin hyvälle, niin nyt tuo rytminmuutos tuntuu hankalalta.

ILONA: Hyvä, että Riitu nyt sitterissäkin viihtynyt. Joo, Pätkis on kovin seurallinen nyt, koko ajan sais olla laulamassa ja leikkimässä ja

eri asennoissa sylissä haluaa olla. " Vauva-asento" ei enää käy muulloin, kuin tosi väsyneenä. Ja puoli-istuvasta asennosta yrittää punkea itse kokonaan istumaan. Nyt heräileekin just päiväunilta ja sitteriin laitoin, katotaan kuin kauan viihtyy.

ODOTTELIJA: Kiva, että oot saanut vähän " tilaa hengittää" : ) Ymmärrän kyllä, mitä tarkoitat. Itsekin olen sellainen, että pitää välillä saada olla yksin ilman miestä, tosin meillä mieskin tarvii sitä omaa tilaa, joten aika hyvin meillä sen suhteen on sujunut. Ja tosiaan, aloita ihmeessä joku harrastus, eihän sen tartte olla sen kummempi, kuin että pyydät saada lähtee vaikka kävelylenkille yksin ilman miestä/vauvaa. Siinäkin jo mieli kummasti virkistyy. Onnea Eemilille 3 kk! Jokos kävit shoppailemassa, löytyikö mitään kivaa?

IIDA-LINNEA: Tyttönen taitaakin olla melkoinen touhu-tiina, kun lakanatkin saa paikoiltaan?

Joo, nyt tulee kyllästys Pätkikselle: on tiputtanut lelunsa jo sata kertaa ja nyt alkoi kitinä. Eli viihdyttämään äippä... : )

Dajm + Pätkis 4 kk

Vierailija
55/59 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, unohdin aamulla nostaa esittelypinon. Nyt se ois tua kärjessä.

Vierailija
56/59 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

DAJM: Muistit väärin....mä oon länsi-suomesta,raumalta, mutta ei se niin tarkkaa, hih ;)

Joo uinnissa ollaan käyty ja tykätty kovastikin. Mua jännitti hirveesti aluksi, mut sain kaverilta neuvoa ja hyvin on sujunut. Uikkarit kannattaa ostaa sellaset lahkeelliset jos sattuu kakka vahinko tulemaan. Meillä ei ole kyllä kertaakaan niin käynyt. Tuntia ennen pitää olla syömättä varmaan lähinnä pulautteluiden ja kakankin takia. Koruja ei saa olla itsellä laisinkaan (en tiedä miksi). Mä oon pukuhuoneessa ensin riisunut itseni ja sitten vauvan. Auton turvakaukaloon oon laittanut muovitetun froteen ja sen ottanut mukaan pesuhuoneeseen. Vauva on siinä sitten istuskellut pyyhkeen alla sen aikaa kun itse peseytyy. Samaten poislähtiessä vauva odottaa kaukalossa sen aikaa kun itse pukeudun paitsi jos on oikein huonoa aikaa niin sitten on pakko tietty tehdä toisinpäin. Toiset äidit antaa tissiä pukuhuoneessa, mutta meillä Paul on pärjännyt kyllä kotiin saakka. Meidän uimahallissa on kyllä niin kylmä pesuhuone ja suihkustakin tulee ihan haaleeta vettä, jotenka oon ottanut Paulin ihan pieneksi ajaksi saunaan alalauteelle ja syöttänyt pojan siinä. Niin siellä tekee muutama muukin...vaikka oon lukenu ettei vauvoja sais viedä löylyyn, mutta ei kai pieni hetki haittaa.

Sukelluksia ollaan harjoiteltu jo monta kertaa ja se on ihan hauskaa, mutta ei niitäkään pakko ole tehdä jos ei halua. Ohjaajat osaa kuitenkin hyvin neuvoa. Joka kerta on myös muutama leikki siellä vedessä, muuten vapaata uiskentelua.

HHHmmm...tulipas pitkä teksti...en nyt äkkiä muista enempää. Kyselepä lisää jos tarvii, mun pää on niin laho, että voi jotain tärkeetä jäädä pois ;)

Sitten piti vielä mainita kun joku täällä ammateista puheli, että täältäkin löytyy yksi hoitsu. Lähihoitaja siis olen ja vanhusten parissa teen työtäni sitten joskus kun sinne palaan.

Nyt pitää mennä katsomaan kun poika kohta varmaan herää...oli vieraita tänään ja pikkuinen oli ihan poikki ja uni tuli hyvin sen jälkeen.

Mieskin on jo paljon pirteämpi eikä vieläkään pöpöä ole mulle tartuttanut...yeeesss!!!

Vierailija
57/59 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Kauhian pitkä pino! Olin reissussa pari päivää ja nyt ollaankin sitten oltu kipeinä ¿ flunssa + kuume pari päivää.. Oona-parka on ihan ressu, ehdin jo ¿juhlia¿ että tänä aamuna ei ollut enää kuumetta, mutta sehän nousi aamupäivästä uudestaan. Nyt nukkuu vaippasillaan peiton alla sängyssään, pääty kohotettuna. Toivottavasti parantava uni maistuu.

LYCKAN Höpikselle myöhästyneet 1v onnittelut!! Vai askeliakin on otettu! ;) Niin meilläkin.. Tänään meni varmaan jo joku 6-7 askelta ilman tukea. Kamala etukeno vaan välillä on että meinaa mennä ihan tyystin turvalleen.. ;) hihi!

GAIOLE pähkäili niitä kakkatahroja ja saitkin jo hyviä vinkkejä. Meillä on toistaiseksi ainakin kaikki lähteneet ihan Tabortilla ja 60c pesussa..

TIPU ¿ mua ei huijattu vaan mä huijasin! ;) hihi! Olin työmatkalla ja soitin matkanpäämäärässä kollegalle oven ulkopuolelta että VOI EI MÄ VASTA HERÄSIN ja siis missasin lennon.. hehe! Arvaat vaan että mulla oli hauskaa nähdä ilme kun kävelinkin ovesta sisään..

BUTTERFLY ¿ meille on tulossa vieraita perjantaina 2 otteeseen, lauantaina ja sunnuntaina.. Huh huh. Nyt kun ehtisi vielä siivota ja leipoa + tehdä ruokia valmiiksi.. Plääh. Hyvät kuulumiset teillä oli sieltä Kättäriltä + neuvolasta! :) niin se vain aika hurahtaa.. Miten meni ristiäiset, eikös ne olleet nyt viikonloppuna?

BIANCO ¿ mukavaa kun matkanteko sujui ja uusia taitojakin on Kalle keksinyt!

SUSANNAN Saaga-parka oli nyyhkytellyt rokotuksesta.. Onneksi ei sen pahempia reagointeja tullut. Supoista on kyllä kuulemma apua, hyvä niin. Meillä ei ole käytetty niitä kertaakaan, nestemäinen panadol on maistunut silloin kun on tarvittu esim kuumeen alentamiseen..

BUUFFAN Neea saa nauttia äipästään sitten vielä pitkään, ihanaa! :) Olit kysellyt sitä pumppitangon painavuutta, en ole ihan varma mutta ehkä n.500g vois olla lähellä. Eli ei paina juuri mitään. ;) Minä itse käyn 2 kertaa viikossa jumpassa, kun itse ohjaan niin tule ¿väkisinkin¿ mentyä, muuten saattaisin kyllä laistaa toisinaan.. Ja on hoitajatkin aina järkättynä, joten ei voi laiskotella..

HERMIONE ¿ minkäs verran väänsit hauiksissa ja ojentajissa painoa? ;) Niin sitä pitää! Me naiset ollaan oikeasti paljon vahvempia kuin mitä luulemme!

ILONA ¿ Oonallakin oli ¿en viihdy yksin hetkeäkään¿-vaihe, mutta kun alkoi konttaileen niin se meni ohi hyvin nopeasti. Omin voimin kun pääsi tutkimaan kämppää niin ai että oli kivaa!

HELTSY ¿ kiva kuulla että valokuvaus meni mukavasti.. :) Millasia kuvia otitte? Asentoja jne ajattelin..

GAIOLE ¿ me hankittiin Oonalle arskat joskus 2kk iässä. Baby banzit. Olivat lähinnä käytössä 5,5kk iässä kun oltiin Kreikassa (syyskuussa) ja nyt kun on alkanut taas aurinko paistella. Aluksi olivat kyllä vähän isot, mutta yllättävän hyvin toimivat myös sillon alle 6kk iässä. Niissä on sellanen säädettävä kumilenksu, ja pitäisi ainakin passata johonkin 2v ikään, saa nähdä. Ja meillä on nautittu kylpemisestä ja suihkuttelusta suunnattomasti AINA! (tai suihku ei ollut aluksi kivaa, mutta vauvauinnissa sekin alkoi ¿maistumaan¿)

ODOTTELIJA ¿ meillä myös käydään itkuhälyjen kans saunassa.. :) Paitsi alkuun kun Oona meni vasta 22 aikaan unille, niin käytiin vuorotellen. Mä en muista tarkasti, mutta menkat tais tulla joskus ehkä 4-5kk sitten ekan kerran, epäsäännölliset ovat joten ei kykene muistamaan. Ja täysimetin sinne n. 6kk ikään ja jatkoin osittaista imetystä 10,5kk ikään.

ANABELA ¿ ONNITTELUT PRINSSISTÄ!!! :))) Ihanaa vauva-aikaa! Ja tervetuloa porukkaan! Meilläkin kyljellään sängyssä/soffalla oli paras imetysasento. Vasta vähän isompana imetin silloin tällöin istuen. Jos sulla tulee pumppaamaalla maitoa, niin sitä kyllä suosittelen. Oonakin sai tuttipullosta mamman maidot silloin kun olin jossain menossa, pakkasessa oli eri kokoisia satseja. Korvikkeista Tutteli aiheutti hirmuisat masuvaivat, NAN taas on sopinut mainiosti. Kannattaa kokeilla eri merkkejä jos haluat sitä korviketta antaa.

DAJM oli miettinyt ulkovaatetusta. Oonalla on ollut nyt (+5c -> keleillä) vaunuissa äippäpaketin makuupussi, siellä ihan sisävaatteet (pitkähihainen body + sukkikset tms), villasukat, tumput ja pipo. Taitaa meidän neiti olla aika lämminverinen, saa nimittäin aikamoiset raivarit jos sille pukee päiväunille liikaa vaatetta. Taidan muuten tehdä ihan tavallisen marsipaanikakun ¿ sellasen ¿tavallisen¿ täytekakun mihin tulee ¿kermakörö¿ päälle + vaaleanpunaisesta marsipaanista sellanen kaulittu päällinen. Joku kiva Nalle Puh-koriste ois kiva löytää.. Täytyy yrittää torstaina (lomapäivä) etsiä. Jos sitä maissivelliä meinaatte alkaa antamaan, niin se on varmaan makuasia.. Sellanen isoreikäisempi tuttiosa oli hyvä ¿ tai ainakin Oona tykkäsi, raivosi nimittäin kun blondina ekan kerran annoin maitotutilla.. hih. Olit saanutkin jo vauvauinti vinkkejä.. Niistä vielä; eli korut kerää tietysti ihan hirveästi pöpöjä, joten siitä syystä niitä ei saa olla. Meillä myös tukka täytyy kastella ja uikkarin alla on oltava uimavaippa. Sen kun vaan uimaan, se on kivaa! :)

DRAGON ¿ vai on Paul alkanut kieriskelemään! ;) Toivottavasti säästytte siltä vatsataudilta!!!

COLTSFOOT ¿ kiva kuulla teistä pitkästä aikaa! MYÖHÄSTYNEET ONNITTELUT HILULLE!!! Oliko teillä synttäribileet? Älä ihmeessä pode ¿huono äiti¿-fiiliksiä jos mieli tekee jo töihin. Itse ainakin huomaan että kummasti sitä arvostaa ja entistä innokkaammin leikkii illan ja viikonlopun neidin kanssa kun on käynyt töissä.. Eihän noita isukkejakaan ajatella että ne on ¿huonoja¿ jos töihin menevät.. ;) Tasa-arvoa sanon minä! ;) Onnea odotukseen!!!

MAMAjaJUSTUS teillä on päästy eroon rintakumista! Se on kiva, ei tarvitse sen kanssa plärätä.. :)

Kiinteistä moni oli jutustellut. Meillä aloiteltiin luumulla, maissilla, bataatilla jne. Nuo on edelleen neidin suosikkeja. Eli esim nyt kun neiti on vähän kuumeinen niin ei paljon kannata liharuokia tarjoilla.. ;) Peruna kun sai aikaan valtavia yökkäyskohtauksia ja irvistyksiä..

Olitte myös vaatteista puhuneet. Meillä on aika sekalaisesti kaikkea. Punaista, vaaleanpunaista, valkoista, ruskeaa, violettia, farkkua jne. Välillä on itsestänikin kiva pukea neiti vaaleanpunaisiin, mutta tykkään melkein eniten noista ruskean ja punaisen/vaaleanpunaisen yhdistelmistä.

Jep, nyt menen laitteleen ruokaa. Imuroinnin sain suoritettua jo aamulla neidin avustuksella (kiskoo johdosta ja yrittää ratsastaa imurilla). ;) Mukavaa sunnuntaita & huiskutukset kaikille!

Mammis + Oona viikkoa vajaa 1v[/color] [color=red]♥ [/color]

Vierailija
58/59 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipu: Toi babybio kuulostaa tosi kivalta:) Kuin usein teillä sitä järjestetään? Täällä pitäs olla babybio ohjelmistossa mut netissä lukee aina vaan et seuraavaa ajankohtaa ei ole vielä sovittu:(

MamajaJustus: Meillä ruokitaa poikia pääosin pullolla. Pienempi saa hirveän raivarin jos yrittää rintaa tarjota, koska ei jaksa imeä/viitsi imeä sitä ja B:tä mä välillä imetän.

Dragondream: Mä aattelin et vois ostaa sen hyppykiikun, jossain vaiheessa. Jos vaikka jompikumpi siitä tykkäis.

Ilona: Mites uimahallissa meni?

Mammis: Parannuspuhalluksia sinne:)

Gaiole: Meidän pojat eivät ilmeisesti ole identtisiä. Ainakin heillä oli erilliset istukat ja olen käsittänyt että sillon vauvat eivät voi olla identtisiä. En oo kuiteskaan varma... Ainakin minä heidät erotan, mutta voi johtua kokoerostakin.

Heltsy: Pojilla on yhteiset vaatteet. Me ei myöskään pueta heitä samanlaisiin vaatteisiin ainakaan tarkoituksella. Joskus tietty saattaa olla samnalaiset vaatteetkin yhtäaikaa päällä jos mies on pukenu toisen ja minä toisen. Mä en ees osta kerrallaa kahta samanlaista vaatekertaa tai ainakin ne on sitten eriväriset jos ei muuta:)

ON: Meillä oli eilen ristiäiset:) Pojat olivat tosi kiltisti koko seremonian ajan ja äiti oli niin ylpee heistä. Nimiksi he saivat Lauri (A) ja Leevi (B).

Tänään ei oo sitten ollutkaan niin mukava päivä. Aamulla alko menkat ja mä oon ollu tosi huonolla tuulella:( Eikä kivutkaan yhtään helpottaneet raskauden myötä, vaikka kaikki mulle ennen raskautta sano et kyllä ne sitten helpottaa kun oot yhden lapsen saanut. On tää niin ihanaa olla nainen:) Mä oon ihan sitä mieltä et jokaisen miehen pitäs kerran elämässään kokea menkat niin he tietäis miltä ne tuntuu. Meillä mies ei ainakaan yhtään ymmärrä et miks oon niin huonolla tuulella.

Eipä tässä muuta kuin hauskaa viikon alkua kaikille:)

Terkuin Buttefly & Lauri ja Leevi

Vierailija
59/59 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Butterfly:

Kivat nimet oli teidän pojat saanu. Saakos udella mitkä tuli toisiksi nimiksi.

Noista menkoista...Mullekkin kaikki sano että kivut loppu muka kun seinään. Eipä pitäny tääläkään paikkaansa toi fraasi. Tosin täytyy todeta että parit ekat menkat oli tosi kipeet ja nyt sen jälkeen ei oo juurikaan ollu, vaan on selvinny yhellä särkylääkeellä koko menkkojen ajan.Joskus ei oo tarttenu ottaa yhtään. Mullakin oli ihan helvetilliset kivut ennen synnytystä. Toivotaan että sullakin kävis samoin ja kivut kohta loppuis.

Dajm:

Vauvauinnista. Meillä on yhdellä oikeen sellanen muotoiltu kaukalosuojus, vähän kun vaunujen suojus. On ilmeisesti sen liikeestä käyny ostaa. Vaikuttaa ihan näppärältä. Tosin mä en voi Neea kaukalossa pitää kun on niin liikkuvaista sorttia että tulee ulos kaukalosta jos ei oo vyöt kiinni ja pyhkeiden kanssa niitä on hieman hankalaa säätää.

Mitäköhän muuta mun piti laittaa...no en muista, mut omat kuulumiset viä.

Neea nousi tänään ekaa kertaa ite oikeen kunnolla istuun. Sillain oikeen molemmat kädet irti lattiasta ja selkä suorana törötti tossa lattialla lelu kädessä. Vitsi äiti on taas ylpee. :)

Buuffa ja Neea 7 kk