Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** ENSKAT viiikolla 14 ***

31.03.2008 |

Aloitanpa pinon.. Tuossa edelliset törinät http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12760254&p=1&tmo…

Mammis töistä ja Oona mummon kanssa kotona

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista, että millon oon viimeks kirjotellu. Lukemassa oon yrittänyt käydä ja melko hyvin onnistunutkin... Meillä on Riitulla joku " en viihdy yksin hetkeäkään" -vaihe ja se tahtoo vähän tätä äiskän koneella istumisaikaa syödä. Lisäksi ei nuku päikkäreitä kun liikkuvisaa vaunuissa tai niin että pötkötän koko jan neidin vieressä. Heti jos poistun, niin tyttö herää. Eli tämmöistä. Hermione olikin jo kysynyt kuulumisia! =) Mulla oli kans tässä yks päivä salin jälkeen sellainen olo, että Riitu olisi monta kiloa painavampi kuin ennen, millään ei olisi sitä jaksanut kantaa! Nautihan jätskistä! =) Ihan tulee jo kesäinen olo kun on ollut niin ihanat ilmat ja kun mietinkin jätskiä.... =)

Vähän samoin tavoin kuin Buuffakin kirjoitti: eli älkää ihmetelkö jos meistä ei mitään hetkeen kuulu, aika on niin kortilla. Toivottavasti tämä on ihan nopeasti ohimenevä vaihe. Tsempitykset Buuffallekin kiireen ja hampaiden keskelle!

Onnitteluja ainakin Gaiolen Piiperölle, Butterflyn pojille, Heltsyn Kiialle ja Lyckan Höpikselle!! Olikohan muitakin.....?

Susannan Saagallahan on valtavan komeat mitat! =) Meillä on maanantaina neuvola ja veikkailen, että Riitu olisi ehkä samoissa mitoissa kuin Saaga, ikää tosin on meillä 2 kk enemmän! =)

Mammikselle kovasti jaksuja. Ihana, että isäsi voi jo paremmin.

Jaahas, Riitu nukahti ihanan aikasiin, joten taidanpa minäkin rojahtaa hetkeksi sohvalle ja sitten sänkyyn.

Vilkutuksia kaikille enskoille ja oikein keväistä huhtikuun alkua! Yritän keretä kirjoitella ja ainakin lukea.....

Ilona ja Riitu n. viikkoa vaille 5kk

Ps. Nimimerkeistän oli puhetta... Ilona on mun toinen nimi, eli ei mikään kovin mielikuvituksekas nimimerkki.

Vierailija
22/59 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuhaiset heipat täältä. Kiia on onneksi jo lähes parantunut, enää yskää ja hyvun pientä nuhaa. Mulla ja miehellä vielä nuha päällä, mies sairasti tällä kertaa enemmän kun mä mikä on tässä perheessä harvinaista.

Onneksi siis Kiian osalta flunssa ja voitonpuolella, ei pääse varmaankaan haittaamaan meidän huomista valokuvausta. Yötkin mennyt flunssasta huolimatta todella hyvin, viime yönä teki enkat ja heräsi vasta kuudelta syömään ja senkin jälkeen uni maittoi vielä kahdeksi tunniksi. Oli ihanaa nukkua pitkä unipätkä varsinkin kun on itsekin puolikuntoinen.

Ilona oli käynyt poikkeamassa kiireen keskellä. Kiva! Meilläkin on välillä ollut noita päiviä ja jaksoja kun ei yksin viihdyttäisi ollenkaan, tsemppiä sinne.

Hermione on ollut jumpalla, nyt sitten jäätelön kimppuun, oot sen ansainnut. Ja tuolta aikaisemmin lueskelin noita sun pumppipainoja, kadehdittavat olivat. Täällä mennään vähän vähemmillä. Ja kiitoksia puolivuotis onnitteluista.

Buuffa: onko nuo Neean puhkeemassa olevat hampaat nyt ekoja? Ei muista, sori. Täälläkin siis perjantaina puhkesi eka, onneksi ei mitään isompaa kitinää ilmennyt, tai meni ainakin muun kipuilun piikkiin.

Susannan Saagalla oli hienot uudet mitat, onnittelut niistä. Ja rokotuksestakin oli selvitty, toivottavasti ei tuu mitään sivuvaikutuksia Saagalle.

Mukavaa että Biancolla ja Kallella oli reissu mennyt hyvin. Ja onnittelut ekasta hampaasta. Onko Kallella muuten havaittavissa joku suosikki noissa teidän herkuissa jo? Meillä aloitettiin iltapuuro päärynällä perjantaina ja hyvin maistuu neidille. Melkein sanoisin sen suosikiksi meillä. Huomasin muuten just että me ollaan annettu Kiialle vasta kaikkee peellä alkavaa: perunaa, porkkanaa, päärynää ja puuroa. Ja pakkasessa odottaa eilen tehty parsasose (ei viitsitty antaa vielä kun huomenna on se kuvaus ettei vaan tuu mitään ylimääräisiä näppyjä). Mitähän sit keksis, persikkaa varmaan jos samalla linjalla jatketaan:)

Butterfly: onnea poikien 2kk iän saavuttamisesta. Ja mukavaa että kättärillä oli mennyt hyvin. Tuo verikokeiden tai muiden toimenpiteiden seuraaminen on ikävää ja sydäntäsärkevää.

Tipulle ja Siennalle vilkutuksia. Olitte olleet vähän shoppaamassa ja syömässä, kivaa poiketa välillä arkirutiineista. Vieläkö Sienna viihtyy vaakatasossa vaunuissa hereillä ollessaan? Me kokeiltiin eilen tota ratasosaa vaunuihin, Kiia melkein hukkui sinne, eli ei taideta ihan hetkeen ottaa käyttöön. No ei nyt niinkään oltu viä edes suunniteltu mutta tulipa testattua.

Ja Sienna osaa sanoa äiti!!! Ihanaa, kuulostaa varmaan niin hyvältä vaikka ei vielä olisikaan aina tarkoituksellista.

Gaiole: mulla on sappisaippua käytössä noiden kestovaippojen kanssa, lähinnä jos villiksiin (joita käytetään öisin) tulee kakkatahraa niin oon poistanut sillä. On tosi hyvä ja toimiva. Ja nyt oon sitä käyttänyt muutaman kerran myös bodeihin ja muihin kun porkkanatahra ei meinaa irrota jos ei heti laita koneeseen. Ja on lähtenyt hyvin. Suosittelen!

Lycka: kivalta kuulosti tuo teidän tikrukakku, ja synttärit muutenkin!

Iida-Linnealle tsemppiä maito- ja vaippasirkukseen.

Mammis: olipa hurja pääsiäisreissu teillä. Onneksi kaikki kuitenkin hyvin. Kyllä tuollaiset tapahtumat pysäyttää ja laittaa ajattelemaan.

Yökyläilystä oli ollut puhetta. Täällä odotellaan sitä aikaa että raaskis Kiiaa viedä yökylään ja päästäis miehen kanssa yhessä johkin kunnolla. Mutta pienin askelin nyt eka, jos nyt eka vaikka pidempiä pätkiä päiväaikaan mummoilla ja siitä sitten.

MamajaJustus oli käynyt vaunutellen työkavereita ilahduttamassa. Saako kysyä minkä tyyppistä työtä teet?

Dajm kyseli kiinteistä. Meillä aloiteltiin reilu 5kk iässä kun huomasin Kiian olevan kovin kiinnostunut meidän syömistä. Pari ekaa viikkoa meni kyllä harjotellessa ja tosi pienillä määrillä, pari teelusikalllista päivässä. Eipä meillä kiire ollut kun kasvu yms. oli ok eli mentiin tytön tahtiin. Sitten yks kerta Kiia vaan keksi mitä sille ruualle pitää suussa tehdä ja nyt ollaan reilu viikko syöty ihan oikeesti.

Jaaha, kai sitä pitää itsekin mennä nukkumaan. Heipat vaan kaikille. Koitan aktivoitua paremmin nyt kun ei enää niin sairastella.

heltsy ja kiia 6kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetsy:

Joo ekat hampaat on tulossa, ja kaks samaan aikaan. Kovasti Neea järsii kaikkee, mutta sit välillä tulee itku kun ikeneen osuu pahasti. Kuumetta ei oo onneks ollu.

Hermione:

Kuinka monta kertaa sä ehdit jumpassa käymään viikon aikana? Mulla on nyt parina viikkona ollu sillain että en oo päässy kun kerran tai kaks käymään ja on vähän harmittanu. Mutta minkäs teet jos mies on reissussa ja tulee vasta niin myöhään. Paljonko muuten se pelkkä pumppi tanko painaa? Oon kyllä käyny itekkin pumpissa, mut en oo miettiny paljonko mulla on tangon kokonaisspaino.

Tipu:

Miten sä saat harjattua Siennan hampaat niin, että se ei laita kieltä eteen? Me ollaan nyt vähän tutustuttu hammasharjaan ja Neea pitää koko ajan kieltä alahampaiden edessä. Kauanko muuten suunnilleen kestää että hampaat on kokonaan tullu läpi?

Tänään pitäs pyörähtää Neean kanssa vähän kaupungilla ja käydä moikkaamassa yhtä kaveria. Ja sit illalla ajattelin mennä kokeileen kuntonyrkkeilyä jos vaan pääsen salille.

Ulkona näyttäis tulevan taas upee ilma, joten nauttikaahan enskat kevät auringosta.

Buuffa ja Neea melkein 7 kk

Vierailija
24/59 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pitäis alkaa keittämään hernekeittoa. Herneet onkin olleet jo likoamassa.

Buuffa,mä käyn kaks kertaa viikossa jumpassa. Ehtisin varmaan useamminkin mut en vaan jaksa lähteä. Lenkilläkin kun tulee vaunujen kans käytyä melkein joka päivä.

Vaarana on että liikuntaa tulee liikaa =)En tiiä paljonko se pump-tanko painaa.

Heltsy, mukava että siellä ollaan jo parempana. Kerrohan sitten miten kuvaus meni?

Ilona, mukava kuulla teidänkin kuulumisia =)

hermione ja Eetu 6kk+

Vierailija
25/59 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermione: Sulla taitaa olla allien poistatuskuuri menossa? ;) Ihanan ahkerasti jaksat urheilla. Itse voisin ulkoistaa urheilupuolen jollekulle muulle¿ paitsi kun oikeasti saa sen vauhdin päälle, niin urheilusta tulee niin hyvä olo, että sitä tekee mieli aina vaan enemmän! Kohta lähdenkin vaunuttelemaan itselleni hien pintaan!

Ilona: Mukava kuulla kuulumisia! tulehan taas pinoutumaan, kun Riitu antaa ¿luvan¿ :) Hyvä, että siellä on kaikki kunnossa.

Heltsy: Mukavaa, että olette jo taittaneet sairaudelta niskan. Mitenkäs meni valokuvaus? Tuliko millaisia kuvia? :) Onnea Kiian ensimmäiselle hampaalle!

Buuffa: Sielläkin pukkaa hampaita esiin. Toivottavasti yöunet palaavat pian, ku hampaatkin tulevat esiin.

Susanna: Upeat mitat Saagalla! Piiperöllä oli tänään aamusta 3kk neuvola ja mitoiksi saatiin 59 cm ja 5150 g. Aika lailla pienempi tyttö kuin teillä :) Meillä kanssa laitettiin piikki, mutta onneksi tuli vain pieni itkuparahdus. Nyt katsellaan, miten ilta menee, toivottavasti ei tule oireita rokotteesta.

Bianco: Tervetuloa reissusta! Ja kiitos vinkistä kakkatahroihin. pitänee kokeilla tuota auringonvaloakin, sappisaippua lienee kanssa yksi vaihtoehto. Onnea Kallen uudesta hampaasta ja pyrähdystaidoista :)

Butterflyn pojat on jo 2 kk. Onnea! Hyvin pojut kasvaa :) Toivottavasti herra B unohtaisi kanssa itkut ja saisitte nauttia kahden hymypojan seurasta.

Tipun Sienna on nukkunut hyvin, hienoa! Piiperö veteli kanssa viime yönä kunnon unet, klo 22-06. Ihan hatusta tuli noin pitkä unipätkä kerralla! Oli kyllä mahtavaa :) Sitten kuudelta syötiin ja taas jatkettiin nukkumista klo 10 asti.

Tosiaan kakkatahrojen postovinkkejä antaneille kiitoksia! Saakohan tuota sappisaippuaa ihan tavallisista kaupoista, esim. Prismasta? Onko se palasaippua vai joku litku?

Minkä ikäisenä aurinkolaseja kannattaa hankkia lapselle? Vaunuissa piiperö toki on suojassa, mutta autossa pitää aina pitää harsoa turvakaukalon edessä, meillä kun ei ole tummennettuja laseja autossa olleskaan. Jos näin pienelle hankkii arskat, niin onkohan ne miten lyhytaikaset käytössä? (jää pieneksi jo ennen syksyä?)

Mutta piiperölle kuuluu ihan hyvää, kuulumisia tulikin tuolla välissä. 3kk neuvola meni siis hyvin, neiti kasvaa ja kehittyy toistaiseksi täysimetyksellä ihan ok. Kuukauden päästä katsotaan taas tilannetta, että tartteeko aloitella kiinteitä vai jatkanko vielä pelkällä rintamaidolla. Jos maitoa riittää, niin saatan jatkaa täysimetystä sinne 6kk asti. Katotaan nyt..

Nyt lenkille upeaan säähän!

Gaiole ja piiperö 3 kk

Vierailija
26/59 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buuffa: en valitettavasti osaa auttaa tuossa hampaiden harjausasiassa, Sienna kun ei laita kieltä harjan tielle. Se avaa suun nätisti ammolleen heti kun näkeekin harjan ja saan ihan rauhassa harjata. Hampaiden tuleminen kokonaan läpi kesti meillä tosi kauan, varmaan kuukauden siitä kun kärjet oli näkyvissä. Siennallehan tosin tuli ekat hampaat jo 4kk iässä, johtuisikohan hidas vauhti siitä.

Gaiole oli pohtinut aurinkolasien ostoa. Meillä on BabyBanzit, ja niistä sanottiin kaupassa (Lastentarvike), että käyvät 0-2 vuotiaalle. Eli eivät jää pieniksi ihan heti. Niissä on leveä kuminauha pään takana, ei siis sankoja ollenkaan.

Sienna veti taas koko yön unta ilman syöttöä. Heräsi aamulla 6.45, syötin sen ja laitoin kokeeksi takaisin sänkyyn. Sinne neiti simahti ja heräsi 8.30 kun kävin vähän kolistelemassa vieressä... Päikkäreitä ei sitten olisi nukkunutkaan millään, mutta jaksoi silti hyvin jumpassa puolen tunnin torkkujen jälkeen.

Sen verran kuitenkin kukuttiin viime yönäkin, että puoli yhdeltä heräsin kamalaan parkuun. Sienna oli kääntynyt mahalleen eikä mukamas osannut itse kääntyä takaisin (se taito unohtuu aina väsyneenä). Parku ei ihan heti loppunutkaan, mutta sain sen rauhoitettua laulamalla ja jatkettiin unia. Liikkeellelähtöä pitää nähtävästi harjoitella unissakin.

Tipu & Sienna 6,5kk+

Vierailija
27/59 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukasin vähän pinoa läpi, saas nähä jäikö mitään mieleen...

Gaiole oli miettiny tunteiden vahvuutta, mä oon ihan samaa mieltä, et se yllätti miten kiinni sitä onkaan tuossa pienessä ihanuudessa, mies välillä ehdottelee et jos käytäis esim. leffassa ja pyydettäis jotain hoitaa, mut en mä raaski jättää Eemiliä kenelle vaan hoitoon. Ehkä isovanhemmille hetkeks, niillekin tosin ehkä kerran et käytiin kaupassa ja Eemil nukku. : )

Isä toki saa lastaan hoitaa. Mut joo, mullekin riittää hyvin kauppa/lenkkireissut silloin tällöin.

Ja sit kun saan itteeni niskasta kiinni niin jumppareissut. : ))

Mitähän muuta, pää lyö ihan tyhjää...

No meille ei kummempaa, Eemil tosiaan peruuttelee ja välillä menee eteenpäinkin, tosin kyse on vielä noin 15-20cm matkasta. Mutta tahto liikkumaan on kova, kauheella ähinällä ja puhinalla harjottelee, ja sitten tulee kiukku kun ei onnistu. Sylissäki treenailee ja venkoilee, sitten ku pääsee lattialle on tyytyväinen. (hetken)

Mä jossain vaiheessa nukutin mahallaan ja sillon nukuttiinki niitä 6h pätkiä, mutta mutta, enään ei onnistu. Ihan siks että Eemil tönöttää pää pystyssä ja yrittää umpiväsyneenäki mönkiä eteenpäin, eikä tuttikaan pysy suussa kun niin väsyttää ja koko homma menee huutamiseks. Joten meillä nukutaan taas selällään, tai kyljelle mä sen laitan mut kääntyy siitä ite. Niin ja nykysin löytyy sängystä poikittain, mahaltaan jne...

Hienoja mittoja oli ainakin saaga ja piiperö saanu 3kk neuvolasta. Meillä se on edessä ens maanantaina. Ja se eka piikki...

ja butterflyn pojilla oli kaikki hyvin. Toivottavasti A:kaan ei tarvitse kauaa seurailla. : )

Hermoine jumppailee oikein urakalla, kateeks käy! Tai kait se on vaan omaa saamattomuutta. Mä vaan odottelen et päätettäis minne päin muutetaan (lähinnä missä miehen työt tulee olemaan, nyt lähetään sit kaikki niin ei tarvi olla viikkoja erossa) niin et sit siellä alotan jonku harrastuksen. No senku näkis, ja oikeestihan sitä vois ihan hyvin tehä jotain nytkin. en vaan oikein ikinä ole ollu mikään jumppaaja tyyppi.

Jeps, just tulin noin 2h lenkillä ja nyt pitää mennä suihkuun ennen ku herra herää.

mut siitä tuli mieleeni et oli ollu puhetta saunomisesta yhdessä miehen kans, meillä sujuu hienosti niin et ku Eemil on menny yöunille pistetään itkuhälytin päälle (tai meil on radiopuhelimet) ja sit vaan saunomaan. Saa olla ihan rauhassa eikä tarvi juosta ovella kuuntelemassa. : ) Suosittelen.

mutta nyt sinne suihkuun!

Odottelija ja Eemil, muutamaa päivää vaille 3kk

ps. Mulla sitte alko aamulla menkat. Olis kyllä saaneet pysyä vielä pois. Millonkas teillä muilla on alkanu?

Vierailija
28/59 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerkiä koneella istumaan, kun aurinko vetää ulos. =) Mutta AURINKOLASEISTA oli ainakin Gaiole kysellyt.

Meidän tytöllä on Julbo-merkkiset lasit, ostettiin optikkoliikkeestä. Niitä on kolmea eri kokoa, kaikissa on joustava sangat ja joustava nauha pään takana. Meidän tytölle ostettiin isoimmat, jotta kesälläkin mahtuisi. Ne ykköskoon lasit oli kyllä söpön pieniä. Suosittelen kyllä lasien hankintaa, jos paljon autoilette. Meidän tytön autossa oleminen kummasti helpottanut kun ei tarvitse haroa silmiään. Näillä keleillä kun se auringonvalo pääsee kiusaamaan vaikka miten olisi harsoa edessä. Varsinkin, kun neiti on tosi näppärä kiskomaan sen edestään pois...

Susanna, mites ensi viikon keskiviikko? Aamupäivästä voitais meidän puolesta nähdä. Iltapäivällä mun isä tulee käymään meillä. Haluaisitteko tulla meille vai tulisimmeko me teille?

Mies tuli juuri töistä, joten nyt ruokaa laittamaan. Tyttönen nukkuu päikkäreitä. Suostui kovin myöhään nukahtamaan, joten vähän hassuun aikaan on unilla.

t. iida-linnea, joka toivoo joskus kerkiävänsä oikeasti kommentoimaankin jotain.... =)

Vierailija
29/59 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarttis imuroida, mutta teen kaikkea sijaistoimintaa... piiperö kuorsaa pihalla vaunuissa, tehtiin kunnon lenkki.

Kiitos Tipulle ja Iida-Linnealle aurinkolasivinkeistä. Tarttee mennä tutkimaan vaihtoehtoja liikkeisiin.

Odottelijan Eemil on kyllä alottanu aikaisin liikkumisen! Ihan mieletöntä :)) Piiperö ei vielä edes yritä itse mönkiä mihinkään, eikä yritä edes kääntyä selältä mahalleen. Vasta kädet ja jalat heiluu hulluna ja kädet tarttuu esineisiin. Ja masullaan kun on, niin on kauhee kiire kääntyä selälleen takas.

Kyselit menkkojen alkamisesta, ei oo onneksi täällä näkyny. Täysimetätkö? Mietin, että vaikuttaako se menkkojen alkamiseen, että onko täysimettäjä tai osittaisimettäjä? Onhan tuo varmaan aika yksilöllistä, joillakin alkaa melkein heti synnytyksen jälkeenkin.

Me ollaan saunottu ihan niinkin, että piiperö on hereillä. Ollaan laitettu piiperö nakupellenä sitteriin ja kylppärin puolelle. Sitteriin tietty muovitettu frotee ja harso, niin saa rauhassa pissiä alleen. Sitten lelukaari siihen eteen, niin tyttö viihtyis vaikka kuinka kauan. Kylppäri on mukavan lämmin, kun ovi on kiinni ja saunasta tulee kosteutta ja lämpöä. Ja meil on sellanen lasiovi saunassa, niin siitä voi tarkkailla tytön touhuja suoraan, se toki helpottaa. Kun itse lopetellaan saunominen, on piiperö helppo käyttää suihkussa ja pesulla kanssa.

Tuo odottelijan vinkkaama itkuhälytin-kikka on toinen vaihtoehto.

Tykkääkö teidän lapset kylpemisestä? Piiperö tykkää, rauhoittuu aina kylpemiseen oikein hartaudella :) Tänään oliskin kylpyilta, on liikaleukojen tehoputsauksen aika..

Nyt imurin varteen!

G ja p taas

Vierailija
30/59 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman oli rokotteesta oiretta eilen havaittavissa. Pientä kitinää ja sylissä vain viihtyi kun yleensä viihtyy pitkiäki aikoja matolla. Annoin illalla supon ja huomas kyllä että olo helpottu pienellä. Yö meni hyvin. Vieressä tosin annoin nukkua poikkeuksellisesti. Tänään Saaga on ollu jo oma itsensä, tosin uni ei oo oikein tullu silmään.

Gaiolelle ja muille vinkiksi et jos tuntuu et tuli rokotuksesta oiretta niin kannattaa antaa pikkuselle suppo.

Ilona: Jokainenha kasvaa omalla käyrällään. Neuvolan täti totes mulle et mulla on ilmeisesti hyvä laatusta maitoa, eli rasvaista, kun noin hyvin Saaga kasvaa. En sit siinä viitsiny sanoa et varmaan onki ku syön niin paljon pullia ja suklaita. :D No joo pitäis kyllä alkaa kattoo mitä suuhunsa pistää, muuten kyllä suklaat ja pullat on omas takapuoles kohta.

heltsyn kiialla flunssa hellittänyt, hienoa!

Odottelija: Kylläpäs Eemil liikkuu jo hienosti. Meillä Saaga kääntyy kuin kellon viisari matolla sekä selällä ja mahalla. Eilen ehti kääntyy 180 astetta vaikka en ollu kauaa poissa. Välillä pitää oikein miettiä et mitenkäs päin mä hänen tohon oikein jätinkään. :) Lisäksi Saaga vetää mahalla ollessaan polvia pepun alle, mut onneks ei siitä viel pidemmälle oo edenny. Ja ei ihan vielä tarvikkaan.

iida-linnea, keskiviikko sopii hyvin. Voidaan tulla teille jos sopii, niin pääsen pois neljän seinän sisältä. Toki meillekin saa tulla. :)

Gaiole kyseli kylpemisestä. Meillä pääsääntösesti tykätään. Kovasti Saaga ponkii ammeen laitoja vasten et kylvettäjä saa olla tarkkana ettei tyttö tipu käsistä.

Jaahas nyt kutsu kuuluu. Vilkutuksia kaikille enskoille.

S & S

Vierailija
31/59 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

Niin mekin vihdoin jakauduttiin 27.3 klo 02.21 nopeatempoisen synnytyksen jälkeen. Poika painoi 3560g ja oli 50,5cm pitkä. Kotiuduttiin lauantaina ja nyt opetellaan arkea.

Pikaisesti lukaisin tämän viikon pinon mutta taidan keskittyä kuitenkin omiin kuulumisiini sillä poika herää koska vaan ja alkaa kiljua maitoa :D

Mitään rytmiä ei tietenkään vielä ole, mutta ihan kivoja pätkiä saa yölläkin nukuttua. Ainakin viime yönä :) Maito tulee ihan hyvin mutta poika on vähän laiska imemään, tahtoo vallan nukahdella tissille. Oon yrittäny vaihdella rintaa ja herätellä ettei menisi ihan koko päivä tississä roikkuessa.

Mulla on ollut vaikeuksia löytää hyvää imetysasentoa ja saada pojalle kunnollista imuotetta. Sillä meinaa mennä herne nenään kun mä yritän saada sen osuun oikeaan paikkaan... ja se kun on vielä vähän huono tarttumaan tissiin. Makuultaan sujuu jo ihan hyvin mutta istuma-asento tökkii pahasti. Jos herra on vähänkään kiukkuinen mennään sit ihan suosiolla sänkyyn.. no kai tää tästä helpottaa?

Mä haluaisin antaa välillä hieman korviketta jotta pääsisin itse välillä jonnekin. Mutta pojan massu tuntuu menevän siitä sekaisin. Se sai jo sairaalassa sitä ja muutenkin kun maidon noudu kesti ja paino meinas laskea liikaa. Onko merkeillä väliä vai eikö korvike vaan sovi? Oon saanu vähän lypsettyä maitoa varastoon jotta on sillä pärjätty ihan hyvin.

Anabela ja poika 6vrk

Vierailija
32/59 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat ilmat nyt olleet, ollaan ulkoiltu tytön kanssa melko paljon. Vähän on vaan hankala miettiä, minkä verran pienelle

päälle vaatetta? Tällä hetkellä body, potkarit, kevyttoppis, kypärämyssy, toppahattu ja töppöset + hanskat. Makuupussi sillä

tavalla päällä, että on vetskari puoliksi auki. Nukkuu kyllä ihan hyvin (vaunut lenkin jälkeen varjossa), että kaipa se on

suht sopiva vaatetus.

Tileistä olitte jutelleet: meillä myös avattiin Pätkikselle tili, sellainen tavoitetili, jolla pikkusen parempi korko, kuin

tavallisella käyttötilillä. Aateltiin, että ei sieltä tartte kuitenkaan muutamaan vuoteen vielä varoja nostaa (luultavasti), niin

avataan sitten rinnalle käyttötili, kun Pätkis itse alkaa tajuta raha-asioita. Tavoitetilille pannaan lapsilisät ja sitten

lahjarahoja siellä on jo pesämunana.

SUSANNA: Vau, miten hienot mitat Saagalla neuvolassa! Kyllähän ne rokotukset taitaa useimmilla vauvoilla itkuksi mennä, harmittaahan

se, kun piikillä tökitään. Vieläkös on sänkyyn nukuttaminen toiminut?

MAMAJAJUSTUS: No joo, kyllähän sitä voi ajatella, että 4 vkoa = 1 kk... Itsekin mietin, että kummallakohan tavalla ikää laskisi,

mutta kohta alkaa jo olla helpompi laskea kuukausia, kuin viikkoja. Siis helpompi kuin miettiä, että montakos viikkoa esim. 5 kk

onkaan : ) Vatsalihasten treenaukseen taisit saadakin jo vinkkejä, itsekin niitä tässä kyselin. Varovasti siis niiden kanssa eli

aloita syvistä vatsalihaksista. Ja fysioterapetiltani sain ohjeeksi myös, että selkälihaksia ja lantiopohjanlihaksia ei saa unohtaa.

MAMMANALKU: onhan nuo siun treenauspainot ihan kunnioitettavat, huh huh! Ai 4 eri vieraat, siinäpä riittää puuhaa. Jokos keksit Oonalle

kakun? Yritin miettiä, mitä kakkua oli kummipojan 1v synttäreillä, mut en kyllä yhtään muista. Kai se ihan tavallinen kermakakku oli,

mut poika ei varmaankaan sitä syönyt... tais kiinnostaa enemmän muumikeksit ja karkit kakun päällä. Mutta 2 v synttäreillä hänellä olikin

hieno formulakakku, josta oli tosi ylpeä : )

IIDA-LINNEA: Joo, samaa mietittiin mekin noista soseista, että vois aloitella pikku annoksia maistattaa, että tottuis uusiin makuihin,

koska tytön korvikemäärää pitää nyt olla nostamassa jatkuvasti. Oho, mitenkäs se teidän tyttönen niin " ailahteleva" maidonjuoja on?

Mikähän tuohon olis avuksi, enpä kyllä keksi, jos tosiaan välillä ihan normaalisti sitten kelpaa.

GAIOLE: Kakkatahroja juuri sain poistetuksi sillä keinoin, että huuhdoin lämpimällä vedellä tuoreeltaan ja sitten laitoin seuraavana

päivänä Tabort-tahranpoistoainetta ja ihan tavallisesti pesin koneessa 60 asteen ohjelmalla. Hyvin lähti! Me ostettiin Pätkikselle

viime viikolla aurinkolasit (BabyBanzit), mut ei ole vielä tullut käytettyä. Niissä on sellaiset säädettävät tarranauhat, joten kyllä niitä melko

pienelle voi jo ostaa. Pikkusen ovat Pätkikselle vielä isot, mut ei kauaa.

TIPU: Millä teillä aloitettiin kiinteiden maistelu, oliko ihan perinteisesti potulla? Meillä tyttö taitaa olla perheen sammakko-fani,

hänen lempparilaulunsa on Pienet Sammakot ja sammakon kuva äitiyspakkauksen kirjasessa on tosi ihana : )

BUTTERFLY: Kiva, että pojille painoa tullut hyvin. Onnea vaan pojille 2 kk!

BIANCO: Siellä kotiuduttu ja reissu mennyt hyvin. Tervetuloa takas! Onnea hampaasta Kallelle! Kiva lista kiinteitä hänellä jo. Tuota

ajateltiin mekin, että vois olla hyvä aika kohta alkaa maistattaa Pätkikselle, kun se on alkanut nyt kiinnostuneena seurata meidän

syömistä ja yritti tänäänkin haroa käsiinsä keksiä mun kädestä.

BUUFFA: Samoin meillä Pätkistä kiinnostaa ruoka ja näyttää, että hirveen mielellään maistelis. Katotaan miten käy, kun tosissaan sitten

suuhunsa saa!

HERMIONE ja HELTSY: Kiitti teillekin kiinteiden aloitus -kommenteista!

ODOTTELIJA kyseli menkkojen alkamisesta: ei vielä kuulu, ei näy... kohta siis 4 kk synnytyksestä.

ANABELA: Onnea pojasta ja tervetuloa palstailemaan! Meidän tyttö oli melkein samankokoinen syntyessään. Tsemppiä imetykseen!

Dajm + Pätkis (kohta 4 kk)

Vierailija
33/59 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselit miten imetän, niin ihan pelkällä mammanmaidolla mennään, eli täysimetän.

Joten kaipa tuo menkkojen alkaminen on kovin yksilöllistä...

No selvis ainaki samalla syy muutamia päiviä kestäneelle kiukkusuudelle ja eilisen päivän totaaliselle saamattomuudelle. (siis mun kiukkusuudelle)

Tänään sitten tuli helpotus. : )

Illan jatkoja kaikille enskoille!

Odottelija

Vierailija
34/59 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun tuntuu että itsellä tuosta on aikaa jo niiiin pitkästi. Vaikka oikeesti ei ole vielä edes kolmea kuukautta. Mutta kummasti se meinaa silmä kostua kun miettii Eemilin maailmaan tuloa. : )

Niin se aika lentää, nautitaan kaikki noista ihanista pikkusista, kohta ne on jo isoja eikä suostu äidin syliin paapottavaks. ; )

Odottelija täällä taas... Nyt kyllä poistun. : )

Vierailija
35/59 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun kevät jo koittaa....mielikin on paljon virkeämpi.

HERMIONE: Meillä kellonsiirto vaikutti siten, että normaaliin nukkumaanmeno aikaan Paul olikin aivan pirteä ja ekan kerran piiiiitkään aikaan tuli kitinää sängyssä. Nostettiin sitten pois sängystä ja olohuoneeseen vähän kuluttamaan energiaa ja johon simahti reilun puolen tunnin päästä ;)

MAMMIS: Hyvä, että saitte vielä ¿toisen¿ mahdollisuuden. Kyllä siinä elämässä tärkeysjärjestys tulee selville kun tuollaista sattuu. Kaikkea hyvää teille!!!

GAIOLE: Kiitos kehuista *ylpeä äiti täällä hymyilee*¿noh, minähän tietenkin olen puolueellinen ;) Seinä on tosiaan erikoinen, ei ihan heti tule vastaan. Uskoisin, että uskallat luumua antaa. Meillä se ei ainakaan vielä ole lisännyt kakan tuloa. Annan kylläkin vain muutaman lusikallisen kun täällä on vielä nämä harjoitusmaistiaiset käynnissä. Yökyläilyä ollaan kans pohdittu. Pitäis piakkoin koettaa kun toukokuussa olis meno pääkaupunkiseudulle, joten sieltä ei ihan äkkiä pääse takaisin jos poitsu ei viihdy mummolassa. Olis hyvä harjoitella ennakkoon. Meilläkään ei niin paljon sellaisia menoja ole, että pitäis olla poissa kotoa¿.eikä oikein maltakaan olla. Niitä vahvoja tunteita kyllä tuntuu olevan tuollaista pientä ihmettä kohtaan. Välillä tosiaan on sellainen olo ettei kukaan muu osaa lasta hoitaa vaikka eihän se nyt totta ole. Meilläkin mies hoitaa ihan kiitettävästi ja mielelläni annan hoitaakin. Onhan se lapsi yhteinen.

TIPU: Teillähän on mukavaa ollut äidin kanssa. Saa samalla apua lapsen hoitoon. Tuo kevätaurinko on siitä paha kun se paistaa silmiin vaikka muuten ihana onkin. Paul ainakin heti laittaa silmät kiinni kun esim.autossa osuu silmiin. Olen niitä aurinkolaseja harkinnut ulkoulua varten, mutta ei minkäänlaista hajua, että mitähän sellaiset maksaa??

DAJM: Meillä aloiteltiin maissivellillä n.3,5kk iässä ihan sen vuoksi, että yöunet pidentyisivät. Illalla siis vain annettiin velliä muuten rintamaidolla. Aikalailla samoihin aikoihin aloiteltiin sit perunalla ja porkkanalla. Meillä neuvolassa sanottiin, että voi ihan hyvin jo aloittaa. Nyt Paul on 4,5kk ja on kokeiltu jo aika montaa eri vihannesta ja muutamaa hedelmää. Edelleenkin saa vain pieniä annoksia kerran päivässä, mutta enemmänkin kyllä haluis syödä. Suu ammollaan odottaa lisää ja aina kun laittaa lusikan suuhun niin omilla käsillä pitää saa ottaa kiinni mun kädestä ja ohjata suuhun päin¿hih ;) se on aika hauskaa puuhaa. Viimeksi neuvolassa kysyin määristä niin terkka sanoi, että voi antaa niin paljon kuin haluaa syödä¿.hhmm¿ottaa noista nyt selvää.

BUTTERFLY: Voi hurja kun aika juoksee¿justiinha sä tänne palstaile tulit kertomaan, että pojat on syntyneet, hih. Ihanaa lukea teidän kuulumisia kun välillä yhdenkin kanssa on tekemistä niin mitenkäs sitten kun olis kaksi. Sulla ainakin tuntuu ihan hyvin menevän.

ANABELA: Tervetuloa ja onnea!!! Teilläkin alkaa arjen totuttelu¿tsemppiä ja ihanaa vauvantuoksua.

Vaatetuksesta piti sen verran sanoa, että tänään mun äiti oli täällä hoitamassa Paulia ja laittoi vaunuihin ihan normaalin setin päälle eli body+housut, villasukat ja tumput, pipo ja keväthaalari ja sitten poika äp:n makuupussiin ja tunnin päästä jo herättiin ja poika oli aivan kuuma niin kuin olis kuumetta ollut. Iltapäivällä sitten lähdin uudelleen lenkille ja jätin haalarit pois ja tilalle fleece-takki niin johan unet maistui ;)

Tosi vaikeeta tää vaatetus nyt kun alkaa olla lämmin. Ai niin ja lämpöasteita meillä oli 14 tänään.

Täällä on tällä viikolla opittu kääntymään selältä masulleen ja nyt sitä kierutellaan vähän väliä lattialla. Ei kyllä aina pääse masulleen saakka, mutta kyljelle on kiva kääntyä. ¿puhetta¿ on alkanut tulemaan kanssa tosi paljon. Pienessä ajassa tapahtuu niin paljon muutoksia. Kivaa sitä on seurata.

Nyt on pakko mennä nukkumaan¿.mies sairastui vatsatautiin ja toivon ettei se tarttuis muhun ja Pauliin. Siiten ei kyllä oo kivaa!!

Dragon ja Paul 4,5kk

Vierailija
36/59 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla mun vakkariaika kirjottaa tällain yönkorvalla, mutta ei kai sen väliä. Meillä oli tänään vähän erilainen ilta, kun lähdin pelaamaan sählyä kahdeksaksi eli juuri Kiian iltatouhuaikaan. Vähän jänskätti miten käy, saako iskä neidin unille. Imetin siis just ennen lähtöä ja tyttö jäi sitten syömään päälle vielä iltapuurot ja tekemään muut iltatoimet. Yleensä toimimme toistepäin. Mutta hyvin oli mennyt ja tuolla se sängyssä tuhisi kun tulin takasin. Ihanaa, nyt ehkä voi taas harkita yhteisiä iltamenoja miehenkin kanssa ja mummon pyytämistä lapsenvahdiksi.

Valokuvassa käytiin tänään kanssa. Aikansa meni ennen kuin Kiia oli nauravainen oma itsensä mutta saatiinpa ainakin helposti alkuun otettua se passikuva jota kanssa tarvitaan. Me käytiin siis samassa paikkaa kuvattavana jossa mä oon jo lapsena käynyt ja kaikki mahdolliset kuvaukset on siä hoidettu. Taas muistin kuinka ihana ihminen tuo kuvaaja onkaan, yli 40 vuoden ammattitaidolla otti kuvia.

Aurinkolaseista oli ollut puhetta. Täällä tarvis alkaa kanssa pikkuhiljaa sellasia etsiin. Hyviä vinkkejä onkin jo tullut, kiitoksia vaan.

Ja saunomisesta. Meillä on niin pieni kämppä ja sauna lähellä makkaria että meidän saunottelut on onnistunut ihan hyvin Kiian mentyä nukkuun ilman mitään itkuhälyttymiä tms. Pienempänä laitettiin Kiia vaunuihin nukkuun ja vaunut kylppärin ovelle saunottelun ajaksi.

Dajm: meillä Kiialla aika samalla tapaa ollut päällä nyt lämpimimmillä keleillä paitsi nuo toppa-asusteet, aika varovasti oon vähentänyt vaatetta kun oli just kipee, mielummin vähän liikaa.

Anabelalle onnittelut pojasta ja tervetuloa turisemaan! Imetysasennot voi alkuun tuntua vaikeilta ja olevan hakusessa mutta kyllä se siitä helpottuu. Käytä tyynyjä apunasi ja koita olla jännittämättä omaa kroppaa ja hartioita.

Hyvä juttu että suposta oli apua Susannan Saagalle. Meillä kanssa 5kk rokotuksesta tuli pientä kuumetta ja kitinää johon suppo toi helpotuksen. Kannattaa pitää lääkekaapissa varalla siis.

Gaiole kyseli kylpemisestä. Kiia tykkää kovasti, ainoa hankaluus alkaa olemaan että neiti ei enää mahdu sinne ammeeseen niin sujuvasti kuin vähän aika sitten, mistä tuokin johtuu. Eikä asiaa auta että on pakko koko ajan potkia ja loiskuttaa vettä käsillä. Niinpä meillä on siirrytty kokonaan suihkuihin. En edes nyt heti muista koska oltais viimeks kylvetetty. Meillä toimii hyvin tää järjestely että otan Kiian välillä iltasuihkuun mukaan ja palataan ammeen käyttöön sitten kun osaa istua. Ja vauvauinnissa pääsee kuitenkin isommassa ammeessa loiskimaan.

Ja neuvolassakin olitte käyneet. Pikkuinen tosiaan tuo teidän piiperö, menee varmaan vielä 62cm bodyt helposti. Toivottavasti rokotteesta ei tule mitään oireita.

Sappisaippuan ostin itse sellasesta kaupasta kun Ruohonjuuri, mutta eiköhän niitä muualtakin saa, tietääkö joku muu? Ja palasaippua siis kyseessä, ei ollut kallis.

Odottelija mietti menkkojen alkamista. Täällä ei oo kuulunut vielä, eikä tarvi heti tullakaan sen verran on menkkakipuja joutunut potemaan että nautin tosissani tästä ajasta. Mutta nyt kun kiinteitä jo maistellaan niin ei varmaan kovin kauaa enää mene.

Hienoa että Tipun Sienna nukkuu hyvät unipätkät, saat itsekin levätä. Vaikka joskus sitten joutuisikin auttamaan kääntyilyssä. Mä mietin samaa kun Buuffa et kauankohan menee kun koko hammas on näkyvissä, kiitoksia vaan vastauksesta:)

Pääsitkö Buuffa kuntonyrkkeileen? Kuulostaa aika tehokkaalta reeniltä, saitko hien pintaan?

Hermione: tosiaan kuvaus meni hyvin. Saatiin sekä hymykuvia että vähän miettiliäämpiä ilmeitä ikuistettua. Otettiin sekä värillisiä että mustavalkokuvia ja mekolla ja nakuna:) Tää kuvaaja ottaa siiis sellasella järjestelmäkameralla ihan perinteisiä flimikuvia ja kehittää ne sit itse. Ollaan oltu aikasemmin aina tyytyväisiä laatuun eli eiköhän ihan hyviä otoksia oo nytkin tulossa.

Huomenna mennään vaunutteleen kaupungille jos vaan ilmat on yhtä hyvät mutta taidetaan jättää suosiolla hullut päivät väliin, vaunujen kanssa liikkuvaa ei ehkä katsota hyvällä siellä. Ja perjantaina olisi sitten neuvola.

heltsy ja kiia 6kk

Vierailija
37/59 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bianco: Kiva kuulla että teillä meni reissu hyvin ja onnittelut Kallelle ensimmäisestä hampaasta:)

Susanna: Siellä selvitty ensimmäisestä rokotuksesta:)

Ilona: Toivottavasti teillä päikkäripuuhat helpottuu pian:)

Buuffa: Olikos kivaa kuntonyrkkeilyssä?

Hermione: Ihanaa et jaksat ite tehdä heernekeittoa. Mä en oo pitkään aikaan saanu itetehtyä hernekeittoo. Ainaa vaan purkista ku on niin helppoo:)

Gaiole: Meillä vauvat on vissiin outoja kun eivät tykkää kovinkaan paljon kylpemisestä. A tykkää joskus mut B huutaa lähes aina:( Tai sit me ollaan vaan viety heidät sellaseen aikaa pesulle et on ollu nälkä tai joku muu harmitus. Kun heti ruuan jälkeen ei viittis pestä kun he ovat niin kovia pulauttamaan.

Odottelija: Wautsi siellä jo liikutaan:) Kyselit menkkojen alkamisesta. Täällä ei oo viel alkanu mut silleen on välillä maha kipee ku ois alkamassa.

Anabela: Tervetuloa tänne puolelle ja onneksi olkoon:)

Dragondream: Sielä opittu kääntymään:)

Heltsy: Kiva kuulla että voitte tarvittaessa lähteä miehen kanssa iltamenoille:)

ON: Eilen käytiin poikien kanssa neuvolassa. Kivasti venähti puoltoista tuntia siinä ku syötin molemmat pojat:) Uudet mitat A 2980g ja 48 cm pipo 34.7 ja B 4245g ja 54cm pipo 36.6.

Tänään oli mulla jälkitarkastus aika ja kaikki oli ihan kunnossa. Tosin verenpainen edelleen hiukka koholla mut jos se ajan kanssa sit laskis. Multa otettiin elämäni ensimmäinen papakoe. Mä luulin et se sattuu ihan hirveesti mut eipä se missään tuntunutkaan:) Aattelin et kokeilen ehkäsyks hormonikierukkaa. Saa nähdä sopiiko mulle kun mulla aika kovat kivut muutenkin ja vuotoa tulee paljon. Onks kelllään kokemusta hormonikierukasta?

Ihanaa huomenna pääsee puunaamaan koko talon oikein kunnolla ristiäisiä varten:) Kaverit tulee vahtii poikia ja on meillä sit lauantaihin saakka. En olis koskaan uskonu et ootan oikein sitä et pääsee siivoomaan, mut tää kämppä on niin hävityksen kauhistus et ei tosikaan:)

Minkäs ikäsillä noit suppoja saa alkaa käyttämään? Ihan vastasyntyneilläkin? Eipä täss muuta kuin hyvää viikonloppua kaikille:)

Terkuin Butterfly & pojat

Vierailija
38/59 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen omanapainen ilmottautuminen, että hengissä ollaan nippanappa... Kiirettä vaan pitää, ei ole tahtonut edes ehtiä näitä pinoja lukemaan.. Meillä Hilla ei nuku enää kuin yhdet päikkärit, joista puolet ollaan pihalla. Ja illat menee itsellä tunteja valmistellen.

Vitsi mun on apkko ¿tunnustaa¿, että alan olla tätä nykyä niin täynnä tätä kotiäiteyttä, kaipaisin aivan kamalasti töihin. Syksyllähän mun oli tarkoitus mennä, mutta nyt asiat on vähän muuttuneet. Asiaa ei tietenkään helpota se, että siippa on hirmuisesti töissä, enkä pääse itsekseen juuri koskaan minnekään. Eilen tuli kamalat märyt asian suhteen, ja ennenkaikkea tulee sellainen ¿huono äiti¿ fiilis kun tuntuu, että haluaisi sinne töihin lapsen kanssa olon sijasta. Vaikiaa tämä elämä!

Pikaiseti pitää antaa [color=red] Mammikselle [/color] voimahalit! Teillä on ollut kamalia hetkiä, mutta onneksi selvisitte pelkällä säikähdyksellä!

Ja [color=red] Lyckan [/color] Häpikselle myöhästeet 1v-onnittelut!

Meilläkin tulee nyt 1v täyteen lauantaina, joten tämä ¿aktiivinen palstaterroristi¿ siirtyy tuonne isojen puolelle aktivitiseeraamaan. Mulla onkin pitkä kauppalappu leivontavärkeistä, pitää käydä porukalla illalla kaupassa niin saa ton kantojuhdan mukaan ;)

Kunhan tuo tuleva synttärisankari herää ja syö, niin lähdetään kattomaan hälle polkupyörään turvaistuinta. Meikä on ennen viuhtonut pyörällä kaikkialle, mutta tuon lapsen syntymän jälkeen oon varmaan polkenut ehkä viisi kilometriä. Parannus on tehtävä heti!

Tuleva reipas Coltsfoot ja Hilu 1vee-2päivää ja miniH 13+3

Vierailija
39/59 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea anbelalla pojasta! Tervetuloa keskustelemaan.

Toivottavasti imetys alkaa sujumaan. Kuten joku taisi jo mainitakin niin kannattaa käyttää tyynyjä apuna. Mulla oli tyyny jalkojen ja Saagan välissä alkuaikoina ja pidin kättä Saagan pään alla. Muuten Saaga makasi vain tyynyn päällä. Tälleensä ei tarvinnut niin kovasti kannatella. Kokeilemalla varmasti löydät hyvän asennon myös istualleen. Hyvä, että makuultaan imetys sujuu. :)

Korvikkeissa saattaa olla käsittääkseni joitain eroja. Ja hetken päästä voi sama merkki sopiakin. Pikkusen suolisto kehittyy kuitenkin koko ajan.

Kannattaa tietty harkita että jatkaisit maidon puppaamista/lypsämistä pakkaseen, vaikka pikkasen päivässä, ja sitä voisi sitten antaa pullosta, ainakin näin alkuun niin pääset itsekin käymään ulkona. :)

Dajm: Omaan sänkyyn nukuttaminen on vielä toiminu. Tosin rokotus iltana annoin nukkua vieressä, mutta eilen illalla taas laitoin omaan sänkyyn. Ei vaan meinannu millään nukahtaa kunnolla. Oli kyllä kukkunu koko päivän, et tais olla jo pahasti yli väsymyksen puolella.

Dragon ja Dajm oli kanssa pohtinu pukeutumista. Täytyy sanoa et hankalaa on, varsinki aamupäivästä vielä suht viilee mut sit iltapäivällä jo lämmin. Vaikea käydä kesken unienkaan hirveästi riisumaan, huoh.

Toivottavasti Dragon teille ei tuu vatsapöpöä!

Heltsy; hieno juttu että isi oli saanut Kiian iltatoimet ja nukkumaan menon hyvin suoritettua!

Butterfly kyseli supoista. Paketissa lukee että 3kk iästä eteenpäin ja paino oli 5 kg eteenpäin. Hienot mitat pojilla!

Omia kuulumisia ei tällä kertaa ole kummempia. Neiti nukkuun ja mamma palstailee. :D

Susanna & Saaga

Vierailija
40/59 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipu: Minäkin katsoin niitä sammakkopyjamia KappAhlissa, että olisi tosi kivoja. Me tykätään myös villieläimistä (norsut, leijonat..) ja dinoista pojan vaatteissa. Kiva kun nykyisin on paljon muitakin kuoseja kuin perusnallet ja -puput, vaikka onhan nekin söpöjä.

Kylläpä Butterflyn pojut on kasvaneet hienosti. Onnittelut 2 kk johdosta!

Kiva että Biancon reissu meni hyvin ja uusia taitojakin on Kallella!

Tsemppiä Ilonalle Riitun viihdytykseen, jos tyttö ei yksin viihdy. Saat hyvän syyn ottaa itsekin päikkärit J Ja etukäteisonnittelut 5 kk johdosta!

Heltsy kyselit työpaikkaani. Olen -tai olin- tutkimustyössä yliopistolla, mutta varsinaisesti terveydenhoitoalalla olen, ja tarkoitus olisi jossain vaiheessa palata tutkimuspuolelta ns. oikeaan asiakastyöhön. Hyvä että Kiian flunssa helpottaa ja kuvaus onnistui!

Buuffa: onnittelut hampaista, vaikka ikävää varmasti, jos toisella on hankala olla, kun ikeniin sattuu.

Gaiole: tuo sappisaippua on kyllä ihmeaine, vaikka vähän ikävältä haiseekin. Kakan lisäksi lähtee piintyneet kahvitahrat yms., ainakin Prismasta löytyy. Täällä tykätään kanssa kovasti kylpemisestä! Harmi kun ei ihon takia voi joka ilta kylvettää, olisi muuten kiva tapa rauhoittua ennen yöunia.

Odottelijan Eemil harjoittelee hienosti liikkumista. Varmaan joku päivä tässä hoksaa, kuinka pääsee eteenpäin ja sitten saatkin olla vahtimassa J

Anabela: tervetuloa tälle puolelle! Kyllä se imetys siitä helpottuu. Meillä meni oikeastaan ekat kolme viikkoa opetellessa. Vaikka poika saikin vatsansa täyteen, niin oli aina projekti löytää hyvä asento jne. Vähitellen sujui helpommin ja helpommin. Mun mielestä istualtaan on helpoin imettää niin, että lapsi on ihan tavallisen tyynyn päällä pötköllään.

Niin, imetyksestä puheenollen¿ Meillä on nyt syöty jo pari päivää ilman rintakumia J

Me ollaankin lähdössä huomenna ekaa kertaa pojan kanssa reissuun, miehen vanhempien luo n. tunnin ajomatkan päähän. Vähän silti jänskättää, että miten sujuu¿ Kauheesti pitää pakata kaikkea mukaan, vaikka ollaan vaan yksi yö.

Mukavaa viikonloppua!