_¿*¿_ Joulukuun tähtöset - viikko 14 _¿*¿_
Uusi viikko, uudet kujeet! Kuitenkin nyt aivan ensimmäiseksi ihmettelen tähän, että [color=green]MITÄ HITTOA?![/color] :O Pelkkiä poistoja sain tehdä meijän esittelypinoon, ku se saakelin täti oli ehtiny niin monen luo vierailemaan! :( On se ehtiväinen ja ilkee pirulainen!!! Plussia piti tulla!
Muita yhtään väheksymättä, niin tikru., harmittaa oikein TODEN TEOLLA, että se sut tolleen yllätti, kun näytti niin hyvältä... :( Ollaan samassa pinossa niin kauan kirjoteltu, et tuntuu jotenkin erityisen tylsältä... Vaan eipä sitä tiedä, ehkäpä munkin tie sinne tammimammoihin vielä käy ;) Mutta toivon silti kovasti, että [b]ei[/b]! Kyllähän fatmaman ja iiiikin + muiden nyt PITÄÄ voida jotkut meistä vetää mukaansa tonne odotuspuolelle! Onnea tikru. kovasti sulle tähän uuteen kiertoon ♥ Ja muillekin TIETYSTI!
Mitä kuuluu teille wanhas, Ermeline, Perry34, tyhjäsyli, Kapa, Nippara? Teissä lepää meidän seuraava toivo... :) Amberissa myös, mutta sähän olet kuulumisia jo kertonutkin :) Äläkä vielä heitä pyyhettä kehään, täti ei ole vielä tullut!! Nyt vain malttia... :) Vaikka sitä sulta kyllä tuntuukin löytyvän! Ihanaa, et sulla on tuollanen tyttönen, joka kyselee, ja jonka kanssa voi jutella noin hauskasti :) Kuulostaa aivan hurjan suloiselta tapaukselta ♥
).( Eipä täällä mitään erityistä ole, todellakaan. Perushommaa. Mut elän siinä toivossa, et jos tän viikon lopussa vaik ilmenis jonkinlaisia oireita.. Heh. Kun sunnuntaina olis tiedossa kp23, ni sillon vois hyvällä säkällä ollakin jo jotain, varsinkin, jos se ovulaatio oli niin aikasin, kun arvelin :) Mutta että muutama päivä piinailtavana mahdollisiin oireisiin, ja vähän yli viikko ajankohtaan, jollon täti saattaa vierailla. Vaikka kuten jo aiemmin sanoinkin, ni toivon aivan jumalattoman paljon, että jättäis ne vierailut toiseen kertaan, jos vaikka tavattais sit seuraavaks joskus ~vuoden päästä jälkivuodon merkeissä ;) Toiveita ja haaveita - löytyy kyllä. Aiemmin puhuin siitä kummasta alavatsakivusta, ni se jytää yhä edelleen... Tai ei se varsinaisesti oo kipua, mut sellanen kumma " kivun aavistus" /painon tunne ja heijastelee alaselkäänkin välillä... Mikä lie, kurja kolotus. Tai jos se onkin alaselkäkipu, joka heijastuu alavatsaan :D
Oli mikä oli, niin nyt mä lopetan tällasen omanapailun, ja lähden aamutoimiin :) Taas on tentti tiedossa tälle aamulle, ja siis vielä loppu(luku)kiri tähän, monisteet jo oottelee keittiön pöydällä ;)
Hyvää maanantaita kaikille, ilmotelkaahan plussista ja miinuksista ja oloista ja tuntemuksista :)
.:Naranja:. kp17/26-27 yk1
Kommentit (115)
Täällähän on ollut aktiivista! Ja plussanneille tosi paljon onnea!!!!!!!!!
(.) Lomareissu meni hyvin, oikein hyvin. Ajattelin, että siellä ei ois tätä kuumeilua niin ajatellut, mutta väkisinki ku serkkutytön kanssa siitä juteltiinkin kaikkea :) Aina sai ittensä kiinni hymyilemästä, että jos sais joulukuussa vaavin :) ooooo, ois se niin ihanaa!
Päätin siellä edellises viestis, että en testaa ennenku menkat on myöhäs tai jotai muuta outoo, vaaaaaannnn...Taiampa testaa huomenna! Voin sanoo et kaveri yllytti ;) Jos hakis apteekista yhen testin ja tekis ei-aamupissasta :) apteekki kun aukee vissii klo12..olikohan apteekin oma
millä herkkyydellä? Ja halpa? Ei viittis nii kallista ostaa.
Eihän mulla mitää oireita ole, mutta silti sitä kuitenki vaan haluu testata, kuten varmaa 99,9% teistä :):):):):)
Aamulla luulin jo et menkat alkais ku tuli mahaa semmone menkkafiilis, mut ei ne sit alkanukkaa, hyvä niin. Eli jos ei oo huomen aamulla alkanu vie ni sit käy miun tieni apoteekkiin :)
Hyvää yötä toivottelee tanni , kp27/26-29
tanni84: Ilmoitahan heti kun tiedät tuloksen, jännitän sinun puolesta!
Apteekin testit taitaa olla siinä 4 euron kieppeillä. Ja minä tein nuorikon kohdalla sillä halvimmalla mahdollisella testillä ja hyvin toimi. =)
Enkä tehnyt aamupissistä vaan ihan keskellä työpäivää.
Peukutan plussan puolesta!
Haave-enkeli
Oma tilanne on niin tylsä, ettei ole tullut pahemmin kirjoiteltua. Jotenkin muutenkin olen tässä kierrossa suhtautunut yritykseen rennosti. En ole edes täysin perillä kiertopäivistä. Mutta nyt tulikin yhtäkkiä ihan kauhean pettynyt fiilis. Luulen etten tässä kierrossa ollenkaan ovuloi. Ovis oli viime viikolla mun mielestä tuloillaan, mutta sitten sairastuin ja tais ovis jäädä tulematta. Olen odottanut josko se ois siirtynyt, mutta mitään merkkejä lähestyvästä oviksesta ei ole. Täällä oli joitain muitakin joilla ovis on jäänyt tulematta. Mitenköhän se vaikuttaa tuleviin menkkoihin? Toivottavasti ei ihan kauheasti pitkitä kiertoa.
Näin eilen kuukauden ikäisen vauvan, mikä tietysti kasvatti omaa kuumetta ja sai unohtamaan rennon otteen. Kärsivällisyys on taas mennyttä, en jaksa odottaa enää yhtään!
No joo siinä riittävästi omaa napaa. Melko vähän mun mielestä tullut plussia tähän pinoon. Toivottavasti nyt alkais plussia sadella, muiden plussauutiset piristää niin paljon. Erityisesti toivon teille nyt jännääville Haave-enkeli ja Tanni84 plussia! Ens viikolle taisikin olla paljonkin piinailijoita.
anna061 kp jotain 18/28-33 yk4
Ulkona on aivan ihana ilma! Taidan ulkoilla koko päivän lasten kanssa,mies kun lähtee taas töihin. =( Taidan minäkin käydä tänään tuolla apteekissa hakemassa testin. Olen tässä pitänyt itseä kurissa etten testaisi liian aikaisin, mutta nythän taitaa olla jo aika testailla...
Katsotaan maltanko odottaa ens vko että testaan.
Ai, tuli mieleeni että äitini soitti yksi päivä ja sanoi ensimmäisenä: kyllä te sen tytön saatte! Olin äimän käkenä. Äiti kertoi että oli soittanut ennustajalle ja se oli nähnyt tulevassa tyttö lapsenlapsen. Se oli tiennyt hyvin kaikkia asioita. Joten jospa se nyt se tyttökin sitten tulisi.
Että tämmöistä höpinää nyt heti aamusta!
Aurinkoista päivää kaikille!
haave-enkeli kp29 yk2
Admini: Kyllä ehdottomasti suosisttelen myös lääkärin pakeille hakeutumista, itse menin juttusille (kunnalliselle ta:lle) heti kun vuosi yrittämistä oli takana, ja kutsu tutkimuksiin tulikin jo kuukauden päähän tuosta terveysasemalla käynnistä. Tutkimuksissa kerettiin käydä kerran, lähinnä saatiin lab.lähetettä ja ultrattiin. Me lähdettiin sitten parin päivän päästä kolmen viikon matkalle, jossa " yllätykseksi" tein positiivisen raskaustestin!!! Naureskeltiin miehen kanssa, että jopa on tehokasta lapsetomuuden hoitoa suomessa :O)!!! Tämä raskaus päättyi ikävä kyllä rv 9+1 todettuun keskeytyneeseen keskenmenoon ja lääkkeelliseen tyhjennykseen, mutta nyt jänskätetään ekaa kiertoa tyhjennyksen jälkeen (vaikka oikeastihan pitäii odottaa yhdet kuukautiset tyhjennyksen jälkeen, ennen uuden raskauden yrittämistä, mutta kurittomina ollaan touhuttu jo nyt ilman ehkäisyjä, jopa ovista kytäten ;O)!!
Että kunnalliselle puolele vaan yrittämään, tämä esimerkki siis tapahtui helsingin tähtien alla.
Mikäs funktio noilla greippimehulla, ja olikos ne nyt, omenaviinietikkakapseleilla on raskautumisen kannalta, en ole ennen kuullutkaan??! Onko noilla kapseleilla joku valmistenimi ja saakos niitä apoteekista? *kaivelee lähtökuoppia kaupan ja apteekin suuntaan* :O)!
Sain lokakuussa jopa ovisplussan ja oli kunnon limat, mutta kuitenkaan lämmöt ei lähteneet nousuun, eli en ovuloinut. Se kierto oli 26 päivää, eli lyhyimmästä päästä. Mulla yleisin kierron pituus on 28 tai 29 päivää. Tästä kierrosta en vielä osaa sanoa. Minkäänlaisia menkkatuntemuksia ei ole vielä ollut, eli vaikea uskoa että muutaman päivän sisällä olisi täti tulossa. Yleensä on pieniä kramppailuja muutamaa päivää ennen. Tosin siinä kierrossa se ovis olisi pitänyt olla kp15 ja nyt limoista pääteltynä kp17, joten josko tää kierto olis sitten taas sen 28 päivää. Kerrankin oltiin tosi hyvin ajoitettu ja sitten en ees ovuloinut. :(
-Annique, kp 23/24-29, yk 14-
AnniHelen@: Kiitos! Mustakin kestää tosi kauan niiden progesteronikokeiden tulokset. Mulla on kuuteen kiertoon määrätty Clomit, joista nyt on jo 4. kierto menossa. Yhdessä kierrossa mulla nousi annostus kahteen tablettiin, mutta nyt neljännessä kierrossa ultra kertoi, että ovuloin hienosti yhdelläkin tabletilla.
Annique: En muista, että mulla olisi ikinä aikaisemmin ollut noin tasaiset lämmöt, tosin nyt viikonloppuna ne on vielä entisestään noussut, vaikka mittaan joka aamu minuutilleen samaan aikaan herättyäni. Toivoisin tietysti tasaisuuden olevan hyvä merkki. :)
Tässä kierrossa yritän olla innostumatta liikaa. Tänä aamuna olisi tehnyt mieli jo testata. Luulen, että keskiviikkona ehkä aikaisintaan voisin testata. Mitään raskausoireita ei ole vielä ollut. Clomeistakin ainoat oireet ovat olleet vain kuumat aallot öisin.
Tsemppiä kaikille ovista odottaville ja plussatuulia raskauteen!
Rizza kp 24/30-23, dpo 9, yk 24
http://www.fertilityfriend.com/home/1e46ee
AnniHelen@: Milloin aiot testata?? Sinullahan alkaa olemaan jännät päivät :)
ei tule joulukuun vauvaa meillekään. Hiukan down olen, mutta kaikki aikanaan, ei ollut vielä meidän vauvelin tarkoitus tulla. Mulla on paha sairastamiskierre meneillään, nytkin kipeänä, ja paljon stressiä, joten ehkä on ihan hyväkin, ettei nyt vielä vauvaa tähän samaan syssyyn. Jos nyt pääsis itse ensin tolpilleen ja sais stressin vähän vähenemään, niin sitten vois olla otollisempaa taas. Tarkoitus on pitää nyt pari kuukautta taukoa - saa nähdä tosin, maltetaanko ;)
Kyssäriä: täällä kaikki niin malttamattomasti odottaa plussa-uutisia, onko kellään ristiriitaisia ajatuksia seuraavasta vauvasta? Mulla nimittäin on, kovasti toivon välillä ja välillä olen ihan kauhuissaan. Toisinaan tuntuu, että on ihan tarpeeksi rankkaa jo nykyisellä kokoonpanolla, lisäksi mulla raskaudet erittäin vaikeita ja joudun jäämään pois töistä pitkäksi aikaa, ja sekin kauhistuttaa. Ja välillä syli huutaa tyhjyyttä.
Kiitos admini78 ja Lila82 tuosta vinkistä! Mä niin tunnontarkasti noudatan ohjeita ettei tosiaan käynyt mielessäkään aloittaa niitä myöhemmin.. Laskeskelin tuossa, että pari päivää voisin niitä siirtää mutta en sen enempää gynelle menon takia (eli aika huhtikuun lopussa ja sitten pitäisi olla mahdolliset menkat jo ohi).
Eiliset nippailut kesti vain sen hetken ja nyt on vaikea sanoa että oliko se sittenkään samanlainen nippaisu kuin viime kierrossa. Tosin mulla tuo halujen kasvaminen on se varma merkki oviksesta.
Mukavaa sunnuntai päivää kaikille!
Annu_81, kp 14/27, yk 3
Ilmoittaudun siis mukaan kuumeilijoihin. Käyn kohta lisäämässä tietoja tuonne listaukseen. Ensimmäinen yrityskerta vasta menossa. Auttakaa nyt siskot tumpeloa, en vielä tiedä näistä kaikista nikseistä. Ensin vain lueskelin palstaa, mutta nyt on jo vaikka mitä kysymyksiä. Joten en enää malta tuolla taustalla lueskella.
Paljonko on paljon aamulämpöjen mittauksessa?
Mulla on ihan surkea digimittari, joka on muka valmis jo minuutin mittauksen jälkeen. Ja pah, mahdottoman alhaisia lukuja näyttää. Ja olen kainalosta mitanut aina heti sängyssä ennen nousemista. Jok tap, mikäli noita lukuja on uskominen, lämpö laski lh-piikissä noin 0.5 astetta ja nousi 2 vrk kuluttua 0.2-0.3 astetta alkuperäisen päälle. Kalenterin mukaan olisi pitänyt osua oikeille päiville. Onko tämä tarpeeksi? Olen hermoillut etten varmaan ovuloinut ollenkaan, kun lämpö on alkukiertoon nähden noin vähän koholla. Kun ei oo edes vertailukohtaa aikaisempiin kiertoihin.
Ja milloin voi testata erityisherällä testillä (10 mUI/ml)?
Täältä olen ymmärtänyt, että voisi testata jo ennen kuin menkat on myöhässä. Mutta testipakkauksen mukaan vasta samana päivänä kun on myöhässä? Jos aamupisusta mittaisin (mahd konsentroitunutta), niin minä päivänä? Eka tietenkin ajattelin, että sitten testataan, jos on myöhässä. Mutta on tää vaan niin jännää, että miten sitä malttaisi odottaa! Varsinkin kun eka yrityskrt menossa, niin kai tän kerran saa olla niin höperö, että testaa jo heti ensimmäisenä mahdollisena päivänä? Testi tuossa jo odottelee.
Lh-piikin ja ovulaation aikaan vihloi ihan tasapapuolisesti molemmilta puolilta. Sitäkin mietin, että mahtaako nyt olla mitään ovulaatiota kun en erota mitään eroa munasarjojen välillä? Ja kylläpä vihloi! Vitsit, aikasemmin kun en oo ollu tietonen koko ovulaatiopäivästä niin en oo huommannut ollenkaan.
Ja kuinka paljon juotte greippimehua?
Meillä käytössä Valion mehu. Ja lasin päivässä olen juonut. Mitään limasysteemejä en ole kyllä huomanut tai osannut tarkkailla. Joten juonkohan sitä tarpeeksi?
Sorkke pitkä vuodatus ja kiitos ihanat ihmiset jos jaksatte vastailla, tai kertoa mistä vastauksia kannattaisi kaivella! Minusta tumpelosta ei oikein ole vielä apua vastailemaan teille, mutta hegessä olen täällä kovasti mukana!
haave-enkelille ja tanni84!! Jännitän puolestanne!! =)
annu_81 tietenkin ainahan pitäisi noudattaa lääkärin/gynekologin ohjeita, mutta itse ajattelin kyllä jos tässä kierrossa ei tärppää ja jos seuraavassa kierrossa ei ole tullut ovulaatiota kp 18 mennessä kun pitäisi terot aloittaa niin siirrän niiden aloitusta hieman. Omalla vastuulla tietenkin..
Mä en kanssa malttaisi odottaa testaamista...mut ei siinä ole vielä järkeä. Jos jaksaisi ensi viikon loppuun su tai ma asti odottaa. Nyt ovulaatiosta 6 päivää.
Lila82 kp23/29-38 yk8
tervetuloa canttarelli. itsekin olen vasta alkutaipaleella, vaikka noita lapsia onkin. ;) ja jos ei mulla tärppäile niin apuja lähdetään hakemaan vanhasta kokemuksesta johtuen.
ON: limat muuttui eilen maitomaisiksi ja aamullakin sellaista maitomaista. eli loppukierrosta vissiin normaalistikin tulee tuollaista? (eiliseen astihan olin aivan KUIVA!)
-A78- kp20 jo -hui!
tervetuloa joukkoon kuumeilijoiden =)
Tässä on hyvät sivut ovulaatiosta yms. kaikesta muustakin:
http://metku.net/~pesu/ovulaationtunnistaminen.php
Herkällä testillä, jotkut ovat kai jo voineet 6 päivää ovulaatiosta saada haamun, mutta yleensä suositellaan odottamaan 10 päivää ovulaatiosta, jolloin aikaisin kannattaa testata herkälläkin testillä. Haamuviivat ovat jollain olleet oikeita ja toisille on käynyt huonompi tuuri.
Itse join tässä kierrossa ekaa kertaa rybb&deckers greippimehua lasillisen päivässä ovulaatioon saakka ja mulla oli ainakin joka päivä todella limaista/kosteaa alakerrassa..ja sit ovulaation lähestyessä tuli sellainen kunnon klöntti :) hih..
Minulla on nyt parissa kierrossa ollut nippailuja alavatsalla ovulaation aikaan. Näillä kerroilla olen myös tikutellut ovista.
T:Lila82
Sitä piti kysellä että kun tulitte raskaaksi niin oliko teillä kuiva kausi siihen asti kun kuukautiset piti alkaa vai tuliko teillä valkovuotoa ovulaatiosta lähtien?? Itsellä on tullut oviksesta asti valkovuotoa..
Lila82
samoja asioita näköjään pohdiskellaan...valkkariasioita :)
Lila82
Yritän tässä jotain vastailla sen mukaan miten itselle on tietoa karttunut matkan varrella:
Aamulämpöjen mittaus:
Tärkeintä on, että ovulaation jälkeen lämmöt nousevat ovulaatiota edeltäneitä lämpöjä korkeammalle. Parhaan kuvan lämmöistä saa kirjaamalla ne johonkin kaavioon. Suosittelen lämpimästi ilmaista fertilityfriends-sivustoa! (http://www.fertilityfriend.com/) Täältä löytyy myös lisää tietoa lämpöjen mittauksesta ja mm. tulostettava lämpökäyrä:
http://pesu.come.to/
Minä olen ymmärtänyt, että aamulämpö kannattaisi mitata suusta.
Testaamisen ajankohdasta:
Jossain noista herkimmistä testeistä lukee muistaakseni ohjeissa, että positiivinen tulos voi näkyä jo 7-10 päivää hedelmöittymisen jälkeen. Itse olen joskus testannut jo 8 päivää ovulaatiosta, mutta yritän yleensä sinnitellä ainakin sinne dpo10. Positiivista tulosta ei ole vielä näkynyt, joten en osaa sanoa kuinka aikaisin niillä voi oikeasti saada plussan.
Greippimehusta:
Täältä olen lukenut, että lasillinen greippimehua päivässä olis sopiva annostus. Itse olen juonut ison lasillisen (3dl) tai joskus enemmänkin. Muista juoda myös paljon vettä, sekin pitäisi lisätä ovisliman määrää.
Jos sulla vihloi oviksen aikaan molemmista munasarjoista, niin silloinhan saattaa olla mahdollista, että molemmista munasarjoista irtosi munasolu. Itse tunnen oviskivun yleensä keskellä mahaa, joten en osaa sanoa kummalla puolella ovis tapahtuu.
Toivottavasti tästä oli jotain apua. Ja toivottavasti pääsisitkin jo pian testaamaan plussan!
Annique: Sulla oli siis melkein normaalipituinen kierto se ovuloimaton kierto. Oiskohan sillä voinut olla vaikutusta, että ovulaatio melkein tapahtui. Mullakin oli viime viikolla limat ja nippailut kohdallaan, mutta lämmöt ei mullakaan lähteneet nousuun. Toivottavasti tulis silti ihan normikierto, ei halua yhtään päivä hukattavaksi! On tää turhauttavaa!
Täällä edelleen jännätään Tannin testitulosta, joko olet ehtinyt apteekkiin?
anna061 kp 19/28-33 yk 4
No, mulla oli kuivaa ja on kuivaa edelleen, vaikka jostain luin, että rv 5 eteenpäin pitäis valkovuodon runsastua....
Kait sekin on yksilöllistä?
-fatmama rv 5+6-
Testeistä: itse sain herkällä 10 testillä dpo10 ihan selvän negan!!! Siksi olikin ihana yllätys ollakin raskaana :)
Kait tuokin on testikohtaista ja yksilöllistä, koska olen täälläkin nähnyt kuvia plussasta dpo8.
Kaikki on mahdollista!!
mitä vastaan tulee. Olo on ollut väsynyt, itkin tänään aamulla ilman syytä ja olo on paha, ruoka ei maita. =( Syytän tästä kaikesta hormoneja. Odotan että täti tulisi kylään, sellaiset tuntemukset ovat. Luulin jo että täti olisi tullut tänään mutta se perui tulonsa.
Odotan ilo uutisia teiltä tytöt! Nyt paljon plussia ja heilutelkaa kovasti peittoja! =)
Nyt lähden nukkumaa kun ei silmät pysy auki..ÖITÄ!
haave-enkeli kp 28 yk 2