_¿*¿_ Joulukuun tähtöset - viikko 14 _¿*¿_
Uusi viikko, uudet kujeet! Kuitenkin nyt aivan ensimmäiseksi ihmettelen tähän, että [color=green]MITÄ HITTOA?![/color] :O Pelkkiä poistoja sain tehdä meijän esittelypinoon, ku se saakelin täti oli ehtiny niin monen luo vierailemaan! :( On se ehtiväinen ja ilkee pirulainen!!! Plussia piti tulla!
Muita yhtään väheksymättä, niin tikru., harmittaa oikein TODEN TEOLLA, että se sut tolleen yllätti, kun näytti niin hyvältä... :( Ollaan samassa pinossa niin kauan kirjoteltu, et tuntuu jotenkin erityisen tylsältä... Vaan eipä sitä tiedä, ehkäpä munkin tie sinne tammimammoihin vielä käy ;) Mutta toivon silti kovasti, että [b]ei[/b]! Kyllähän fatmaman ja iiiikin + muiden nyt PITÄÄ voida jotkut meistä vetää mukaansa tonne odotuspuolelle! Onnea tikru. kovasti sulle tähän uuteen kiertoon ♥ Ja muillekin TIETYSTI!
Mitä kuuluu teille wanhas, Ermeline, Perry34, tyhjäsyli, Kapa, Nippara? Teissä lepää meidän seuraava toivo... :) Amberissa myös, mutta sähän olet kuulumisia jo kertonutkin :) Äläkä vielä heitä pyyhettä kehään, täti ei ole vielä tullut!! Nyt vain malttia... :) Vaikka sitä sulta kyllä tuntuukin löytyvän! Ihanaa, et sulla on tuollanen tyttönen, joka kyselee, ja jonka kanssa voi jutella noin hauskasti :) Kuulostaa aivan hurjan suloiselta tapaukselta ♥
).( Eipä täällä mitään erityistä ole, todellakaan. Perushommaa. Mut elän siinä toivossa, et jos tän viikon lopussa vaik ilmenis jonkinlaisia oireita.. Heh. Kun sunnuntaina olis tiedossa kp23, ni sillon vois hyvällä säkällä ollakin jo jotain, varsinkin, jos se ovulaatio oli niin aikasin, kun arvelin :) Mutta että muutama päivä piinailtavana mahdollisiin oireisiin, ja vähän yli viikko ajankohtaan, jollon täti saattaa vierailla. Vaikka kuten jo aiemmin sanoinkin, ni toivon aivan jumalattoman paljon, että jättäis ne vierailut toiseen kertaan, jos vaikka tavattais sit seuraavaks joskus ~vuoden päästä jälkivuodon merkeissä ;) Toiveita ja haaveita - löytyy kyllä. Aiemmin puhuin siitä kummasta alavatsakivusta, ni se jytää yhä edelleen... Tai ei se varsinaisesti oo kipua, mut sellanen kumma " kivun aavistus" /painon tunne ja heijastelee alaselkäänkin välillä... Mikä lie, kurja kolotus. Tai jos se onkin alaselkäkipu, joka heijastuu alavatsaan :D
Oli mikä oli, niin nyt mä lopetan tällasen omanapailun, ja lähden aamutoimiin :) Taas on tentti tiedossa tälle aamulle, ja siis vielä loppu(luku)kiri tähän, monisteet jo oottelee keittiön pöydällä ;)
Hyvää maanantaita kaikille, ilmotelkaahan plussista ja miinuksista ja oloista ja tuntemuksista :)
.:Naranja:. kp17/26-27 yk1
Kommentit (115)
Kapalle ja tyhjäsylille paljon onnea plussaasta ja tarraa ja liimaa mukaan! =) Ihana uutinen! Kyllä hymy tuli kasvoille, ilokyynelten kera! =)
Pahoittelut myös tädin yllättämille! =(
Sitten omanapa: Täällä ei mitään uutta. Suklaata tehnyt monta päivää mieli ja tänään sitten sorruin. =( Känkkäränkkäkin yllätti tossa eilissä päivänä, tänään jo hyräilinkin... =) No olenhan horoskoopilta kaksonen joten sen piikkiin aina voi vedota. ;) Serkkutyttökin sai vauvan eilen. Ei passaa ihan heti mennä katsomaan, yltyy vaan tämä vauvakuume.
Haave-enkeli
Ihana lukea plussauutisia, onnea Kapa ja Tyhjäsyli ja onnellista odotusta!
T. Jaffa
KAPA JA TYHJÄSYLI plussista!! :)
admini78 kp 16 ... ei mitään kummaa omaa napaa. jännittää niin pirusti. kaikki. :) en oo ovistikkuun saanut mitään. aloitin kyllä tikuttelun vasta kp13.. ei kai se voinut jo mennä ohi? testi-plussa meinaan? ku jos ovis olis 13 tai 14 niin onko testissä sitten plussa jo AIEMMIN, eikä enää noina päivinä??
Mielettömästi ONNEA Kapa ja Tyhjäsyli =)
Minä täällä kuulostelen oloani...huomenna pitäis menkkojen alkaa...(toivottavasti ei, mut jos niin yritys jatkuu ja parempi onni seuraavas kierrossa)...Kun nyt malttas odotella ainakin tuonne maanantaihin ennen, ku testin teen mutta olo niin levoton...
Toivotaan, että plussia tulee mahdollisimman monelle ja saamme ihanat joululahjat =)
iiik:n ja tyhjäsylin kanssa samalle päivälle laskettua pyristelen ja kp yleensä 28-30.. nyt kp33.. toissapäivänä negan testin kyllä tein, joten eiköhän sen schumi kurvaile jossain välissä :( mutta.. niin kauan on toivoa kunnes punanen viiva kurvaa.. :D
... eli jännittelen... ja uusi oon täällä joten voinette ihmetellä mitäs tänne höpisen :D
Clomit mulle määrättiin sen takia, kun kierto oli tosi epäsäännöllinen, vaihteli 28-60pv:n välillä. Teroluteja kokeilin 3 kuukautta, jolla vähän saatiin kiertoa normalisoitumaan. Clomit määrättiin sen takia, kun lääkärin mielestä pitkän kierron takia ei ovulaatiota tapahdu, munarakkuloita oli, mutteivät irronneet oikeaan aikaan.
Clomeista olin kuullut paljon hyviä kokemuksia, mutten ikimaailmassa olisi voinut kuvitella, että ensimmäisestä kuukaudesta tärppää.
t. Kapa 4+2 (yk13)
Siis todella suuret onnittelut plussanneille!!! Se on aivan uskomaton fiilis nähdä ne kaksi viivaa siinä tikussa, erityisesti tuijoteltuaan satunnaisesti 12 kuukauden ajan yksiviivaista siskoaan :O)!!!
Äh, nyt unohdin jo häkellyksissäni nimimm. jolla clomit ollut, mutta sinä siellä siskosein, tuliko clomeista mitään mainittavia sivuvaikutuksia, tai muutoksia ovulaation aikoihin?? Mulla vastaavanlainen epäsäännöllinenkierto 30-60 pvää, ja nyt jos en onnistu raskautumaan ihmeen kaupalla kahden kierron aikana pääsen NKL:lle lapsettomuustutkimuksiin missä hormooneja ja munarakkuloiden tilaa vähän kartoitetaan, onko sulle tehty näitä, jos on niin näkyikö niissä jotain poikkeavaa? sorry utelut, ei muuta kun ohitat nämä jos tuntuu tungettelevalta!
Terkuin hyttynen kp 21/30-60
Mulle tuli Clomeista sivuvaikutuksena hirvittävät finnit ja paiseet naamaan. Mitään muuta muutosta en elimistössäni tuntenut. Lääkäri laski ovulaatioajankohdan kalenterista, ja käski muhinoimaan 2-3 kertaa oviksen aikoihin. Tottahan toki piti lääkäriä totella ja nyt tiedetään tulos.. ;-)
Mulla otettiin verikokeet ennen teroluteja ja ultrattiin ennen clomien aloitusta. Mitään muita tutkimuksia ei ole tehty. 24.4. varasin ajan samalle yksityiselle lääkärille alkuraskauden ultraan.
Toivottavasti onnistuisin hinaamaan mahdollisimman monta teistä mukanani tuonne odotuspuolelle.. pidän kovasti peukkuja!!
t. Kapa 4+2 (yk 13)
Paljon onnea plussanneille!
Täällä edelleen flunssaillaan kotona. Paino hipoo enkkoja eli suuria lukemia. Laihduttaa ei vaan kipeänä jaksa. Mies hyvin sanoi, että sä oot laihduttanut jo kymmenen iloa, mutta se on aina vaan se sama kilo. Kyl mua ketutti kun se ton sanoi mutta tottahan se on.
Ovis oli jo tai on tulossa en tiedä. Fertility Friendin käyppyröistäkään en ole varma. Eilen oli tosin kunnon limat taas. Tässä kierrossa en ole jaksanut litkiä omenaviinietikkaa vaan pelkästään greippi mehua.
T:Vacsuli kp 16/28-40, yk6
Milloin Narsku meinas testata? Vasta ens viikolla? Jänskättää kyllä sun puolesta! ;)
tikru. kiva nähdä suakin, ja tsemppiä uuteen yritykseen :)
Ja tärppionnea kaikille muillekin tasapuolisesti, toivottavasti noita hienoja plussauutisia tulee vielä PAAAALJON lisää!!
Rhanna kp 11/26
Perästä luvataan tulla Kapa, vaikka sitten koko keho finnejä kukkien ;O)))!!!!
Nyt vaan pidellään peukkuja me joilla piinaavat päivät vielä edessä db db db!!!!!
Moikka, luin nuo teidän kirjoitukset ja samassa " jamassa" siis olen, paitsi että hyttysellä tuo raskaus etenikin kyllä jo paljon pidemmälle. Tosi surullista, tsemppiä! Minä ehdin iloita plussasta 5 päivää ennen kuin se meni kesken. Siis tosi varhainen keskenmeno, kun rv:t oli vasta 5+0. Mutta kuitenkin, aika kivuliasta se oli fyysisesti ja henkisestikin tietysti.
Minäkin olin ajatellut, että pitää odotella yhdet normaalit menkat, mutta noita teidän kirjoituksia lukiessa mietinkin, että sainkohan liian varovaiset ohjeet... että pitäiskö kuitenkin kokeilla jo tässä kierrossa. Uskaltaisinko? Ja saisinkohan tuon miehen suostumaan?
Milloinkohan ovis edes olisi? Lasken varmaan kierron siitä km-vuodon alkamisesta. Kertokaahan joku lisää! Tämä kuume rupesi yltymään justiinsa :)
Mukavaa viikkoa kaikille,
T. Jaffa malttamattomana
Mulle siis 13.3. tehty tyhjennys (keskeytynyt keskenmeno) lääkkeillä ja siellä sairaalassa se kätilö silloin totesi ylimalkaisesti et " periaatteessa olisi suositeltavaa odottaa yhdet kuukautiset ennen uuden raskauden yrittämistä" , mutta mulle jäi sellainen tunne et ei se nyt niin just ole, ja kyllä omallakin järjellä ajatellen, elimistöhän se sen tietää, onko jo valmis raskauteen, eli ei kaiketi " ota vastaan" uutta elämää jos ei siihen ole otolliset olosuhteet. Tietysti kyllä olen miettinyt (huh, mitä sitä ei olisi miettinyt viimeaikoina yber monimutkaisesti :O)!) et entä jos raskauden on mahdollisuus alkaa, mutta olosuhteet ei kuitenkaan olekaan otolliset raskauden pidemmälle jatkumiselle, ja uusi keskenmeno olisi kyllä vähän liikaa heti perään.
Kaiken uhallakin ollaan huolettomasti touhuttu, mulla ei kyllä ole oviksesta selkoa, jos jonkinmoista nippailua ja tuhruvuotoakin oli kp 17 (lasken siis kierron alkaneeksi siitä tyhjennysvuodosta), nyt on ollut mukamas samanlaista huimausta, kun raskaana ollessa, parin päivän ajan.
Näin siis meillä, ja melkein uskallan suositella teillekin, että antaa mennä vaan :O)!!
Monnestako kierrosta tärppäsi tämä keskenmennyt raskaus teillä?
Minä täällä taas aamuvirkkuna koulutyöpuuhissa ;D Joskin nyt ensiksi tänne käyn kirjoittelemassa hiukan kuulumisia...
...Jotka valitettavasti ei oo mitenkään kummalliset \" Joka päivä oon aina vaan vähän varmempi menkoista. Vaikka toivo tietty yhä elää... Sen liekki sammuu sitten, kun täti saaapuu paikalle. Kun... [b]JOS[/b]!!!! Pöh. No, siis minkäänlaisia " oireita" en enää oo huomannu olevan.. Paitsi turvotus mahassa ja tisseissä, mutta se nyt johtuu varmaankin siitä, että oon lihonu pari kiloo aika lyhyes ajas, ja tosiaan jos ne menkat on tulos ens viikol, ni kaipa nekin turvottaa...
Kauheen pessimististä, sori! Sitä vaan kun lukee muiden kaikenlaisista oireista, ni heittää toivon menemään, kun kaikki omalla kohdalla on niin normaalia. Paitsi ne tunnemyräkät. Kiitos silti kaikki, jotka jännäätte mun puolesta, tikru., Rhanna ja Jaffa ainakin :D Mul ei viä ees oo testei missään kaapissa (aika hyvin!), mutta tänään aion tilata kotitesti.fi:stä, jotta nuo tulisivat sitten maanantaina, ja pääsisin tiistaina aamuna testaamaan :) Aikasemmin en tosiaan viiti, jotenkin tuntuu pöhköltä... :D
Tuliko kaikille Vauva-lehden tilaajille eilen lehti? Se oli ainakin kaupoissa eilen, mutta meijän postiluukusta se ei ollu tipahtanu :' ( Möh. Entä onko joku muu käyny kurkkimassa noita uusia " vaaleenvihreitä vauvasivuja" ? :) Ne on mun mielestä aivan sairaan hianot! Toivottavasti ottavat ne pian käyttöön oikeestikin, niin saadaan kirjotella kauniille sivulle :D Heh... Kuulostipa pöljältä. Mutta kuitenkin!
Nyt koulutöihin ;) Hyvää perjantaita ja viikonloppua itse kulllekin!
.:Naranja:. kp21/26-27 yk1
ps. Oon varmaankin yberhiljainen tän viikonlopun ajan, kun meille tulee ihania ystävävieraita koko viikonlopun ajaksi ♥ Mutta sunnuntaina viimeistään palaan astioille!
tulin taas kurkkimaan, miten täällä menee.
Naranja: Kerroin sulle jonkin aikaa sitten et oon kans niitä aamuvirkkuja.. Voin kertoa, että se asia on hieman muuttunut ;) voisin nukkua vaikka koko ajan!
t. iiik 4+5
p.s.. Tulkaa perässä, eikös!!
Täti löysi tiensä meille eilen, taas... =( Ei auttanut palstatauko eikä 4 kg:n laihdutus... Mieli maassa eikä jaksais, mutta ei auta, pakko vaan jatkaa. No, laihdutus jatkuu, miehen tupakkalakko jatkuu, eipä tässä muutakaan voi. Yk 20 alkaa ja tammikuisiin jatkan matkaani...
Onnea plussanneille ja tsemppiä muille.
Nippara kp 2/28-36(nyt 33) yk20
Nippara: Suurimmat pahoitteluni kurjasta tädistä! Paljon voimia sulle, koita kestää ♥ Pari ekaa päivää on varmaan pahimpia pettymyksen kannalta, mutta kyllä se taas sitten helpottaa... Ei varmaan paljoo lohduta nyt.
iiiik: Heheh :D Juu, arvatenkin! Aamuvirkkuus koskee normaaliolotilaa ;) Raskaana sitä visisin nukkuis 24/7 huolimatta siitä oliko aamu vai ilta :D
).( Vedin äsken farkut päälle. Ai ai ku kiristää! Hyi mikä pöhö! :O
Bye!
.:Nar:.
Onnittelut kaikille plussanneille ja pahoittelut tädin yllättämille! Olen pitänyt vähän palstailutaukoa ja oon yrittänyt saada ajatuksia muualle (tosin aika huonolla menestyksellä).
).( En ovuloinut, joten ei toivoa raskautumisesta tässä kierrossa. Olin juuri ennen " ovista" kuumeessa, että olisko se sitten vaikuttanut. Limoja oli ja nippailuja, mutta missään vaiheessa ei lämmöt lähteneet nousuun. :( Oon elokuusta saakka mittaillut lämpöjä ja tää oli toinen kierto kun en ovuloinut, edellinen oli lokakuussa.
-Annique, kp 21/24-29, yk14-
...kun taas tietäisi miten noi hormoonit oikein toimii, tai mitä ne " tekee" tällä hetkellä. Kun nääs tuntuu että limat olisi muuttumassa sellaiseksi tahmaiseksi (sori tas lima-asiaa) ja on vasta kp 11 (limat alkoi jo kp 7)! KÄÄKS! Muutenkin olen ollut tämän viikon kauhean väsynyt. Yskä on siis jatkunut vieläkin. Tiistaina oli sellainen yskänpuuska, että tuntui että happi loppuu kohta. :/ Sairastelusta menneet hormoonit sekaisin? Vai onko ne edes sekaisin..?? Taidan tänään kauppareissulla ostaa niitä Fertestin ovistikkuja. Vaikka lähes vannoin etten osta. Joo siis: kohdunnipukka oli keskiviikkona vähän auki ja nyt taas on ylhäällä eikä auki. Eikä miehenkään kanssa mene niin ruusuisesti. :( Täytyy kait yrittää taas sitä " lauantaina-saunan-jälkeen-seksiä" , mutta silloin on vasta kp 12. Tällä hetkellä ei huvita yhtään koko puuhailu. Stressaavaa... :/
Anteeksi nyt tämä valitus.
Nippara: Pahoittelut tädin saapumisesta.
Tsemppiä kaikille!! =)
tyhjäsyli ja Kapa! Upeita uutisia, olette plussanne ansainneet!
Kapa: Voinko udella miksi sulle määrättiin Clomit? Mulla on kolmas kierto Clomeja menellään. Ihan vaan oviksen vahvistamiseksi niitä määrättiin.
tyhjäsyli: Plussia ropisee elämäntapamuutos porukkaan! Ei siis mitään turhaa puuhaa =).
Omaan napaan ei muuta, kun että nuo pidempään yrittäneiden plussat antavat itsellekin toivoa. Jos sitten joskus kuitenkin...
AnniHelen@ kp21 dpo7 yk15