_¿*¿_ Joulukuun tähtöset - viikko 14 _¿*¿_
Uusi viikko, uudet kujeet! Kuitenkin nyt aivan ensimmäiseksi ihmettelen tähän, että [color=green]MITÄ HITTOA?![/color] :O Pelkkiä poistoja sain tehdä meijän esittelypinoon, ku se saakelin täti oli ehtiny niin monen luo vierailemaan! :( On se ehtiväinen ja ilkee pirulainen!!! Plussia piti tulla!
Muita yhtään väheksymättä, niin tikru., harmittaa oikein TODEN TEOLLA, että se sut tolleen yllätti, kun näytti niin hyvältä... :( Ollaan samassa pinossa niin kauan kirjoteltu, et tuntuu jotenkin erityisen tylsältä... Vaan eipä sitä tiedä, ehkäpä munkin tie sinne tammimammoihin vielä käy ;) Mutta toivon silti kovasti, että [b]ei[/b]! Kyllähän fatmaman ja iiiikin + muiden nyt PITÄÄ voida jotkut meistä vetää mukaansa tonne odotuspuolelle! Onnea tikru. kovasti sulle tähän uuteen kiertoon ♥ Ja muillekin TIETYSTI!
Mitä kuuluu teille wanhas, Ermeline, Perry34, tyhjäsyli, Kapa, Nippara? Teissä lepää meidän seuraava toivo... :) Amberissa myös, mutta sähän olet kuulumisia jo kertonutkin :) Äläkä vielä heitä pyyhettä kehään, täti ei ole vielä tullut!! Nyt vain malttia... :) Vaikka sitä sulta kyllä tuntuukin löytyvän! Ihanaa, et sulla on tuollanen tyttönen, joka kyselee, ja jonka kanssa voi jutella noin hauskasti :) Kuulostaa aivan hurjan suloiselta tapaukselta ♥
).( Eipä täällä mitään erityistä ole, todellakaan. Perushommaa. Mut elän siinä toivossa, et jos tän viikon lopussa vaik ilmenis jonkinlaisia oireita.. Heh. Kun sunnuntaina olis tiedossa kp23, ni sillon vois hyvällä säkällä ollakin jo jotain, varsinkin, jos se ovulaatio oli niin aikasin, kun arvelin :) Mutta että muutama päivä piinailtavana mahdollisiin oireisiin, ja vähän yli viikko ajankohtaan, jollon täti saattaa vierailla. Vaikka kuten jo aiemmin sanoinkin, ni toivon aivan jumalattoman paljon, että jättäis ne vierailut toiseen kertaan, jos vaikka tavattais sit seuraavaks joskus ~vuoden päästä jälkivuodon merkeissä ;) Toiveita ja haaveita - löytyy kyllä. Aiemmin puhuin siitä kummasta alavatsakivusta, ni se jytää yhä edelleen... Tai ei se varsinaisesti oo kipua, mut sellanen kumma " kivun aavistus" /painon tunne ja heijastelee alaselkäänkin välillä... Mikä lie, kurja kolotus. Tai jos se onkin alaselkäkipu, joka heijastuu alavatsaan :D
Oli mikä oli, niin nyt mä lopetan tällasen omanapailun, ja lähden aamutoimiin :) Taas on tentti tiedossa tälle aamulle, ja siis vielä loppu(luku)kiri tähän, monisteet jo oottelee keittiön pöydällä ;)
Hyvää maanantaita kaikille, ilmotelkaahan plussista ja miinuksista ja oloista ja tuntemuksista :)
.:Naranja:. kp17/26-27 yk1
Kommentit (115)
Annique: No voi harmi, ettet ovuloinut! Kyllä varmasti kuume, ja vielä jos särkylääkkeitä jouduit käyttämään ennen ovista, voi tehdä sen, ettei ovuloikaan. Toivottavasti ensi kierrossa ovuloit. :)
Minulla oli tänään progesteronikoe ja olin vähän pettynyt, kun tulosten saamisessa kestää kaksi viikkoa. Silloinhan minulla on jo alkanut uusi, 5. clomikierto. No lämpöjä olen mitannut joka aamu herätessä melkein minuutilleen samaan aikaan ja Fertilityfriend antoi ovispäiväksi viime viikon perjantain, jolloin aamulla siis ultrassa oli se suuri mollukka irtoamassa. Lämmöt lähti hitaasti nousuun ja on olleet nyt neljä päivää tasan 36.7. Ihmeen tasaiset lämmöt!
Hirveästi sitä tekisi mieli jo testata, mutta päiviä on vielä liian vähän. Eikä ole kyllä yhtään oireitakaan.
Rizza kp 22/30-32, dpo 7, yk 24
Eilen ja tänään oon tikutellu ovista ja tänään oli jo melkein yhtä vahvat viivat, himpun verran vaaleampi oli vielä testiviiva, joten lähellä ollaan.. :) vasemmalta puolelta jomottaa ja limat on kohdillaan.. nyt vaan pitäis ehtiä törmätä isäntään ennen ku koko ovis menee ohi ;)
Mulla on niin hyvä mieli ku arska paistaa ja lapset on mummolassa, saan kaikessa rauhassa siivota (kuten huomaatte, kovasti tässä siivoan.. pitäis irrota tästä tuolista ja ottaa imurin varresta kiinni) ja juoda välillä kahvia ja herkutella :b Siivoaminenkin on luksusta silloin kun siihen saa paneutua rauhassa, ilman että kaksi pikku-apulaista levittelee tavaroita ympäriinsä ja " imuroi" apuna.. :) Ihania ja rakkaita ovat nuo meidän pienet tytöt, mutta välillä vähän turhankin ehtiviä..
Narskulle kivaa viikonloppua ystävien seurassa, aikakin kuluu varmasti nopeammin, kun ei ehdi liikaa miettiä tulevia jännäyspäiviä, kun saa viettää aikaa ystävien kans :)
Nippara: pahoittelut tädistä!! Tsemppiä uuteen yritykseen!
Plussatuulia edelleen jokaiselle!!
Rhanna kp 12/26
Jaffa kyselit, mulla ei tainnut olla munasolu kiinnittynyt vielä, joten ei varsinainen km ollut. Ja siis mitään (mitä nyt pieniä nippailuja) kipujakaan ollut, eikä suurta määrää vuotoa, kuin normaalit menkat. En mitään välikuukautta aio pitää mutten tarkkaan tiedä koska ovuloinkaan. En kyllä sitä ole ikinä erityisemmin tarkkaillutkaan, n. 14 kp kohdalla ajatellut sen olevan. Valkkaria tulee jonkun verran nyt ja eilenkin, eli mahd. se vois olla jo nyt? Eilisillan käytin kyllä hyväksi ja aion tänäänkin ;o) Niin, ja viime yrityskierto oli 3 ja nyt on siis 4.
Jotenkin ajattelin onnistuvani heti tässä, kun esikoinenkin sai alkunsa heti, mutta ilmeisesti kaikki ei voi aina mennä täysin putkeen.
Suuret pahoittelut tädin yllättämille!
Ja siitä vielä, että mun mielestä ei tarvitse pyydellä anteeksi omamapaisuutta tm. valituksen aiheita, sillä tää palstahan on just myös sitä varten että saa itseään purkaa hyvässä ja pahassa ja saada vertaistukea monessa asiassa! Ja vielä kun kaikki tapahtuu nimettömänä.
Rauhallista viikonlopun alkua!
Tässä vielä minun lämpökäyräni, josta näkyy, miten tasainen tuo lämpö on oviksen jälkeen tässä kierrossa ollut.
http://www.fertilityfriend.com/home/1e46ee
Rizza kp 22/30-32, dpo 7, yk 24
Nippara: Voi ei! Pahoittelut :(
Annique: On varmaan hyvä tuo lämpöjen mittaus. Itse en herää (töistä johtuen) aina samaan aikaan, joten ei tuu luotettavia tuloksia. Tosi ikävä huomata, että ei ovuloi. Tuplapitkä väli odottaa, höh!
Rizza: Sun puolesta saa ainakin jännätä! Peukut on sulle pystyssä! Jospa se olis sun vuoro?
Aika kauan kestää sun progesteronikokeen tulokset. Itse sain nopeammin.
Moneenko kiertoon sulle on määrätty Clomit? Mulla on se yksi purkillinen, josta tulee yhden tabletin annostuksella neljä kiertoa. Nyt on siis mulla kolmas menossa.
2poj@näiti: Jos ihmettelit aikaisia limoja, niin samaa olen itsellä huomannut. Kun saan ovisplussan, on jo aika kuivaa. Osta vaan ihmeessä niitä ovistikkuja, niin hahmotat tilannetta. Ei ne mun mielestä mitenkään muuta sitä yrittämistä, jos pelkää, että jonain päivinä on pakko. Ja ei niitä tarvi pidempään käyttää. Sen verran, että tietää missä nipistelyjen ja limojen vaiheessa se ovis suht tarkalleen on.
Vacsuli75 ja Rhanna: Onnea oviksen metsästykseen!
ON: Ei oikein mitään tuntemuksia :( Epäileväinen olo on, että olis tärpännyt. Kai sitä muutaman päivän sisään vois testin tehdä, jos ei mitään tätiyllätystä ehdi tulla.
Hyvää viikonloppua kaikille!
AnniHelen@ kp23 dpo9 yk15
omaa napaa...
täällä kp19. olen tikutellut viime lauantaista asti ja tyhjää on näyttänyt. olen tikuttanut siinä 15.30-18.30 välisenä aikana, ja aina siis vain 1 viiva. :( en ole pidätellyt; ja juonutkin olen ajattelemata asiaa sen kummemmin.
Aamulämpöjä olen mitannut joka aamu tiistaista asti klo 7.15. eli kello soi ja mittari suuhun. Alhaiset lämmöt on ollut: 36,08; 36,17; 35,89; 36,35; 35,49... (ja sit olen _heti_ perään muutamana aamuna mitannut toisen kerran ja on tullut jopa puoli astetta korkeampi.) Eli en kyllä luota noihin yhtään. Ainoastaan sen voi päätellä että matalalla on lämmöt. eli ovista ei varmaan ole tapahtunut, eikä tapahdu. koska tuskin edes tapahtuu kun tää on eka kierto ehkäisyn jälkeen. ja kai noi lämmöt nyt hiuka korkeemmat olis? VAIKKA en silti tiedä mikä on mun normi-lämpö. Kannattaisko silti jatkaa lämpöjen mittausta..? en millään viittis tai jaksais, ku se masentaa vaan. Oon joskus vuosia sitten mittaillut pitempäänkin, eikä silloinkaan voinut niistä käppyröistä sanoa juuta eikä jaata. ja PCOsta johtuen en sit varmaan ees ovuloinut silloin, enkä ehkä nytkään. mutta toisaalta haluaisin olla optimistinen ja luottaa sitten ens kiertoon, joka on sit varmasti ihan luomu!!!
Mä kyllä kummastelen silti sitä LIMAA joka tuli viime sunnuntaina iltasella; se oli todella suuri ja venyvä klöntti. olin tikutellut kyllä lauantaina ja tyhjää näytti. Eli on varmasti tapahtunut niin että se olis ollut ovisksen paikka mutta sitä ei sistten täydellisesti tapahtunutkaan. mutta limat tuli. kai se niinkin voi mennä!? muuten limailin aika vähän, lukuunottamatta just tota isoa klönttiä.
Plussailkaate nyt ainakin ahkerasti!!! Saatte sitten mieluisan joululahjan!! :)
admini78 kp19
p.s. tyhmä kyssä, mutta mitä mieltä ootte: ku mulla nyt on tota pco-ongelmaa ja hoidoissakin on käyty ja lapset sillä tullut.. ETTÄ olisko syytä mennä lääkärin puheille jo muutaman kierron jälkeen? Eihän tässä nyt oo edes yritetty kauaa, eikä kiire ehkä ole. Mutta kokemuksesta viisastuneena EN haluais VUOTTA yrittää tuloksetta. Mies on nyt kyllä eri, joten luultavasti paremmat mahkut sen puoleen. Mutta ennenkin olen 4 tai 5 kiertoa syönyt clomeja ja on inssiä tehty, eikä oo tärpännyt. En muista olisko silloin clomien aikaan se munis ees kasvanut lähelle 20mm.. No, en usko että mun silti edes kannattaa mennä yleislääkärille näine ongelmineni - tuskin se on vielä huolissaan. Eli syksyllä viimeistään menen yksityiselle tarkistamaan tilanteen. MUTTA toivotaan että TÄRPPÄIS sitä ENNEN!! :) olen silti luottavainen.
*huoh* sori...
mun käsityksen mukaan 35.5-36.0 asteen tuntumassa liikkuvat peruslämmöt ovat ihan normaalia. Nousu oviksen jälkeen on mulla ainakin vain n. 0.3 astetta, joten voihan peruslämpösi olla alhainen. On ihan tavallista, että 2. mittauskerralla lämmöt saattavat nousta, olethan jo vähän herännyt, liikkunut jne. Siksi niitä ei pitäisikään ottaa huomioon. Sillä ei pitäisi olla väliä, millä välillä lämmöt liikkuvat ja tuleeko yksittäisiä poikkeuksia, ainoastaan koko kierron mittaisen käyrän muodosta voi päätellä jotain. Oletko liittynyt fertilityfriend.com:iin? Mulla se on auttanut käppyröiden tulkitsemista. Olen kyllä samaa mieltä, että lämpöjen mittaaminen on rasittavaa. Ainoa hyöty on se, että voi jälkikäteen arvailla, onko ovis tapahtunut. Jos lämmöt nousee, niin se on varma merkki. Vaikka mulla lämmöt eivät edes kunnolla nouse heti oletetun oviksen jälkeen, vaan vasta dpo 2-3...
Tikuttelusta luin myös juuri, ettei se välttämättä näytä tulosta... Jos vaikka lh lähtee nousuun juuri mittauksen jälkeen ja ehtii taas laskea seuraavaan päivään mennessä. Limat on mulla varmin oviksen merkki (vaikka ilman niitäkin voi ovuloida). Toisaalta kai se on mahdollista, että tulee kaikki oireet, mutta ovis ei silti jostain syystä tapahdu.
Mun käsittääkseni myös tuo " yhden vuoden sääntö" on tarkoitettu sellaisille pareille, joilla ei ole ennestään todettu mitään ongelmia. Perustuu kai siihen, että suurin osa yrittävistä tulee vuoden sisällä raskaaksi. Jos kuitenkin on tieto siitä, että on jotain raskautumiseen vaikuttavia tekijöitä, niin luinkin jostain, että muutama kierto on riittävä aika.
Itselläni meni tämä kierto todennäköisesti ohi... Olen aika varma, että ovis oli ke päivällä, eikä sitä ennen päästy lainkaan yrittämään. Mahdollisuudet on siis pienemmät, koska munasolu ei välttämättä elä kuin muutaman tunnin (vaikka voihan se säilyä pidempäänkin). Harmittaa! Lähinnä jää siis nähtäväksi, vaikuttaako päivää tavallista aikaisempi ovis kierron pituuteen vai vaihteleeko mun luteaalivaiheen pituus.
Ei sitä ehkä silti osaa olla piinailematta, vaikka tietäisikin sen aika turhaksi... Onhan aina se pieni mahdollisuus! :)
syre kp 17/30
kiitos SYRE vastauksesta! :)
helpottipa paljon lukea sun ajatuksia. musta tuntuu siltä kuin olisin ekaa kertaa nyt yrittämässä! ... siitä on siis 7 vuotta kun ne hoidot oli puoles välis: aloitettiin tammikuussa ja kesäkuussa vauvat vai alkunsa. En tiedä nyt jälkeen päin että mitä silloin päässä liikkui tai mitä edes keskusteltiin; kaikki tapahtui sitten niin nopeasti kuitenkin, kun yksityisellä oltiin. ja sit se oli niin kliinistä yrittämistä... inseminaatioo ensin ja sit munasolujen keruuta.
Ehkä mun ei tarvikaan sitten ajatella itseäni ihan " normaalina" yrittäjänä. senkin tajuaminen helpottaa hiukan. Ku tähän asti oon aatellut että kyllä se lapsi luomusti tulee, kun tuolla ukollakin tuo luomu-lapsi on. Mut jos ei tuu niin onneksi on ihan hyviä keinoja. SILTI vaan toivoo sitä IHMETTÄ! sitä ettei tarvis ees alkaa ravaamaan lääkärillä tän takia.
no, mutta nyt täytyy vana odotella mahdollisen tädin tulemista. :) ennen ei itkut auta. (vai auttaako ne?)
-A78-
Onpas täällä tapahtunut paljon asioita. Pahoittelut pudonneille, eikun taistelu fiilis vaan päälle ja taistoon. ja tammikuulle vauvaa tekemään!!!!
Onnittelut plussanneille ja paljon tarrasukkia. Jotta matkalainen pysyy mukana :)
Minä itte :
uudesssa työpaikassa on ollut kiirettä saanut juosta lykkimässä mainoksia ihmisille ja istua toimsitossa ja opetella asioita. huomenna pitäsi olla pomon mukana asioilla juu vaikka on sunnuntai.. mutta hommaa tehdään usein sunnuntaisin.
Tässä kuussa ollaan isännän kanssa pupuiltu ahkerasti, saa nähdä kuin ämmän käy ja tekeekö ikä temppunsa.. tuo 40v kun häämöttää ja pahasti.
Mitään varsinaista oireita ei ainakaan vielä näy. tai en ole ainakaan kerinnyt huomaamaan, en edes nyt kun saan tässä rauhassa istua. ainuaastaan tunnen alavatsalla turvotusta, mutta sekin voi olla että enteilee menkkoja.
Saa nähdä. hiukan kyllä jännittää sekin, että jos nyt tärppää ja vaskettu olis 20.12 niin mitenkäs jouluaatto, ja sen on mullen myös tärkeä asia.. siis olen niin totaalinen jouluihminen.. Tosin yleensä mulla on käynnistetty viikkoa ennen laskettua.. joten ehkä en mieti sitä.
Mutta tsemppiä meille piinailioille.
kp. 22/27-30
Rizza: Nuo sun lämmöt on kyllä tosi tasaiset. Eikös Korallilla myös ollut lämmöt kovin tasaiset juuri siinä kierrossa kun hän tuli raskaaksi? Saattaisi siis olla hyvä merkki. :)
admini78: Mielestäni kannattaisi käydä jo pikapuoliin lääkärissä. Ei kannata todellakaan odotella vuotta. Miehen voisi ainakin heti testata, ja mikäli on priimaa tavaraa niin on suuremmat toivot ihan luomuna onnistua. Mulle gyne sanoi että kaikki ei välttämättä saa plussaa ovistestiin, että lh-huippu menee joillakin niin äkkiä ohi, ettei sitä saa tikutettua. Voit myös kokeilla vaihtaa testauksen ajankohtaa. Itse testasin yhdessä kierrossa klo 17 ja sain vain melko haaleaa viivaa joka päivä, eli ei ollut yhtä tumma kuin kontrolli. Lämpöjen nousun mukaan kuitenkin ovuloin. Seuraavassa kierrossa kokeilin klo 15 ja oli vahvemmat viivat.
syre: Tiedän tuo tunteen kun silti toivoo vaikka tietää ettei ole mahdollista. Jopa siinä ovuloimattomassa kierrossa lokakuussa elättelin toiveita, vaikka tiesin että ei oo mahdollista. Nytkin mä kuvittelen että mitäs jos lämmöt on jotenkin väärässä ja jostain syystä kestää vaan et ne nousee.
).( Ärsyttää kun sataa vettä. Olin suunnitellut vaikka mitä pihahommia tälle päivälle ja piti lähteä kaupungille shoppailemaankin. Ei huvita sateeseen lähteä ja oli vielä tarkoitus mennä pyörällä. Tulispa se täti mahdollisimman pian, että pääsee yrittämään. Oon lähdössä risteilylle kaverin kanssa kuun lopussa ja toivon että ovis on mahdollisimman aikaisin, etten vaan oo siellä laivalla just silloin. Se nyt tästä vielä puuttuis, että jäis taas yks kierto välistä. Mun tuurilla tää kierto venyy ja venyy ja siirtää seuraavan kierron oviksen ajankohtaa liian myöhäiseksi. :(
-Annique, kp 22/24-29, yk 14-
Rizza: sulla on hienonnäköinen käyrä. Mulla on yhtä vuoristorataa. Viivat on kyllä tullu jo 8 päivää sitten mutt amusta tuntuu että ovis oli vasta eilen. Enkä ole vielä saanut simppoja *mrrr*
V80: olen sun kanssa samoilla linjoilla. Tää on tärkeä paikak avutua ja tilittää. Omaa napaa peliin vaan enemmän.
admini78: ei kuulemma kannata heti perään mitata uudelleen, koska tulee jotenkin virhe lukema (sorry en muista että miksi) näin uusi " raamttuni" Fertility friend kertoo. Suosittelen sitä muuten ja olen jäänyt ihan koukkuun. Jos muksujen saaminen ollut ennenkin vaikeaa niin suosittelisin kyllä sitä lääkäri käyntiä tai terveyskeskuksen kautta hakeutumsita kunnalliselle puolelle (sielläkin kestää ekan ajan saaminen sen 6kk, toi hoitotakuu nääs). Kas. syre kirjoittelikin samaa asiaa.
ON: mies ärsyttää: oli eilen pämppäämässä ja piti tulla yö bussilla kotiin. Oli nukkunut linja-auto asemalla ja bussi mennyt *grrr* Oli sentään älynnyt mennä työpaikallensa nukkumaan. Tulee varmaan tässä kohta puoleen.
T:Vacsuli kp 18/28-40, yk 6
Onnittelut jälleen plussanneille ja taas kerran pahoittelut tädin yllättämille.
Taas oman navan vuodatusta: Tuntuu niin pirun pitkältä odottaa, että onnistaako vai ei ja sit aina pettyy kun ne pirun menkat alkaa.. Iselläni on nyt kp22. Kp16 oli punaset ovistikussa, silloin oli mies vielä matkoilla eikä päästy vällyjen alle. Kp 17 klo 16 aikoihin oli vielä melkein yhtävahvat viivat ja silloin pupuiltiin klo 17 ja 23 aikoihin. Täytyy vaan toivoa, että se riitti. Kp 17 tunsin nipistelyä juuri tuossa klo 17 aikoihin..et jos silloin olis tapahtunut ovis. Kp 18 aloitin terot ja syön niitä 10 päivää. Ekan kerran kokeilen niitä. Nyt menoss yk8...sitä alkaa jo miettimään että voisiko päästä testaamaan että kaikki on kunnossa. PCO:ta ja endometrioosia ei gynen mukaan ole vaikka muutama rakkula onkin munasarjoissa. Nyt ei ole tuntunut masussa juuri mitään. Hieman tulee valkkaria..
Saa nähdä siirrytäänkö taas tammikuisiin.. :( Anteeksi pikkutarkka vuodatukseni... Ei tuo mies ymmärrä jos sille alkaa marmattamaan. Se vaan sanoo ettei olla vielä pitkään yritetty, mikä toisaalta on tosi. Sitä vaan niin toivoisi saavan se oman käärön syliin mahdollisimman pian.
Terkuin lila82 kp22/29-38, yleisin 34 yk8
Mua ei ainakaan haittaa vaikka kirjoittaisitte vain omaa napaa. Ku mä ainakin oon saanut paljon uusia näkökulmia tähän omaan yrittämiseen, jännäämiseen ja odottamiseen!
Ja kaikki pienimmätkin yksityiskohdat on tervetulleita! :) Tää koko hommahan(raskautuminen) perustuu aika pieniin yksityiskohtiin ja on monen asian yhteissumma! ja välillä ei itse edes tajua ajatalla kaikkia mahdollisia asioita, ja voi olla et joku sit kertookin notain mikä valaisee. :)
Että TÄNNE vaan kaikki info omasta kehosta ja mielestä!
-A78-
Kiitos admini78. Onneksi täällä jaksaa kaikki kuunnella.
Ja pahoittelut tädin kohteeksi joutuneille!
Harmittaa tosi paljon, etten nyt pääse osallistumaan näihin keskusteluihin tämän enempää :( Olen tehnyt aika paljon töitä tällä viikolla ja oma kone reistailee, joten senkään puolesta ei pääse kunnolla edes viikonloppuna koneelle.
Ovista olen tikutellut kohta jo viikon eikä sitä näy. Mietinkin tuossa, että eikö sitä sitten tapahdukaan tässä kierrossa ollenkaan, mutta joku tuossa olikin kirjoitellut, että välttämättä sitä ei saa tikutettua vaikka ovuloisikin. Kiitos tästä tiedosta!
Ensimmäistä kertaa elämässäni olen huomannut limoja :) En siis koskaan ole huomannut mitään limoja ennen ja nyt parina päivänä on jotain limaa tarttunut paperiin vessareissulla. Kiitos tästä kuulunee greippimehulle, jota olen nyt juonut kp 1:stä lähtien. Merkitsisikö se sitä, että se ovis olisi vielä tulossa? Jos näin, niin kiire tulee, kun maanantaina aloitan taas terot.
Nyt sitten olen ehtinyt miettimään, että onko tuo työmäärä johtanut siihen, että ovulaatio onkin tässä kierrossa vähän myöhemmin kuin viimeksi? Eli viimeksi oli kp 10 ovulaatio ja tikutin sen silloin kp 8 muistaakseni ja satuin olemaan juuri lomalla silloin. Nyt sitten taas olen tehnyt melkein koko viikon 12 tuntisia päiviä eli aika väsynyt olen ollut koko ajan.
Olin jo melkein kirjoittelemassa, että vielä en ole tuntenut mitään nippailuja niin kuin viime oviksen aikaan, mutta JUURI nyt sitten nippaileekin alavatsalta vasemmalta puolelta!!! (ja viime kuussa oli oikea puoli). Siis voisiko se ovis ollakin NYT, vaikka äsken juuri tikutin eikä viivaa tullut??? Se kyllä selittäisi taas nämä halut, jotka on jyllännyt aamusta lähtien :)
Annu_81, kp 13/27, yk 3
AnniHelen@: Joo, ostin tänään ovistikkuja Prismasta, Fertestin. Ja tänään alkoivat sitten kunnon jonmotukset oikealla puolella alavatsaa. :/ Ja eilen oli ihan törkeän paha olo, johtuikohan tulevasta oviksesta? Mulla ei yleensä ole ollut huono olo oviksen yhteydessä. Oli ihan sellainen olo kun alkuraskaudessa, joten sen takia oli vähän outoa. Tänään sain ovistestillä eri vaihvuist viivat, mutta ei varmaan kauan enää kestä kun tulee tasavahvat. Huomenna pitäisi miestä vielä houkutella petiin ja ehkä maanantainakin. Nyt jomtotaa päätäkin... :( Kivat oireet.
No, minun täytyy mennä laittamaan sauna päälle. Palataan! =)
Viikonloppuja! =)
annulle:
jos se ovis on nyt sit myöhemmin! etkö vois sit aloittaa niitö teroja sen oviksen jäkeen. eli hieman myöhemmin? ku luin just toiselta palstalta et joku oli tehnyt niin.... vaik ensin siis piti aloittaa tiettynä päivänä niin sit oli kuitenkin odottanut sitä ovista, ja sen jälkeen sit vasta aloittanut terot. LIMAT ainakin kertoo siitä ettei ovis olis viä menny.
-A78-
Mä luin kans jostain siitä et joku oli aloittanut terot myöhemmin ja oli tullut raskaaksikin. Mä itsekin ajattelin kun gyne määräs terot kp24-29 välille et jos ovulaatio ei ole sitä ennen tapahtunut etten aloita niitä. Kun viimeksi oli kp 23 ovis niin siks niin myöhään määräs aloitettavaksi. Mut nyt mulla olikin ovis kp16-17 niin soitin gynelle ja se sanoi et aloita kp 18 ja siitä 10 päivää eteenpäin. Ja sit seuraavassa kierrossa pitäisi aloittaa kans kp 18 terot. Jos nyt tästä kierrosta ei tärppää niin odotan kyllä ovulaatiota yli sen kp 18 jos ovulaatiota ei ole ennen näkynyt..
Lila82
En tiedä onko mielikuvitus vaan niin kova keksimään näitä, mutta mulla tuossa hetki sitten nippaili taas tuosta oikealta puolelta alavatsalla. Vähän samalla tavalla kuin oviksen aikaan. Voisko olla kiinnittymistuntemuksia?? ;) ma oli ovis..
On se niin ihanaa haaveilla kaikista oireista.. :)
Jälleen kerran Lila82
vaikka kello on jo lähes 11. Tuli taas vedettyä yli 10h unta. Menis tää flunssa pois jo.
Aamulla lämmöt aika alhaalla joten ovis onkion ehkä vasta tänään eikä lähes viikko sitten. Eli lisää simppoja kiitos vaan tänään tai viim. huomenna.
Tänään olis vähänheppaamista ohjelmassa, taidan vaan mennä etkoille ja sitten ajoissa kotiin.
T: Vacsuli kp 17/28-40, yk 6