Lähärit!! KK palkka pino ja työnkuva!
Kommentit (24)
1860¿/kk,ilman mitään lisiä (päivätyö) ja työpaikka päiväkoti,Nurmijärvi.
kuin te. Eikä tarvii tavallaan kenenkään hengestä olla vastuussa.
ihan tavallisena siivoojana, ei mitään erikoista.
Taitaa olla aika vakio lähihoitajan palkka.
ja lähihoitajakin on niin monenlaisissa tehtävissä. " Hieman" eri asia työskennellä pienten ryhmässä päiväkodissa kuin esim. vuodeosastola vanhuspuolella. Palkka työn mukaan..
palkka kuin lähärillä. Palkka työn vaativuuden mukaan, siivoojat tekee oikeesti ARVOKASTA työtä, vaikkei sitä juuri arvostetakkaan.
Kuukaudessa siis yhteensä n.2200 euroa miinus verot. Ja vanhuspuolella, kunnan hommissa.
nykytietämyksen mukaan puhtaudella on erittäin suuri rooli sairauksien torjunnassa. Tiesittekös sitä?
Siivoojat on omalta osaltaan terveydenhuollon ammattilaisia vaikkei sitä normi-ihmiset oikein osaa ymmärtää.
Olen aineenopettaja ja sain tehdessäni luokanopettajan työtä samaa tai hieman alle tuota siivojan saamaa palkkaa.
Kiireinen ammattihan se koulusiivoojan työ on, mitä ammatin edustajien kanssa olen jutellut, mutta palkka ei ole ollenkaan huono.
Mutta tyytyväinen olen työhöni, ja koulutus myöskin tuo laitoshuoltaja.
Ennemmin teen lähihoitajan töitä.
Lähihoitaja siis.
Ja Uusikaarlebyyy, sairaala.
Hoitotyössä avustetaan ja huolehditaan perusterveyden ylläpitämisestä eli henkilökohtaisesta hygieniasta, liikkumisesta ym.. Mun mielestä nämä olisi lähärien hommia, mutta ne kai haluaa tehdä jotain muuta nykyisin kuin pestä mummojen perseitä.
On meille annettu lyhyt koulutus, että osataan käyttää potilasnosturia, tunnistetaan ja osataan käyttää ja opastaa apuvälineiden käytössä, sekä huoltaa niitä. Ihan niitä perusjuttuja, että osataan avustaa tarpeeksi, mutta ei liikaa ja jotta tuetaan potilaan omaa selviytymistä ja kuntoutumista mahdollisimman pitkälle.
Sairaalassa ollaan kyllä ihan korvaamattomia.