Iltapäiväkerhoon vai ei???
Esikoinen menee syksyllä kouluun. Olen itse opettaja, ja minulla olisi mahdollisuus ottaa tunteja 18 tai 21 (siis viikossa). Tosin en voi vaikuttaa itse lukujärjestyksee, joten voi olla, että tunnit on ihan eri aikaan kuin koululaisella.
Mutta joka tapauksessa päiväni eivät ole kovin pitkiä. Tosin on poikkeuksia, kokouksia ym., jolloin päivät venyvät. Mies ei pääse kotiin ennen neljää. Sukulaisia ei asu lähellä.
TArvitseekohan lapsi ip-kerhoa? Hän täyttää 7 vasta vuoden lopussa - se tässä ehkä eniten hirvittää. Toisaalta ip-kerhon hinta on kova - 850 euroa /vuosi. JOten ei sitä sitten oikein voi jättää väliinkään usein. Toisaalta olen myös miettinyt, miksi sitten ottaisin vähän tunteja, jos lapsi on ip-kerhossa myöhään... Toisaalta ip-kerhossa varmaan saisi kavereitakin hyvin.
Kertokaahan kokemuksianne, koululaisten äidit!
Kommentit (9)
Tosin olen vuorotöitä tekevä yh, enkä voi työvuorojani valita.
Ne on kuitenkin täynnä ja kova meno ja meteli. Kavereita saa siellä koulussa. Pyytäköön ennemmin kotiinsa jonkun kaverin.
MAksetaan siis 85 euroa kuussa, joten kyllä tuo 42,50 euroa tyhjästäkin harmittaisi. Että kyllä siellä sitten pitäisi käydä loppuun asti.
Tietty on mahdollista ilmoittautua vai syyslukukaudeksi, mutta tyhmää taas sitten on lopettaa, jos se onkin kiva ja tarpeellinen.
Syksyllä sitä ei välttämättä enää saa... Paikkojen riittävyys on tietysti paikkakuntakohtaista. Jos hakijoita on enemmän kuin paikkoja, niin lapsesi ei välttämättä edes saisi iltapäiväkerhopaikkaa (vanhemman työn luonteen takia).
t. yksi, joka jakaa huhtikuussa 100 iltapäiväkerhopaikkaa
Nyt kun menee kouluun niin menee myös ip-kerhoon juuri tuosta syystä. Mutta siis vaan pariksi tunniksi, haen aina viimeistään kolmen aikaan.
Meillä maksuun vaikuttaa sekin kauanko kerhossa on; esim. 3h tai alle tai montako päivää viikossa.
on kuitenkin ehdoton kun ei muita tukiverkkoja ole, mihin sitten laitat lapsen kun tarvitseekin hoitajaa eikä paikkaa minne laittaa?
Huhtikuun loppuun asti on meillä aikaa hakea. Mutta jos sen haluaa perua, se on tehtävä 16.6. mennessä. Ja oman lukujärjestykseni tiedän vasta elokuun alussa, ja silloinkin vain osan vuodesta. Jos perun elokuussa, joudun maksamaan ainakin viideltä kuukaudelta puolikkaan maksun.
Ehkä sitä pitää sitten varuiksi hakea ja käy siellä sitten silloin kun tarvitsee. Mua vaan hirvittää tuo hinta! Onko se muualla yhtä kallista - siis 850 euroa vuodessa? Kun nyt päiväkodissa maksaa vain vähän enemmän.
Onko teillä sitten kokemuksia, onko seurakunnan ja kunnan ip-kerhoissa eroa? MEillä pitää valita, kumpaan haluaa...
jos tuntuu ettei ole tarpeellinen. Vai miten teillä nuo maksut menee, pitääkö maksaa heti koko vuosi tai lukukausi ? Meillä on kuukausimaksut.