Ihan oikeasti, te jotka täällä vaahtoatte down-lapsista ym. niin ettekö koskaan pelkää että omalle terveelle lapsellenne
tapahtuu jotain? Uskon ainakin siihen, että jos joku ihminen ajattelee noin pahasti kuin täällä jotkut näyttävät ajattelevan, niin edestähän jotenkin sen löytää. Mä en kyllä edes uskaltaisi ääneen sanoa tuollaisia asioita.
Tämä pätee myös niihin ihmisiin jotka täällä ovat ivanneet kaksosia, että kuinka kaksoset ovat jälkeenjääneitä, jämäkaksosia ym.
Varokaa vaan, edestänne löydätte, tavalla tai toisella.
Kommentit (3)
Lue vaan niin huomaat, että ap otti viestissään esille SEKÄ kaksoset ETTÄ down-lapset ja niiden panettelijat. Hohhoijaa.
provoilkoot keskenään.
Mutta sitä en ymmärrä miksi joidenkin pitää saada downien vanhemmat tunnustamaan että lapsen vamma on heille ongelma ja haluavat yli kaiken päästä siitä eroon? Eikö ole vain hyvä että lapsi on päässyt perheeseen jossa häntä rakastetaan eikä vamma ole vanhemmille ongelma? Ja vanhempien voimat riittävät paitsi lapsesta huolehtimiseen myös tästä nauttimiseen ja kokevat erilaisen lapsen rikastuttavan elämäänsä.
Eikö tuolloin kaikki ole hyvin ja voidaan sanoa lapsen päätyneen oikeaan perheeseen? Jos sinulle tai minulle down-lapsi olisi maailman kaatava ongelma ja katkeruuden aiheuttaja niin eihän sen tarvitse olla sitä kaikille? Annetaan vaan down-lasten vanhempien nauttia rakkaista pienokaisistaan ja toivotetaan heille voimia. Kyllä näiden lasten ongelmat ja rikkauden ovat heille varmasti tutumpia mitä meille!
Tunnustan, että itselläni ensimmäinen ajatus oli, kun kuulin saavani kaksoset, että niistä tulee jotenkin erilaisia, pieniä ja ressukoita. Hah, vähänpä tiesin! Moni ei taida sitäkään tietää, että esim. Teemu Selänne on kaksonen eikä häntä parhaalla tahdollakaan voi ressukaksi nimittää. Tai pieneksi :)
Down-kohkaaminen kertonee kirjoittajiensa masennuksesta ja pahasta olosta, jota on pakkomielteenomaisesti purettava toisiin, on yritettävä levittää sitä pahaa oloaan. Itse mieluummin levitän hyvää, sitä saa sitten vastaansakin!
Suurensuuri halaus kaikille down-lasten äideille - ja miksei kaksostenkin! Me ollaankin etuoikeutettuja kaikki, eikös ;-)