Mua säälittää isokokoisten vauvojen äidit. Vastasyntyneen kuuluu painaa alle 4 kiloa.
Mielellään reilusti alle 4 kg.
Musta olisi kauheeta, jos mun vauva olisi painanut 4kg. Joku 4,5 kg jötikkä ei edes näytä pieneltä.
Te, joilla on iso vauva, ette saa hoitaa ollenkaan sellaista suloista pientä vauvaa.
Kommentit (95)
söpömpiä, mutta en kuitenkaan säälisi isojen vauvojen äitejä, koska hoitaminen on helpompaa.
Minulla on kaksi ennenaikaista alle kolmikiloista vauvaa ja ekat viikot ovat olleet kummankin kanssa stressaavia, kun syömisestä itää huolehtia, kummallakin on ollut nenämahaletku sekä keltaisuutta. Mutta todellisia söpöläisiä ovat olleet - pienipäisiä, nättejä kuin nuket.
ei jaksa imeä rinnalla, täytyy herätellä syömään jne
ainoastaan terveydellä ja tulevaisuudella on merkitystä ei ulkonäöllä ja suloisuudella.
Olen pitkä, urheilin ja söin terveellisesti raskausajan ja poikani syntyi yli 4 kiloisena. Hän myös oli erittäin kehittynyt motorisesti ja kannatteli päätään lähes heti, käveli 8 kuisena ja nyt on monessa kehittyneempi kuin ikäisensä. Epikriisissäni luki, että istukkani oli täydellinen, oletan siis, että ravinto on kulkenut hyvin vauvalle asti. Tupakoitsijat, laihduttajat (uskokaa vaan, mutta osa raskaana ollessaankin laihduttaa) ja pienikokoiset ihmiset saavat usein pieniä vauvoja. Pienelle koolle ei kukaan voi mitään, mutta on naurettavaa väittää, että haluaa ulkonäön takia suloisen ja pienen vauvan, kun suurella vauvalla on kuitenkin paremmat lähtökohdat elämään ja numero 62 kävikin läpi jo tutkimustuloksia aiheesta.
tuli vaan 4,5- ja 5-kiloiset lapsukaiset, ihan ilman raskausdiabetestä tms.
ei tuo elämässä pärjääminen liity syntymäpainoon vaan siihen, että isojen joukossa on keskimäärin paljon terveitä länsimaihin syntyneitä lapsia. Pienten joukossa on tietysti keskimäärin enemmän kaikkia terveysongelmia, esim niitä joiden pienuus johtuu vaikka äidin aliravitsemuksesta. Mutta terve 3 kg ja terve 4 kg menee sinne yliopistoon sitten isoina ihan samalla todennäköisyydellä...
Mun 2040 oli oikein topakka vaikka synty v36, söi hyvin, tosin kolmen tunnin välein oli alussa syötettävä, läpi vuorokauden.
Suurin lapseni ollut 3110g ja hänkin terhakka ja pirteä, söi normaaleilla väleillä ja hyvin.
3360g ja 52cm, 3100g ja 50 cm sekä 2540g ja 48 cm. -ap
3010 painoinen vauvamme on ollut aina motorisesti nopeasti kehittynyt, jäntevä ja vahva. Ei pieni koko johdu äidin dokaamisesta tai laihduttamisesta, eikä iso koko takaa parempia motorisia tai muita valmiuksia. Terveissä ja normaaleissa tapauksissa paino ei liity millään tavalla näihin asioihin. Vähän huvittava tuo amatsoni, joka leuhkii liikunnallisuudellaan ja täydellisellä istukallaan.
Ihan kun et itse olisi lukenut kaikkia mun kirjotuksia.
Olen ihan varma, että sullakin on joku juttu josta olet salaa tyytyväinen, että itselläsi/lapsillasi on näin. Ja jollain kaverillasi ei ole.
Kuten sanoi, en ole tätä kenenkään isokokoisen vauvan äidille oikeassa elämässä sanonut. Miksi pahoittaisin kavereideni mielet?
-ap
Vierailija:
3360g ja 52cm, 3100g ja 50 cm sekä 2540g ja 48 cm. -ap
Minun ensimmäiseni oli 3790/52, toinen 3550/51 ja kolmas 4020/54.
Kokoero sinun ensimmäisesi ja esim. minun toiseni välillä ei ole huimaava. Voinkin sinulle vakuuttaa, että esim. minun toisen ja kolmannen välinen ero ei näkynyt milläänlailla, molemmat olivat siroja ja ihan vastasyntyneitä ;)
Ei sieltä kohdusta siis yksikään niin valmiina putkahda, että het kouluvaatteita ostamaan lähdettäisiin =D
Tietty sitten jos laitetaan meidän molempien " kolmoset" rinnakkain, niin ero on jo näkyvä.
Jos joku aikuinen antaa tuollaisia kriteerejä vo vauvoille, miten hän tulee kohtelemaan omia lapsiaa myöhemmin, tai heidän kavereitaan, tai naapureita? Tai ihan ketä tahansa ihmistä? Ovatko sinusta lihavat ihmiset yleensäkin rumia? Entä vammaiset? Arpikasvoiset? Muuten vaan kasvoiltaa " rumat" ? Yritätkö tällä kohottaa omaa itsetuntoasi suhteessa muihn? Todelliset arvot löytyvät ihan muualta. Minun mielestäni kaikki vauvat ovat suloisia, toiset vaan älyttömän suloisia.
71
Vierailija:
Jos joku aikuinen antaa tuollaisia kriteerejä vo vauvoille, miten hän tulee kohtelemaan omia lapsiaa myöhemmin, tai heidän kavereitaan, tai naapureita? Tai ihan ketä tahansa ihmistä? Ovatko sinusta lihavat ihmiset yleensäkin rumia? Entä vammaiset? Arpikasvoiset? Muuten vaan kasvoiltaa " rumat" ? Yritätkö tällä kohottaa omaa itsetuntoasi suhteessa muihn? Todelliset arvot löytyvät ihan muualta. Minun mielestäni kaikki vauvat ovat suloisia, toiset vaan älyttömän suloisia.71
Mä kohtelen kyllä ihmisiä hyvin. Myös omia lapsiani, vaikka eivät enää olekaan vastasyntyneitä.
Ja kyllä jotkut hmiset ovat mielestäni rumia. Mutta en minä sitä ääneen sano. En voi kirkkain silmin väittää, että esim. 115kg painava on kaunis. Voitko muka sinä?
Ja en ole ennakkoluuloinen. Työskentelen esim. vammaisten parissa ja mukavia ihmisiä he ovat.
Eihän rumuus/kauneus ole mitenkään verrattavissa ihmisen luonteeseen.
En yritä kohottaa itsetuntoani täällä av:llä kerrotun mielipiteeni vuoksi. Mun mielestä vaan pienet vastasyntyneet on kauniimpia. Ja that' s it. Ei siihen liity sen kummenpaa arvolatausta.
En ole väittänyt, että yli 4kg vauvat ovat huonoja tai tyhmiä. Varmasti ovat yhtä ihmisarvoisia. Minun mielstäni vaan vähemmän suloisia kun pienemmät. Mutta oneksi heillä on äidit, joiden mielstä ovat maailman kauneimpia. Eihän mun mielipide vaikuta oikeasti keneenkään. Ei tämä ole mikään viralline kanta asiaan. Minä vaan ajattelen niin. -ap
Mua säälittää ap;n lapset, koska toisin kuin syntymäpaino- äidin asennevammat vahingoittavat lapsen elämää ja pahimmassa tapauksessa vielä seuraaviakin sukupolvia.
Ja surullista on se että asianosainen itse ei kykene näkemään itsessään mitään vikaa. Siinä vaiheessa kun ylipäätään säälitellään tällaisia asioita, ollaan jo syvällä synkässä metsässä.
Voit kertoa mainiosti, että pidät omia pieniä vauvojasi ihanimpina. Siinä ei mitään. Mutta sinä sanoit, että sinä SÄÄLIT äitejä, jotka ovat synnyttäneet yli nelikiloisia vauvoja. Eli sinun mielestäsi heidän KAIKKIEN vauvat ovat rumia. Miksi sinun pitää yritä loukata ihmisiä? En ymmärrä miksi vauva ei voi olla ihana, painoi se minkä verran tahansa. En usko, että monikaan pitää muiden vauvoja suloisempina kuin omiaan. Minun täydelliset yli nelikiloiset ovat ainakin olleet kaikinpuolin ihanimpia näkyjä mitä tässä maailamassa olen kokenut, enkä ole edes mitään taiveongelmia kokenut. Samanlaiset taipeet vauvoillani varmaan olivat kuin sinunkin vauvallasi. Puhut ihan läpiä päähäsi, anteeksi nyt vaan.
72
Vierailija:
ne alle 3 kg pienet vastasyntyneet, jotka on uneliaita ja joita pitää herätellä 3 tunnin välein syömään jotta kasvaisivat, eivät kellastuisi ja sokerit pysyisivät kunnossa.Mielummin otan siis sen 4kg painavan jötikän joka on hereillä ja jaksaa syödä.
säälitkö sä ap niitä isokokoisina syntyneitä vauvoja vai niiden äitejä?
Sä totesit aiemmin, ettet sä nyt sentään ääliö ole. Kuule, kyllä sä olet!
Olisko sulla pokkaa tulla sanomaan mun 4,5 kiloisena syntyneelle pojalle, että kyllä olit ruma vauvana? Poika syntyi isompana mutta nykyään kolmevuotiaana kulkee edelleen miinuskäyrällä pituus/painotaulukossa. Ei ole läski-ihramakkaroita näkynyt ja todella liikunnallinen lapsi. Eikä me vanhemmatkaan mitään läskejä todellakaan olla.
Kyllä mua oikeesti pisti surettaan, että joku aikuinen(?) ihminen voi ajatella noin!!!! Viattomista lapsista!
Häpeä!
Rumin vauva, minkä olen nähnyt, oli tuttavapariskunnan lähes 5-kiloisena syntynyt poika. Eihän se edes näyttänyt vauvalta, vaan kääpiöltä! Meinasi kahvit mennä väärään kurkkuun, kun se kärrättiin paikalle " ihasteltavaksi" .