En kuulu kirkkoon, mutta haluan lapseni ev lut opetukseen, jotta islam ei vahvistuisi
Niin kauan kuin päiväkodeissa ja kouluissa on riittävästi kristinuskon omaavia, ei musuilla ole mitään mahdollisuuksia alkaa sanelemaan mitä perinteitä noudatetaan.
Kommentit (30)
en vain halua maksaa kirkollisveroa ja siksi erosin ev lut kirkosta. Teen mitä tahansa, jotta suomalainen kulttuuriperintö säilyisi ja muslimit häipyisivät maailmankartalta. ap
tekemistä uskonnon kanssa? Ei niin mitään! Joulu on pakanajuhla, kirkkolaitos maallistunut, sitä kiinostaa enemmän ihmisten mielipiteet kun mitä Raamattu sanoo jne
pääasia on vain se, että täällä saa vielä 20 vuoden päästäkin syödä sianlihaa eikä lapsia ympärileikata eikä ramadania vietetä.
Itse olen muslimi, asun Suomessa. En ole koskaan ajatellutkaan, ettei Suomessa saisi jouluja viettää tai muuta, mitään en ole viemässä pois nykykäytännöstä, enkä itse kaipaa yhtään mitään erikoisjärjestelyjä näiden juhlapyhien suhteen. Tiedostan, että asun kristunuskoisessa maassa ja jos en halua lasteni osallistuvan joulujuhlaan niin hän ei sitten osallistu. mitä se on muilta pois?
Lapseni elävät täysin normaalia arkea, ihan yhtä lailla kuin esim. juutalaislapsetkin tai mutkin ei evlut-lapset. Ei tässä kellään ole erikoisoikeuksia.
jos lopetettaisiin tämä vaahtoaminen ja muslimien ssyyllistäminen, jokainen elää tavallaan.
koulun kevätjuhlaohjelmasta. Ja ne alkuperäismusut ovat niitä kiihkoilijoita, eivät nämä mamuvaimot, jotka ovat käännynnäisiä vain miehensä takia.
jos sitä asennetta tarvitaan pitämään Suomi suomalaisena
ensinnäkin, anteeksi kirjoitusvirheet, lapset tossa riehuu;)
Suomessa on reilu 5 miljoonaa asukasta, ja meitä muslimeita on muutaa kymmenen tuhatta, joista suurin osa maahanmuuttajia. Muslimien määrä on todennäköisesti nousussa. Suomessa on ramadani nvietto täysin sallittua, ja mitä se on kenltäkään pios, jos joku ei syö päiväsaikaan? Mitä se on toiselta pois, jos toinen rukoilee? Islamia on ihan turha verrata tiettjen maiden lainsäädäntöön. Jos jossain maassa on kiellettyä harjoitta kristinuskoa, ei se tarkoita sitä, että kyseisen maan lainsäädäntö olisi islamin mukainen. Kristitythän on islamin mukaan kansa, jota ei saa vainota.
Mielestäni jokainen islamin haukkuja voisi koittaa viettää viikon sellaista elämää, että kulkisi huivi päässä kaupungilla niin tietäisi kyllä , miltä tuntuu kuulua oikeasti vainottuun kansanryhmään. MIksi huivi on asia, joka saa perheenäidin sylkemään toista perheenäitiä naamalle? Miten huivi saa ihmisen vihaamaan toista ihmistä, vaikka ei edes tiedä, minkälainen ihminen sitä huivia kantaa?
Silti lapsemme ovat koulussa uskontotunneilla ja käyvät rippikoulun. Lapset kuuluvat kirkkoon ja saavat halutessaan erota siitä täysi-ikäisinä. Minä uskon Jumalaan, mutta kirkkoon en halua kuulua.
missä kohtaa se islam sua uhkaa? Jehovan Todistajiakain on täällä kohta enemmän kuin muslimeja, miten sun joulut silloi käy?
sanelevan perinteitä yhtään missään...
- tyhmiä
- tietämättömiä
- asennevammaisia
- syrjäytyneitä tai paskaduunareita
- epämiellyttäviä
- white trashiä.
Ystävällisin terveisin: tavallinen kirkkoon kuuluva suomalainen
ja musuja ei päästetä täällä valtaan koskaan
Voisitko selittää mikä esim. on paskaduunari? Minulle kotona on ainakin opetettu että kaikki työ on tärkeää ja kaikkia tulee kunnioittaa...
- tyhmiä
- tietämättömiä
- asennevammaisia
- syrjäytyneitä tai paskaduunareita
- epämiellyttäviä
- white trashiä.Ystävällisin terveisin: tavallinen kirkkoon kuuluva suomalainen
Sinäkin hukkuisit paskaan ilman niitä paskaduunareita
-paskaduunareita
Ystävällisin terveisin: tavallinen kirkkoon kuuluva suomalainen
Eli sellainen "ajauduin tähän duuniin jota vihaan mutta en edes viitsi yrittää etsiä muuta"-ajattelutapa. Tietänet tyypin?
pakkoperinteitä, enkä niitä vietä- olen tavallinen suomalainen
Mutta se perustuu siihen, että he ansaitevat sen.
Eli sun pitäs saada kaikki kiva, vaikka et kirkkoon kuulu ja ilmeisesti et Jumalaan usko? Miks ihmeessä?