Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lähteä lastensuojelua ulkomaille karkuun?

Vierailija
03.11.2014 |

Vaikka Thaimaahan tai Usaan. Tulla takasin vasta kun lapset täysi-ikäisiä. Tuleeko joku etsimään? Ajatellaan, että olisi vaikka huostaanoton uhka ilmassa tai lastensuojelu järjestelisi jo sijoitusta. Meneekö Interpolille tai vastaavalle ilmoitusta "kaapatuista" lapsista jos huostaanotto ehditään paperilla tehdä? 

Tai mitä jos vaan katoaisi täällä kotimaassa "maan alle"?

Kommentit (149)

Vierailija
121/149 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen aihe kyllä. Kyllähän ulkomailla pärjää, lapset paikalliseen kouluun ja itse töihin. Siihen en osaa ottaa kantaa onko järkevä veto lähteä lastensuojelua pakoon. Ehkä jossain tapauksissa, mutta niitäkin varmaan hyvin vähän. Näistä naapurin soitteluista lastensuojeluun ei kyllä lapsia pois oteta, asia selvitetään ja jos kaikki ok kansio menee kiinni.

Meistä tehtiin ilmoitus, katkera ja kostonhaluinen ex-puoliso asialla. Tavattiin sossut kerran ja kiitos hei. Ei heillä ollut 10min keskustelun jälkeen meille enää asiaa. Entinen puoliso tästä kimpaantui ja teki toisen. Taas tavattiin sossut. He pahoittelivat kovin vaivaa ja sanoivat ettei tämä ole heidän asiansa, huoltoriidat eivät kuulemma ole heidän asiansa. Taas kiitos ja hei.

Oma kokemukseni siis sossuista -ihmisiä hekin. Minulle on jäänyt kuva, että ei hekään halua turhaan seurata yhtä perhettä, heillä riittää tekemistä muuallakin.

Vierailija
122/149 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu miten nää tällaiset tarinat kerrotaan täällä." Sossut saa rahaa huostasta rahaa" "sossut tuli meille ja vei vaan lapset pois, mitään ei tehty kiltisti vaan juotiin kahvia sohvalla "

On se jännä juttu, että nämä ihmiset eivät näe omia virheitään! Siis nämä vanhemmat. Sitten päädytään vaan koneelle vähän kirjoittelemaan "oma" versio tapahtuneesta!

No tässä tulee minun tarinani. Olen itse myöskin vanhempi, yhden pienen tytön äiti. Minulta myös otettiin lapsi pois. Mutta todellakin SYYSTÄ. Olin todella huonossa jamassa, elämäntilanne oli sekava ja alkoholi maistui liikaa. Meillä oli ties kuin kauan vaikka mitä tukea. Olin tyhmä enkä kuunnellut tai uskonut kaikkia juttuja. Lopulta kävi niin, että lapsi otettiin huostaan. Se oli oma vikani, olin tyhmä ja idiootti vanhempi. Sain mitä tilasin.

Silti en koskaan kirjoitellut tänne mitään tyhmiä tarinoita, saati muille palstoille. Ei olisi tullut pieneen mieleenkään alkaa väsäämään tänne ihme pelottelu tarinoita! En puhunut kenellekään kavereillenikaan, että sossut vievät lapsia tosta noin vaan. Koska en halunnu pelotella muita koska tiesin, että sellaista ei tule koskaan Suomessa tapahtumaan. Miksi niin edes tekisin? Mieluummin panostin saamaan asiani kuntoon. Lopetin alkoholinkäytön, kävin keskustelemassa asioista, lenkkeilin ja hoidatin itseäni. Olihan se rankkaa välillä. Tajuta ja ymmärtää, että oma lapsi oli viety pois. Ei se koskaan helppoa ole ollut ymmärtää. Mutta eteenpäin oli mentävä.

Tänä päivänä olen raitis ollut jo jonkin aikaa ja elämä näyttää hymyilevän pitkästä aikaa minullekin. En ole vielä lasta kotiin saanut, mutta toiveissa tuo kuitenkin olisi.

Näille tarinoiden kirjoittajille sellaiset terveiset, lopettakaa nämä ihme kirjoitukset. Hankkikaa apua itsellenne ja hoitakaa asianne kuntoon. Näillä kirjoituksilla vain pelottelette muita tulevia nuoria vanhempia pelkäämään sellaista mikä ei todellisuudessa tule edes tapahtumaan. Teidän ansioista, saan itse lievittää jatkuvasti muiden pelkoa ja kertoa tätä omaa tarinaani muille. Se kuin työ minulle kohta. Puhun mieluummin totta ja kerron, että apua aina voi hakea tai pyytää. Ei kannata uskoa näihin kirjoituksiin. Koska ne ei pidä millään tavalla paikkaansa.

Mutta..Mutta... Tämä kirjoitus saa varmaan alapeukkuja mut en välitä. Haluan vain viestiä tällä kirjoituksella, että älkää uskoko kaikkiin kirjoituksiin missä haukutaan sossuja tai niihin kirjoituksiin minkä aloitukset on samankaltaisia kuin aloitin kirjoittamaan alussa! Uskokaa mieluummin sossuja ja kuunnelkaa niitä mitä asiaa niillä on, jota voitte auttaa parhaiten itseänne ja lapsianne!

Kaikkea hyvää sinulle! =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/149 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltiksessä kerran eräs huostaan otettu lapsi kertoi elämästään ja viesti oli ettei häntä olisi tarvinnut ottaa huostaan. Jokainen tavallinen vanhempi tajusi juttua lukiessaan että todellisuudessa huostaan olisi pitänyt ottaa paljon, paljon aikaisemmin. Onneksi poika lopulta sai elämänsä hallintaan, pitkällisen ja yhteiskunnalle kalliiksi tulleen vaiheen jälkeen. Jos ei olisi saanut, syynä ei olisi ollut huostaanotto vaan se että siinä viivyteltiin viimeisen asti. Poika itse ei tilannetta pystynyt arvioinaan. Hänelle sairas tilanne oli ollut hänen normaali.

Vierailija
124/149 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 21:00"]

Täällä on niin sairas lastensuojelu, että suosittelen lähtemään jos pikkasenkin on vaaraa joutua sen jyrän alle. 

Olen miettinyt samaa, vaikka en olekaan itse joutunut lastensuojelun "uhriksi". Olen jutellut miehelleni, että meillä pitäisi olla muuttosuunnitelma ulkomaille siltäkin varalta, jos tulisi jotain lastensuojeluongelmaa (siis aiheetonta - aiheellisesta suojelustahan ei ole haittaa, vaan silloin se on suorastaan tarpeen). Tiettävästi kuitenkin suurin osa lasu-caseista on aiheettomia, joten niitä sietääkin pelätä.

Toki jos on oikeasti perheessä vakavia päihdeongelmia, lasten kaltoinkohtelua ja väkivaltaa, silloin on syytäkin puuttua ja silloin mielestäni poliisin pitäisi ensisijaisesti puuttua, sillä lasten kaltoinkohtelu on rikos. Mutta sellainen epämääräinen naapurikyttäyksen seurauksena saatu sossujen syynäyksen ja kiristyksen kohteeksi joutuminen olisikin jo syy muuttoon.

Oletko ehkä hivenen vainoharhainen?

Lastensuojelun tarkoitus on auttaa.

Yleensä ne todellista apuakin tarvitsevat lapset saavat apunsa liian myöhään, tiedän yhdenkin tapauksen, josta koulu, naapurit ja tutut tekivät la-ilmoja (syystä!), mutta lasta ei ikinä otettu huostaan vaan tarjottiin tukitoimia. No, heidän tapas oli niin sairas ettei tukitoimista ollut apua ja lopputulos oli aika surullinen.

Vierailija
125/149 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän kurjaa luettavaa tämä ketju. Tulee väkisin mieleen, että kuinkahan paljon vanhemmat jättävät apua hakematta siinä pelossa että lapset viedään lopulta pois. Ei tunnu olevan luottamusta auttaviin tahoihin ja pitkällä ajalla se voi alkaa näkyä ihan oikeasti melko suurena kuormituksena lastensuojelussa :(

Vierailija
126/149 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs AP päätti?

Vierailija
127/149 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin Israelissa sossut kimppuun ja muutettiin takaisin kotimaahan. Ne pirulaiset laitto sieltä raporttia suomen pikkukuntaan??? Jerusalemista, tuppukylään... Haluttais takaisin, mutta pitää nyt katsoa, miten täällä sossut toimii. On käynyt nyt melkein vuoden ajan ja on käyttäytynyt aika lauhkeesti. Lopulta vähensi perhetyöntekijöiden käyntejä. Ehkä päästään heistä muutaman kuun päästä, jos kaikki menee hyvin. Terapeutilla kannattaa pidättäytyä perhejutuista. Yhden perhetutun terapeutti laittoi ilmoituksen ja samoin mullakin. Kenenkään ei voi enään luottaa nykyään! Ei ees omaan terapeuttiinsa!

Vierailija
128/149 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...niin, tai ottaa vastaan se apu jota tarjotaan. Ei niitä lapsia huvin vuoksi viedä.

Niin..luotto tuntuu olevan kova viranomaisia kohtaan..kunnes pääsee joutuu niiden kans tekemisiin itae..eikä siihen vaadita kuin pahimmassa tapauksessa naapuri tai katkera ex.. silloin herää viimeistään tajuamaan ettei VOI luottaa. LÄHTEKÄÄ!!!!

Vierailija
129/149 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki ole samanlaisia kun eerikan tapaus!ja sitäpaitsi sossuhan laiminlöi siinäkin.Antoivat muka isälle,kun niidenmielestä äiti oli se pahis.Mietippä siitä..Kyllä äitillä on tunteita lastakohtaan kun synnyttää paljon enemmän.

Vierailija
130/149 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi ja kannattaakin lähteä maasta, jos sossut ahdistelevat ilman syytä. Onhan näitä perättömiä ilmoituksia tekeviä kiusantekijöitä. Itse emme lasten jaksaneet vuosikausia kestävää piinaa, joten pakkasimme laukut ja muutimme Portugaliin. Se olikin paras päätös ikinä. Siihen loppui helvetti, ja uusi onnellisempi ja aurinkoisempi elämä alkoi.

Vierailija
131/149 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi ja kannattaakin lähteä maasta, jos sossut ahdistelevat ilman syytä. Onhan näitä perättömiä ilmoituksia tekeviä kiusantekijöitä. Itse emme lasten jaksaneet vuosikausia kestävää piinaa, joten pakkasimme laukut ja muutimme Portugaliin. Se olikin paras päätös ikinä. Siihen loppui helvetti, ja uusi onnellisempi ja aurinkoisempi elämä alkoi.

Kerro enemmän! Portugali on ihana maa!

Vierailija
132/149 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huostaanotto on jo tehty, niin virka-apupyyntö lähtee ja teidät palautetaan. Mitä jos muuttaisitte varmuuden vuoksi jo ennen ensimmäistä lasua?

Vierailija
133/149 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro enemmän! Portugali on ihana maa!

Mitä haluat tietää? Tietysti meitä ensin arvelutti muutto uuteen maahan, mutta kaikki on mennyt todella hyvin. Ei ole oikeastaan ollut juuri mitään ongelmia. Portugalissa on huomattavasti edullisempi hintataso, kuin Suomessa, eli jos on minkäänlaista omaisuutta Suomessa, niin aika hyvin saa ostettua esim. asunnon tai talon Portugalista. Meidän nelihenkisen perheen peruskulut ovat noin 1000e/kk (omistusasunnon asumiskustannukset, ruoka, auto, vaatteet, lasten tarvikkeet jne.).

Lapset käyvät koulua ja me vanhemmat teemme etätöitä netissä.

Vierailija
134/149 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos huostaanotto on jo tehty, niin virka-apupyyntö lähtee ja teidät palautetaan. Mitä jos muuttaisitte varmuuden vuoksi jo ennen ensimmäistä lasua?

Riippuu maasta. Voit olla 100% varma, että jostain Kiinasta tai Venäjältä ei palauteta yhtäkään lasta kansalaisuudesta riippumatta Suomen sossuille. Nykyään myös voi mennä sossuja turvaan jopa joihinkin EU-maihin! Monissa maissa on ymmärretty pohjoismaisten sossujen kuviot, eikä perheitä palauteta Pohjoismaihin. Esim. Puola on tästä hyvin tunnettu, ja on ihan avoimestikin toivottanut sossujen vainon kohteeksi joutuneet perheet turvaan Puolaan. Myös mm. Tshekin presidentti on luvannut turvaa Pohjoismaista pakeneville perheille. Käsittääkseni myös monet Etelä-Euroopan maat ovat kieltäytyneet palauttamasta perheitä Pohjoismaihin.

En kuitenkaan suosittele laittomuuksiin ryhtymistä. Oikea hetki muuttaa maasta on se, kun sossut eivät jätä rauhaan, vaino vain jatkuu, eikä syytä vainoamiseen ole. Maasta muuttaminen on täysin laillista, kunhan huostaanottoa ei ole alettu virallisesti valmistella.

Vierailija
135/149 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
136/149 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
137/149 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaakin muuttaa maahan, joka ei luovuta lapsia muihin maihin, eli johonkin maahan, joka ei ole mukana Haag-sopimuksessa. Sieltäkin listalta löytyy oikein mukavia asuin aita. Vaihtoehtoisesti voi muuttaa maahan, jossa Suomen lastensuojelun sikailut tunnetaan hyvin.

Parasta tietty on tehdä muutto jo mahdollisimman ajoissa, ettei joudu turvautumaan tähän laittomaan keinoon.

Vierailija
138/149 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto ulkomaille ei lainkaan paha vaihtoehto, siinä saa kaksi kärpästä samalla iskulla: pääsee eroon sossuhelvetin lisäksi myös pakasta ilmastosta.

Vierailija
139/149 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun ymmärtäisi useampi lastensuojelun perusteettoman vainon kohteeksi joutunut perhe, että ihan vain muutto ulkomaille on yksinkertainen ja nopea ratkaisu ongelmaan. Ei muissa maissa lapsia huostaanoteta sossutanttojen kuvitelmien ja valheiden perusteella ilman todisteita vakavista puutteista vanhemmuudessa. Jos nyt ei Ruotsiin, Norjaan, Englantiin tai Saksaan muuta, niin saa kyllä rauhassa elää perhe-elämää ilman pelkoa kafkamaisista prosesseista.

Vierailija
140/149 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

saako muka ulkomaille muuttaa jos on lasun asiakas???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi