Mistä luomuvitamiineja siis tabuja?
Näitä ainakin saa Suomeen kaikkia. Me siis syödään tuota VitaminaD:ta.
Kommentit (5)
Tai miten huolehditte riittävistä vitamiinien saanneista. Mitä annatte lapsillenne?
enemmän kuin mitä ruoasta saa. Ennen oltiin satunnaisen kalanmaksaöljyn varassa, nyt löysin tuon luonnonmukaisen d-vitamiinin. Sitä siis nykyään.
Meillä käytössä UDOn luomuöljysekoitus (www.udosoil.fi) ja tyrnijauhe. Tyrnijauhe tulee kylmäpuristettavan tuoremehun sivutuotteena. En raaski heittää perkkeitä roskiin vaan kuivatan ja jauhan puurojen sekaan.
Muuten kättämämme vitamiinit eivät valitettavasti ole luomua.
itse tilaan luomut ja turvalliset vitamiinit. www.naturesofscandinavia.com. Lapsille kids multivitamiini jossa lisänä colostrum. Saa myös omegat ms, joissa ei käytetty liivatetta kapseleissa ja ovat raskasmetallivapaita.
Meillä ei syödä minkäänlaisia ravintolisiä, ei tabletteina eikä litkuina. Minulla on omat isovanhemmat elänneet luomuina lähes 100-vuotiaiksi, omat 70-vuotiaat vanhempani juoksevat, hiihtävät ja nauttivat elämästä täydelliseseti ja terveinä.
Noudatan vain saamiani kasvatusoppeja, eli teen kaiken alusta lähtien ihan itse. Kasvatan minkä voin, kerään luonnosta minkä voin, onkien, sienestäen ja marjastaen.
Vältän aivan totaalisesti kaikkia lisäaineita, eli ostan lihan lihana, kasvikset kasviksina ja yhdistelen niitä. Pääsääntöisesti lautasella on puolet tuoretta salaattia, loppu puolikas jaetaan juuresten ja lihan/kalan kanssa.
Meillä on kolme lasta, joista kukaan ei ole saanut mitään ravinnelisiä tai vitamiineja. Vanhin on 12 v, keskimmäinen 10 v ja nuorin 3 v, joille on yhteensä syötetty kaksi antibiottikuuria ja muutama kihomatolääkitys. Sairasteltu on joskus ja jouluna, jollakin on ollut yksi korvatulehdus, yhdellä keuhkoputkentulehus. Muutoin ovat pääsääntöisesti täysin terveitä ja arrgghhh, niin energisiä ettei meinaa perässä pysyä.
P.S. Meillä on myös kotitekoiset mehut ja karamellit!