Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko jo joulukuun odottajia?

28.03.2008 |

itse testasin tänään kp 28/28 haamun ja kk mukaan toivottu la 061208.

alkuviikosta täytyy katsoa vahvistuuko haamu kunnon viivaksi.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä huonoa oloä -öisin(!)-ja siksi myös unettomuutta.

Mietin yön pitkinä tunteina kaikkea kummaa.

Me ei olla kerrottu kenellekään,eikä kerrota.Ei ennenkuin alkaa masu näkyä.Mikä mulla kokemuksen mukaan kyllä aika aikaisin,kyllä rv 12 jo pömpöttää kunnolla(jos vanhan kaavan mukaan mennään)

Vierailija
42/68 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulee varmasti olemaan vaikeeta raskauden salaaminen, kun mullakin alkaa maha pömpöttää tosi aikaisin. Esikoista odottaessa piti jo rv 12 vetää lappuhaalarit jalkaan... Monet muut äitiyshousut oli vielä liian löysiä ja noi haalarit oli ainoat kohtuuhintaiset suht siistit mitä löysin. Kyllä se vähän nolottikin kun ihmiset kyseli, että milloin on LA ja kun kerroin niin kattelivat mahaa aika pitkään... Appikin kommentoi, että ei ole vauvalle hyväksi kerätä kovin paljon ylimääräistä raskausaikana. Joopajoo. Painoa tuli yhteensä 15 kg, että ihan normaalisti. Siitäkin oli melkoinen osa kuitenkin nestettä, lopussa olin aika turvoksissa. Appi on just se, jota isovanhemmista useimmin nähdään...ja ainoa, joka ei vielä tiedä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies istuu nuorimman,3v kanssa ulkona on niin paha kurkunpääntulehdus että sairaalasta komensivat ulos.hurja ohje!mutta ilm ainut joka auttaa.sielä nyt istuvat peittoihin käärittyinä.en mä osannut mennä nukkumaan,joten avoin tämän toosan.ja tulin tänne haahuilemaan...

hurjasti paleltaa,musta ei ollut naista öiseen ulkoiluun=)

Vierailija
44/68 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen testasin haalean viivan , kiertopäivä tänään 30/30-39,

minulla sikäli erikoisempi tilanne, että ero entisestä vasta takana, ja uuden kanssa suhteessa enemmän ja vähemmän . . 2 kuukautta, aika nopsa raskautuminen siis, ensimmäisestä kerrasta sanoisin..

mutta silti hämmentyneen onnellinen, toivottavasti kaikki menee hyvin, ja saadaan sisaruksille uusi pieni sisko-tai veli jouluksi =)

Lapsia minulla ennestään kolme, tyttö-02, tyttö-04, ja poika-06, eli aika tohinaa mökissä jo riittää kolmen alle kouluikäisen kanssa, lisäksi ajattelin, ettei lapsia enempää tule, ja luovuin kaikista vauvatavaroista. .

no täytyy sitten vaan haalia niitä uudestaan =)

Tällaista täällä, vilkuttelen varovasti mukaan, ja toivon että kaikki menisi hyvin tämän asukin kanssa, testailen varmaan vielä viikon päästä varmuudeksi uudestaan, mielenrauhan takia .

Mukavaa lauantaipäivää kaikille !

- mannerto kera kolmen katraan -

Vierailija
45/68 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla samanlaista, vatsa on turvoksissa kuin ilmapallo, näyttää kun olisi jo vaikka kuinka pitkällä raskaana . . laskeekohan tämä turvotus jossain vaiheessa ?

Vierailija
46/68 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin iltaa kohden.

mutta on kyllä tosiaan vain turvotusta ja aika ylävatsassa.

väsyttää kahta kauheammin,yöllisen potilaan hoivan jäljiltä.ihan veto pois ja pala kurkussa.

Hain ison säkin nannaa ja pari dvd-elokuvaa,saadaan sadepäivä kulumaan ja potilaskin jaksaa tuijottaa ruutua=)

hih,5 rv:oa on jo täynnä eli kuudetta viedään;)

Vierailija
47/68 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka moni meinaa käydä varhaisraskauden ultrassa,entä montako ultraa kuntanne tarjoaa,osallistutteko niihin?

Itse menossa varhaisultraan,jotta saan tietää raskauden olevan oikeassa paikassa.

aiemmin ainakin on neuvola tarjonnut kahta ultraa,np ja rakenne.molempii osallistun.

myös ns " riskiraskautena" (kerron syyn myöhemmin,pienellä varovaisuudella,ettei vaan kukaan tuttu täältä vielä bongaa=))ymmärtääkseni saan ainakin kerran passituksen äitiyspolille ultraan ja kontrolliin.

Vierailija
48/68 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja testasin vielä aamulla uudelleen kun en ollut varma toimiko se eilinen aconin testi oikein. Mutta kyllä tänäänkin haaleaa viivaa tuli n. 3-4 minuutin kuluttua, marketn RFSU:n testi.

Neljättä odotellaan!! :-)

Täällä ei taida vielä olla sellaista " joulukuisten" omaa listaa johon voi laittaa esittelyt, kuten muilla jo on - viitsisikö joku perustaa....

Vierailija
49/68 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö se väsymys sitten alkoi, vai tekeekö tämä sade sen?? Nukuin meinaan lähes 4 tunnin päiväunet ja väsyttää edelleen...

Rinnat ovat kipeytyneet vasta eilen ihan tosissaan. Ja just eilen surkuttelin siskolleni, kun ei ole pahemmin oireita...

Meinaan sitten kuitenkin mennä siihen varhaisultraan. Aikaistin ajan jo viikolle 7+0 eli reilun viikon päästä. Haluan kanssa varmistaa, mitä kasvaa ja missä.

-fatmama rv 5+5-

Vierailija
50/68 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhannesti onnea uusille plussanneille!!!

Tää väsymys on aivan järkyttävää! Jos tää tästä vielä pahenee ni en tiedä, miten tässä käy. Oon yrittäny nukkua päikkäreitä tänään,mut millään en saa unta ja väsymys vaan pahenee. Paha olokin on. Sori kauhee valitus, mut ku ei kehtaa kenellekään kasvokkain vaan valittaa koko ajan. miks meitä pitää rankaista siitä et halutaan perheenlisäystä??

Noniin. nyt riittää valitus. Mä oon tossa maatessani katellu pihasuunnitelmaa ja fiilistelly, miltä tuo piha kesällä näyttää,kun saadaan sitä lisää laitettua. Ihanaa, kun tulee kesä! Sipulikukkia on syksyllä istutettu innolla ja ne jo vähän pilkistää! IHanaa!

Lapset on innoissaan,ku pääsee pyöräilemään. Eilen käveltiin pitkä lenkki pyörien perässä. Kiva, kun pääsee koko perhe yhdessä lenkille! tänään en oo saanu itteeni liikkeelle. mietin tossa, et saisko tän ruhon tonne ulos edes hetkeksi..

Tilasin tänään saumurin netistä. Oon ommellu lainasaumurilla, mut nyt päätin hankkia oman. Odotan innolla et pääsee ompelemaan vauvalle sitten joskus.. Pitää nyt alkuun ommella noille olemassa oleville.. Ja itelle tietty kans. Se on sit kiva harrastus, kun saa niin äkkiä näkyvää aikaiseksi. Neulomistakin harrastan aika paljon, mut nyt on homma vähän ollu tauolla, ku ei jaksa olla istuma-asennossa ;) Onkos täällä muita käsityön harrastajia??

Miehen kanssa juteltiin tänään ekaa kertaa testin jälkeen oikein kunnolla vauvan tulosta,ym. ku oltiin saunassa kahdestaan. Hän aikalailla miettii jaksamista ym. Mut oli ihanaa huomata et on myös innoissaan. Ei vaan oo sellanen intoilijatyyppi niinkuin minä.. Minä tirauttelin itkuja vähän väliä. on tää naisen hormonitoiminta mielenkiintoista!

Huomaatte varmaan, et oon viettäny päivän yksin.. Juttua tulee ihan pulppuamalla. Kiva et on paikka, missä voi purkaa jutut ulos.

Nyt yritän saada itteni ulkoilmaan hetkeksi. Moikka!

t. iiik 4+6

Vierailija
51/68 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

aamulla plussasin haamuviivan. Menkkojen ois pitäny alkaa tänään, joten haamuilu voi johtua siitä. Tein sellasella marketin testillä, ni nyt on sellanen olo, et haluisin heti mennä apteekkiin ostamaan jonkin laadukkaamman testin...

Mulla ei oo mitään oireita, ni sen takia jänskättää, että oonko raskaana vai en. Tekis mieli jollekin kertoa, ni aattelin tulla vilkaisemaan, oisko täällä joulumammoja ja olihan täällä - yllättävän monta jo! Ja lohdullista oli lukea, et muillakin on tullu alux haamuja. Ja muutoinkin oli kiva lueskella viestejä ja huomata, että monilla muillakin on jo isompia lapsia.

Kirjoittaako moni teistä jo sillä yahoo-groupsin suljetulla listalla?

Mua kans askarruttaa keskenmenoriski. Mulla on yks poika 03 syntynyt, ja monilla tutuilla on ollut keskenmeno esikoisen ja kakkosen välillä. Yhdellä kaverilla tuli keskenmeno, vaikka olivat nähneet sydämen sykkeen vkolla 8 varhaisessa ultrassa. Sen takia en oo ihan vakuuttunu siitä, kuinka paljon mielenrauhaa varhaisella ultralla voi ostaa.

Hauskaa odotusta kaikille. :-)

Vierailija
52/68 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietiskelin tuossa sitä varhaisultraa ja tulin siihen tulokseen, että mikäli pääsen sellaiseen YTHS:lle niin ehdottomasti, koska se on käytännössä ilmaista (4e/käynti). Yksityiselle en taida mennä ihan kustannussyistä, ellei ole jotain syytä epäillä, että kaikki ei ole kunnossa. En tiedä tekeekö ne YTHS:llä mitään raskaudenajan tutkimuksia, soittelen huomenna ja kyselen. Gyne olisi ainakin aloittanut siellä clomihoidon, jos ei olisi tätä luomutärppiä tapahtunut.

Väsytystä pukkaa, tosin johtunee esikoisesta, joka aloittaa heräilyn 5 maissa. Tänään sain sen pysymään sängyssä kuuteen... Nukkumaanmenoajalla ei oo tähän vaikutusta. Ei auta vetkutella illalla, tyyppi herää silti kukonlaulun aikaan.

Tänään aamulla aloin jo panikoida, kun vessassa pyyhkiessä huomasin paperissa ihan vaaleapunertavaa limaa. Huolissani olen sitten päivän odotellut, että alkaako oikeaa vuotoa, mutta toistaiseksi ei mitään. Alavatsassa on aina välillä painontunnetta ja menkkamaisia kipuja, joita on ollut jo parisen viikkoa. Samanlaisia tuntemuksia kuin ekassakin raskaudessa, eli ihan normaalifiilis. Ja voihan raskauden aikana toki jotain vuotoja olla ja kaikki on silti ihan ok, mutta tietenkin se huolettaa. Miehelle en ole sanonut mitään, koska sitä en halua turhaan huolestuttaa. Siksi tuntuu, että pitää tänne kirjoittaa, ettei vain yksin omassa päässään pyörittele.

Miten te hoiditte miehelle kertomisen raskaudesta? Kerroitteko jo ennen testiä, että aiotte testata vai vasta pos. tuloksen jälkeen? Mä olen kerran nähnyt, miten pettynyt mies oli nähdessään negatiivisen raskaustestituloksen, ja sen jälkeen olen testaillut kaikessa hiljaisuudessa ja pitänyt kaikki ne testaukset ihan omana tietonani. Samoin kaikki roskishaamut. Mutta sitten kun olen oikean positiivisen tuloksen saanut, niin ihan saman tien kertonut. Tietenkin hetken mietin jotain hauskaa ylläritapaa kertomiseen, mutta kun en parissa minuutissa mitään keksinyt, niin annoin sitten mennä vaan :)

Tylsiä nämä sateiset viikonloput, onneksi tänään oltiin messuilla, niin oli jotain kivaa. Lapsen mielestä siellä tietenkin on parasta ilmapallot ja metrilaku ;) ...äidille riittää se pelkkä laku :)

Rattoisaa sunnuntaita kaikille. Vetäydyn lakujen kanssa formulan pariin.

Vierailija
53/68 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla raskaana! On jotenkin niin levollinen olo. Mä en vaan millään malttais pitää suutani kiinni tästä asiasta. Teki taas tänään mieli anopillekin kertoa.. Hassua, kun testasin niin ajoissa, ni ei millään tajua et on vasta 5+0...Esikoisesta en vielä tässäkään vaiheessa tienny ja nyt oon tienny jo melkein 1½vk.

Nyt sohvalle.. mukavaa iltaa!

t. iiiik

Vierailija
54/68 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

iiiik: mä en ihan yhdy sun hehkutukseen ;) Tänään on taas väsyttänyt ja jätin spinninginkin väliin :(

Paha olo vaivaa ja välillä on vaan pakko maata sohvalla, kun huippaa. Onneksi tytöt on jo omatoimisia, mutta harmittaa kun en jaksa tehdä mitään. Edes kotitöitä. Pelkään, että tää vaan pahenee tästä...

s@s@: Mun mies maata retkotti yövuoron päälle, kun tein plus testin aamupäivällä. Piti pysyä nahoissa se pari tuntia, kun sitten raaskin herättää ja onnitella.

Mies kysyi: " mistä sä onnittelet" ja kun sanoin, että " susta tulee joulukuussa isä" , se oli että " häääää???" Olin jo menossa oven raossa, kun se vaativasti käski mut takas, ja kysyi, että " et kai sä valehtele...." oli raasu niin unessa ja shokissa :)) Mutta NIIN onnellinen hetken toivuttuaan.

Näitä hetkiä on muuten ihana muistella.... ja muistaakin varmasti loppuelämän! Muistan tyttöjenkin plustestit NIIN hyvin!

-fatmama-

Vierailija
55/68 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelenpa tännekin, kun normaalisti käyttämäni saitti on sen verran hiljainen, että kaipaan enemmän juttu seuraa. Sen verran innoissani olen tästäkin raskaudesta!

Toista siis odottelen. Raskausviikkoja olisi 4+6 ja laskettuaika 8.12. Katsotaan nyt muuttuko se kuinka paljon sitten ultrassa, kun edellisen raskauden jälkeen ehti olla yksi kunnollinen kierto ja yksi tosi epämääräinen, jonka jälkeen kolmannesta tuli plussa. Uskoisin kuitenkin, että aika tarkka on tuo ajankohta.

Täällä on myös väsymys pinnassa ja voimalla. Tänään nukuin noin puolitoistatuntia ja silti olen nyt jo valmis nukkumaan. Vielä kun jaksaisi laittaa pyykit narulle. Mies ehti jo laittaa ruokaa, imuroida, siistiä paikkoja... Ihan hävettää, kun ei jaksa mitään tehdä. Esikoisen kanssa sentään hiukan jaksoin leikkiä, kun ei tarvinnut mihinkään liikkua.

Pahoinvointia on ollut hiukan, mutta odotan sitä voimakkaampaa tuossa parin viikon päästä, jos mennään samaan tyyliin kuin edellisellä kerralla. Onneksi ei pahoinvointini ole kuitenkaan pahimmasta päästä (koputan puuta, että on näin nytkin).

Nyt teetä juomaan ja sitten sänkyä kohti...

Vierailija
56/68 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelenpa tännekin, kun normaalisti käyttämäni saitti on sen verran hiljainen, että kaipaan enemmän juttu seuraa. Sen verran innoissani olen tästäkin raskaudesta!

Toista siis odottelen. Raskausviikkoja olisi 4+6 ja laskettuaika 8.12. Katsotaan nyt muuttuko se kuinka paljon sitten ultrassa, kun edellisen raskauden jälkeen ehti olla yksi kunnollinen kierto ja yksi tosi epämääräinen, jonka jälkeen kolmannesta tuli plussa. Uskoisin kuitenkin, että aika tarkka on tuo ajankohta.

Täällä on myös väsymys pinnassa ja voimalla. Tänään nukuin noin puolitoistatuntia ja silti olen nyt jo valmis nukkumaan. Vielä kun jaksaisi laittaa pyykit narulle. Mies ehti jo laittaa ruokaa, imuroida, siistiä paikkoja... Ihan hävettää, kun ei jaksa mitään tehdä. Esikoisen kanssa sentään hiukan jaksoin leikkiä, kun ei tarvinnut mihinkään liikkua.

Pahoinvointia on ollut hiukan, mutta odotan sitä voimakkaampaa tuossa parin viikon päästä, jos mennään samaan tyyliin kuin edellisellä kerralla. Onneksi ei pahoinvointini ole kuitenkaan pahimmasta päästä (koputan puuta, että on näin nytkin).

Vierailija
57/68 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
58/68 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
59/68 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
60/68 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä testasin jo tiistaina, nyt virallisesti 4+1 mutta mulla on lyhyt kierto. Olenkin jo odotellut että eikö tänne muita ilmesty. Ja mulla la siis 4.12. mutta kolmen synnytyksen perusteella väitän vauvan syntyvän 6.12 ;)