onko jo joulukuun odottajia?
itse testasin tänään kp 28/28 haamun ja kk mukaan toivottu la 061208.
alkuviikosta täytyy katsoa vahvistuuko haamu kunnon viivaksi.
Kommentit (68)
Testasin tänä aamuna ja sain kaksi sievää viivaa! La olisi nettilaskurin mukaan 2.12. Tämä on eka raskaus ja tosi jännittävää! Oireiden vähyys/puuttuminen kyllä vähän huolestuttaa (tänään on 5+1)... Kerroin äidille tänään, hän on sokissa :)
Testasin 28.3. hailun viivan, joka tänään oli vahvistunut ihan selväksi! LA 4.12. laskurin mukaan. Odotan toista, aikaisemmin tyttö 06. Kotiäitinä ollut siitä asti ja jatkan edelleen. Tuntuu, että alkaa olla tilaa ja aikaa uudelle lapselle. Tekisi mieli kertoa kaikille läheisille ja parhaille kavereille, mutta yritän pidätellä...on vaan niin kiva uutinen ja olis kiva iloita yhdessä! Jos pystyis niskapoimu-ultraan asti pidättelemään, mutta luulen, että en ehkä pysty.
Oireista etomista on ollut päivittäin enenevästi, vähän jännittää kuinka reiluksi se äityy koska aiemmassa raskaudessa pahoinvoin 5. viikolta 18.viikolle. Aina piti olla porkkanaa, hedelmä tai leipää mukana, etenkin aamuisin. Mustikkakeitto oli hyvä pika-apu pahoinvointiin kotosalla. Niin, ja odottelen sitä hirveetä väsymystä, joka vaivasi ensiviikoilla, hieman on jo ollut. Tosin nyt elämisen rytmi on rauhallisempi kuin aikaisemmin työelämässä, joten sikäli kiva olla raskaana.
Tekis kyllä hirveesti mieli hurahtaa, olen katsellut kaksostenrattaita jo netissä....taidan ostaa tänään vauvalehden, ihanaa!
Täällä ei mitään uutta ja ihmeellistä. Eilinen vähän jännitti, kun oli yövuoroa ja mietin kuinka sitä jaksaa. Mutta eilen oli hyvä päivä, ei mitään pahoinvointia, mutta väsytti kyllä peevelisti!
Tänään on ollut lisääntyvää pahoinvointia ja huimausta. Onneksi saa vaan pötkötellä, vaikka ulkonakin olisi ihana ilma.
Testasin eilen ihan viimeisen kerran, rv 5+0. Kaksi kirkkaan kirkuvaa viivaa tuli heti ja otin kuvan ja laitoin pikkusiskolle. mies nauraa, että enkö jo usko että raskaana ollaan ;)
Masua kasvatellessa....
-fatmama 5+1-
uusille plussainneille!!!
Ja sitten valitusta, sori. Mua väsyttää aivan törkeästi!!!! Töihin ei jaksais millään mennä, kun siellä pitää koko ajan pinnistellä ja oon kauhean tarkkailun alla, ku opettelen niitä hommia. Vielä olis kaks päivää tän jälkeen ennen viikonloppua. Voivoi. Ens viikolla onneks saan sit jo enemmän tehdä yksin. Iski vaan eilen sellanen uskon puute, että en opi niitä juttuja millään. Noo, kai se siitä ohi menee.
Voi että ku kaikki menis ton masuasukin kanssa hyvin! Mä niin odotan et saan sen nyytin rinnalle tuhisemaan jouluksi! Tahtoo! Tää odotus taitaa olla aina yhtä ihmeellistä, vaikka olis kokenu ennenkin. Ihanaa!
Pariin päivään ei oo ollu oikein mitään tuntemuksia alavatsalla. Nyt alkoi vähän jomottamaan. Toivottavasti tyyppi olis oikeassa paikassa.
Tulitteko huijatuksi eilen, kun oli aprillipäivä? Minä oikein ihmettelin, kun ei kukaan oikein tuntunut muistavan koko juttua. Itse en jaksanut edes miettiä..
Missä vaiheessa muuten ootte ajatellu soitella neuvolaan?
Mukavaa keskiviikkopäivää kaikille! (Eikö vois mennä takas nukkumaan???)
t. iiiik 4+3
Neljättä täällä odotellaan.Miehen kanssa halusimme vielä iltatähden tehdä vaikka ikäeroa tuleekin 9v edelliseen.LA 5.12. laskurin mukaan...Rinnat on niin kipeet ettei kärsi koskea mutta muuten erittäin hyvä olo,aiemmatkin raskaudet on sujuneet ilman pahoinvointeja joten toivon että tästäkin selvitään oksentamatta.
13kk:n yrityksen jälkeen on ilo hypätä tänne palstalle. Ensimmäinen clomi-kierto oli täydellinen ja heti tärppäsi. Laskettu aika on 9.12. Oireita on älytön väsymys ja tasaisen etova olo..
Itketty on onnen kyyneleitä parin päivän ajan. Näin pitkän yrityksen jälkeen tuntuu niin uskomattomalta, että viimeinkin on tärpännyt.
Toivotaan, että asukki pysyy loppuun asti matkassa mukana.
t. Kapa 4+1
Tänne on löytänyt tiensä monta uutta!Onnea kaikille!!
Ertyisesti sinulle jolla pitkä odotus ollut(anteeksi,en nyt muista nimimrk)!
Siis aurinko paistaa ja pitäisi sen varmaan lämmittää ja mä tutisen ihan horkassa=/
Ei oikeen vielä osaa tätä raskautta ajatella,kun ei muita konkreettisia todisteita ole kun ellotus ja palelu ja ne muut pienet jutut.
Varasin alkuraskauden ultran 15.4 jotta tarkistaa kaiken olevan niin kuin pitää.
Sitten ehkä osaa asennoitua odotukseen(jos kaikki ok)
Joko joku osaisi tehdä meille virallisen pinon??
Hienosti ilmaantuu lisää odottajia joulukuulle... Voi miten kauan siihen vielä onkaan.
Tänään etova olo on loistanut poissolollaan ja muutkin pienet oireet ovat jotenkin huomaamattomampia. Maanantaina tosiaan testasin viimeksi haamun kp 35 ja polttelee jo testata uusiksi vahvemman viivan toivossa.
ostin eilen kaksplussan, uusin vauva mulla jo olikin... Mies katsoi vähän vinosti kun itkeskelin sitä lukiessani kun oli niin koskettavaa tarinaa...
Millä viikolla siihen varhaisultraan kannattaisi aikaisintaan mennä? Mä vähän sekoilen noiden viikkojen kanssa muutenkin kun mulla on niin pitkä kierto, että jos lasken kuukautisten mukaan, tulee ainkin viikko liikaa, pitää siis laskea hedelmöittymisen mukaan ja plussata siihen se kaksi viikkoa. Edellisessä raskaudessa tää ei mennyt neuvolantädin ymmärrykseen millään (hedelmöittyminen kp 26) ja niinhän siinä kavi että sain ekan ultra-ajan pari viikkoa liian aikaisin. Piti sitten ottaa parin viikon kuluttua uusiksi. Muutenkin oli vähän hassu se terveydenhoitaja.
suositus on varmaankin siinä n. rv 7 mutta aiemminkin voi mennä.silloin vaan ei välttämättä näy sydämen syke(ultraten yleensä rv 6+ saadaan kuuluviin,näkyviin)mutta ainakin varmistuksen että on oikeassa paikassa jne.
Oman ajan oon varannut niin että rv:t 6+4(tai 6+2),aiemmista saatiin sydämen syke näkyviin näillä viikoilla,mutta oon kyllä lukenut ettei välttämättä onnistu.menen sitten uusiksi jos tarvetta.
.. ja tervetuloa mukaan! Kapalle hurjasti onnea, mekin yritimme 10kk ja täällä ollaan!!!
Olen varannut ajan neuvolaan jo. Se olisi 15.4. (7+ jotain).
Mietin tota ultraa kanssa, kun rahan menoo olisi muutakin. Aika olisi varattuna rv 8, mutta katsotaan menenkö ollenkaan.
Mitään muuta ei täällä... vähän nippailee mahasta. Aika vähän oireilen...
-fatmama rv 5+2-
Jotenkin vaikeaa kuvitella, että sisälläni asuisi joku, jonka sydän jo lyö, kun tuntuu niin tavalliselta. Mitä nyt ennen lounasta etoo ja välillä muutenkin ja rinnat on erikoiset. Yritänkin vähän niinku olla ajattelematta asiaa (täällä olo auttaa ihan älyttömästi) ja pitää itseni touhukkaana muuten. Ihan hyvin se on onnistunu.
Ineli (onpa älytön nimi mulla) 5+2
Fatmama: Minkä ikäisiä sun lapset on? Huomasin, et odotat kans kolmatta, eikös?
Töihin käy tieni kohta. Kyllä ei jaksais yhtään. Tää viikko on tuntunu niiiiiin pitkältä!!!
Ihanaa, ku illalla pääsee taas nukkumaan.. (Se taitaa olla mulle tärkeintä seuraavat kuukaudet.. ;) )
Olis kyl niin kiva, jos joku osais tehdä sen esittelypinon!
t. iiiik 4+4
Tytöt täyttää tänä vuonna 7 ja 9 vuotta. Saan köllötellä yksin kotosalla syksyllä, kun saadaan tuo eskarilainenkin koulun penkille. Saan nauttia täysin siemauksin äitiyslomasta, koska toinen äitiyslomani aikanaan meni lähes kokonaan sairaalassa, koska esikoinen oli vakavasti sairas (parantunut jo).
Naapurissa oli silloin sama tilanne, eli sinnekkin syntyi iltatähti. Olen kau
hulla katsellut, miten " yksinäinen" hän on, mutta hänen onnekseen on saanut kavereita meidän tytöistä. Tälle meidän iltatähdelle ei nyt ainakaan näytä olevan tulossa kavereita. Saas nähdä sitten...
Kaikkee sitä tulee mietittyä ;)
-fatmama rv 5+3-
Ihan kahdesti karkasi viesti käsistä ;) Mulla on Inelin kanssa vähän samansuuntaiset aatokset, että parempi olis kun ei ihan koko ajan tätä raskautta miettis, mutta kummasti sitä vaan täällä vauvasivuilla roikkuu.
Mulla on nyt jo toinen päivä peräkkäin, että oireet on vähenemään päin. Toissapäivänä vielä alavatsa oli niin arka, että bussissakin kaikki pikku töyssyt tuntui selvästi. Viime raskaudessa sitä painon tunnetta varsinkin oli taukoamatta aika pitkään. Hetihän sitä alkaa huolestua,
mutta näin alussa kun ollaan, niin varmaan oireettomus on yleisempää.
Pitäisi varmaan pian testata uudelleen, että olisko se maanantain haamu vahvistumaan päin. On kuitenkin ollut niin kiireinen viikko, etten ole apteekkiin ehtinyt.
Nyt kuuluu mies tulevan tyttären kanssa kotiin, näyttää olevan lapsukaisella pientä kiukkua ilmassa...Jaha, mua huudetaan.
heippa!
Vasta niin alkutaipaleella ollaan, että eihän sitä vielä varmaksi voi uskoa vaikka tällä viikolla on testattu kolme (punastuu) vahvaa plussaviivaa mammaksi.fi erityisherkillä liuskilla. mietityttää kyllä, että voiko niihin luottaa, mutta kun muitakin oireita on... rinnat ovat kipeät, erityisesti kainalon puolelta, mahaa kipristää ja turvottaa (koko ajan pelkää että jos ne menkat alkaakin!) ja mieliala on vaihdellut. Tikutin oviksen tuossa pääsiäisen aikaan, joten hedelmöittymisajankohta on melko tarkasti tiedossa, la olisi 15.12 laskurien mukaan. Olisi todella ihanaa jos meidän puolentoista vuoden yrittäminen vihdoinkin saisi tulosta aikaiseksi ja 9/05 syntynyt poikamme saisi sisaruksen!
Ongelmanani on olleet pitkät ja epäsäännölliset kerrot, jotka sitten paljastuivat viime kesänä johtuvan kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Thyroxinia on popsittu ylenevin annoksin ja vuodenvaihteessa labrat oli ok jolloin toivo taas heräsi. Tälläkin kertaa edelliset kuukautiset olivat 4.2 ja ovista tikuttelin kp 22 lähtien, joten neljän kuukauden satsi siihen meni, mutta jospa se oli sen arvoista ja vauveli todellakin olisi tulossa!
Jännityksellä tulevia viikkoja odottelen ja IHANAA että pääsin hihkumaan jo asiasta kun lähipiirille ei uskalla vielä kertoa jos vaikka meneekin kesken.
Me ollaan kerrottu raskaudesta jo molempien vanhemmille (ja yhdelle kaverille, jolle en voinu valehdella, kun kysyi). Samaan aikaan en nyt tiedä kuinka paljon edes vielä uskon siihen, että meillä olis joulukuussa vauva. Eli jos keskenmeno tulee, niin siitäkin pitää sitten informoida lähipiiriä. Mutta sen riskin on tosiaan ottanut kertoessaan. Jos jollekin eroo, niin mielummin semmoiselle ihmiselle, jonka kanssa haluaisi jakaa mahdollista keskenmenoa. Ei kyllä onneks mitään semmosta merkkiä, vuotoja tms, ole ollutkaan, mutta kyllähän sitä ajattelee. Niin kai se on, että pessimisti ei pety. Ja jo plussan saaminen toisesta yrityskierrosta on tietysti iso kiitosaihe!
Ineli 5+3
Minäkin olen jo omille vanhemmille kertonut ja laitoin miehen kertomaan tasapuolisuuden vuoksi myös anopille, ettei sitten tykkää huonoa jos huomaa, että toiset on kuulleet aiemmin. Kaikille kyllä korostettiin, että hyshys vielä ja odotellaan nyt ainakin ne ekat sydänäänet ennen kuin hirveesti tuuletellaan. Ja yksi hyvä ystävä tietää myös kun viime viikolla vietettiin tyttöjen iltaa ja olishan se arvannut kun tiesi että yritetään ja mulle ei siideri maistukaan yhtäkkiä.
Sitähän tässä joutuu nyt miettimään, kun työnhaku on käynnissä, että mitä siellä mahdollisissa haastatteluissa sanoo. Jos raskaus ei vielä näy, niin voihan sitä olla kertomatta, mutta kyllähän se viimeistään koeajan kuluessa sitten paljastuu...Ja tunnelma voipi olla hieman nihkeä.
No, näitä voi vaikka miettiä peiton alla unta odotellessa. Mies tuossa sohvalla jo kuorsaa, pitänee komentaa se myös sänkyyn. Ihanaa päästä kerrankin ajoissa nukkumaan. Öitä.
Ihanaa, että on perjantai!!! Kyllä on ollu sellanen työviikko et huhhuh! väsyttää ihan hulluna jatkuvasti. Ihanaa, et huomenna saa nukkua pitempään. Ja tänään lyhyt päivä.
Minä haluaisin kertoa raskaudesta äidilleni, mutta kasvokkain. Näen hänet viikon päästä la. Sitten kai kerron.
Oltiin eilen anoppilassa käymässä, kun sinne tuli ystäväperhe kahville. Siellä oli tarjolla prinsessakakkua. Anoppi kertoi et hän osti ensimmäisen kerran prinsessakakkua, kun sai tietää, että meille odotetaan toista lasta.. Sitten tuli prinsessa.. Arvatkaas, oliko taas pokassa pitelemistä!! Hassuja tollasia juttuja tulee jatkuvasti vastaan. Heille kerrotaan varmaan kans sitten, kun minunkin vanhemmille. Se on vaan hankalaa, kun en haluis kertoa lapsille ennen ultraa tai sydänääniä.. Mites sit puhua muiden kans asiasta niin, ettei meidän fiksut lapset muka ymmärtäis?
Mulla ei oo nyt ollu sitä huonoa oloa ollenkaan. Heti tulee outo olo, et mihis se on hävinny! Pitäs kai olla vaan tyytyväinen, mut ku miettii kuitenki koko ajan sitä, et onko kaikki hyvin.. Kyllähän te ymmärrätte yskän..
Mukavaa perjantaita ja viikonloppua kaikille!
t. iiik 4+5 Mä testasin jo viikko sitten +!!!
Piti vielä tulla kertomaan, et nyt sit tuli tosi paha olo ihan yhtäkkiä, kun äsken valittelin ettei oo ;)
t. iiik
Mä tein raskaustestin 30.3, kun menkat oli myöhässä vasta yhden päivän. Jotenkin olin kuitenkin ihan varma, että tulos on positiivinen. Etova ja väsynyt olo on ollut jo reilut pari viikkoa.
Saa nähdä vieläkö tää olo tästä pahenee, mulla ennestään poika 03 ja tyttö 05.
Laskettu aika olisi 4.12, mutta edelliset raskaudet on molemmat menneet yli 10 pv.
Onnellista odotusaikaa kaikille!