Miten ympärileikkaus vaikuttaa mieskuntoon? Eli nopeutuuko laukeaminen vai hidastuuko?
Ja vaikuttaako muuten tuntemuksiin? Uteliaana kyselen vaan :)
Kommentit (43)
Myös minun mieheni on ympärileikattu, ei uskonnollisin vaan muiden syiden vuoksi. Oma mielipide asiaan on se että jos meidän lapset olis syntyneet miehen kotimaassa niin nahka olis lähtenyt, mutta koska asumme Suomessa on pojillamme nahat tallella.
Syy on se että vaikka naisena pidänkin leikattua parempana, niin ilman pätevää syytä en lapseltani sitä leikkaa. Voivat sitten itse päättää jos joskus siitä eroon haluavat. Jos taas olisimme asuneet miehen kotimaassa, niin syyt leikkaukseen olisivat olleet tulehduksien esto ja koulukiusaaminen. Siellä kun on niin kuuma että pienillä pojilla joita ei ole leikattu esiintyy paljon tulehduksia pippelissä kun se hautoo kuumassa vaipassa. Myöskään maan hygienia taso ei ole sama kuin meillä, joten puhtaana pito ei ole yhtä helppoa. Toinen syy olisi ollut se että kaikki leikkaamattomat joutuvat jossain vaiheessa " koulukiusaksen" uhreiksi eli heille nauretaan tai heitä pidetään köyhinä, sillä vain todella köyhät ovat leikkaamattomia sillä ei ole siihen varaa. Siellä myös kouluikäiset pojat leikkaavat itse itseään juuri tästä johtuen ja voitte arvata seuraukset, paljon tulehduksia ja muita vaurioita kun rikotulla lasilla leikellään jossain puskassa :(
En usko että kukaan vanhempi leikkaa lastaan sen takia että on sitten enemmän menestystä naisten keskuudessa, enkä jaksa uskoa että monikaan aikuinen mieskään sitä itselleen tekisi. Ja vaikka suurin osa naisista on sitä mieltä että leikatu on kiihottavampi ja kenties parempi, niin se on vain yksi pieni asia joka ei vaikuta parinvalintaan (ainakaan Suomessa).
Näyttää ja tuntuukin hyvältä. Eikä ole hygieniaongelmia, hilsettä yms. smegmaa.
kannattaa leikata, päästä tulee esteettisempi ja aivoista raikkaammat.