Miksei päiväkoteihin saada sijaisia? :o
Kysyn tätä asiaa ihan asiallisesti ja tosissani. Olen pitkään ihmetellyt, kun poikani päiväkotiryhmässä vaihtuu hoitajat koko ajan ja nyt sanottiin, ettei ole saatu sijaista ollenkaan! Kun noin äkkiseltään ajattelen, niin ei se työ nyt varmaan NIIN kamalaa ole, etteikö sitä kukaan suostuisi tekemään. Siis itsekin ihan eri alan ihmisenä olen joskus miettinyt, että voisin vaihtaa alaa. No, palkka on ilmeisesti todella huono? Mutta silti, onhan niitä huonosti palkattuja töitä muitakin, vai onko tuo sitten ekstrahuonosti palkattu? Missä ihmeessä sitten kaikki työttömät oikein ovat?
Kiinnostaisi ihan rehellinen vastaus tähän kysymykseen.
Kommentit (28)
Mitäs tehdään kun oot tullut töihin 6.15, kello 7 soittaa työpari ettei tule töihin. Olisit siis itse tehnyt 6.15-14.15, mutta koska et voi jättää toista yksin niiden lasten kanssa 14.15-17 niin joudut olemaan siihen asti töissä että lapsia on haettu tarpeeksi. Joskus toisista ryhmistä voidaan auttaa, mutta aina ei kun niistäkin voi olla joku pois.
Missä päiväkodissa ei muka koskaan ole yksin vastuussa lapsista?ainako teillä on pihalla kaksi aikuista, nukkarissa... mitä jos joku on poissa, tulet itse aamuun, seuraava vasta ysiin. hetket voi olla lyhkäisiä mutta niitä on. Työpari on vessassa, puhelimessa, puhuu lapsen vanhemman kanssa.
Vierailija:
Tämä meni nyt vatvomiseen siitä, saako sijaisia palkata. Sanoin jo, että tässä tilanteessa etsitään vakityöntekijää, mutta ei löydetä edes sijaista. Eli siitä ei ole kyse. En silti ole saanut vielä vastauksia kysymyksiini. Eli palkkaus ja mikä on pahinta työssä?Ap
itse opiskelen hoitoalalla ja olen tehnyt sijaisuuksia päiväkotiin.
Olen vähän kriittinen tuon ei saada vakityöntekijää kohtaan, mutta en jaksa siitä nyt sen enempää juupas-eipäs -" keskustelua" .
Työssä käytännön esteenä on juuri se, että jos illalla soitetaan seuraavaksi aamuksi töihin se ei useinkaan onnistu.
Työssä myös kiire voi rasittaa, mieletön " rumba" , kiire sinne, kiire tänne, pitää ehtiä tätä, sitä, tuota. Itse en koe vanhempia mitenkään rasittavina kuin ehkä niiden ainaisten virikkeidensä kanssa. Sen, että monikaan ei tule ajatelleeksi vaatiessaan askartelua, jumppaa, musiikkia, virikettä virikkeen perään, että pieni lapsi ei päivän aikana ehdi välttämättä leikkiä ollenkaan. Vain siirtyillä paikasta toiseen, toimia ohjeiden mukaan, olla liukuhihnalla liian usein.
Ja omalta kohdaltani voin myös myöntää, että itsestäni ei siihen hommaan olisi pidenmmänpäälle. Kaikki se meteli, lasten jutut jne. En jaksaisi.
n ap:n mainitsema päiväkoti, joka ei vakihenkilöstöä saa??? Kun minä haen, hakijoita on kymmenittäin!
Sitä täällä yritettiin kertoa moneen otteeseen tehyn palkkavaateiden aiheuttamien keskusteluiden lomassa, mutta näemmä harva on sitä oikeasti ymmärtänyt.
Huono palkka ja työolot, joten moni vaihtaa muihin hommiin.
Ehkäpä päiväkodeissakin on kohta filippiiniläisiä hoitajia?
Olen yliopistotutkinnon jälkeen jatkokouluttanut itseäni, ollut töissä ja tehnyt monenlaista lapsiin liittyvää työtä. No, vakipaikkaa en saanut, vaan sen sai vastavalmistunut sosionomi, joka ei ole ikinä ollut päiväkodissa töissä.
no päätinpähän, että sijaisuuksia en enää tee, jotain muuta hommaa alan etsiä, ehkä kouluttaudun uudelleen. Onpahan taas yksi opettaja vähemmän...
Palkka on niin huono ettei ketään kiinnosta kouluttautua siihen ammattiin, joten koulutettuja työntekijöitä on vaikea saada.
Teen kuntoutuskeskuksessa vaikeavammaisten ja muiden erityistä hoitoa ja kasvatusta vaativien lasten ja heidän perheidensä kanssa töitä, yksityisellä.
Ihan erilaista työtä, rankkaa myös, mutta eri tavalla. Nautin suunnattomasti työstäni, päiväkotiin mua ei saa enää ikinä.
Niin ja olen lähihoitaja, suuntaavat opinnot oli lapsi,- nuoriso ja perhetyö, eli nyt tunnen olevani oikessa työssä.
Palkka reilu 1700e