E-pillerit ja Trimopan (virtsatietulehduksen estolääke)
Mulla on ollut neljä virtsatietulehdusta n. neljän kuukauden sisällä, ja olen saanut niihin antibioottikuureja ja nyt syön estolääkettä (Trimopan). Kyselenkin sitä, että tietäisikö kukaan miten e-pillerit ja trimopan reagoivat keskenään. Eli heikentääkö nuo lääkkeet e-pillereiden tehoa? Olen vaan hiukan oireillut siihen suuntaan, että voisin jopa olla raskaana...
Kommentit (6)
Mulla on ollut sennimisiä lääkkeitä kuin: Norfloxacin, Nitrofur, Ciprofloxacin, Selexid ja Trimopan.
saattaa vaikuttaa e-pillereiden tehoon ja lääkärin kuuluisi tästä asiasta potilasta informoida. Eli kyllä sinuna testailisin ; Kerrohan sitten tulokset.
Ja ainakin Selexidiä voi käyttää myös raskauden aikana.
Muista en minäkään osaa sanoa, mutta minunkin tietämykseni mukaan Norfloxacin voi vaikuttaa e-pillereiden tehoon.
Esitänpä omankin kysymykseni tähän pinoon...Onko kellään kokemusta virtsatieinfektion estolääkityksestä raskauden tai sen yrittämisen aikana? Eteenkin niin, et yhdynnällä ja vti:llä on selvä syy-seurassuhde?
Mä olen kärsinyt jo vajaan kaksi vuotta toistuvista virtsatieinfektioista ja syön nyt estolääkkeenä yhdynnän jälkeen Norfloxacinia. Ja kun on noita vauvahaaveita, niin olis kiva tietää muiden kokemuksia asiasta jo etukäteen.
Kävin tosiaan ostamassa tänään testin, ja huomen aamulla olis tarkotus testailla. Hiukan jänskättää... raskaus olisi kyllä tosi toivottu, pillerit jää muutenkin ens kuussa pois :)
Testi tuli tehtyä ja negaahan se näytti. Harmittaa melko paljon. Mutta en oikein ymmärrä, että mistä nuo oireet sitten johtuvat, menkkasärkyilyt vatsalla, nivusten vihlonta, hieman arat rinnat ja silloin tällöin yökötystä. Kertokaa nyt joku viisas, että mitä tämä on!
antibiootit tosiaan saattavat heikentää yhdistelmäehkäisyvalmisteiden tehoa, esim. tetrasykliinit ja penisiliini, voi olla muitakin vaan ei nyt tule mieleen. Mitä antibiootteja sait virtsatietulehduksiiin?