Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenkohan ainut jolla ei ole kuivausrumpua ja silti pärjään vallan mainiosti

Vierailija
27.03.2008 |

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sun perse vai? Juu ei mulla todellakaan oo niin iso eikä varmaan koskaan tuu olemaankaan ;D Ja jos se uhkaa kasvaa, niin ainahan voin heittää sen kuivausrumpuun, kyllähän se siellä kutistuu, niin kuin palikka ;D

Vierailija
62/67 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommat lapset urheilevat paljon ja pyykkiä kertyy. Meidän kodinhoitohuone on pieni eikä siellä mahtuisi kuivattamaan perheen pyykkimäärää. Kesällä emme voi kuivattaa pyykkiä ulkona, koska perheessä on allergiaa ja astmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kuivausrumpu. Perhekoko 2+2, asunto oma 3h+k+s rivitalossa.

Kesäisin kuivatan pyykit luonnollisesti aina sään salliessa ulkona.

Talviaikaan kuivatan kaiken mahdollisen rummussa, minkä sinne vain saa suinkin laittaa. Muutamia " kieltomerkittyjä" vaatteitakin olen sinne laittanut ihan hyvällä menestyksellä. Eli vaatteet eivät ole kutistuneet.

H&M:n ja Lindexin lastenvaatteet saa pääasiassa kuivata rummussa, Tutan vaatteissa on kielto, koska heiltä saamani tiedon mukaan vaatteet kyllä kestävät rumpukuivauksen, mutta saattavat kutistua, joten eivät halua ottaa sitä vastuuta, että joku valittaa.

Pyyhkeet ja lakanat menevät aina myös rumpuun.

Minä kyllästyin siihen, että pyykkitelineet olivat aina tiellä, ripustipa vaatteet mihin hyvänsä. Lisäksi kerralla pestävän pyykin määrä oli aina rajoitettu siihen, minkä verran pyykkiä telineille mahtuu.

Rummun hankinnan jälkeen olen huomannut, että huoneilmassa on huomattavan paljon vähemmän pölyä ja kosteutta, koska rumpu kerää vaatteista vaatepölyn nukkasihtiin (jotkut erehtyvät siksi luulemaan, että rumpukuivaus kuluttaa vaatteita) ja kerää tietty myös sen kosteuden pois. Lisäksi vaatteet tulee laitettua rummusta suoraan kaappiin, kun ennen ne saattoivat lojua telineillä päiväkausia.

Eli toimeen tultiin ja pyykit osattiin ripustaa kuivumaan ilman rumpuakin, mutta kyllä tuo rumpu helpottaa arkea huomattavan paljon.

ps. Meillä on kallis rumpu, jonka sähkönkulutus ei ole suuri ja jossa lämpötilaa pystyy säätämään. Ehkäpä siinä on yksi syy siihen, että vaatteet eivät ole kutistuneet (eli niitä ei ole kuivattu liian suurella lämmöllä).

Vierailija
64/67 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tiedä mitä eroa on päällä ja perseellä??? Peiliin katsomalla sen YLEENSÄ huomaa......

Vierailija
65/67 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

noiden kahden välillä ;D

Vierailija
66/67 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenellä on vahvin lääkitys - ja paras kuivausrumpu!

Vierailija
67/67 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä hajosi pesukone, joten olen pessyt pyykkiä anoppilassa pari viikkoa. Siellä on laadukas pesutorni, jonka ansiosta pyykivuoresta selviää parissa tunnissa! Ja siis siitä ajasta omaa aikaa menee tasan pyykkien lastaamiseen ensin pesukoneeseen, sitten sieltä rumpuun ja rummusta viikattuina kassiin (yhteensä n. 15min).

On ollut luksusta, kun kaikki pyykit saa puhtaaksi ja kuivaksi niin nopeasti, eikä niitä tarvitse enää ripustella pyykkipojilla minnekään eikä edes silittää! Pyyhkeetkin on tosiaan ihanan pehmeitä ja paidat sileitä. On tosi vaikea palata arkeen ilman kuivausrumpua :-/ Aika on rahaa, siksi tekisi mieli satsata pesutorniin pelkän uuden pesukoneen sijaan... Tällä systeemillä aikaa on säästynyt monta tuntia viikossa, eli kyse ei ole ihan pienestä jutusta ainakaan meidän perheessä.