Olenkohan ainut jolla ei ole kuivausrumpua ja silti pärjään vallan mainiosti
Kommentit (67)
Kesällä kuivaa ulkona nopsaan, talvella laitan pyyhkeet sun muut hankalasti kuivuvat patterille kuivumaan. Takka kuivaa myös loistavasti.
Kahdesta vaihtoehdosta otettiin suurempi, nimenomaan siksi että siinä on suurempi kodinhoitohuone johon siis sopii pyykinkuivausteline. Lisävarusteena otettiin uloskäynti suoraan kodinhoitohuoneesta, että saa siitä kipaista viemään pyykkejä ulos kuivumaan.
Eli: meillä ei ole, eikä tule kuivausrumpua. :)
Meillä vaan meinasi talo homehtua käsiin huonon ilmanvaihdon vuoksi, ja siksi oli tarpeellista kaikin keinoin vähentää sisäilman kosteuskuormitusta. Talon ilmastoinnin remontti olisi maksanut yli 5000 euroa, joten alkuun päädyttiin halvempiin ratkaisuihin: ikkunoihin raitisilmaventtiilit, kuivausrumpu ja tarpeen vaatiessa kuivatellaan kosteutta pois myös ilmalämpöpumpulla. Lakana-ja pyyhepyykille kuivausrumpu on kyllä verraton, kuten myös vaippapyykille, tulee pehmoisia harsoja.
pelkkä pesukone tuntuu luksukselta
Muutenkin yritän säästää sähkökuluissa ja tuommoinen laitehan kuluttaa älyttömästi sähköä!
Kyllä mä ainakin saan pyykkimme kuivattua tarpeeksi nopsaan vaikka meitä onkin 2+3 tässä perheessä ja asumme 3h+keittiössä. ei ole paljon kuivatustilaakaan, mutta pärjätään.
Uudessa talossamme ajattelin ripustaa pyykit ulos kuivumaan ainakin puolet vuodesta ja sitten kuivatan niitä sisällä talvisin.
Pyykkitelineet eivät ole enää tiellä, eikä lakanoita roiku joka oven päällä. Pyykit kuivuu nopeasti ja saa rummusta suoraan kaappiin. Pyykistä tulee pehmeää ja pölymäärä on vähentynyt huimasti.
Toisinaan heitän sille sukat ja pikkupöksyt, kun en jaksa niitä ripustaa, samalla tarkistan, että toimii se vielä.
Asumme vanhempieni asunnossa vuokralla ja sähkö kuuluu vuokraan, yritän pitää sähkölaskun mahdollisimman pienenä.
Heiltä tulevat vaatteet ovat todella kutistuneita, myös ne meiltä sinne menneet vaatteet! Etkö todellakaan ole itse tähän törmännyt? Tämähän on yleisessä tiedossa, että kuvausrumpu kutistaa vaatteet!!! Ja ovat muutenkin nuhjaantuneen näköisiä!
Meillä ei ole vaatteet kutistuneet, eivätkä nuhjaantuneet rummussa.
Onko sinulla rumpu, vai kuulopuheitako täällä latelet?
Vierailija:
Heiltä tulevat vaatteet ovat todella kutistuneita, myös ne meiltä sinne menneet vaatteet! Etkö todellakaan ole itse tähän törmännyt? Tämähän on yleisessä tiedossa, että kuvausrumpu kutistaa vaatteet!!! Ja ovat muutenkin nuhjaantuneen näköisiä!
Meillä ei todellakaan ole moista värkkiä eikä ihan heti tule! joo, kuulopuheita ovat ja omin silmin asian todennut! Taisin kirjoittaa, että omat lainassa olleet lastenvaatteet myös kutistuneet vai etkö lukenut kommenttiani loppuun?!
Taidat itse olla vähän palikka???
Meillä kuivataan rummussa kaikki - niin aikuisten kuin lastenkin vaatteet, joiden pesulapusta löytyy rumpukuivauksen salliva merkki. Yksikään vaate ei ole kutistunut.
Mutta onhan se selvää, että kun joku palikka kuivaa kieltomerkittyjä vaatteita ja luultavasti vielä liian kuumassa lämpötilassa, niin kutistuuhan ne.
Joten sanopas kälyllesi (vai kuka se oli), ettei laita rumpuun vaatteita, joita sinne ei saa laittaa ja säätää vaikka vähän lämpötilaa aluksi.
Toistan myöskin sen, ettei meillä vaatteet ole kutistuneet rummun takia.
Vaatteen materiaali ei pelkästään kerro sitä, voiko vaatteen laittaa rumpuun..... Opetelkaa lukemaan ja noudattamaan pesu- ja kuivausohjeita!!!!!
Mulla on eikä yksikään vaate ole kutistunut. KOSKA OLEN KUIVATTANUT NE OHJEIDEN MUKAAN, IDIOOTTI!!!!!!
Sulla sellasta ei oo siellä lähimainkaan ollut ptikään aikaan!!!
Mutta ihan vakavasti, musta tuntuu että vähintään joka toisessa vaatteessa, jonka omistan, on rumpukuivauskielto. En ymmärrä, miksi rumpuja on ylipäänsä olemassa, kun vaatteet eivät kestä niitä.
En ole kaivannut kuivausrumpua, vaikka olen sellaista käyttänyt vuoden ulkomailla asuessani. Jos kuivausrumpu tulisi lahjana tai olisi valmiiksi asunnossa, tulisi sitä käytettyä. En kaipaa kuivausrumpua että viitsisin sen hankkimisesta maksaa. Olen kaiken kaikkiaan hitaasti lämpenevä teknisille laitteille. Mitä vähemmän sellaisia kotona sen parempi :)
Pyykkiä meillä pestään keskimäärin koneellinen päivässä, käytännössä kuitenkin kaksi koneellista aina kerralla. Kuivaustelineeseen mahtuu n. 1 koneellinen ja pyykit on kuivat seuraavana päivänä. Telineet vie tilaa, mutta mä tykkään pyykin ripustamisesta.