Millä perusteilla saa merkin, jolla voi käyttää uimapukua uimahallin saunassa?
Joillakin on se sellainen sininen merkki, joka tarkoittaa, että henkilöllä on oikeus käyttää uikkareita uimahallin saunassa. Mitkä sairaudet tai muut tilat antavat oikeuden kantaa merkkiä?
Kommentit (51)
Ei siihen kukaan mitään perusteita kysele. Merkin voi kuka tahansa tilata esim. täältä: http://www.suh.fi/verkkokauppa/muu_materiaali
Meillä on yhdelle liikuntavammaiselle lapselle. Sain sen kassalta vain pyytämällä. Vien pojan saunaan uikkareissaan, koska hän on jo niin painava käsitellä märkänä ja saippuaisena, että vältän nostoja suihkuhuoneessa jo turvallisuuden takia. Aiemmin käytti kokouimapukua, jolla sai piiloon gastrostoomanapin.
Vieläkö jossain uimahallissa käytetään klooria isoja määriä? Eikös nykyisin vesi puhdisteta pääasiassa otsonilla ja kloorin käyttöä vähennetty? Kokonaan kai sitä ei ole voitu vielä poistaa.
Toi on ihan hoopoa, että uikkarit pitää riisua saunaan. Riisuu joka riisuu ja jos ei, niin ei. Itse en riisu saunaan uikkareitani.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 18:50"]
Ei siihen kukaan mitään perusteita kysele. Merkin voi kuka tahansa tilata esim. täältä: http://www.suh.fi/verkkokauppa/muu_materiaali
[/quote]
Eli voisinko minä tilata merkin ja ommella sen uimapukuuni, jos en halua olla alasti uimahallissa, koska minua ahdistaa pimppini karvoitusta kyylääväät av-mammat?
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 19:01"]
Toi on ihan hoopoa, että uikkarit pitää riisua saunaan. Riisuu joka riisuu ja jos ei, niin ei. Itse en riisu saunaan uikkareitani.
[/quote]
Ei sitä huvikseen käsketä riisumaan, vaan kloorin höyrystymisen vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 19:01"]Toi on ihan hoopoa, että uikkarit pitää riisua saunaan. Riisuu joka riisuu ja jos ei, niin ei. Itse en riisu saunaan uikkareitani.
[/quote]
Ihana hikinen uimapuku. <3
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 19:04"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 18:50"]
[/quote]
Eli voisinko minä tilata merkin ja ommella sen uimapukuuni, jos en halua olla alasti uimahallissa, koska minua ahdistaa pimppini karvoitusta kyylääväät av-mammat?
[/quote]
Voit. Eri juttu on, onko siinä mitään järkeä.
[/quote]
[/quote]
Ai onko sitä klooria suihkuvedessäkin??????????????
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 19:08"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kukaan ei tiedä tuletko suihkusta vai altaasta.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 19:09"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 19:08"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kukaan ei tiedä tuletko suihkusta vai altaasta.
[/quote]
Toistaiseksi mä vielä itse tiedän, mistä olen tulossa ja minne menossa :)
Kloori hengitettynä tekee vaurioita keuhkoille ja on muutenkin myrkyllistä. Mitä pienempi hengittäjä sen pahempi. kloori höyrystyy 50 asteessa. Merkin käyttäjät tietävät kuinka ennaltaehkäistä kloorin höyrystymistä.
Tästä uimapukujutusta ei kannata tehdä mitään numeroa. Joka pitää saunassa uimapukua, niin se on minulle ihan ok. En ymmärrä tätä kiukkua tyhjänpäiväisestä asiasta.
Onko sinne saunaan kenenkään pakko mennä?
En yleensäkään kykene ymmärtämään ihmisiä, jotka käyvät uimahallien saunoissa kekkaloimassa nakuna tuntemattomien edessä. YÖK.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 19:28"]
Onko sinne saunaan kenenkään pakko mennä?
[/quote]
Ei ole. Pesulla on pakko käydä ennen altaaseen menoa, mutta sauna ei todellakaan ole pakollinen. Täällä meillä Suomessa on vain hemmetin omituinen käsitys, että saunan jälkeen tulisi puhtaammaksi, kuin pelkän suihkussa käynnin +saippua pesun jälkeen...
Joskus yläasteella sain huudot maikalta kun en käynyt saunassa ennen pesulla käymistä. Piti ihan hetken aikaa pidätellä pokkaa kun aikuinen nainen raivosi siitä että saunassa on pakko käydä. Kun huomautin, että ohjekylteissä kerrotaan vain suihkussakäynnin pakollisuudesta, heitti maikka minut pois tunnilta..
En käy pesulla ennen altaaseen menoa. Miksi kävisin?
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 19:50"]
En käy pesulla ennen altaaseen menoa. Miksi kävisin?
[/quote]
Eihän ne muutkaan kaikki käy ja jotkut vaan kastelee itsensä pikaisesti ja kainalot ja muut jää pesemättä. Mitä se kastelu sitten auttaa. Itsekkin peseydyn vasta, kun olen pois lähdössä.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 18:47"][quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 18:31"]Rintasyöpä. Myös avanne.
[/quote]
Hyyyi. Siis saako avannepotilas muka käydä uittamassa sitä paskapussiaan yleisessä uimahallissa?
[/quote]
Perehdyppä vähän paremmin asiaan.