Lapsen kengät " lainattiin" tarhasta...palautus kesti kaksi viikkoa!
Eli mielipiteitä haluaisin...
Tarhakaverin äiti oli ottanut vahingossa meidän lapsen (3 nroa isommat) samanlaiset kengät tarhasta lähtiessääm. Asia huomattiin samoin tein ja tarhatäti oli sopinut tämän äidin kanssa että hän palauttaa kengät seuraavana päivänä. Kävikin niin että ko perheen tuttavaperhe oli tullut kylään ja meidän kengät lähtivät heidän mukaansa toiselle paikkakunnalle!!!Ja tämäkin asia huomattiin samoin tein.
Kengät luvattiin postittaa, mutta viikkoon ei kuulunut mittään. Edelleen kyselin kenkien perään tarhan tädeiltä jotka hekin olettivat toisen äidin puheiden perusteella kenkien olevan postissa. Olin pyytänyt äidin nroa mutta kun tarhasta ei saa numeroita antaa...siksi siis tämä välikäden tieto.
Kun puolitoista viikkoa oli kulunut jätin " soittopyynnön" tarhan kautta tälle äidille. Hän soittikin ja kertoi, ettei ollut saanut ystäväänsä puhelimitse kiinni, kun " siellä on ollut kaikkiea kiirettä" . Tähän mennessä lapseni oli siis ollut pulkkamäessä yms talvileikeissä KUMISAAPPAISSAAN koko viikon.
Kävin ostmassa 50 e kengät ja soitin äidille v***een puhelun, jossa annoin ymmärtää, että oletan heidän osallistuvan uusien kenkien maksuun, koska jouduin ostamaan lopputalveksi uudet kengät heidän laiskuutensa vuoksi.
Tänään sain kengät takaisin (oli tuonut tarhaan) mutta mukana ei ollut edes lappua...edes anteeksipyyntö tai joku perkeleen inhimillinen viesti!!ei mitään!
Anastustarkoituksessa tämä ystävä oli siis kenkiä pitänyt...näin minä asian miellän. Ottaa aivoon oikein urakalla.
Miten toimia? Yritänkö unohtaa vai penäänkö pennosiani?
Kommentit (25)
Ensinnäkin tahdon itse päättää, ovatko kengät pesun tarpeessa vai eivät. Lisäksi tahdon itse päättää, millä pesuaineella kengät ja vaatteet pestään. Ei ole kiva, jos kengät tai vaatteet palautetaan hajustettuina.
Minä ainakin pesen lasten kengät silloin kun harjaan vanhalla kynsiharjalla niistä kurat lavuaarissa.
En ole tottunut kotona lapsia pukiessa tarkkaileman niitä nimiä pesuohjeessa, kas kun mulla on vaan yksi poika niin oletan tottakai että kaikki meidän eteisessä olevat poikien kengät on sen.
Tietty, jos huomaan, että on jotain vaihtunut (eli lainattu, kuten sä haluat muotoilla) niin palautan sen ensi tilassa, eli heti kun pk. aukeaa.
Vierailija:
päivän ajaksi saatiin tarhan kumpparit.
olen yön aikana vähän leppynyt, mutta kyllä namipussi anteeksipyynnön kanssa auttaisi lisää:)
vahinkoja kyllä sattuu, mutta olen teidän kanssa samaa mieltä: todella törkeetä!!
ja jos olisin tiennyt että kestää noin kauan, niin olisin het seuraavana pvänä ostanu uudet, ettei toisen olis tarvinnu kumisaappaissa laahustaa kahta viikkoa...
kiitos sympatiasta, tiedän ainakin etten ylireagoi.
ja lapsikin on ylpeä uusista kengistään, taitaa olla hänkin helpottunut kun ei enää joka päivä tarvii kuunnella äidin narinaa kadonneista kengistä!!
ap
palauttaa paremmassa kunnossa takaisin.
Jos lähtisi pipo mukaan, niin palauttaisin päiväkotiin, vaikka lapset olisivat kipeitä. joku toinen voi tarvita sitä!
Jos lähtisi väärät kuomot viikonlopuksi mukaan, pesisin ne ennen palautusta.
Näin meillä.