Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä riskejä liittyy uuden rivitalon ostoon?

Vierailija
26.03.2008 |

Kuinka todennäköistä n että esim. ensimmäiseen 10 vuoteen remontteja tms. ei tulisi?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkos seurannut nykyistä rakentamista ja sen ongelmia käsittelevää keskustelua?

Uusissa taloissa on AINA vikoja joita sitten takuukorjauksina korjataan kun ehditään. Riippuu rakennuttajasta että kuinka luotettavia ja nopeita ovat korjauksissa.

Rakennuttajat käyttävät alihankkijoita ja nämä omia alihankkijoita ja tuo ketju on niiiin pitkä, että huonon työn tekijää ei saada vastuuseen.

Ostaisin turvallisemmin mielin 30-50 luvun talon/rivariasunnon kuin uuden. Vanhoissa on rakennusviat jo tulleet esiin ja ne on nähtävillä kun asuntoa ostaa. Uutta ostetaan sika säkissä.

Vierailija
2/8 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olisiko tuo aika ns. huoletonta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en nyt ihan noinkaan sanoisi, että 30-50-luvun asunto olisi " turvallisempi" valinta...

Rakennuttaja on ratkaisevassa asemassa, se on totta. Urakoitsijan valinta ja valvominen on todella tärkeää - itse olen saanut seurata työmaakokouksissa, miten valvontaa tehdään ja rakennuttaja tässä tapauksessa todellakin seuraa kaikkia työvaiheita hyvin tarkasti ja mm. kosteusmittauksista täytyy olla dokumentit.

Olen myös itse päässyt käymään omassa asunnossani jo työmaavaiheessa ja nähnyt, miten pohjatyöt on tehty.

Totta on, että paljon ongelmia on nykyrakentamisessa esiintynyt, mutta ei kaikkia kohteita voi yleistää huonosti rakennetuiksi.

Vierailija
4/8 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kaksi vuotta uudessa rivariasunnossa.

Oli niin " huoletonta" että lakimies piti palkata neuvottelemaan rakennusfirman kanssa. Vähän saatiin rahojamme takaisin lakimiehen ansiosta mutta silti vieläkin suututtaa.

Hirveästi piti itse tehdä remonttia uuteen asuntoon että siellä saattoi asua. Kaikki sisustustyöt oli remonttimiehet tehneet vähän niin ja näin ja me sitten vietettiin kaikki vapaa-ajat maalipensseli kädessä ja seiniä tapetoiden >:(

Kaikkea emme kuitenkaan itse kyenneet korjaamaan vaan esim. lattia jäi todella koloiseksi ja kylpyhuoneiden kaakelit oli päin seiniä, osa haljenneita ja osa pahasti vinossa.

Yllättävän hyvin se kuitenkin kaupaksi meni ja saatiin omamme takaisin.

Vierailija
5/8 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no pakko todeta, että ette tekään ihan fiksuja olleet - miksi ostitte jo alun perin surkean kohteen?? Tai jos varasitte/ostitte sen ennen valmistumista, miksi ette seuranneet kohteen rakentamista ja vaatineet virheiden korjaamista ajoissa?

Veikkaan, että kyseessä ei ole ns. tunnetun rakennuttajan kohde.

Meillä on 32 asunnon rivarikohde, iso rakennuttaja. Ei minkäänlaisia ongelmia ja työmaalla sai tosiaan käydä rakennusvaiheessakin, kun asiasta sopi vastaavan mestarin kanssa.

Vierailija
6/8 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette tosiaankin olleet hyväuskoisia.

Kaikki ns. vakavasti otettavat rakennuttajat järjestävät asukkaille sisäpuolisten töiden tarkastuksen (asukkaat kirjaavat puutteet lomakkeelle) ja korjaavat virheet ennen sisäänmuuttoa. Rakennuttaja ja urakoitsija sekä valvoja kiertävät vielä ennen luovutusta kaikki asunnot läpi ja tarkistivat, että virheet on korjattu.

Näin meillä toimittiin ja kaikki oli kunnossa, kun saatiin avaimet käteen.

Hieman kannattaa ostajankin (ihan itsensä takia!) ottaa vastuuta ja huolehtia, että asiat hoidetaan asianmukaisesti.

Vierailija
7/8 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

seinänaapurit.. :)

En haluaisi asua niin lähellä ketään.

Eikös nuo uudet rivitaloasunnot ole ihan ylihinnoteltuja kaikkialla Suomessa?

Vierailija
8/8 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pääkaupunkiseudulla uusien rivareiden hinnoittelu on mennyt niin överiksi, että kysyntä on laskenut. Uusia taloja ja rivitaloja roikkuu myynnissä pitkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme