Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paskan paskatauti. Kiitos rakkaan siskoni, joka tartutti sen meihin. ov

Vierailija
25.03.2008 |

Käytiin siskon lapsen synttäreillä viikonloppuna ja vasta lähtiessä siskoni viitsi sanoa, että onneksi ei tarvinnut perua synttäreitä, vaikka tuo " Matti" oksensikin koko eilis illan + ripuloi viime yön. Ja " Martti" oksensi toissapäivänä. Mutta eihän se mitään mahatautia kyllä ollut.

Minä ja mies saadaan harvoin mahatautia (itse olen ollut viimeeksi rotaviruksessa viitisen vuotta sitten, sitä ennen olen ollut tavis mahataudissa joskus lapsena). Lapset eivät vielä ole olleet mahataudissa.

Esikoinen alkoi viime yönä oksentamaan, oksensi yli 5 kertaa, sitten alkoi ripuloimaan. Kuopus alkoi oksentamaan ja ripuloimaan aamuyöllä. Pyykkikone lauloi koko yön, esikoinen osasi kyllä tähdätä vatiin, mutta tuo kuopus puklasi mihin tahansa. Jopa matoille.

Itse heräsin aamulla siihen, että maha oli hemmetin kipeä. Parin tunnin päästä sitten oksensin. Aamupäivällä olen oksentanut 8 kertaa, joista loppu kerroilla pelkkää vihreää sappinestettä. Olin myös kunnon horkassa, paleli niin, että hampaat löivät loukkua. Sen lisäksi mulla oli aamupäivällä 38.6 astetta kuumetta, nyt kuume on laskenut n. 37 asteeseen. Ja olen myöskin ripuloinut varmaan kymmenen kertaa päivän aikana.

Esikoisen makasi koko päivän sohvalla ja katsoi Puuha Petea, Postimies Patea, Disneyn leffoja ym. Kuopus katsoi vähän aikaa ja sen jälkeen energiaa riitti, vaikka muille jakaa.

Itse olen maannut koko päivän ja olo on heikko. Kun nousee ylös, niin heikottaa. Olen juonut tänään pelkästään vettä, lapset joivat meidän kaikki mehut ja limut ja söivät meidän kaikki vatsaystävälliset ruuat, koska en ole uskaltanut laittaa suuhun mitään. Suuta kuivaa koko ajan ja silmät tuntuvat kuivilta. Vatsa tuntuu vieläkin aralta, ei kuitenkaan sellaiselta, että oksettaisi. Mieluimmin tuo olisi ehkä nälkäkipua.

Mies soitti työmatkalta, että hänellä oli ollut erittäin mukava lento; hän oli alkanut oksentaa pari tuntia nousun jälkeen ja oksentanut koko matkan Nykkiin asti. Ja hotelliin päästyään hän on tehnyt tuttavuutta vessan pöntön kanssa.

Onneksi tuo pöpö taisi hellittää lapsilla, ainakin kuopus oli normaali itsensä nukkumaan mennessä. Esikoinen valitteli vielä vähän vatsaansa, että masu on pipi. Täytyy toivoa ettei hän enää yöllä oksenna. Ja itse toivoisin, että tuo vatsa tuosta rauhoittuisi.

En voi sietää mahatautia. EN todellakaan, mikä tahansa muu tauti on paljon parempi.

Laitoin siskolleni tänään todella kiukkuisen viestin, missä sanoin, että olisi ollut kohteliasta ilmoittaa ja kysyä, halutaanko me tulla. Olishan ne synttärit voinut pitää esim. ens viikonloppuna! Mutta siskoni on lellinyt lapsensa pilalle, jotka saavat melkein kaiken haluamansa ettei vaan tule pahamieli. Toisenkin lapsen pitää saada toisen synttäripäivänä pieni lahja, ettei tule pahamieli. Ja jos toinen saa uuden paidan, niin toisenkin pitää saada jotain, vaikkei olis tarviskaan just sillä hetkellä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on mukava lapsia hoitaa ja hoivata kun ite vetää pää pytyssä!YÖK! Kierrän kaukaa kaikki joilla on tautia ollut ja auta armias jos mulle ei sitä kerrota, kun kylään kutsutaan! Lasten serkku oli just vatsataudissa ja synttärit seuraavana vkonloppuna(joutuivat siirtää yhen viikon) mutta ei tod. menty, koska se tarttuu vielä 1-2vkoa kun jollain on se ollut. Mennään rääppiäisille, kun vaara ohi.

Vierailija
22/26 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä mä mieluummin kahdesta pahasta valitsen mahataudin.

Ensinnäkin meidän perheessä flunssat kestää max viikon ja silloin ei tarvitse huudattaa pyykkikonetta.

Toiseksi oksennus haisee pahalta. Ja kolmanneksi mä pelkään oksentamista, sitä hajua, sitä tunnetta, kun oksennus on tulossa jne.

Eli ei kiitos mahatautia meille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli esim 3 pienen lapsen kanssa olet valmis mieluummin mahatautiin joka vie voimat myös sinulta. Eli peset toisten oksennuksia ja ripuleita samalla kun itse käyt oksentamassa? Ja sitten siinä vielä huolehdit kaikille puhdasta päälle ja varmistat että kaikki saavat nestettä ja suoloja tarpeeksi? Tietty oksentamista kestää ehkä se 12h mutta pahaa oloa muutama tunti ennen sitä ja sitten pari päivää täysin voimaton olo. Et ole tainnut kokea kovaa mahatautia samaan aikaan pienten lasten kanssa, muuten valitsisit tavis flunssan oitis.

Vierailija
24/26 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset eivät ole vielä saaneet oksutautia, tämä on heidän ensimmäisensä, vaikka esim. viime keväänä esikoisen kerhossa oli kunnon mahatauti epidemia, joka kiersi melkein jokaisen lapsen.

Ja tuosta flunssasta vielä. Siinä ei ole mitään oksettavaa oloa etkä sä meni ihan ventiksi. Vaihdetaanko paikkoja? Mä voin antaa tän mahataudin jollekkin halukkaalle! Ei tätä oloa jaksa kukaan.

Vierailija
25/26 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin olikin hilpeä kerta: mies työmatkoilla, ensin sairastui lapsi, sitten minä. Lapsi parani ensin ja oli yhden päivän sairastamisen jälkeen tosi energinen, kun taas minä silloin jo oksensin ja ripuloin ja yritin yksin jotenkin saada lapsen hoidettua vaikka mahaan sattui niin ettei voinut edes kunnolla kävellä. Paljon helpommin menee joku nuha, se tuo vaan pientä ärsytystä.

No, onneksi näitä on meillä aika harvoin ja kestää lyhyen aikaa.

Vierailija
26/26 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken lisäksi vatsatauti vie voimat pahimmillaan pariksi viikoksi ihan aikuisiltakin, pienistä lapsista huonolla tuurilla puhumattakaan. Ja se tosiaan tarttuu viikon-pari vielä viimeisten oireiden jälkeenkin pinnoilta eli koko perhe joutuu pitkäksi aikaa " karanteeniin" sen takia.

En minäkään halua tahallani mistään vatsatautia hakea, on se vaan sen verran kamala " tavistauti" . Ymmärrän ap:n kiukun hyvin! Tosin ei katkeroituminen mitään auta, pääasia että toivutte pian ja siskosi oppii tästä jotain. Ja sehän ei opi, ellet osaa fiksusti asiasta sanoa, kiukuttelu vain saa hänet puolustuskannalle. Siskosi oli tosi ajattelematon, mutta tuskin hänkään tahallaan tautia vieraille halusi tartuttaa. Kaikki ei vain osaa ajatella laajemmin asioita, ikävä kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi