Mitä näistä toisen naisen asioista kadehdit eniten?
a) hyvää työuraa ja ammattia, koulutusta?
b) rikkautta
c) ihanaa kotia
d) komeaa ja luonteeltaan täydellistä miestä?
e) suloisia ja hyväluontoisia lapsia?
f) tehtyjä ulkomaanmatkoja?
g) kauneutta?
h) erinomaista luonnetta ja älykkyyttä?
Kommentit (30)
kauneutta, muihin noihin ihan tyytyväinen. Mutta olen huomannut kadehtivani sitä, että joku saa sellaista ehdotonta rakkautta ja hyväksyntää, mitä en ehkä ole vanhemmiltani riittävästi saanut.
Tuosta ap:n listasta ne asiat joita arvostan, ne minulla on. Sitäpaitsi kadehtimisessa ei ole järkeä, en tee sitä.
Jotkin asiat elämässäni eivät ole kunnossa, ja kadehdin (positiivisella tavalla) noita asioita toisilta naisilta joskus.
En erityisemmin kadehdi noita asioita, mutta totta kai jotain joskus ;)
Itselläkään noita kiloja ei juurikaan ole ylimääräisiä, mutta sekin vähä mitä on niin on kaikki epämääräisenä mössönä vatsanseudulla.
Eli jos jollakin on litteä vatsa liuta lapsia ja pitkä pinna niin voin sanoa kadehtivani häntä ja paljon.
Korkeasta koulutuksesta huolimatta en ole päässyt samaan. Muuten olen erittäin tyytyväinen eikä ole kadehdittavaa.
En siis tod. tarkoita että minä olisin kaunis, lapseni täydellisiä jne., vaan kun noissa ei mielestäni ole rehellisesti mitään kadehdittavaa.
Elämäni on hyvä tällaisenaan, vaikka en omista mitään noista. Lapsiani ja miestäni rakastan, enkä vaihtaisi heitä pois. Ok, kiva oma koti olisi hauska löytää.
mutta joskus kadehdin toimeliaiata, ahkeria, aikaansaavia. Tai en varsinaisesti kadehdi, mutta haluaisin itse olla :)
Eli esim. normaalikokoiset rinnat, pienehkö jalka (jotta edes joskus löytyisi sopivia NAISTENkenkiä kaupasta tai yleensä mistään).
Jos pitää valita esim. kolme, tässä minun valintani:
Peruskoulupohjalla on pärjättävä.
b) rikkautta
Ei ole varaa ostaa edes uusia sukkia.
c) ihanaa kotia
Kotini on kirppiskamaa täynnä.
Olisi edes mies.
e) suloisia ja hyväluontoisia lapsia?
Lapseni ovat kyllä aika suloisia.
f) tehtyjä ulkomaanmatkoja?
Pääsispä edes Sipooseen, Espoo on vain unelmaa.
g) kauneutta?
Näytän lähinnä nokkavesieläimeltä.
No mitä niillä tekee.
Muut on omalla kohdalla kunnossa, ainakin sen verran ettei itseä haittaa. Mutta oma surkea ura työelämässä ahdistaa joskus.
T: Yliopistokoulutettu alisuorittaja, nyt kotiäitinä n:nnettä vuotta
.... luonteesta on nimittäin tullut kärsittyä, raskaasti ja moneen kertaan.
Älykkyys ja kauneus. Niillä saa kaiken muun.