Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PAS huhtikuussa

25.03.2008 |

Ei tarttenut ootella testipäivään asti, vaan menkat alkoi odotetusti tänään. Kyllä mä kroppani niin hyvin tunnen, et jo ma tiesin, et menkat alkaa pe menessä. Ei voi mitään.. Nyt siirryn näissä asioissa jo kesälaitumille ja yritän saada jotain ihan muuta ajateltavaa. 2. IVF hoito jatkuu sit kaiketi syksyllä.

Tsemppiä muille pinolaisille ja hienoa, että edes muutama plussa tuli!

t. Suzan

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarttenut ootella testipäivään asti, vaan menkat alkoi odotetusti tänään. Kyllä mä kroppani niin hyvin tunnen, et jo ma tiesin, et menkat alkaa pe menessä. Ei voi mitään.. Nyt siirryn näissä asioissa jo kesälaitumille ja yritän saada jotain ihan muuta ajateltavaa. 2. IVF hoito jatkuu sit kaiketi syksyllä.

t. Suzan

Mutta pakko nyt sanoa, että oma IVF- lääkärini sanoi, ettei ole maailmassa MITÄÄN syytä käydä veritestissä siirron jälkeen. Ei edes se vuoto. Näissä sitä kuulemma tuppaa olemaan enemmän kuin normaaliraskauksissa eikä ne aina kerro yhtikäs mitään.

Testaa nyt vielä :x

-Pittiska pp7-

Vierailija
2/104 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Suzan

Mutta pakko nyt sanoa, että oma IVF- lääkärini sanoi, ettei ole maailmassa MITÄÄN syytä käydä veritestissä siirron jälkeen. Ei edes se vuoto. Näissä sitä kuulemma tuppaa olemaan enemmän kuin normaaliraskauksissa eikä ne aina kerro yhtikäs mitään.

Testaa nyt vielä :x

-Pittiska pp7-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
10.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..viittinkö testata. Jos olis vain tuhruttelua, niin en olisi niinkään varma, mutta kun menkat alkoivat kunnolla. Ja muutenkin oli tosi huono lähtökohta tähän PASsiin, ajankohta ei kovin hyvä (kp26, viivästyi viikonlopun takia) ja limakalvo liian ohut. Ei vaan ollut vielä(kään) meidän vuoro.

Kiitos Pittinen kuitenkin kannustuksista, toivottavasti sun piinailu tuottaisi toivotun tuloksen!

Vierailija
4/104 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pittinen ja muut; mitä kuuluu? Oletteko testanneet?

Vierailija
5/104 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten teille muille kävi?

Meidän ilo loppui taas kerran lyhyeen. Vuoto ja kivut alkoivat viime viikolla ja tänään ultrassa todettiin tyhjä kohtu. Että se siitä taas.

Nyt sitten kohti seuraavaa passia.

Vierailija
6/104 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Ketkäs hyppää mukaan huhtikuun PAS-pinoon??? Ainakin helmikuun IVF:läisiä oli tulossa ilm. mukaan? Itsekin piinailin helmikuussa IVF:stä.

Pääsinkin jo aikaisin liikkeelle PAS:iin kun kierto oli nyt vain 21 päivää joten aloitin lauantaina Progynovat... " pienet siniset hulluuspillerit" , kuten mieheni asian ilmaisee.

Kävin IVF:n jälkeen 4D ultrassa Bruno Cacciatorella tarkastamassa kohdun ja munasarjan tilanteen kun ei vaan onnistu... ja jotain ihme välivuotoakin aina on... syyksi selvisi adenomyoosi kohdun seinämässä, tosin ei kuulema kovin paha, mutta se voi olla syynä alkion kiinnittymisvaikeuksiin... jep jep!

LIsäksi olen menossa tässä vielä hieman lisätesteihin kun mahani on koko ajan sekaisin ja yliaktiivinen... toivottavasti keliakia- jne testeissä ei mitään löydy ja alkionsiirto onnistuisi.

Milläs mielellä muut lähtevät huhtikuun koitokseen? Täytyy kyllä sanoa, että tuleva kevät ja valoisuus vaan lisäävät vauvakuumetta.. niin että ihan sattuu välillä. No, pakkasessa on onneksi vielä pieni mahdollisuus, 5 alkiota kahdessa oljessa... takana 6. IVF:ää (4. IVF:stä tyttö -05) ja 2 PAS:sia. taustalla erittäin vaikea endo.

Näillä lähdetään...toivottavasti saan piinisseuraa!

savoska kp4

Vierailija
7/104 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin toivottelemaan kunnon tsempit sulle ja kaikille muillekin jotka pinoon ilmaantuvat. Nyt niitä plussia, niin saadaan se helmikuun tilasto korjattua.. :)

Toivottavasti noista kokeista selviäis jotain.. pidän peukkuja

Mulla vielä viikko yhtä odotusta, ens ke kys:n ultra jossa selviää onko kaikki niin kuin pitääkin.

tatjuska ja myy rv 5+5

Vierailija
8/104 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkäs toivottavasti päästään viimein passiin. Perjantaina on seurantaultra(kp11). söin clomeja kp3-7. Nyt peukkuja että kaikilla kaikki menee hyvin!

Vierailija
9/104 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin, hirveän huonoilla fiiliksillä. En jaksa millään uskoa, että tuo yksi ainoa huurunokka selviäisi siirtoon asti, saatikka sitten, että siitä raskaus lähtisi. Mulla menkat alkoi maanantaina, joten siirtoon päästään, jos päästään, nyt sitten huhtikuun toisella viikolla. 4.4 on ensimmäinen ultra. Omaan kiertoon hoito tehdään.

Niille tässä hieman taustaa, jotka eivät vielä tunne:

Ollaan 31-v pariskunta ja selittämättömiä. Tutkimukset aloitettu 2002 ja ensimmäiset hoidot 2003. 4 X inssi, 1 x IVF, 1 X PAS negoja. Ekasta ICSI:stä 2005, meille syntyi 03/ 2006 poika. 2007 tehtiin toinen ICSI, josta raskaus ja synnytys 10/2007 kohtutulehduksen vuoksi. Olisi ollut toinen poika meidän perheeseen. 02/2008 ICSI - nega. Siinäpä tärkeimmät.

Tsemppiä vaan kaikille! Mulla tuntuu, että ajatukset ovat jo kesäkuulle varatussa ICSI:ssä. Ei sitten millään voi uskoa tähän, joten tukea ja toivoa tarviisin!

Vierailija
10/104 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana ollaan, mikäli nyt kierto menee yksiin sairaalan aukioloaikojen kanssa...

Helmikuun IVF-pinossa olin myös ja silloin saatiin pakkaseen 10 alkiota. Eka PAS ois nyt sit ehkä tulossa. Täällä sairaala on vaan kiinni luultavasti vielä ensi viikonkin (ollut jo 2 vkoa!), joten menee hilkulle, et ehinkö tsekkausultraan... Jos en, niin hoidot siirtyy syksyyn, koska kesäsulku alkaa jo huhtikuun lopussa. On tää vaan niin peestä julkisella.

Toivottavasti paljon kaivattuja plussia tulis kuitenkin tähän pinoon!

Vierailija
11/104 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ensimmäinen PAS edessä ja pakkasessa neljä priima- alkiota, ei kylläkään mitään hajua miten on pakattu...

Eilen hakemassa Zumenonit apteekista eli mulla lääkkeellinen PAS. Kuukautisia tässä odotellaan alkavaksi ja niitä saa tässä varmaan vielä viikon päivät odottaakin, kp 22 vasta menossa.

Helmikuun IVF- pinossa minäkin kärvistelin ja niille jotka eivät taustaani tiedä (ja jostain syystä kiinnostaa), niin meillä yksi luomutyttö -01 ja aktiivista yritystä vissiin kai jo 3,5v. Mitään vikaa ei ole löytynyt, paitsi lievä ovishäiriö.

Vierailija
12/104 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, onnea kaikille tulevaan hoitoon!! Meillä pas menee toukokuulle, päätettiin pitää välikuukausi, kun ei heti jaksa uutta pettymystä (usko alkaa jo olla koetuksella 8. siirron jälkeen).

Vierailija
13/104 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Meillä pas toivottavasti ehtii huhtikuulle, mutta menee kuitenkin loppu kuulle. Nyt ovis on kohta ovella ja tätiä odotellessa siis.

Meillä on 6/2007 syntynyt icsi tyttönen. Nyt sitten heti aloitetaan uutta hoitoa. Kävin keskiviikkona suunnittelukäynnillä ja periaatteessa pas olisi voitu tehdä jo tähän kiertoon, mutta koska hiv ja hepatiitti testit olivat vanhentuneet piti ne ottaa ennen hoidon alkua. Meillä tyttö sai alkunsa ensimmäisestä hoidosta niin tämä pas on ihan uusi juttu mulle. Se tehdään omaan kiertoon niin pitää toivoa, ettei ovisplussa tule torstaina, koska silloin pas siirtyy seuraavaan kiertoon. Nii joo ja pakkasessa on kolmessa oljessa 2+2+3 alkioita.

Voisiko joku suositella hyvää ovistesti merkkiä, kun nuo on ihan unohtuneita juttuja jo. Ovis testejä käytin varmaan viimeksi 3-4vuotta sitten.

t. joalin

Vierailija
14/104 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi huhtikuun passilainen...

Meillä 5/2007 syntynyt poika 1. icsin tuoresiirrosta ja nyt siis pikkukakkosta yritetään. Maaliskuu meni sivusuun pääsiäisen takia kun tuo kierto tuppaa olemaan 31 pvää. Alunperin piti tehdä omaan kiertoon, mutta ollaan lähdössä lomalle reiluksi kahdeksi viikoksi joten nyt se sitten tehdäänkin lääkkeellisenä lääkärin ehdotuksesta. Alkioita pakkasessa 7 pakattuna 2+2+2+1.

tätiä odotellen bicci

Vierailija
15/104 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

Kiva saada matkaseuraa 4/08 PAS-kierrokselle- nimittäin maisemat on tällä matkalla aika vaaralliset ja yksinään voi alkaa heikkopäistä huimata.

Pelissä on paljon--- tiedättehän sen kaikki...

Meillä on 3/06 syntynyt IVF tyttö tuoresiirrosta. Sitä ennen 1. IVF:stä varhainen keskenmeno ja pakasteet eivät selvinneet sulatusta.

Pelkään kauheasti että nytkään ei ole pakkasesta herääviä nuo alkiot. En nimittäin kestä uutta hoitoa, menen aivan sekaisin noista hormoneista. jo nämä Zumenonit tekee tiukkaa.

Tähän asti olen ajatellut että lykkään toisen lapsen haavetta niin kauan kuin vain suinkin " voin" , siis vauvakuume ei ole ihan pilvissä.

No nyt on sitten aika ottaa härkää sarvista.

2.4. olis UÄ- saapa nähdä, 4.4. siirto jos kaikki OK.

kirjoitellaan

Ellu

Vierailija
16/104 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita kelle PAS tehdään luonnolliseen kiertoon? Itellä ehkä eka PAS edessä eikä tarkkaa havaintoa miten se tehdään luonnolliseen kiertoon. Eli on ilmeisesti seurantaultra kp 10-12 paikkeilla (näin kerrottiin sairaalalla) ja sitten vaan tikutellaan ovista, vai? Luget varmaan kuitenkin sit siirron jälkeen käytössä tai jopa pari päivää aiemmin?

Menkkoja ei vielä näy, mikä on hyvä juttu, nyt ainakin näyttäis siltä, et ehittäis sairaalan aukioloaikojen kans samaan kyytiin...

Suzan

Vierailija
17/104 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mpas meitä mukava joukko!! Toivottavasti saamme monta raskaaksi huhtikuussa!

Meillä seurantaultra tiistaina 1.4. ja saa nähdä millon siirto. Meillä lääkkeellinen PAS.

Mulla noi Progynovat teettää ihan kamalat oireet... mies on ihan helisemässä kun mun itkettää, raivostuttaa, väsyttää, päätä särkee koko ajan ja taas itkettää... mukavaa tämä lapsenteko.

nyt pitää painua taas päiväunille kun vähä väsyttää!

eipä sitten muuta kuin mukavaa sunnuntaita kaikille!!

savoska kp9

Vierailija
18/104 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat kaikille, ajattelin minäkin tunkeutua tänne pinoilemaan teidän kanssa, vaik sen km:n jälkeen päätinkin vakaasti et prkele, minua ei saa kirjoittelemaan mihinkään palstoille ennen kuin mahdollisesti sit jos joskus tulevaisuudessa taapero on sylissä... Mutta, mutta, tässä sitä nyt siis ollaan...

Elikkäs sen verran meistä et tuolta tammikuun ivf/icsiläisistä ponkaistiin plussajunaan (oli meidän eka icsi), mutta kesken meni varhaisilla viikoilla (oli 5+jotakin). Pitkänpuoleinen kierto oli tässä välissä ja nyt sitten PASsiin suuntaamassa.

Ensimmäinen laatuaan meillä, pakkasessa on kolmessa oljessa 7 alkiota ja lääkkeellinen pas tulossa.

Tää on kaikki mulle ihan uutta taas ja paljon on opeteltavaa ja ihmeteltävää...

Ensimmäinen huolenaihe nyt jo käsillä, kun sairaalasta sanottiin et hormonilaastari pitäis lätkäistä kp2, ja tietysti menkat alkoi eilen aamulla ja sairaalasta nyt ei ketään saa kiinni ennen huomisaamua...

On siis huomenna jo kp3...

Mistään ultrista yms jutuista mulla ei vielä ole mitään käryä, huomenna soittelen ivf hoitajalle heti aamusta, niin eiköhän sieltä sitten saa lisäinfoa ja päivämääriä...

Mä olen onneksi siitä km:n aiheuttamasta suurimmasta surusta toivuttuani onnistunu olemaan hirveästi ajattelematta tätä lapsettomuusprojektia ja mieli on ollu ihan hyvä. Nyt tietysti alkaa orastava toivo jostain nostaa päätään, mut yritän sen vielä pitää piilossa ja poissa mielestä.

Tsemppiä ja onnea matkaan meille kaikille!

-Höntti-

Vierailija
19/104 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamalla onkin sitten tällä viikolla jänskät paikat... Jos oikein muistan Minella, Elinalla ja Savoskalla on tällä/ ensi viikon alussa siirto??? ;) Onnea matkaan ja tulkaahan kertomaan viimeistään siirron jälkeen miten meni.. :)

Sinitaivaalla taisi ollakin jo siirto, kuinka meni???

Sitten omaan napaa...

Täti tuli eilen kyläilemään joten aloitin nuo pienet siniset pillerit (Progynova) ja nyt sitten odotellee noita Savoskan mainitsemia sivuvaikutuksia/ sivuoireita... Tuleee meillä varmaan hauskat oltavat kun muutenkin olen aika tempperamenttinen ja määrätietoinen, kunhan ei vain alkaisi masentamaan.... Seurantaultrankin varasin elikkä 10.4 joten luulen että siirto on sitten tasan 2 viikon päästä maanantaina.

Aurinkoista viikonalkua!

bicci

Vierailija
20/104 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekkin ihan hoopona, että mitä tapahtuu. En muista ollenkaan lähes neljän vuoden takaista PAS:a. Seuranta ultra on perjantaina eli kp 12, kierto 28 pv. Kai se sitten maanantaiksi tai tiistaiksi se siirto sattuu, jos kaikki menee kuten pitääkin tai enpä sitten tiedä. Kertokaa viisaammat lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi