Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PAS huhtikuussa

25.03.2008 |

Ei tarttenut ootella testipäivään asti, vaan menkat alkoi odotetusti tänään. Kyllä mä kroppani niin hyvin tunnen, et jo ma tiesin, et menkat alkaa pe menessä. Ei voi mitään.. Nyt siirryn näissä asioissa jo kesälaitumille ja yritän saada jotain ihan muuta ajateltavaa. 2. IVF hoito jatkuu sit kaiketi syksyllä.

Tsemppiä muille pinolaisille ja hienoa, että edes muutama plussa tuli!

t. Suzan

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viikonloppuna ovis ja pitihän sitä koittaa jos jotenkin muka tärppäisi, mutta eipä ole kamalasti toivoa siihen. Onneksi ei kuitenkaan sitä PAS:a tehty nyt tähän kiertoon, koska mä olen nyt ilmeisesti tulossa flunssaan. Lämpöä on jo ja vähän kurkku kipeä. Jännä nähdä kuinka kipeäksi tulen ja miten sitä jaksaa olla tytön kanssa.

Tietääkö kukaan miten toimitaan, jos ei vaikka saakaan lapselle hoitajaa, kun pitää käydä klinikalla? Voiko lapsen hätätilanteessa ottaa mukaan. Meillä neiti kyllä hetken pysyy vaunuissa, jos esim siirto tehdään, kun sieltähän pääsee sitten heti miten lähtemään kotiin.

Biccille oli pakko kommentoida, että jossain täällä ollaan aikaisemmin törmätty ja muistaakseni sulla oli la kesäkuussa ja asuit vantaalla. Kun mulla oli la heinäkuussa, mutta tyttö leikattiin kesäkuun puolella?! Olisinkohan kysellyt koira vauvaperheeseen-tilanteesta.

Peukkuja niille joilla on siirrot kohta käsillä. Itse saan sitä tätiä odotella vielä sen 2vkoa...

t. joalin

Vierailija
22/104 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei päästä tällä viikolla siirtoon... limakalvo oli liian ohut. Eli Progynonaa lisättiin... nyt 3x2mg päivässä. perjantaina uusintaultra ja toivotaan, että sitten olisi limis paksuuntunut tarpeeksi. Nyt oli 6mm... ;( hassua koska tämä on eka hoito jolloin olen juonut päivittäin sitä kuuluisaa greippimehua jonka pitäisi muka paksuntaa limistä.. ja kattiakanssa sanon mä... ei oo koskaan aikaisemmin käyny näin että limis ei olisi ollut tarpeeksi paksu...argh että ottaa päähän. siirto sitten ensi viikolla TOIVOTTAVASTI!

mitähän sitä sitten keksisi että limis paksuuntuisi???

mitkäs oireet muilla ;)

savoska kp11

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savoskalle, että limis siitä nyt paksuuntuisi!!!! Onneksi kuitenkin toivoa vielä on päästä siirtoon asti.

t.joalin

Vierailija
24/104 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Mulla Väestöliiton ohjeet passista luonnolliseen kiertoon, joten tässä sitten hieman lyhennettynä versiona:

UÄ-tutkimus siis tehdään kierron 10-12 pvä riippuen kierrosta(26-32 vrk) jos munarakkula ja kohdun sisälimakalvo hyvin kehittyneet, riittä tämä yksi UÄ-tutkimus. Lääkäri antaa päivämäärän jolloin aloitetaan ovistestien tekeminen virtsasta, testi tehdään kerran vuorokaudessa päivän toisesta virtsasta. Kun testi ensimmäisen kerran positiivinen, varataan aika siirtoa varten. Siirto tapahtuu 3-6 päivän kuluttua positiivisesta testistä, riippuen siis alkion iästä. Tilanteessa, jossa kaksi alkiota on selvinnyt sulatuksesta, mutta halutaan siirtää vain yksi, voidaan alkioiden antaa kehittyä seuraavaan päivään, jolloin parempi valitaan siirrettäväksi. Tämä siis Väestöliiton ohjeista....

Harmillista savoskan tilanne, mutta peli ei vielä ole menetetty, siirto siis vain pitkittyy... Peukutukset siis täältä! :))

Joalin: jep kirjoittelin viime vuonna kesäkuisiin ja vastasin myös sulle siihen koiradilemmaan... Meidän poika otti varaslähdön ja syntyi jo toukokuun puolella viikoilla 37+3. Ja ainakin Väestöliittoon saa ottaa vauvan mukaan sekä ultriin, että itse siirtoon jos ei ole hoitajaa

saatavilla.

Omassa navassa ja mielessä ei sen kummosempaa havaittavissa, vaikka noita sinisiä pillereitä popsiikin...

aurinkoisin terkuin bicci

Vierailija
25/104 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eli piti vielä kirjoittamani...

Tervetuloa Höntti mukaan! Taustalta seurailin tuota teidän tammikuun pinoa ja jännitin kovasti sinunkin plussaa. Todella ikävää, että se meni kesken... ;( tiedän kyllä tunteen, kun tuntuu että EI IKINÄ ENÄÄ... paitsi vaan että meillä se on aina (yhtä poikkeusta lukuunottamatta) ettei edes hipaisua kiinnittymisestä ole ollut... mutta siitäkin suosta noustaan, että nyt vaan eteenpäin ;) tulehan kertomaan mitä ne sanoivat sairaalasta?? pääsetkö laastaria vielä liimailemaan???

sinitaivas: joko sait kyytiläisen mukaan?

mine: uskotaan vaan tähän PAS:siin, jookos. meillä IVF:t täynnä ja enää 5 alkiota pakkasessa ja nyt on sitten vaan uskottava, että tää toimii ;) jospa teidänkään ei tarvitse kesällä enää piinailla vaan nautit raskaudesta jo sitten. pidän sormet ja varpaat pystyssä huurunenunne puolesta!

jaahas... nyt pitää lähteä lapsenlikaksi kaverin kaksosille... aika ihania pikkuvesseleitä (11 kk)

palataan asiaan!

savoska

Vierailija
26/104 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, niin...

ärräpäitä ja prkeleitä... Ei ollu meitä tähän asti hoitanu lääkäri eilen paikalla ja toinen lääkäri sitten yhtäkkiä päättikin että kokeillaan passia ainakin tää kerta omaan kiertoon... Minä jolla kierrot venyy ja paukkuu aina siellä 35 päivän hujakoilla ja ikinä en ole ilman mitään apukeinoja saanu ovistestiä positiiviseksi... Ens viikolla sit kp11 uus ultra, mut jotenkin meni kyl fiilikset tästä hoitokierrosta täysin.

Vierailija
27/104 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bicci79: kiitos ohjeista luonnolliseen kiertoon! Mietinkin tuota, että missä vaiheessa oviksen jälkeen alkio siirretään. Meillä pakkasessa 10 kpl 8-soluista, jos nyt solujen määrän oikein muistan... IVF-siirto tehtiin viimeksi punktion jälkeen 3. pvänä.

Menkat eivät oo vielä kunnolla alkaneet, joten en ole päässyt vieläkään varaileen aikaa sairaalalle... Mut ehkäpä tässä huhtikuun pinossa silti roikun mukana.

Tsemppiä muillekin!

Vierailija
28/104 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseenkö vielä mukaan piinailemaan teidän kanssa?

Minulle siirrettiin tänään kaksi alkioita luonnolliseen kiertoo. Tämä on 6. Icsin eka pas-satsi, joten toiveet eivät ole tosiaankaan korkealla, koska alkioita on siirretty tähän mennessä läjäpäin ja vain yhden kerran olen plussannut, mutta se meni kesken rv 8:lla.

Joko teistä on moni päässyt siirtoon asti tällä viikolla?

Toivotaan että kevät tekee nyt tehtävänsä ja nyt laitetaan oikein monta jouluvauvaa alulle, vai mitäs sanotte :) !

Vierailija
29/104 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Sydän toivoa täynnä kurkistan joukkoonne... Tässä lyhyt esittely ja tilannekatsaus:

- yritystä 2,5 vuotta

- takana 1 IVF negatuloksella

- 5 alkiota jäi pakkaseen

- PAS:ia aloitettiin valmistelemaan helmikuussa

- lääkäri näki " varjoja" ultrassa ja määräsi laparoskopiaan

- maaliskuussa laparoskopia, todettiin endometrioosia ja vaurioituneet munatorvet, jotka toimenpiteessä poistettiin

- maanantaina lääkäri ja suunta kohti 1. PAS:sia

Tässä lyhykäisyydessään meidän tarina, toivoittavasti mahdun vielä huhtikuun joukkoon jännäämään ja toivomaan parasta meille kaikille!

-Diina-

Vierailija
30/104 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli ultra, jossa todettiin, että ovulaatio oli justiinsa tapahtunut, joko eilen tai tänä aamuna tai siinä välissä eli hyvältä kaikki näytti sen puolesta. Ei siis tarvitse edes tikutella. Kierronpäivä oli kunnon vuodosta laskettuna 12, mutta 14 tihkuvuodon alkamisesta. Siirto varattiin tiistai aamuun. Jos meidän ainoa huurunokka selviää, se siirretään siis tiistaina. Tiistai aamuna soittelen labraan kuinka on käynyt ja jos siellä vielä eloa on lähden ajelemaan kohti klinikkaa. Että sellaista täällä. Nyt viikonlopun viettoon vaikkakin jännittäessähän se menee....

Vierailija
31/104 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina mahtuu mukaan!

Höntti, en ole uskoa tuota viestiäsi!!! Mikä hel*atan tohtori onkaan kohdallesi osunut. Itsellä samaa ongelmaa oviksen kanssa, enkä olisi missään nimessä suostunut, olisit pysynyt vaan tiukkana ja vaatinut sen lääkkeellisen PASin =(

Täällä kuukautiset alkoivat keskiviikkona joten olen aloittanut Zumenonit. Soitin klinikalle ja kyselin samalla, että mites ne alkiot onkaan pakattu; ei saanut kätilö selvyyttä asiasta. Hassua muuten, hän sanoi, että sulatettuja alkioita ei voida pakastaa uudelleen... mahtaakohan olla ihan oikea tieto? Taitaa olla sitten sairaalakohtaista?

Ultra on 11.4 joten katsotaan viimeistään silloin tilanne uudelleen.

Hyvää ja aurinkoista viikonloppua kaikille!

-Pittiska kp 3-

Vierailija
32/104 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIPHEI!!!tänä aamuna näytti ovistesti selkeää plussaa. tiistaista asti tein digitaalisella testillä, tänä aamuna aconin testillä kun jotenkin olin onnistunut " hukkaamaan" loput digit. no nyt ne sitten samantien löyty. Taidan parin tunnin päästä testata vielä sillä. Jotenkin noitten tikkutestien kanssa ollut vaikea tulkita, mutta nyt kyllä selkeä vahva viiva.

Nyt mietinkin että ehdinhän vielä passiin ens viikolla jos heti ma-aamuna ilomoitan oviksesta??!!

Vierailija
33/104 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovistanäyttäämyösdigitesti!!!!

Vierailija
34/104 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille vanhoille ja uusille!

Täällä ollaan syöty vajaa viikko Progynovia ja oireena ihan järkyttävä väsymys tai sitten on keväästä johtuvaa... Myös sellainen evvk- olo on tullut kun noita pillereita popsii sekä ahdistaa ihan pienikin epäsiisteys kotona...

Sinitaivas: Hieno homma!!! oletko yksityisella vai julkisella puolella???? Jos testi tänään näytti plussaa, niin Väestöliiton ohjeiden mukaan siirto tapahtuu 3 päivän päästä plussatesti (testipäivää ei oteta huomioon) jos siis alkiot ovat 2 päivän ikäisiä, luulenpa siis että ehdit siirtoon kun maanantaina soittelet klinikalle. Tulehan sitten kertomaan kuinka kävi! ;)

Diinalla ja Minella onkin sitten jännät paikat heti alkuviikosta, onnea siirtoon!!!

Savoska: eikös teillä ollut perjantaina uusinat ultra??? Kuinka kävi, pääsettekö myös siirtoon alkuviikosta???

Ja Höntille myöskin ultraan tsemppiä, kaikki sormet ja varpaat pystyssä että pääsette siirtoon tässä kierrossa!

Kaikille muillekin kärsivällisyyttä kärsvistelyyn!! ;))

bicci kp 7

Vierailija
35/104 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

täytyy laittaa tänne pikainen kommentti kuulumisista,

yritän ehtiä joskus muillekin jotain vastailla--- nyt kiireinen hetki.

Siis PP1 menossa: eilen tehtiin PAS, hieno 8-soluinen alkio on kyydissä!!

Huikeaa. Kunpa nyt vaan muistais että vaan 1/3 mahdollisuudet onnistua. Meinaan lipsahtaa kaikenmaailman vauvalaskureihin, lasketuksi ajaksi tulis 26.12.

Ellu

Vierailija
36/104 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...palasin juuri Jumbosta shoppailureissulta ja oon IHAN POIKKI... ;)

Tervetuloa uudet mukaan!

Jep. pe oli uusinta ultra ja kaksi lääkäriä pähkäili ja puhkuili limakalvoni kanssa.... mulla on jotain kalkkeutumia kohdun " pinnalla" joten vaikea kuulema mitata paksuutta... mutta tulivat siihen tulokseen että on se varmaan 8mm joten tänä aamuna aloitin Luget ja siirto on tiistaina.

huoh... täällä kanssa kamala väsymys vaivaa. Taidan mennä vähän huilaamaan ja kirjoittelen huomenna teille lisää kun isäntäkin on kotona (on tänään joukkueen saunaillassa... sekin vielä....)

savoska kp15

Vierailija
37/104 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

helmikuun ivf-pinossa olin mukana ja nyt siis mennään kohti lääkkeellistä passia. Tätä pinoakin olen jo monesti lueskellut, mutta en jaksanut tulla mukaan ennen kuin menkat alkavat ja pas varmistuisi tälle kuulle.

Mutta eilen siis alkoi vuoto ja aloitin progynovat kolmesti päivässä. Yleensä kuukautiseni kestävät viisi-kuusi päivää, mutta nyt vuoto on loppunut jo lähes kokonaan... Toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa. Ultra on keskiviikkona 16.4. ja todennäköisesti vkolla 17 siirto. Aikaisemissa substituutio passeissa siirto on aina tainnut olla kp 19.

Meillä on pakkasessa seitsemän alkiota kolmessa oljessa. Ja tämä on siis meidän 3. ivf:n 1. pas. Yrityksenä on nyt saada 1-vuotiaasta ivf-pojastamme isoveli.

WAW, kp 2

Vierailija
38/104 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna siis ultra, katsotaan limakalvon tilanne ja se, onko mahdollisesti luonnollisesti ovis tulossa. Sitten sen mukaan mahdolliset lääkkeet ja valmistautuminen PAS:iin. On kyllä taas niin jännää, että! Ekat menkat laparoskopian jälkeen oli tosi normaalit ja kyllä niistä menkkakivuistakin osaa näköjään tällä taipaleella iloita. Kumpa se tarkoittaisi hyvää tilannetta limakalvoilla.

Vaikka maksaisin kaikki maailman rahat siitä, että nyt tulisin raskaaksi, on jokin ihmeellinen häivähdys takaraivossa siitä, mistä sitä sitten luopuisi¿ Siis jos ymmärrätte. Mutta kuten sanottu, mun sydän pakahtuu siitä ajatuksesta, että meillä olisi oma vauva. Sen on jotenkin jo tässä kaiken hoitojen aikana unohtanut ja tietoisesti halunnut sulkea pois mielestä, että se tässä kaiken lopputuloksena parhaassa tapauksessa on. Huoh, menee haaveilun puolelle. Toivotaan, että lääkärisetä ei huomenna leikkaa unelmilta siipiä.

Leppoisaa sunnuntaita, hemmotelkaa itseänne ja miestänne. Me kaikki ollaan se ansaittu!

-Diina

Vierailija
39/104 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin tehdä vähän listausta meistä pinolaisista, jotta ois helpompi seurata kuka menee missäkin vaiheessa... Päivittäkää omia tietojanne ja pahoittelut jos on väärin tai jos joku jäi pois! Ihan kaikilta en kaikkia tietoja löytänyt/huomannut.

Hipukka1: ultra , luonnollisen kierto, siirto 2.4, testi

elina74: ultra 2.4., siirto 4.4., testi

Savoska: ultra 4.4., lääkkeellinen, siirto 9.4., testi

mine: ultra 4.4., siirto , testi

bicci79: ultra , siirto , testi

joalin80: ultra , siirto , testi

sinitaivas: ultra , siirto , testi

Pittinen: ultra , lääkkeellinen, siirto , testi

Diina: ultra 7.4., luonnollinen kierto, siirto vko , testi

HönTTi04: ultra , luonnollinen kierto, siirto , testi

Suzan73: ultra 15.4., luonnollinen kierto, siirto vko 17, testi

WAW: ultra 16.4., lääkkeellinen, siirto vko 17, testi

Oma napaa: menkat alkoi perjantaina ja nyt kp3 meneillään eli mukana ollaan huhtikuun pinossa. Ultra on 15.4. ja silloin nähdään taas tilannetta tarkemmin. Mulla ovis aina tosi myöhään, jotain kp18-20 paikkeilla, joten PAS varmaan ajoittuu vasta vkolle 17. Luonnolliseen kiertoon siirtoa siispä yritetään, täytyy toivoa, että ovis löytyy...

Tsemppiä kaikille pinolaisille!

t. Suzan

Vierailija
40/104 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toukokuun PAS -pinoon. Eli alamme seuraavista kuukautisista valmistella lääketieteellistä siirtoa.

Tsemppiä ja onnea kaikille huhtikuussa jännääville! Toivottavasti emme tapaa enää näissä lapsettomuus -puolen pinoissa ;)

-Diina-