Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

WTF: voiko isä muka päättää, että suostuu tapaamaan vain toista lastaan?

Vierailija
28.11.2008 |

Savu nousee korvista, niin pöyristynyt olen...

Lasteni idiootti isä ilmoitti tekstarilla, että tästedes haluaa tavata vain kuopusta, ei esikoista ollenkaan. Molemmat lapset alle kouluikäisiä. Tapaamissopimusta ei ole, olemme tähän asti sopineet tapaamisista keskenämme 8isän halusta näin ja on jopa toiminutkin). Onneksi mulla on sentään yksinhuoltajuus, ettei moinen urpo pääse päättämään yhtään mitään lasten asioista!

Nyt varmaan jo mietitte, että mistä moinen omituinen pyyntö johtuu? Ja uskokaa tai älkää, samaa mietin minäkin!!! Lasten isään mulla ei ole ihan parhaat välit, ehkä haluaa kostaa mulle pistämällä 5-vuotiaan kärsimään? Tai sitten liittyy jollain tapaa siihen, että mies on hurahtanut erääseen maailmakatsomukseen, ja kokee, että vanhemman lapsen olen jo onnistunut pilaamaan, lapsi ei käyttäydy ja toimi isukin toivomalla tavalla. Nuorempi taas olisi vielä aivopestävissä.

Lastenvalvojaan kai tässä on otettava yhteys, mutta mitä tässä nyt oikeasti olis tehtävissä? Sydämeni tulee särkymään 5-vuotiaan puolesta, jos isä todella tulee tämän epätasa-arvoisen ja julman käytännön toteuttamaan! Mutta mahtaako mulla oikeasti olla mitään keinoja puuttua asiaan? Siis vaatia, että näkee joko molempia, tai ei kumpiakaan?

Ja kaikille niille tiedoksi, jotka sanoo, että mitäs menit moisen hullun kanssa lapsia tekemään, voin todeta vain: NIINPÄ. Mutta ihmiset muuttuvat, ei ollut lähellekään tuollainen, kun tutustuimme.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut halukas tapaamaan esikoista, muttei kuopusta. Ilmoitin että ei käy ja kerroin että hänellä on kaksi lasta tai sitten ei yhtään. Se valitsi ettei ole yhtään lasta.

Eikä tapaa lapsiaan ollenkaan, ei kysele lapsista eikä maksa edes elareitakaan. Moneen vuoteen ei ole lapsiaan edes nähnyt, tuskimpa tunnistaa jos vastaan tulee.

Ei isä voi vaan valita yhtä lasta jos hänellä on kaksi pientä lasta. Kuinkas selittäisit sille toiselle että miksi toinen sisar pääsee isän luo ja toinen ei???

Vierailija
2/11 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa vahvasti just niin, että joko kaksi tai sitten ei yhtään. jos vie asian pidemmälle, sitten selvittelette sitä siellä. Mutta ei kannata kaikkii hömpötyksiin suostua. Tossa kuitenkin lapsen etu kärsii ja pahasti. Miltä toisesta lapsesta tuntuu kun isä ei halua ollenkaan tavata? Tai miltä toisesta tuntuu jos isän tapaamiset on kurjia, ja toisen ei tarvitsekaan ikinä lähteä sinne. Molemmat lapset samanarvoiseen tilanteeseen, ehdottomasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä vain haluaa tavata esikoista, ei pientä.

Ota silti yhteys lastenvalvojaan, voivat hiukan puhutella isää.

Vierailija
4/11 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuinka käy jos oikeuteen joutuu, MUTTA ei ole lasten edunmukaista jos tapaa vain toista lastaan.

Ainakin pitäisi olla hyvä asianajaja joka osaisi esittää asiat oikein tuomarille.

Asia on eri jos kahdella lapsella on eri isät.

Vierailija
5/11 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä tärkeämmin että miten ihmeessä voi olla mahdollista ettei tähän voida puuttua minkään viranomaisen tai tai sen toisen huoltajan puolelta?

ei kai tuo nyt missään nimessä ole kummankaan lapsen etujen mukaista!

Vierailija
6/11 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan isällä on tapaamisOIKEUS, ei -VELVOLLISUUTTA.

Eli ei tapaamisvelvollisuutta (jos ei halua) mutta OIKEUS on.. (eli oikeus nähdä lasta/lapsia)

Eli käytännössä isä voi tehdä juuri noin. Eikä äiti voi asialle mitään. Ja laki on isän puolella!

Vierailija
7/11 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika lastenvalvojalle.

Vierailija
8/11 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei ole pakko tavata kaikkia lapsia, saa "valita" esim vain yhden.

Vierailija
9/11 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei lapset kärsi ollenkaa siitä etteivät tapaa isäänsä.

Isompi on joskus kysynyt että miksi ei ole isää ja pienempi ei oikeastaan edes tiedä käsitettä isä. Isommalle olen kyllä kertonut että isä ei välitä ja en tiedä miksi. Lapsi on ollut tyytyväinen selitykseen. Muistaakseni vastasi että ahah. Mielestäni lapselle ei voi valehdella, vaikka voi kyllä hieman kaunistella ja jättää osa kertomatta. Ikinä en kuitenkaan ole lapsille haukkunut heidän isäänsä.

Vierailija
10/11 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa oikeudenpäätös riippua tuomaristakin.

Vierailija
11/11 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä hakee normaalia tapaamissopimusta kaikkiin lapsiin ja sitten todellisuudessa tapaakin vain yhtä heistä, se on tosiaan oikeus, ei velvollisuus tavata lapsia.

Saattaa oikeudenpäätös riippua tuomaristakin.

Jos siis lähtee ihan hakemaan esim joka toinen viikonloppu kuopusta, ja myöntää että ei aio tavata esikoista, ja vielä perustelee sen lahkonsa opeilla että äiti on ilannut toisen, niin totta, ei kyllä varmaan heru ymmärrystä tuomarilta :D Mutta jos pelaa fiksusti että joo olen tapaamassa kaikkia, ja sitten tosiaan alkaakin vaan ottaa toista, ei äiti saa kieltää ottamasta, sillä isällä on tapaamisoikeus.